Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2004, 21:02   #1
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Het zou handig zijn om een aanduiding te hebben voor de topics waarin je reeds gepost hebt. Met zo'n actief forum en zo veel posts is het soms moeilijk zich te herinneren waar je reeds gepost hebt.
Invisionboard heeft deze mogelijkheid: het icoontje naast een topic in de listing heeft een vette omlijning ipv een dunne als je er reeds gepost hebt.

Kan zijn dat het natuurlijk voor problemen zorgt, want dat is weer een extra database query :/

Even terzijde; waarom de keuze voor phpBB en niet Invision? Ik vind Invision stukken handiger en je hebt meer mogelijkheden qua instellen verbruik CPU en bandbreedte. Daarnaast is het aanpassen van de code ook veel gemakkelijker.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 21:05   #2
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Waarom ze voor phpBB hebben gekozen in het begin weet ik niet, aangezien ik hier toen nog niet bij was
Maar ik weet wel waarom ik phpBB beter vind:
- De userbase van phpBB is m.i. beter en groter (al is dit wschl. wel vrij subjectief)
- Het systeem van files vind ik beter bij phpBB
- Bij invision moet je in iedere paginatitel "Powered by Invision" laten staan, tenzij je een licentie koopt
Voortgaand daarop is phpBB ook meer in de zin van Free Software dit in tegenstelling tot Invision
- Invision slaat de geparste code op in de database, is imho geen goed gebruik van een database, plus de geparste posts nemen wel wat meer plaats in dan nog niet geparste posts

W.m.b. blijven we dus nog een tijdje bij phpBB

Over je vraag/voorstel dan:
Ik ben het wel genegen en wil het gerust overwegen/bekijken eens mijn examens achter de rug zijn
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 00:18   #3
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ja dat wist ik niet dat geparste posts worden opgeslagen in de database, inderdaad geen nuchtere zaak

Bedankt voor het antwoord
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 02:10   #4
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het zou handig zijn om een aanduiding te hebben voor de topics waarin je reeds gepost hebt.
Je kan op de openingspagina van dit forum de optie "Bekijk je berichten" aanklikken!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 03:26   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het zou handig zijn om een aanduiding te hebben voor de topics waarin je reeds gepost hebt.
Je kan op de openingspagina van dit forum de optie "Bekijk je berichten" aanklikken!
De optie dient om de draden die je zelf maakte in de gaten te houden.

Instromaniac bedoelt de draden waarin hij nog nooit postte.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 05:10   #6
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Instromaniac bedoelt de draden waarin hij nog nooit postte.
Ik kan mij vergissen, maar hij schreef toch:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het zou handig zijn om een aanduiding te hebben voor de topics waarin je reeds gepost hebt.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij iets anders bedoelde dan hij schreef.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 10:12   #7
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Lol

Wat ik bedoelde is dat je een aanduiding hebt in de lijst topics van een bepaald forum. Dus inderdaad de topics waarin je reeds gepost hebt, maar dan niet gewoon een lijstje van die topics maar gewoon een aanduiding in de gewone listing.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:39   #8
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Instromaniac bedoelt de draden waarin hij nog nooit postte.
Ik kan mij vergissen, maar hij schreef toch:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het zou handig zijn om een aanduiding te hebben voor de topics waarin je reeds gepost hebt.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij iets anders bedoelde dan hij schreef.
Ik heb mij ook eigenlijk niet goed uitgedrukt (sorry, misschien was het juist druk voor mij op dat moment) :
De bedoeling is onderscheid te malken in de lijst van topics tussen diegene waar je al op geantwoord hebt en diegene waar niet.
Een beetje het gepersonaliseerde equivalent van de "roze achtergrond" in de forumsessies.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 15:48   #9
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Hét nadeel is natuurlijk de extra query die dat gaat kosten per forumview.
En als je weet dat er vorige maand 355.915 views waren voor het forumoverzicht ...
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 14:53   #10
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ja, hoe minder queries hoe beter natuurlijk. Allé ik ga er niet over doorzagen hoor, levensnoodzakelijk is het nu ook weer niet
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be