Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 20:51   #1
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard criminele dommekloot

"Ook de VB-kiezers zijn verantwoordelijk"

vr 19/05/06 - Niet alleen de extreemrechtse partij Vlaams Belang is verantwoordelijk voor het klimaat van racisme, ook de kiezers van die partij zijn medeverantwoordelijk.

Die opmerkelijke uitspraak komt van minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD). Die zei een en ander in het Canvas-programma Morgen beter.
Volgens De Gucht zijn de kiezers van Vlaams Belang medeverantwoordelijk voor
wat die partij doet in de maatschappij. Ze vereenzelvigen zich met de ideologie, vindt De Gucht.

De kiezers van Vlaams Belang zijn het eens met het racistische discours, zegt hij. Het is volgens hem niet zo dat je enerzijds een aantal extremistische kliekjes hebt en anderzijds een heleboel mensen die zomaar een proteststem uitbrengen.


Hoe dom zijn ze wel niet? Denken ze nu echt hiermee kiezers terug te winnen. Ik twijfelde echt of ik nog voor het Belang zou stemmen, maar nu hebben ze bereikt wat ze wilden. Het Vlaams Belang demoniseert dan... laat me niet lachen... Nu stem ik godverdomme zeker Belang!
Verhofstadthater is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:04   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Hoe dom zijn ze wel niet? Denken ze nu echt hiermee kiezers terug te winnen. Ik twijfelde echt of ik nog voor het Belang zou stemmen, maar nu hebben ze bereikt wat ze wilden. Het Vlaams Belang demoniseert dan... laat me niet lachen... Nu stem ik godverdomme zeker Belang!
Topic bestaat al. Ik zal daar reageren.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:08   #3
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
"Ook de VB-kiezers zijn verantwoordelijk"

vr 19/05/06 - Niet alleen de extreemrechtse partij Vlaams Belang is verantwoordelijk voor het klimaat van racisme, ook de kiezers van die partij zijn medeverantwoordelijk.

Die opmerkelijke uitspraak komt van minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD). Die zei een en ander in het Canvas-programma Morgen beter.
Volgens De Gucht zijn de kiezers van Vlaams Belang medeverantwoordelijk voor
wat die partij doet in de maatschappij. Ze vereenzelvigen zich met de ideologie, vindt De Gucht.

De kiezers van Vlaams Belang zijn het eens met het racistische discours, zegt hij. Het is volgens hem niet zo dat je enerzijds een aantal extremistische kliekjes hebt en anderzijds een heleboel mensen die zomaar een proteststem uitbrengen.


Hoe dom zijn ze wel niet? Denken ze nu echt hiermee kiezers terug te winnen. Ik twijfelde echt of ik nog voor het Belang zou stemmen, maar nu hebben ze bereikt wat ze wilden. Het Vlaams Belang demoniseert dan... laat me niet lachen... Nu stem ik godverdomme zeker Belang!

Ik vereenzelvig me niet met die ideologie Mijnheer De Gucht. Ik erken dezelfde samenlevingsproblemen als die partij Mijnheer De Gucht, en heb het lef en de eerlijkheid om ze ook bij naam te noemen. Ik verlaag me niet tot uw hyprocriete pose van politiek correcte blinde.

Ik maak een onderscheid tussen het benoemen van een samenlevingsprobleem en racisme Mijnheer De Gucht. Voor iemand van uw intellectueel niveau zou dat onderscheid vanzelfsprekend moeten zijn. Waarom vervallen in dezelfde politiek correcte platitudes waar de linkerzijde in schittert? Bang om uw pluchen zitje snel te verliezen, gij blanke verzuurde man? De liberale waarde van vrijheid van meningsuiting voor iedereen vergeten Mijnheer De Gucht?

Ik verwijs even naar wat uw partner uit de heilige liberale drievuldigheid ooit suggereerde in betere tijden, toen hij er nog niet aan toe was om zijn ziel, en die van zijn partij uit te verkopen in ruil voor een ministerpostje.

Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?”
Knorretje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be