Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 20 mei 2006, 00:47   #1
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard Een spelletje blufpoker

Ik heb me tot nog toe niet veel willen mengen in de discussies ivm de schietpartij in Antwerpen omdat ik dat gezeik zo beu ben van Verhofstadt en zijn Lambertiaanse lakeien, maar wil, nu de ergste storm achter de rug is, toch nog even m'n ei kwijt.

Skinheads in Brugge die een Afrikaan in het ziekenhuis kloppen (terwijl zijn minder in de media gekomen blanke vriend eigenlijk diegene was die ambras had, en de Afrikaan eigenlijk wou tussenbeide komen om de gemoederen te bedaren), het vooralsnog onbewezen racistisch motief voor de brandstichting bij een Marokkaans gezin (zou ik effe moeten lachen indien het om een afrekening in het Marokkaans drugsmilieu moest gaan), de schietpartij door een "skinhead" (of toch weer niet) in Antwerpen...
Toen Verhofstadt met van emotie trillende stem het lijstje opsomde en dit linkte aan een sombere wolk waarin ons land verkeerde, gekruid met wat gespierde uitspraken over het extreem rechts gedachtegoed, was het meteen duidelijk waar Verhofstadt heen wou. Het VB had het allemaal gedaan. Had hij daarvoor de nodige toneelles gevolgd, hij zou er zelfs spontaan een traan voor weggepinkt hebben op het kleine scherm.

Voor de goed verstaanders onder ons (dat zij er inmiddels volgens mij alweer een stuk meer dan één miljoen): racisme is wit!
Waar was de "vuile" Afrikaan die door een Turk in elkaar werd geramd, de Nigeriaanse jongen die door allochtonen werd vermoord omdat hij zwart was, de Afrikaan die in het Luikse werd in elkaar geslagen door onder andere een Algerijn omdat deze niet wou dat een "vuile" zwarte in zijn appartementsblok een flat wou huren? Waren deze dan plots het vernoemen niet waard?
Natuurlijk, op de rug van deze mensen kan niks gerecupereerd worden, en geen Mitgard of Duistere Duikboot die daar een speld kan tussen krijgen.

Maar de koning spande letterlijk de kroon (en hier heb ik merkwaardig genoeg nog niet veel over gelezen). Dit stuk onbeschoft vreten bestond het zelfs om in een onmiddellijke reactie op de schietpartij er het separatisme bij te sleuren als mogelijk relevant.

Ik stem VB, en zal mijn stemgedrag niet laten beïnvloeden door wat er in Antwerpen is gebeurd. Tien jaar geleden was ik een extreem-linkse antiglobalist. Het kan verkeren...
Het VB heeft mij en één miljoe anderen nog niet op het gedacht gebracht een allochtoon om te brengen. waarom is het VB dan meteen de grote chuldige volgens (hilariteit) "intellectueel" Vlaanderen en profiterend Wallonië? Waar heeft het VB ooit gezegd of geshcreven dat we allochtonen op straat moeten doodschieten?
Racisme bestaat overal, ook waar er geen VB bestaat. Soms heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat er in onze regering echt mensen zitten die denken dat Jan Modaal dat niet weet.
Ooit Kid Safari gehoord over zijn jeugdjaren in Rwanda?
"Zwarten zijn de grootste racisten".
Als halve blanke, halve zwarte, opgegroeid in Rwanda, later naar België uitgeweken, praat hij mogelijk uit ervaring.

Maar goed, verbieden we het VB, zal het racisme dan verdwijnen?
Zullen er geen zwarten meer aan benzinestations halfdood geslagen worden door Turken? Zullen er geen Nigeriaanse jongens meer vermoord worden door allochtone racisten?
Vertelt u het mij eens, meneer Verhofstadt?
Ik vrees eerder dat die paar racisten die Vlaanderen rijk is, niet meer dan welk ander volk ook, dan gewoon naar de NVA of de CD&V zullen overlopen. Maar als we genoeg partijen verbieden, zullen ze uiteindelijk allemaal wel "Groen" of "PVDA" stemmen, dat is zeker!

De dader van de moordpartij in Anwerpen had dus VB-propaganda op zak, wist men ons aanvankelijk te vertellen (hilariteit).
Wat staat er dan allemaal in die foldertjes dat hij zo door het lint ging?
Als die propagandablaadjes van het VB vol leugens en schaamteloos racisme staan, vermoed ik dat het VB, aangezien iedereen ze in de bus krijgt, ook de tegenstanders van deze partij, het binnen de kortste keren voor de rechter zou mogen uitleggen.
Helaas, de cijfertjes en aangehaalde feiten in hun propaganda kloppen. Door op die manier her multiculturele fabeltje aan te vallen, brengt het Vb onze regeringspartijtjes in nauwe schoentjes. Steeds meer mensen merken dat de multi of interculturele constructie op los zand gebaseerd is.

Uiteindelijk, wat willen wij nou overnemen van die islamitische maatschappijen?
Onvrijheid? Onverdraagzaamheid? Censuur? Religieuze intolerantie? Het fnuiken van elke vorm van zelfontplooiing? Het ontberen van enige vorm van eigen innovatie? Vrouwen die niet naar voetbalmatchen mogen kijken? Burka's? Het martelaarschap? De Koran als enige leiddraad? Sektarisme?
Hoe racistisch bovenstaande voor de multiculturele hoeren van onze vrije en open samenlevingen ook moge klinken, je hoeft maar je ogen te openen en bovenstaande eens te toetsen aan de islamitische samenlevingen van West-Afrika tot Zuidoost-Azië, en je beseft meteen: met geen enkele wil ik ruilen!
Waarom verdomme moeten we dan interculturaliseren?
Integreren en assimileren, vooruit en niet achteruit, en daarmee basta!
Is dat racistisch?
Oeioei, dan hebben onze cultuurrelativisten inderdaad een groot probleem met het VB en hun steeds groter wordende aanhang.

Oh ja, de gespierde taal van de Guy en ons aller vorst Albert von Coburgh-Saksen, die zijn koninkrijk alweer in gevaar weet, zal wel enkele mensen er tijdelijk van weerhouden om op het VB te stemmen, tot er weer een omgekeerd incident plaats vindt (de gekende slingerbeweging) en de regering weer zal doen of haar neus bloedt, waardoor de twijfelaars zich opnieuw geroepen zullen voelen zichzelf de vraag te stellen:
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 mei 2006 om 01:10.
Nierika is offline  
Oud 20 mei 2006, 01:21   #2
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Ik heb me tot nog toe niet veel willen mengen in de discussies ivm de schietpartij in Antwerpen omdat ik dat gezeik zo beu ben van Verhofstadt en zijn Lambertiaanse lakeien, maar wil, nu de ergste storm achter de rug is, toch nog even m'n ei kwijt.

Skinheads in Brugge die een Afrikaan in het ziekenhuis kloppen (terwijl zijn minder in de media gekomen blanke vriend eigenlijk diegene was die ambras had, en de Afrikaan eigenlijk wou tussenbeide komen om de gemoederen te bedaren), het vooralsnog onbewezen racistisch motief voor de brandstichting bij een Marokkaans gezin (zou ik effe moeten lachen indien het om een afrekening in het Marokkaans drugsmilieu moest gaan), de schietpartij door een "skinhead" (of toch weer niet) in Antwerpen...
Toen Verhofstadt met van emotie trillende stem het lijstje opsomde en dit linkte aan een sombere wolk waarin ons land verkeerde, gekruid met wat gespierde uitspraken over het extreem rechts gedachtegoed, was het meteen duidelijk waar Verhofstadt heen wou. Het VB had het allemaal gedaan. Had hij daarvoor de nodige toneelles gevolgd, hij zou er zelfs spontaan een traan voor weggepinkt hebben op het kleine scherm.

Voor de goed verstaanders onder ons (dat zij er inmiddels volgens mij alweer een stuk meer dan één miljoen): racisme is wit!
Waar was de "vuile" Afrikaan die door een Turk in elkaar werd geramd, de Nigeriaanse jongen die door allochtonen werd vermoord omdat hij zwart was, de Afrikaan die in het Luikse werd in elkaar geslagen door onder andere een Algerijn omdat deze niet wou dat een "vuile" zwarte in zijn appartementsblok een flat wou huren? Waren deze dan plots het vernoemen niet waard?
Natuurlijk, op de rug van deze mensen kan niks gerecupereerd worden, en geen Mitgard of Duistere Duikboot die daar een speld kan tussen krijgen.

Maar de koning spande letterlijk de kroon (en hier heb ik merkwaardig genoeg nog niet veel over gelezen). Dit stuk onbeschoft vreten bestond het zelfs om in een onmiddellijke reactie op de schietpartij er het separatisme bij te sleuren als mogelijk relevant.

Het was tragisch om tijdens "Stille Vrijdag" op VTM te moeten toezien hoe Vermassen, die dan nog later de advocaat blijkt te zijn van de ouders van de vermoorde Luuna, alle schuld op het VB steekt, terwijl zijn collega in het debat, een profiler van moordenaars, juist probeert uit te leggen dat dit zo niet is. Helaas wordt hij vakkundig de mond gesnoerd door moderator Stef Wauters, die telkens opnieuw Vermassen dan vlug nog eens in gang steekt met als enig doel nog eens de VB-troef uit te spelen.
Balen, die partijdigheid!

Ik stem VB, en zal mijn stemgedrag niet laten beïnvloeden door wat er in Antwerpen is gebeurd. Tien jaar geleden was ik een extreem-linkse antiglobalist. Het kan verkeren...
Het VB heeft mij en één miljoe anderen nog niet op het gedacht gebracht een allochtoon om te brengen. waarom is het VB dan meteen de grote chuldige volgens (hilariteit) "intellectueel" Vlaanderen en profiterend Wallonië? Waar heeft het VB ooit gezegd of geshcreven dat we allochtonen op straat moeten doodschieten?
Racisme bestaat overal, ook waar er geen VB bestaat. Soms heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat er in onze regering echt mensen zitten die denken dat Jan Modaal dat niet weet.
Ooit Kid Safari gehoord over zijn jeugdjaren in Rwanda?
"Zwarten zijn de grootste racisten".
Als halve blanke, halve zwarte, opgegroeid in Rwanda, later naar België uitgeweken, praat hij mogelijk uit ervaring.

Maar goed, verbieden we het VB, zal het racisme dan verdwijnen?
Zullen er geen zwarten meer aan benzinestations halfdood geslagen worden door Turken? Zullen er geen Nigeriaanse jongens meer vermoord worden door allochtone racisten?
Vertelt u het mij eens, meneer Verhofstadt?
Ik vrees eerder dat die paar racisten die Vlaanderen rijk is, niet meer dan welk ander volk ook, dan gewoon naar de NVA of de CD&V zullen overlopen. Maar als we genoeg partijen verbieden, zullen ze uiteindelijk allemaal wel "Groen" of "PVDA" stemmen, dat is zeker!

De dader van de moordpartij in Antwerpen had dus VB-propaganda op zak, wist men ons aanvankelijk te vertellen (hilariteit).
Wat staat er dan allemaal in die foldertjes dat hij zo door het lint ging? en waarom zou iemand die nog nooit voor het VB kan gestemd hebben, gezien zijn minderjarigheid, wel door deze propaganda tot moord en haat worden aangezet, terwijl dat één miljoen die er wel al voor stemde dit niet deed?
Als die propagandablaadjes van het VB vol leugens en schaamteloos racisme staan, vermoed ik dat het VB, aangezien iedereen ze in de bus krijgt, ook de tegenstanders van deze partij, het binnen de kortste keren voor de rechter zou mogen uitleggen.
Helaas, de cijfertjes en aangehaalde feiten in hun propaganda kloppen. Door op die manier her multiculturele fabeltje aan te vallen, brengt het Vb onze regeringspartijtjes in nauwe schoentjes. Steeds meer mensen merken dat de multi of interculturele constructie op los zand gebaseerd is.

Uiteindelijk, wat willen wij nou overnemen van die islamitische maatschappijen?
Onvrijheid? Onverdraagzaamheid? Censuur? Religieuze intolerantie? Het fnuiken van elke vorm van zelfontplooiing? Het ontberen van enige vorm van eigen innovatie? Vrouwen die niet naar voetbalmatchen mogen kijken? Burka's? Het martelaarschap? De Koran als enige leiddraad? Sektarisme?
Hoe racistisch bovenstaande voor de multiculturele hoeren van onze vrije en open samenlevingen ook moge klinken, je hoeft maar je ogen te openen en bovenstaande eens te toetsen aan de islamitische samenlevingen van West-Afrika tot Zuidoost-Azië, en je beseft meteen: met geen enkele wil ik ruilen!
Waarom verdomme moeten we dan interculturaliseren?
Integreren en assimileren, vooruit en niet achteruit, en daarmee basta!
Is dat racistisch?
Oeioei, dan hebben onze cultuurrelativisten inderdaad een groot probleem met het VB en hun steeds groter wordende aanhang.

Oh ja, de gespierde taal van de Guy en ons aller vorst Albert von Coburgh-Saksen, die zijn koninkrijk alweer in gevaar weet, zal wel enkele mensen er tijdelijk van weerhouden om op het VB te stemmen, tot er weer een omgekeerd incident plaats vindt (de gekende slingerbeweging) en de regering weer zal doen of haar neus bloedt, waardoor de twijfelaars zich opnieuw geroepen zullen voelen zichzelf de vraag te stellen:

"Jamaar, waarom is bij elke "blanke" racistische daad het VB verantwoordelijk, en wordt er bij elke "gekleurde" daad van racisme een resem niet ter zake doende achterstandsredenen aangehaald (of in het geval van de Turk die die "vuile" zwarte es effe dood wou slaan het racistisch motief zelfs ronduit doodgezwegen) om te verbloemen dat racisme niet alleen maar "blank" is? Waarom zal onze racistische blanke regering met liefde de blanke bevolking marginaliseren, terwijl ze met eenzelfde gemak de allochtone gemeenschappen blindelings blijft aan de borst drukken? (Met de ronduit indrukwekkende borst van een Geert Lambert als boegbeeld, voor diegenen die nog nooit van deze man gehoord hebben, wees gerust, zo zijn er velen. Hij schijnt de voorzitter te zijn van de kleinste en marginaalste (regerings)partij van België, met 1.5 procent zelfs ferm onder de kiesdrempel, maar middels een kartel met de Spa toch aan een ministerpostje geraakt met Bert Anciaux als cultuurmiskleun).


De regeringspartijen kunnen op de lange duur die ideologische strijd niet winnen. De realiteit die ze maar niet onder ogen willen zien geeft hen ongelijk.

Ik dank Degucht voor zijn uitspraken over de verantwoordelijkheid van de 1 miljoen VB-stemmers bij de moorden in Antwerpen, net zoals ik moraalfilosoof Etienne Vermeersch dankte voor zijn uitspraken over de ramp van het miljoen neo-nazi's in Vlaanderen, omdat hij opnieuw een pak mensen zal doen inzien hoe ver het eigenlijk gekomen is met de zelfvernietigingsdrang van onze politieke leiders binnen onze te tolerante én onder druk staande maatschappij.

Het VB klaagt aan wat er is, en zolang de regering dat niet wil toegeven, vecht ze een hopeloze strijd uit. Hoeveel zotten er ook nog een geweer pakken en er op straat mee op los gaan schieten.

Spa-voorzitter Vandelanotte (het mag ook eens gezegd als het goed is) was de enige die zich waardig gedroeg bij aanvang van deze zaak (maar volgens mij weet hij al langer dan vandaag waar het hele eiereten precies in vervat zit) en stelde, zonder omwegen via VB of ander plat opportunisme en politieke recuperatie, de enige waardige vraag in dit debat:

"Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een joch van 18 zomaar een wapenwinkel kan binnenstappen, er zich voor 70 euro een jachtgeweer en munitie kan aanschaffen, om tien minuten later schietend langs de straten te lopen"?

Het is me wel duidelijk dat iemand die een beetje neutraal naar het politieke wezen in België kijkt, zich moet verbazen om de stuiptrekkingen van de linkse kerk. Degucht, Verhofstadt, onze koning, het is pompen of verzuipen. Maar gezien Verhofstadt er nog steeds niet in geslaagd is zijn succes als premier af te meten aan enig electoraal verlies van het VB, vrees ik het ergste...

En het VB, let op mijn profetische woorden, het groeide verder!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 mei 2006 om 01:50.
Nierika is offline  
Oud 20 mei 2006, 14:09   #3
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waarom verdomme moeten we dan interculturaliseren?
Zeer goede tekst, De Gucht en co. zouden die boven hun bedje mogen hangen en van buiten leren...

Dat "multicultuur" wordt ons voorgehouden als een soort geloofsbelijdenis, iets waar we van MOETEN inzien dat het ons alleen maar goed zal doen.
Onzin natuurlijk, "respect" opbrengen voor de armoe-Islam is als NU vertellen dat onze flagellanten en heksenverbranders TOEN toch wel een punt hadden. In heel dat Moslim gedoe is niks maar dan ook niks waar een mentaal gezond mens wat aan heeft.
Dat we hier op een multiculturele ramp afstevenen en een soort latente burgeroorlog is het gevolg van een politieke keuze, en niet zoiets van "leer er maar mee leven" zoals De Gucht c.s. ons voorhouden. In de Oost Europese landen bijv. komt er geen asielzoeker en zéker geen Islamiet in, omdat daar de politieke klasse in concensus is-wat dat betreft-met de bevolking.
Loop eens rond in de straten van Krakow en Vilnius, echt aan te bevelen, geen soepjurken, moskeeën, burka's, schapenslachtingen, woeste baarden,massale steuntrekkerij door de Islamietjes....
slobodan is offline  
Oud 20 mei 2006, 15:09   #4
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik stem VB, en zal mijn stemgedrag niet laten beïnvloeden door wat er in Antwerpen is gebeurd.
Het verbaast me niets. Er zullen er wel meer zijn bij het VB die zich niets gelegen laten aan de brutale realiteit en die tegen heug en meug voet bij stuk zullen houden, al offeren ze daar de volledige samenleving aan op. Wollt Ihr den totalen Krieg?
Citaat:
Tien jaar geleden was ik een extreem-linkse antiglobalist.
Faut le Faire! En uw antiglobalisme was waarschijnlijk even stevig onderbouwd als uw rechts gedachtengoed vandaag? Het zegt iets over de redenen waarom u standpunten inneemt en de mate waarin u naar aanleiding van uw standpunten au serieux genomen moet worden.
Politiek engagement is een secundaire vorm van narcisme. Anders valt zo'n bocht niet te verklaren.
Citaat:
Verbieden we het VB, zal het racisme dan verdwijnen?
Nee, jammer genoeg niet. Het VB is niet aansprakelijk voor her racisme an sich. Het maakt er misbruik van en promoot het. Als we het VB kunnen verbieden, dan is in ieder geval dat misbruik en de promotie van racisme verdwenen. Het racisme verdwijnt vanzelf naarmate de integratie toeneemt en de onderlinge afhankelijkheid en solidariteit groeit.
Citaat:
Als die propagandablaadjes van het VB vol leugens en schaamteloos racisme staan, vermoed ik dat het VB, het binnen de kortste keren voor de rechter zou mogen uitleggen.
Yep. Het dossier is doorgestuurd en te meten naar de reactie van het VB zelf, ziet het er voor hen niet zo best uit.


Citaat:
Integreren en assimileren, vooruit en niet achteruit, en daarmee basta!Is dat racistisch?
Als u dat enkel vraagt aan één bepaalde groep wel. Het probleem is tweeledig: enerzijds is integratie vooral een kwestie van economische integratie. Minderheden die zich economisch neemt niemand het kwalijk als ze hun religie, hun taal, hun kledij, hun eigen scholen behouden en zich niet assimileren. Ik verwijs bijvoorbeeld naar de Orthodox Joodse gemeenschap. Niemand vraagt dat zij zich assimileren omdat ze economisch geïntegreerd zijn.
Veel van de problemen die we met sommige jongeren uit de Marokkaanse gemeenschap hebben, kun je terugbrengen tot een gebrek aan economische intagratie: ze zijn namelijk werkloos en die werkloosheid is uitzichtloos. Hebben we problemen met vrouwen die een hoofddoek dragen? Nauwelijks. Eisen we van de bejaarde Turkse migranten dat ze zich assimileren? Nee. Vragen we dat aan de Chinezen? Neen. Ze hebben en behouden hun taal, hun cutluur, hun winkels, enz. Maar aangezien ze economisch volledig geïntegreerd zijn, heeft niemand daar een probleem mee.

Als we dus iets aan het racisme willen doen, dat zou ik dat kort zo samenvatten:

1. prioriteit aan economische integratie:
- Een radikaal tewerkstellingsbeleid met specifieke aandacht voor jonge, mannen van Marokkaanse origine.
- Dat impliceert ook bijzondere inspanningen in het onderwijs zodat ze een diploma behalen waarmee ze aan de bak kunnen.
2. culturele integratie:
- openheid voor en de promotie van de diverse culturele uitingen, ze met elkaar in contact en confrontatie brengen.
3. beteugelen van aanzetten tot en misbruik van racisme: een juridische procedure dus om iedereen en elke partij die racisme verspreid, zich eraan schuldig maakt of het promoot. Het afnemen van elke overheidssteun aan zo'n organisatie, het ontbinden ervan en het vervolgen van de verantwoordelijken.
kaatd is offline  
Oud 20 mei 2006, 16:53   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik vrees dat een afschaffing van het VB wel eens juist het begin van alle racisme zou kunnen zijn. Dan verliezen de mensen die er nu nog steun aan hebben, helemaal hun politieke pedalen, want niemand wil een dictatuur en dit leidt tot verzet, cfr WO ll kan ik er ook bij vermelden dat dit ook niet geweldloos is.
Alleen vergeten we graag de stens van het verzet uit die tijd, want daarmee schakelden ze enkel vijanden uit.
Voor mij is het VB het enige nog geweldloze verzet dat we tegen onze huidige politieke multicul dictatuur hebben.
Het klopt dat er ook anderskleurig racisme is. Het is geen blank gegeven. Er lopen evengoed zwarten rond die geen blanken kunnen hebben, of Arabieren die een afkeer hebben van het westen. Onder elk koren zit kaf.
Boadicea is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:06   #6
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Als we dus iets aan het racisme willen doen, dat zou ik dat kort zo samenvatten:

1. prioriteit aan economische integratie:
- Een radikaal tewerkstellingsbeleid met specifieke aandacht voor jonge, mannen van Marokkaanse origine.
- Dat impliceert ook bijzondere inspanningen in het onderwijs zodat ze een diploma behalen waarmee ze aan de bak kunnen.
2. culturele integratie:
- openheid voor en de promotie van de diverse culturele uitingen, ze met elkaar in contact en confrontatie brengen.
3. beteugelen van aanzetten tot en misbruik van racisme: een juridische procedure dus om iedereen en elke partij die racisme verspreid, zich eraan schuldig maakt of het promoot. Het afnemen van elke overheidssteun aan zo'n organisatie, het ontbinden ervan en het vervolgen van de verantwoordelijken.
Ziet u, het is precies die voorgekauwde achterstandsflauwekul die de mensen niet meer nemen. Waarom zijn Joden economisch geïntegreerd? Of Chinezen? Of Turken?
Zijn de Vlamingen nu ook al selectief racistisch? Geloof je echt dat er in de wereld meer Marokkanenhaat dan Jodenhaat aanwezig is?
Alsjeblieft zeg!

In welk islamitisch land zou u willen wonen als vrouw, lieve Kaat, zonder vrijheid of enig recht te verliezen?
Antwoord daar eens zonder omwegen op?

Integreren en assimileren, no exceptions! We hebben hun achterlijke levenswijze hier echt niet nodig. Dus: stop dat gelul over inter of multiculturalisatie. De mensen hebben er in steeds grotere mate lak aan.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:32   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
jonge, mannen van Marokkaanse origine
Uiteraard. Hun vrouwen mogen toch niet.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:34   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Het verbaast me niets. Er zullen er wel meer zijn bij het VB die zich niets gelegen laten aan de brutale realiteit en die tegen heug en meug voet bij stuk zullen houden, al offeren ze daar de volledige samenleving aan op. Wollt Ihr den totalen Krieg?
Als ik de stukjes van jou en oliepiek lees, dan zou ik de rechterzijde als de pacisfistische aanduiden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 mei 2006, 18:50   #9
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard

Verhofstadt en co mikken op die grote electorale groep van nieuwe belgen zo eenvoudig is het, kijk maar naar de laaste verkiezingen in Nederland waar de PVDA de verkiezingen won dankzij de nieuwe nederlanders.
armando is offline  
Oud 20 mei 2006, 19:42   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ik de stukjes van jou en oliepiek lees, dan zou ik de rechterzijde als de pacisfistische aanduiden.
pacifistische
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 mei 2006, 19:49   #11
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ziet u, het is precies die voorgekauwde achterstandsflauwekul die de mensen niet meer nemen. Waarom zijn Joden economisch geïntegreerd? Of Chinezen? Of Turken?
Zijn de Vlamingen nu ook al selectief racistisch? Geloof je echt dat er in de wereld meer Marokkanenhaat dan Jodenhaat aanwezig is?
Alsjeblieft zeg!

In welk islamitisch land zou u willen wonen als vrouw, lieve Kaat, zonder vrijheid of enig recht te verliezen?
Antwoord daar eens zonder omwegen op?

Integreren en assimileren, no exceptions! We hebben hun achterlijke levenswijze hier echt niet nodig. Dus: stop dat gelul over inter of multiculturalisatie. De mensen hebben er in steeds grotere mate lak aan.



Kaadt moet ook maar eens uitleggen wat zo verrijkend is aan die hordes Noord-Afrikanen die hier de sociale woningen komen bezetten, de ocmw's plunderen en uitmunten in integratie-onwil?
Zeg het eens Kaadt wat is zo al verrijkend geweest aan 50 jaar ongelimiteerde import van die islamitische hordes?
Graag een gedetailleerde kosten/baten analyse.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:55   #12
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
1. prioriteit aan economische integratie:
2. culturele integratie:
3. beteugelen van aanzetten tot en misbruik van racisme
In feite zou U gedeporteerd moeten worden naar een of ander Islamitisch armoe-land. Er zijn er genoeg hoor.
slobodan is offline  
Oud 21 mei 2006, 10:14   #13
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
1. prioriteit aan economische integratie:
- Een radikaal tewerkstellingsbeleid met specifieke aandacht voor jonge, mannen van Marokkaanse origine.
- Dat impliceert ook bijzondere inspanningen in het onderwijs zodat ze een diploma behalen waarmee ze aan de bak kunnen.
2. culturele integratie:
- openheid voor en de promotie van de diverse culturele uitingen, ze met elkaar in contact en confrontatie brengen.
3. beteugelen van aanzetten tot en misbruik van racisme: een juridische procedure dus om iedereen en elke partij die racisme verspreid, zich eraan schuldig maakt of het promoot. Het afnemen van elke overheidssteun aan zo'n organisatie, het ontbinden ervan en het vervolgen van de verantwoordelijken.
1. a) Positieve discriminatie voor zij die reeds vanop de schoolbanken te kennen geven geen inspanning te willen doen voor hun eigen toekomst, en in tegendeel, lak hebben aan iedere regel. Het wel rechten, geen plichten systeem.
b) Uitdelen van diploma's dus.
2. - Het door de strot rammen van andere kulturen die geen respekt tonen tav de Kultuur vd autochtone bevolking.
3. - Nazipraktijken toepassen op politieke tegenstanders.

Goed bezig!!! Maar ik denk niet dat dit gaat pakken.....
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:35   #14
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht


Zeg het eens Kaadt wat is zo al verrijkend geweest aan 50 jaar ongelimiteerde import van die islamitische hordes?
Helemaal niks dus. Ze veroorzaken alleen maar last EN een bijkomende ecologische achteruitgang van ons milieu. Eigenaardig dat dat aspect van migratie kennelijk nooit aan de orde komt.
Net nu wij onze bevolkingsgroei wat onder controle hebben en het geloof ontmand hebben worden we opgeroepen om bendes bevolkings-exploderende en rabiaat bijgelovige Islamieten binnen te halen: Door de Groenen dan nog wel!
slobodan is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:38   #15
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
pacifistische
Jazeker, u bent letterlijk de enige in heel dat migrantengedoe hier die eens wijst op de ecologische aspecten ervan, nl. het volduwen van een reeds catastrofaal overbevolkt Vlaanderen met nog eens wat 100.000en Islamieten erbij ! Groen-Links-Paars ziet er blijkbaar geen been in dat we binnen een paar generaties in ploegen moeten gaan slapen wegens plaatsgebrek, zoals in het Marokkaans gevang!!!
slobodan is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:21   #16
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht


Kaadt moet ook maar eens uitleggen wat zo verrijkend is aan die hordes Noord-Afrikanen die hier de sociale woningen komen bezetten, de ocmw's plunderen en uitmunten in integratie-onwil?
Zeg het eens Kaadt wat is zo al verrijkend geweest aan 50 jaar ongelimiteerde import van die islamitische hordes?
Graag een gedetailleerde kosten/baten analyse.
Mits Kaadt de verrijking niet kan stofferen, richt ik de vraag aan alle linkse progressieven op dit forum die steeds de mond vol hebben over de multiculturele "verrijking".
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:36   #17
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Mits Kaadt de verrijking niet kan stofferen, richt ik de vraag aan alle linkse progressieven op dit forum die steeds de mond vol hebben over de multiculturele "verrijking".
Je gaat geen antwoord krijgen hoor. Zelfs de linkse allochtonen-vrienden zullen niet verder komen dan wat vrijblijvend geklets.
slobodan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be