Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2006, 19:43   #141
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Indien die politie-inspecteur niet tijdig had kunnen ingrijpen, waren er garantie meer dan twee doden gevallen. HVT zou op dat moment nog elf patronen gehad hebben.
Laten we hem dus terechtstaan voor dertien moorden?

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:48   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waar word dat gezegd ?
Waarom herhaal je dan het feit dat hij meer mensen zou neergeschoten hebben? Wat doet dat ertoe?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:49   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb toch niet gezegd dat anderen mijn woordenschat moeten overnemen? Ik zeg dat "ik meen dat" ik het raar vind hem naast Hitler te zetten. Sorry, ik zal te veel met demo -en genocides bezig zijn.
massamoord wordt gebruikt voor mensen die op een zelfde tijdstip (ja, daar mag 2 minuten tussenzitten) verschillende mensen vermoorden.

je hebt ook spree killers, die gaan meestal minder bedachtzaam te werk als HVT en schieten wat in het rond, soms ook in een 'tocht' zoals HVT deed.

Een seriemoordenaar is iemand die verschillende moorden pleegt met een tijdsinterval. Meestal ter bevrediging van één of andere behoefte. Eens de behoefte weer bevrediging nodig heeft, gaat men op zoek naar een ander slachtoffer. Dit kan minder spelen bij copy cats, daar is perfectionisme in het nadoen van een andere seriemoordenaar meestal belangrijker.

Dit is géén seriemoordenaar, tenzij hij van plan zou geweest zijn na z'n jacht even onder te duiken en dan later nogmaals wat te gaan moorden, maar dat was zijn bedoeling duidelijk niet. Hij wou zoveel mogelijk mensen ineens afmaken (en niet zomaar willekeurige mensen zoals vaak bij spree killing, nee, vreemdelingen), en dan zelfmoord plegen.

Dat is het beeld van de individuele massamoordenaar.

hitler en stalin zijn 'state mass murderers' als ik me niet vergis.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:50   #145
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom herhaal je dan het feit dat hij meer mensen zou neergeschoten hebben? Wat doet dat ertoe?
Ik illustreer het profiel dat Vermassen schetste en zijn stelling zou bewaarheid geweest zijn indien die agent HVT niet tijdig had kunnen neutraliseren.
Pietje is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:55   #146
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Cool with that.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:56   #147
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
massamoord wordt gebruikt voor mensen die op een zelfde tijdstip (ja, daar mag 2 minuten tussenzitten) verschillende mensen vermoorden.

je hebt ook spree killers, die gaan meestal minder bedachtzaam te werk als HVT en schieten wat in het rond, soms ook in een 'tocht' zoals HVT deed.

Een seriemoordenaar is iemand die verschillende moorden pleegt met een tijdsinterval. Meestal ter bevrediging van één of andere behoefte. Eens de behoefte weer bevrediging nodig heeft, gaat men op zoek naar een ander slachtoffer. Dit kan minder spelen bij copy cats, daar is perfectionisme in het nadoen van een andere seriemoordenaar meestal belangrijker.

Dit is géén seriemoordenaar, tenzij hij van plan zou geweest zijn na z'n jacht even onder te duiken en dan later nogmaals wat te gaan moorden, maar dat was zijn bedoeling duidelijk niet. Hij wou zoveel mogelijk mensen ineens afmaken (en niet zomaar willekeurige mensen zoals vaak bij spree killing, nee, vreemdelingen), en dan zelfmoord plegen.

Dat is het beeld van de individuele massamoordenaar.

hitler en stalin zijn 'state mass murderers' als ik me niet vergis.
Ah. Tof. Zeg, nu we toch bezig zijn, zijn die mannen van Columbine en kerel van die school in Duitsland dan ook massamoordenaars?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:59   #148
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ah. Tof. Zeg, nu we toch bezig zijn, zijn die mannen van Columbine en kerel van die school in Duitsland dan ook massamoordenaars?
ja. columbine is spree killing denk ik.
dat in duitsland heb ik niet zo gevolgd.

het onderscheid tussen spree killing en massmurder is maar vaag, hoor.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:02   #149
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja. columbine is spree killing denk ik.
dat in duitsland heb ik niet zo gevolgd.

het onderscheid tussen spree killing en massmurder is maar vaag, hoor.
De jongens in kwestie hadden het zeer goed voorbereid, en schoten bewust op leerlingen... Ook massamoordenaars, niet? Enfin, het is allemaal wat complex - groteske woorden worden nogal snel aangewend, geheel mijn persoonlijke mening.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:06   #150
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De jongens in kwestie hadden het zeer goed voorbereid, en schoten bewust op leerlingen... Ook massamoordenaars, niet? Enfin, het is allemaal wat complex - groteske woorden worden nogal snel aangewend, geheel mijn persoonlijke mening.
massamoord is het in ieder geval.

9/11 is terroristische massamoord.

Je kunt je de vraag stellen of HVT een massamoordenaar was geweest indien hij neergeschoten was na het zijn poging om die turkse vrouw te vermoorden.
Dan had hij niemand vermoord.
Dat is een complex iets.
Hij is dan natuurlijk geen massamoordenaar, immers, hij heeft niemand vermoord dan, maar hij past wel in het profiel van massamoordenaar, zij het niet juridisch. Wel crimino-psychologisch.
Er zijn gewoon meerdere denkkaders dan het puur juridische.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:08   #151
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
massamoord is het in ieder geval.

9/11 is terroristische massamoord.

Je kunt je de vraag stellen of HVT een massamoordenaar was geweest indien hij neergeschoten was na het zijn poging om die turkse vrouw te vermoorden.
Dan had hij niemand vermoord.
Dat is een complex iets.
Hij is dan natuurlijk geen massamoordenaar, immers, hij heeft niemand vermoord dan, maar hij past wel in het profiel van massamoordenaar, zij het niet juridisch. Wel crimino-psychologisch.
Er zijn gewoon meerdere denkkaders dan het puur juridische.
*zucht*

Ik kap er mee Heb hier nog zo'n leuke cursus historiografie liggen. En wat nadenken. Dat kan ik. Ik zal braaf zijn. Dat beloof ik.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 21:52   #152
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Waarom vergt het voor u zoveel moeite om te erkennen dat Vermassen een integer man is en, als expert, gewoon een accurate analyse maakt van de zaak? Wellicht omdat u dan de eeuwige nietszeggende termen "misbruik", "Belgisch regime", "profijt"... niet kunt gebruiken?
Vermassen een integer man?

Vermassen nadat hij de zoveelste misdadiger had vrijgepleit: "Een vrijspraak doet nog meer deugd als je schuldig bent" GVA 1-5-2000

En ik hetzelfde artikel zegt hij dat er te veel angst onder de mensen is.
Duym is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be