Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2006, 06:58   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Tegenwoordig heeft men in de media alsmaar over skinheads en Neo-nazis.
Na de moorden in Antwerpen heeft men het in ieder debat over skinheads.
He VB zou er vol van zitten en de allochtone gemeenschap in ons land is er doodsbang van. Want vragen zij zich af, kunnen wij nog met hoofdoek op straat lopen zonder dat wij aangevallen worden door skinheads?
Af en toe krijgen we eens een buitenlandse documentaire op de buis te zien waar men het heeft over neo-nazis, dat gaat dan altijd over de Verenigde staten en Rusland en soms heel miniem over Duitsland of de Scandinavische landen.
Ik vraag mij af waar zijn die skinheads dan? Zelf heb ik er de laatste jaren geen gezien, ik moet al zeer goed nadenken om mij te herinneren of ik er ooit wel één gezien heb. Ik weet wel wat ik zie op elke hoek van de straat of in elk metro- of treinstation in onze hoofdstad. Alhoewel de haren ook zeer kort gedragen, zijn dat volgens mij geen skinheads.
Vandaar mijn vraag, wie heeft al eens persoonlijk een skinhead of neo-nazi gezien?
de laatste maanden zijn er er paar incidenten geweest in Rusland. Ze komen voor in landen van waar je het niet verwacht zoals Argentinie... ik zag zo de beelden op de VRT over de website "Blood and Honour" met Jos Van der Velpen.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:11   #22
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Skinheads, PvdA'kes, ene grote pot nat en al maar goed een 'kleine' minderheid. Ge vindt ze overal, en ik heb er nog geen last mee gehad. Ze zoeken altijd nen zondebok, eerst wast nen skinhead, toen de videospellekes, voor hij het weet heeft dien acteur uit 'The Matrix' ook nog een proces aan zen been van da centrum voor gelijke kansen.
Ik heb ook ne lange zwarte frak, ik heb ook bottinnen, ik luister ook nor Madness...ben'k dan ook ne skinhead?
In elke partij zit gewoonweg nen hoop rotzooi, ist niet in de leiding, dan ist wel bij hun militanten (wak een verschrikkelijk woord vind).
En skinheads lopen er degelijk wel rond (vooral regio wvl), ken er zelfs een paar (geen vrienden van mij), die kerels leven in nen eigen wereld, en laten iedereen gerust al houden ze der nogal zieke opvattingen op na. Btw, in Boechout zijn er toch eens een 1500 van die mannen opgedaagd voor een partyke? Heel Boechout was ocharme in shock toen dat het er zoveel waren.
Het is gewoon gelijk alles in de wereld, ene rottweiler bijt een meiske dood, en ALLE rottweilers zen barslechte honden. Ik haat echt die mentaliteit van tegenwoordig.
Btw, het Keltische kruis heeft eigenlijk gene bal te maken met Skinheads...das iet da afstamt van de keltische christenen ( en die zijn er als zodanig niet echt veel meer ) maar wat nu 'misbruikt' wordt door bepaalde groeperingen, die totaal de betekenis van da kruis verkloten doordat ze niet vindingrijk genoeg zijn om een 'eigen' symbool te zoeken.

Laatst gewijzigd door Duupje : 17 mei 2006 om 07:22.
Duupje is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:22   #23
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het is gewoon gelijk alles in de wereld, ene pittbull bijt kind, ene rottweiler bijt een meiske dood, en ALLE rottweilers zen barslechte honden. Ik haat echt die mentaliteit van tegenwoordig.
Zolang het maar geen allochtonen zijn zeker
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:28   #24
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zolang het maar geen allochtonen zijn zeker
Nee das zever in pakskes, tussen ALLE koren zit kaf, tis gewoon kwestie de goei ni altijd te laten opdraaien voor die paar rotte appels die er tss zitten.
Op mijn vroegere job en mijn werk nu, ist zo dat ik constant met 'lastpakken' geconfronteerd word, en ja, da zijn vaak niet blanke mensen...
Der zit wel een reden vaak achter wrm die kerels zo gaan doen, das iets dak uit de praktijk weet. En sommige zen gewoon eikels/ezels die ni willen bijleren en inzien dat het ook op een andere manier kan gaan allemaal. De ouders staan vaak echt met hun handen in hun haar, proberen thuis echt streng te zijn, die kerels op het rechte pad te houden, maar eens die gastjes buiten in hun 'bendekes' zijn, kunnen die ouders ook niet veel meer doen.
En da geldt zowel voor allochtonen, skinheads, of welke doelgroepen nog gebruikt worden om te viseren, als voor de blanken.
Duupje is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:23   #25
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nee das zever in pakskes, tussen ALLE koren zit kaf, tis gewoon kwestie de goei ni altijd te laten opdraaien voor die paar rotte appels die er tss zitten.
Op mijn vroegere job en mijn werk nu, ist zo dat ik constant met 'lastpakken' geconfronteerd word, en ja, da zijn vaak niet blanke mensen...
Der zit wel een reden vaak achter wrm die kerels zo gaan doen, das iets dak uit de praktijk weet. En sommige zen gewoon eikels/ezels die ni willen bijleren en inzien dat het ook op een andere manier kan gaan allemaal. De ouders staan vaak echt met hun handen in hun haar, proberen thuis echt streng te zijn, die kerels op het rechte pad te houden, maar eens die gastjes buiten in hun 'bendekes' zijn, kunnen die ouders ook niet veel meer doen.
En da geldt zowel voor allochtonen, skinheads, of welke doelgroepen nog gebruikt worden om te viseren, als voor de blanken.
Kan ik me best in vinden
Het was ook niet persoonlijk bedoeld
Aansluitend op uw verhaal, wou ik enkel aangeven dat er op dit fomum mensen zijn, die het onderscheid bij honden nog best kunnen maken, maar wat allochtonen betreft, iedereen gemakshalve marokkaan noemen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 09:23.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:42   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Tegenwoordig heeft men in de media alsmaar over skinheads en Neo-nazis.
Na de moorden in Antwerpen heeft men het in ieder debat over skinheads.
He VB zou er vol van zitten en de allochtone gemeenschap in ons land is er doodsbang van. Want vragen zij zich af, kunnen wij nog met hoofdoek op straat lopen zonder dat wij aangevallen worden door skinheads?
Af en toe krijgen we eens een buitenlandse documentaire op de buis te zien waar men het heeft over neo-nazis, dat gaat dan altijd over de Verenigde staten en Rusland en soms heel miniem over Duitsland of de Scandinavische landen.
Ik vraag mij af waar zijn die skinheads dan? Zelf heb ik er de laatste jaren geen gezien, ik moet al zeer goed nadenken om mij te herinneren of ik er ooit wel één gezien heb. Ik weet wel wat ik zie op elke hoek van de straat of in elk metro- of treinstation in onze hoofdstad. Alhoewel de haren ook zeer kort gedragen, zijn dat volgens mij geen skinheads.
Vandaar mijn vraag, wie heeft al eens persoonlijk een skinhead of neo-nazi gezien?
De schrik is idd groter dan het aantal. Ik heb er mss hooguit drie of vier gezien in mijn leven, en dan nog "tellen" die niet.
Het is eerder iets voor moffen, scandinaviers, duitsers en hollanders enzo... dat past nogal goed in die hun cultuur en hebben daar ook meer een "kop" voor.
Bhairav is offline  
Oud 17 mei 2006, 10:37   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Sinds verleden week is de definitie van skinhead dan ook verandert: lang haar hebben en ne zwarte jas dragen
Niet kunnen schrijven blijft echter onverminderd tot de vereisten behoren.
drosophila is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:06   #28
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Skins zijn gewoon het marginaalste die er bestaat.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 17 mei 2006 om 11:19.
Piet Hein is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:18   #29
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Ik hou mijn slapen geschoren en ik draag ABL-legerbottinnes. Tegenwoordig ben ik dus ook een skinhead.

Tegenwoordig zijn de linksen, die verdraagzamen, wel nogal agressief tegenover ons de fascisten.


Maar anderzijds wordt je ook door vele mensen toegejuicht en aangesproken.

Het ene feit compenseert zo het andere.
PAJOT is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:29   #30
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Effe een vraagje tussendoor: wie loopt het meest kans op problemen en zelfs op een pak slaag of erger:

1. Een allochtoon, al of niet met hoofdsjaal of enig ander kenmerk van de islam die op straat loopt, bij voorkeur in een 'probleemwijk';

2. Een autochtoon die ook door zo'n probleemwijk loopt, met een T-shirt ofzo met Vlaamse Leeuw erop(om nog maar te zwijgen van het VB-logo), een autochtoon meisje dat enigszins sensueel gekleed is en ga zo maar door...

Vormen de zgn. skinheads werkelijk zo'n groot en alomtegenwoordig gevaar?

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 17 mei 2006 om 12:32.
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:29   #31
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Effe een vraagje tussendoor: wie loopt het meest kans op problemen en zelfs op een pak slaag of erger:

1. Een allochtoon, al of niet met hoofdsjaal of enig ander kenmerk van de islam die op straat loopt, bij voorkeur in een 'probleemwijk';

2. Een autochtoon die ook door zo'n probleemwijk loopt, met een T-shirt ofzo met Vlaamse Leeuw erop(om nog maar te zwijgen van het VB-logo), een autochtoon meisje dat enigszins sensueel gekleed is en ga zo maar door...

Vormen de zgn. skinheads werkelijk zo'n groot en alomtegenwoordig gevaar?
Zijn er g
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:29   #32
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Effe een vraagje tussendoor: wie loopt het meest kans op problemen en zelfs op een pak slaag of erger:

1. Een allochtoon, al of niet met hoofdsjaal of enig ander kenmerk van de islam die op straat loopt, bij voorkeur in een 'probleemwijk';

2. Een autochtoon die ook door zo'n probleemwijk loopt, met een T-shirt ofzo met Vlaamse Leeuw erop(om nog maar te zwijgen van het VB-logo), een autochtoon meisje dat enigszins sensueel gekleed is en ga zo maar door...

Vormen de zgn. skinheads werkelijk zo'n groot en alomtegenwoordig gevaar?
Zijn er geen
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:29   #33
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Effe een vraagje tussendoor: wie loopt het meest kans op problemen en zelfs op een pak slaag of erger:

1. Een allochtoon, al of niet met hoofdsjaal of enig ander kenmerk van de islam die op straat loopt, bij voorkeur in een 'probleemwijk';

2. Een autochtoon die ook door zo'n probleemwijk loopt, met een T-shirt ofzo met Vlaamse Leeuw erop(om nog maar te zwijgen van het VB-logo), een autochtoon meisje dat enigszins sensueel gekleed is en ga zo maar door...

Vormen de zgn. skinheads werkelijk zo'n groot en alomtegenwoordig gevaar?
Zijn er geen andere groepen/bendes die veel gevaarlijker en talrijker zijn?

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 17 mei 2006 om 12:30.
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:34   #34
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Sorry voor mijn geklungel hier, ik heb te vlug getypt en toetsen aangeraakt die ik blijkbaar beter niet aangeraakt had...
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:55   #35
Tömmchen
Partijlid
 
Tömmchen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Locatie: Vlaanderen (Dietsland)
Berichten: 279
Standaard

Ik ken er wel een paar, maar ze zijn inderdaad niet met veel...
skinhead (lees: kaalhoofd) heeft trouwens niet te maken met politiek, maar is gewoon een modetrent. Kaalkoppen kom je ook tegen bij extreem links.
Tömmchen is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:10   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

SHARP : SkinHeads Against Racial Prejudice.
en STAR : Skins Together Against Racism.

Da's nogal wat anders dan die blutsekakkers en puistekoppen van Blood&Horror, Rahowa! of Stortfront.

Yippee-i-ay, yippee-i-ooh.
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:11   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik hou mijn slapen geschoren en ik draag ABL-legerbottinnes. Tegenwoordig ben ik dus ook een skinhead.

Tegenwoordig zijn de linksen, die verdraagzamen, wel nogal agressief tegenover ons de fascisten.


Maar anderzijds wordt je ook door vele mensen toegejuicht en aangesproken.

Het ene feit compenseert zo het andere.
ze durven niet anders, schrik dat ze in elkaar gaan geslagen worden.
vlijmscherp is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:30   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet veel gezien.

maar bon, ik loop ook meestal rond in buurten waar een aanzienlijk aantal vreemdelingen wonen...
Bad Attila is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:32   #39
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze durven niet anders, schrik dat ze in elkaar gaan geslagen worden.
ik ben nochtans geen gewelddadig type


Er is veel sympathie van die VB-kiezers (EEN MILLIOEN!) die nog niet voor hun overtuiging durven uitkomen.

Anderzijds zijn er linksen van wiens gezicht en in wiens kleinmenselijke handelingen ik de haat kan aflezen.


Voor een skinhead is het waarschijnlijk ook zo. Zij kunnen ook op veel sympathie van het publiek rekenen.
PAJOT is offline  
Oud 17 mei 2006, 14:12   #40
RazBoi OMBR
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Berichten: 15
Standaard

Lage levensvorm in leuven Hahaha, dan zal je mij wellicht bedoelen!
Groot, breed en kort geschoren met zware boots!
Maar laat u niet misleiden door mijne look.
Ik ben Onderofficier in de Belgische militie, lid Belgische Unie, ploegleider vrijwillige brandweer.
Oh ja, bijna vergeten actief lid Belgisch verzet.
Mijn streven; verdedigen van de democratie voor iedereen ongeacht afkomst, taal,...
Waarom, Wij mogen niet dezelfde fouten maken uit het verleden omdat ik en wij allen dit verplicht zijn aan ons nageslacht.
Belgische groeten
Ooffr OMBR
RazBoi OMBR is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be