Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 21:20   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
'Een politicus die zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid.'
Keep dreaming. Smoor nog een jointje.
Dat geloof je nu toch zelf niet.
Ik denk dat Degucht niet streeft naar véél kiezers, maar naar een kleine elite van extreem gelijkgezinde kiezers. Geheel conform zijn ego.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:22   #22
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat Degucht niet streeft naar véél kiezers, maar naar een kleine elite van extreem gelijkgezinde kiezers. Geheel conform zijn ego.
Je bedoelt een kleine elite loge vriendjes?
Knorretje is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:22   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
En dit is de manier waarop de links-progressieve rioolzender dit formuleert op haar belangrijkste teletekstpagina:



Tiens, ik kan me niet herinneren dat ik Hans Van Themsche ooit ontmoet heb en toch heb ik blijkbaar mee die kerel zover gekregen dat hij waanzinnig geworden is. Straks gaan ze nog zeggen dat we hem met zijn allen hebben aangemoedigd.

Kan die titel nog erger:

MOORD "VB kiezers verantwoordelijk"

Moet ik me nu schuldig gaan voelen of moet ik hier nu lachen. (Sorry, maar ik doe eerder het tweede en groen)
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:24   #24
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Karel, Karel, Kareltje toch...; dat je zoiets zou zeggen van de mandatarissen van het VB tot daar nog aan toe, maar datje dat zegt over één miljoen kiezers tja...Ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit allemaal één miljoen haatdragende personen zouden zijn en die zijn wat jij gezegd hebt...
Ik begrijp het allemaal niet meer; ik ben gewoon veel te soft voor dat politiek spelleke wat het wel allemaal is...
Sorry .
bartje is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:28   #25
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
De enige oplossing die de traditionele partijen hebben uitgevonden voor het racismeprobleem is een cordon sanitaire. Nogal mager. Ik heb nog nergens gelezen dat het Belang de hele allochtone gemeenschap verantwoordelijk stelt als één allochtoon een moord pleegt. Er wordt gesproken over : het uitwijzen van criminele vreemdelingen. Voelt elke allochtoon zich dan crimineel? Ik hoop van niet.
En om het nog maar eens te benadrukken: wat mij betreft mogen ze heel dat skinheadnest die die arme kleurling in elkaar hebben getroefd opruimen. HVT mag voor mij levenslang de nor indraaien. Criminaliteit is criminaliteit.
Lees jij dan de postings van je geestesgenoten niet ? Het ging over de VB-kiezer, daarvan zit er hier een aantal op dit forum. maar van mij mag het gerust doortrekken tot de partij, en lees de citaten uit de doorwijzing, ze stonden vanmorgen in de krant.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:28   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Er zijn maar liefst 1 000 000 verantwoordelijken voor de moord. Een wereldrecord zeker.
Dat is dan het tegenovergestelde van een genocide
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:28   #27
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

De VLD-voorzitter zit anders altijd maar te zeggen dat we niet in groepsverband mogen denken. Wel zijn VLD-vriend De Klucht zijn reactie is wel het summum van denken in groepsverband. Niets individuele verantwoordelijkheid, wel alles ten laste leggen van een groep.

Geldt de uitspraak van Somers over het denken in groepsverband dan alleen maar over vreemdelingen en autochtonen. Liberalen en consequent zijn ?

Moest Dewinter letterlijk zeggen na een moord van een Turk op een Vlaming dat de alle leden van de Turkse gemeenschap verantwoordelijk zij. Je zou het Inquisitiecentrum nogal horen brullen denk ik.

Trouwens die uitspraak van De Klucht zegt in feite tegen de moordenaar. Je hebt wel schuld voor de moord, maar een gedeelde verantwoordelijkheid met 1 000 000 anderen. Het zal de moordenaar opluchten zekers. Wedden dat Van Temsche zelf voor die dubbele moord maar een jaar of 20 zal krijgen en na een derde zal vrijkomen. Dit terwijl het regime alles zal doen om de schuld in de schoenen van Vlaams Belang en zijn kiezers en militanten te schuiven, terwijl zij volledig onschuldig zijn.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 mei 2006 om 21:29.
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:29   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Lees jij dan de postings van je geestesgenoten niet ? Het ging over de VB-kiezer, daarvan zit er hier een aantal op dit forum. maar van mij mag het gerust doortrekken tot de partij, en lees de citaten uit de doorwijzing, ze stonden vanmorgen in de krant.
Het gaat niet meer over de VB-kiezer, maar over alle burgers van dit land. Het wordt hier verdomme gevaarlijker met de dag.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:30   #29
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
VB-stemmers zijn er natuurlijk in alle maten en gewichten. Maar zelfs het meest argeloze slachtoffer van de VB-manipulatie moet beseffen dat zijn stem voor deze partij van hem een medeplichtige maakt.

Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen. Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.
Ik voel me als niet VB stemmer ben door De Klucht zijn uitspraken enorm beledigd, niet omdat ik me mede "moreel verantwoordelijk" acht aan de daden van een zot, maar omdat zulke uitspraken een belediging zijn op mijn verstand.

Denkt dien klojo nu echt da de mensen nie slimmer zijn? Tot nu toe stemde ik VLD, nu weet ik niet meer op wie te stemmen...

Is er dan in dit apeland geen enkele deftige partij meer?
Amon_Re is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:30   #30
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen.
Als we die logica volgen mag Karel De Gucht gerust ook luidop stellen dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de criminele daden gedaan in naam van de islam, en dat zijn er al heel wat meer dan die gruwelijke moordpartij in Antwerpen.
Mijn klein pinkske zegt me dat Kareltje hetzij 1) intellectueel oneerlijk is want niet consequent in het doortrekken van zijn eigen stelling ofwel 2) graag vervalt in het stigmatiseren van het electoraat van een partij die de zijne van de kaart aan't vegen is. Hij bezodigt zich dus graag aan politiek racisme dus.
Knorretje is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:32   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
VB-stemmers mogen best voor hun verantwoordelijkheid gesteld worden.
zij hebben tenslotte de partij groot gemaakt.
Dat deden de regerende partijen met hun wanbeleid & het "cordon sanitaire", het meest ondemocratische construct in Europa.

Der blijft gewoon niets anders meer over dan het VB
VLD, CD&V, SP.a, VU, Spirit.... 't is één bende incompetente zakken
Amon_Re is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:32   #32
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het gaat niet meer over de VB-kiezer, maar over alle burgers van dit land. Het wordt hier verdomme gevaarlijker met de dag.
Is dat zo of is dit een overdrijving ?
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:33   #33
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Is dat zo of is dit een overdrijving ?
Voelt u zich verantwoordelijk voor de moorden in Antwerpen?
Ik niet.
Knorretje is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:33   #34
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Is er dan in dit apeland geen enkele deftige partij meer?
Slechts 1 partij, waarbij men alles op alles zet om ze te verbieden.

Pas op, ook ik heb opmerkingen op Vlaams Belang. Dat ze bijvoorbeeld teveel "rechts"-liberalen aantrekken, dat ze teveel meegaand zijn met de imperialistische politiek van Bush voor een volksnationalistische partij. Maar buiten die opmerkingen vind ik het veruit de beste partij dat ons land te bieden heeft.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:34   #35
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Karel, Karel, Kareltje toch...; dat je zoiets zou zeggen van de mandatarissen van het VB tot daar nog aan toe, maar datje dat zegt over één miljoen kiezers tja...Ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit allemaal één miljoen haatdragende personen zouden zijn en die zijn wat jij gezegd hebt...
Ik begrijp het allemaal niet meer; ik ben gewoon veel te soft voor dat politiek spelleke wat het wel allemaal is...
Sorry .
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:34   #36
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
[/i]

Ik denk niet dat het de bedoeling is hiermee 'kiezers terug te winnen'. Voor één keer dat een politicus zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid: chapeau voor Karel Geducht!
...

Intellectueel? Hallo? Zo'n uitspraken is gewoon mediageil idioot gekwijl.
Niet dat ik het verstand van Karelke ooit hoog ingeschat heb, mer dees is echt wel erg
Amon_Re is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:35   #37
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Als we die logica volgen mag Karel De Gucht gerust ook luidop stellen dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de criminele daden gedaan in naam van de islam, en dat zijn er al heel wat meer dan die gruwelijke moordpartij in Antwerpen.
Mijn klein pinkske zegt me dat Kareltje hetzij 1) intellectueel oneerlijk is want niet consequent in het doortrekken van zijn eigen stelling ofwel 2) graag vervalt in het stigmatiseren van het electoraat van een partij die de zijne van de kaart aan't vegen is. Hij bezodigt zich dus graag aan politiek racisme dus.
Alle leden van de Poolse gemeenschap zijn dan ook verantwoordelijk voor de moord op Joe Van Holsbeek of zijn het meteen alle zigeuners ? Het gezond verstand was bij De Klucht weer eens ver te zoeken 8) ! Trouwens spreekt hij zijn partijvoorzitter volledig tegen. "Als liberaal ben ik tegen het denken in groep, wij tegen zij, maar we moeten denken aan verschillende individuen".
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 mei 2006 om 21:37.
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:37   #38
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.
Je weet heel goed dat dat racismeproces een georchestreerd proces was, dat er gekomen is onder druk van PS en met het enkele doel om een politieke tegenstander van formaat van de politieke kaart te vegen.
Niemand is daar ingetrapt. Pech. Blijft over : het tot vervelens toe herhalen van het 'racismemantra' in de hoop kiezers een schuldgevoel aan te praten om ze daarna terug te lokken. Zwak. Heel zwak.
Knorretje is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:37   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Is dat zo of is dit een overdrijving ?
Ik denk dat iedereen die de burgerrechten -en plichten ten dege begrijpt, inziet dat het hier afzwakt tot een particratisch despotisme dat we moéten bestrijden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 19 mei 2006, 21:38   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.
Is het Vlaams Belang veroordeeld wegens racisme?

Wanneer ?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be