Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 21:24   #21
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik zeg helemaal niet dat enkel op deze aardbol leven mogelijk is. Ik zeg gewoon dat het toevallig deze aardbol is geweest waar leven is ontstaan, en dat ik het weinig waarschijnlijk acht dat dat ergens anders gebeurd is.

Leven is namelijk enorm tegennatuurlijk. Het is sterk gesimplificeerd: orde scheppen uit de chaos in een omgeving die 100 % neigt naar chaos.
de mens zou beter in de chaos leven dan in de orde die ze zelf durven orde noemen. Maar toch is de waarschijnlijkheid in het oneindige aantal planeten zeker niet ondenkbaar. En deze planeet inclesief het leven kan enkel bestaan door de aanwezigheid van de zon. Is het daarom niet ondenkbaar dat er nog leven op een ander sterrestelsel is.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:37   #22
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dat er een aantal plaatsen zijn waar leven mogelijk is wil ik best geloven, maar wat is de kans dat leven ontstaat? Ik denk dat die kans zo klein is dat je best mag aannemen dat de aarde de enige planeet in het universum met leven is.
straffe uitspraak, zeker als men dan nog niet weet hoe het leven op aarde onstaan is.

zelfs de meest conservatieve bioloog geeft inmiddels toe dat het heel wsh bulkt van het leven.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:40   #23
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
straffe uitspraak, zeker als men dan nog niet weet hoe het leven op aarde onstaan is.

zelfs de meest conservatieve bioloog geeft inmiddels toe dat het heel wsh bulkt van het leven.
Hoe verenig je deze twee uitspraken? Zeker als je weet dat er maar één keer leven is ontstaan op aarde.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 22:04   #24
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dat weet ik best hoor, tegenwoordig is er zelfs een theorie gangbaar dat alle leven afkomstig is van een paar kilometer onder de grond (niet dat het daar ontstaan maar dan wijk ik te veel af).

Dus ja, leven kan bestaan in extreme omstandigheden, maar de kans dat leven ontstaat is zelfs in perfecte omstandigheden miniscuul klein. Ik geloof dat wetenschappers eens de kans berekend hebben dat leven per toeval, 'zomaar' ontstaat: 1 op 10 tot de 40 000ste.

Om die reden weiger ik mee te doen aan al het 'buitenaards leven' gefilosofeer. En zelfs als er leven was, wat ik praktisch onmogelijk acht, is er geen reden om aan te nemen dat het iets anders zou zijn dan de meest rudimentaire bacterie.
Wat uiteraard je volste recht is, ieder zijn mening hierover.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 22:27   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dat weet ik best hoor, tegenwoordig is er zelfs een theorie gangbaar dat alle leven afkomstig is van een paar kilometer onder de grond (niet dat het daar ontstaan maar dan wijk ik te veel af).

Dus ja, leven kan bestaan in extreme omstandigheden, maar de kans dat leven ontstaat is zelfs in perfecte omstandigheden miniscuul klein. Ik geloof dat wetenschappers eens de kans berekend hebben dat leven per toeval, 'zomaar' ontstaat: 1 op 10 tot de 40 000ste.

Om die reden weiger ik mee te doen aan al het 'buitenaards leven' gefilosofeer. En zelfs als er leven was, wat ik praktisch onmogelijk acht, is er geen reden om aan te nemen dat het iets anders zou zijn dan de meest rudimentaire bacterie.
Waarom zitten ze dan ganse dagen door hun mega telescopen te loeren naar andere planeten om iets te ontdekken?
Trouwens er is mogelijks wel een gelijkaardige situatie mogelijk bij "dubbel planeten" die in de rand van ons melkweg stelsel aanwezig zijn.
Zo zeggen de geleerden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 22:37   #26
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

ik acht de kans dat er intelligent leven zeer groot. Bijna 1.

En als er intelligent leven bestaat en ze kan zich ontwikkelen tot een niveau van wetenschap en techiek waarbij enorme afstanden in redelijk korte tijd kunnen overbrugd worden, dan is het niet ondenkbaar dat ze hier al beland zijn of nog zijn.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 22:57   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
uiteraard komt de eerste reactie op deze post van dé forum intellectueel ...
U had beter zelf als eerste gereageerd, want denkt u niet dat u veel beter bent dan Apocalyps?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 02:07   #28
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Vliegtuig piloten zijn tried & tested op hun objectiviteit in waarneming, en hun nuchterheid daarmee om te springen. Dus zo'n verklaring moet tenminste als overweegbaar beschouwd worden, en eventueel onderzocht.

Liever zo'n verklaring, dan dat van een of ander anarchistische hippi-wanna-be
dat zo'n verklaring overweegbaar beschouwd én eventueel onderzocht kan worden tot daar aan toe..... maar over de objectiviteit in waarneming van een vliegtuigpiloot heb ik mijn bedenkingen...... k'wil natuurlijk niet alle piloten over dezelfde kam scheren, en dat ze tried én tested zijn weet ik ook wel, maar wat velen niet weten en wat mij opvalt is dat onder de piloten die ik persoonlijk ken er nogal wat zijn die een glaasje whisky achteroverslaan alsof het water is...
nu ben ikzelf geen drinker van sterke dranken zoals whisky of cognac of zo maar als ik een paar (té veel) wittekes van hoegaarden binnen heb en ik kijk dan omhoog naar de sterren...... man ge kunt u niet voorstellen wat ik allemaal zie (of denk te zien) vliegen en rondhangen ! k'ben nochthans ne relatief objectieve en nuchtere mens met een klein beetje gezond verstand....
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 02:47   #29
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
maar wat velen niet weten en wat mij opvalt is dat onder de piloten die ik persoonlijk ken er nogal wat zijn die een glaasje whisky achteroverslaan alsof het water is...
nu ben ikzelf geen drinker van sterke dranken zoals whisky of cognac of zo maar als ik een paar (té veel) wittekes van hoegaarden binnen heb en ik kijk dan omhoog naar de sterren
Wat een flutredenering is dat nu weer ?

Waarom zouden piloten minder graag alcohol drinken als de gemiddelde Westerse bierbuik ?

Maar ik denk niet dat een meerderheid van hen strontzat met een vliegtuig vliegt, toch ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 09:10   #30
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

But his close encounter with the alien with slanting eyes and a slit mouth "proved to me we are living in a much bigger universe," he said.


zekers waar- het vroeg joodse taal was overgewaait van een nog oudere cult ; deze woonde aan een kust streek en kwamen uit de zee waar goden/mensen samen leefde.

Het leuke is dat dit verhaal klopt met wat plato schreef en opdroeg.

ik hem op mijnen webpage ook zo iets staat bij wetenschap - within egypt ....vooral op de hiëroglyphen letten
http://www.freewebs.com/duncan-calanman


Bewijzen?! lol hahahaha een goei mop[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by duncan on 07-10-2005 at 10:10
Reason:
--------------------------------

But his close encounter with the alien with slanting eyes and a slit mouth "proved to me we are living in a much bigger universe," he said.


zekers waar- het vroeg joodse taal was overgewaait van een nog oudere cult ; deze woonde aan een kust streek en kwamen uit de zee waar goden/mensen samen leefde.

Het leuke is dat dit verhaal klopt met wat plato schreef en opdroeg.

ik hem op mijnen webpage ook zo iets staat bij wetenschap - within egypt ....vooral op de hiëroglyphen letten
http://www.freewebs.com/duncan-calanman


Bewijzen?! lol hahahaha een goei mop[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

But his close encounter with the alien with slanting eyes and a slit mouth "proved to me we are living in a much bigger universe," he said.


zekers waar- het vroeg joodse taal was overgewaait van een nog oudere cult ; deze woonde aan een kust streek en kwamen uit de zee waar goden/mensen samen leefde.

Het leuke is dat dit verhaal klopt met wat plato schreef en opdroeg.

ik hem op mijnen webpage ook zo iets staat bij wetenschap - within egypt ....vooral op de hiëroglyphen letten
http://www.freewebs.com/duncan-calanman[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door duncan : 7 oktober 2005 om 09:10.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be