Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 10:22   #1
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard grote volksverhuis richting kust ???

is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ICE-MAN on 07-10-2005 at 11:24
Reason:
--------------------------------

is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vasstellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....[/size]
[/edit]
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 7 oktober 2005 om 10:24.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 11:55   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wie zich nu kan inkopen aan de kust doet goede zaken, maar het is wel duur.
De prijs van het vastgoed stijgt daar immers meer dan de rest.
Uiteraard, de meesten worden opgekocht door "zelfstandige vennootschappen" die het wel in hun belastingen zullen steken, ten koste van al de anderen alweer. Ook dat verhoogt de vraag prijs enorm voor een woning tegenwoordig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:02   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:30   #4
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.
Jantje zag eens pruimen hangen als eieren zo groot......

*KNIP*[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Peter Johan on 07-10-2005 at 18:36
Reason: belediging gemeld door de geviseerde.
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.
Jantje zag eens pruimen hangen als eieren zo groot......

*KNIP*[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De kust is nog min of meer allochtonenvrij en is daarom een vluchtplaats voor mensen die de multikul hebben moeten ondergaan! Spijtig genoeg beginnen ze daar ook te verschijnen.
Jantje zag eens pruimen hangen als eieren zo groot......

Waarmee ik maar wil zeggen, moet jij niet buiten gaan spelen of zo?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 7 oktober 2005 om 17:36. Reden: belediging gemeld door de geviseerde.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:58   #5
Stef_duracell
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....
Toen ik in April aan de Kust zat ben ik samen met mijn ouders in een Franstalig Café-Restaurant verzeild in Westende. Enkel de jonge dame die daar weekend werk deed sprak Nederlands! De rest van de klandizie was allemaal Franstalig. Ook in het appartement waar wij verbleven liepen we geregeld Franstaligen tegen het lijf. Ik dacht even dat ik Brussel zat ipv. van aan zee. Gelukkig was er het ruisende water om mij te kalmeren.
Stef_duracell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 17:22   #6
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
is het jullie ook al opgevallen dat er een "verdacht groot" aantal mensen uit de brusselse ring en B-H-V verhuizen naar de kust ??

de laatste maanden mij een beetje beziggehouden met mensen in mijn omgeving en moeten vaststellen dat er nogal wat zijn die een "tweede" verblijf aangeschaft hadden aan zee nu ook hun verblijfplaats aan de kust als domicillie gebruiken.....

gaat den oorlog tegen de walen uitbreken of zo..... heb ik iets gemist.....
ze lijken de gevarenzone rond brussel te ontvluchten want het valt me op dat de meesten er voor kiezen om de dag van hun pensioen (en indien kan nog rapper) uit het brusselse weg te trekken....

vroeger was dit een fenomeen dat alleen dokters en apothekers of notarissen te beurt viel....... maar mijne "facteur"...... ne kerel die alle dagen op straat loopt en dus kan weten hoe het er in de streek aan toegaat..... die de plaat poetst..... nogal raar.....



Hmm dat is al een tijdje zo hoor, ligt waarschijnlijk aan je leeftijd, eens het eerste huis is afbetaald veroorloven niet scheidende tweeverdieners (een minderheid tegenwoordig) zich na het afbetalen van de woning zich dikwijls een appartementje aan zee. Helaas zit dat er voor de huidige generatie niet echt meer in wegens teveel scheiding, te duur, enzovoort.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 17:48   #7
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef_duracell
Toen ik in April aan de Kust zat ben ik samen met mijn ouders in een Franstalig Café-Restaurant verzeild in Westende. Enkel de jonge dame die daar weekend werk deed sprak Nederlands! De rest van de klandizie was allemaal Franstalig. Ook in het appartement waar wij verbleven liepen we geregeld Franstaligen tegen het lijf. Ik dacht even dat ik Brussel zat ipv. van aan zee. Gelukkig was er het ruisende water om mij te kalmeren.
Tip!
Je appartement op slot doen.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be