Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: zou u BUB stemmen?
ja 28 13,79%
nee 175 86,21%
Aantal stemmers: 203. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2003, 16:08   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
De uitslag werd niet gerespecteerd en de hevige communautaire strijd heeft bijna geleid tot een burgeroorlog en de splitsing van het land!
Dat zou één van de redenen kunnen zijn dat ze er geen meer durven invoeren: Burgeroorlog en splitsing van het land!

Oplossing: splits het land dat communautair al zo verdeeld is als maar enigszins mogelijk is of maak er voorlopig een confederaal land van. Dan kunnen de twee gemeenschappen tenminste zelf beslissen wat ze nog samen willen doe en wat niet.

Wat is toch maar de échte reden dat er in deze niet voor het gezond verstand gekozen wordt?

Of zijn er geen bewijzen dat dit systeem elders goed werkt?
Waarom mag dat dan hier niet?
Het is hier veel harder nodig dan waar ook!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:10   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Overigens, bindende referenda in België? Good luck! We hebben dat al eens geprobeerd weet U. De uitslag werd niet gerespecteerd en de hevige communautaire strijd (geen Belgische eenheid dus) heeft bijna geleid tot een burgeroorlog en de splitsing van het land!
Precies, remember de Koningskwestie, de enige keer dat er ooit in België een referendum werd gehouden. Het Volk wilde de koning wel terug maar de politiek niet en de kous was af: Leopolds III terug naar AF en Boudewijn I werd koning.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:13   #23
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat zou één van de redenen kunnen zijn dat ze er geen meer durven invoeren: Burgeroorlog en splitsing van het land!
Di Rupo zegt dat ook met zoveel woorden. Daarom is hij er ook zo tegen.

Ik vrees een beetje dat directe democratie en een unitaire staat moeilijk zijn te verzoenen op termijn.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:14   #24
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Overigens, bindende referenda in België? Good luck! We hebben dat al eens geprobeerd weet U. De uitslag werd niet gerespecteerd en de hevige communautaire strijd (geen Belgische eenheid dus) heeft bijna geleid tot een burgeroorlog en de splitsing van het land!
Precies, remember de Koningskwestie, de enige keer dat er ooit in België een referendum werd gehouden. Het Volk wilde de koning wel terug maar de politiek niet en de kous was af: Leopolds III terug naar AF en Boudewijn I werd koning.
Euh, dé politiek? De CVP was toendertijd wel voor hoor. En die hadden toen zo'n 50% van de stemmen!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:31   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik stem zeker niet op een partij die een staat ophemelt die destijds werd gesticht door de (overwegend Franstalige) bourgeoisie (en er nog steeds door geregeerd wordt).
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:36   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
"U weet hoe homo's gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo's zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort."
dixit Alexandra Colen!
Ps: wist jij dat Alexandra Coolen als enige vrouw voor het VB in de Kamer van Volksvertegenwoordigers zetelt? Zij is o.m. Doctor in de letteren en wijsbegeerte en zetelt ondermeer als Vast Lid in de Adviescomité voor de Maatschappelijke Emancipatie.

De homo's en lesbiennes kunnen zich maar gelukkig prijzen met zo'n indrukwekkende afvaardiging in het Federale Parlement
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:38   #27
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

knuppeltje toch, denk je nu echt dat we met zulk een houding één stap in de goede richting zullen maken?

Inderdaad, de Franstaligen in de brusselse rand moeten dringend nederlands leren, vice versa hé!!! Brussel is namelijk een tweetalig landsgedeelte (ik had bijna het gruwelijke woord gewest gebruikt) en er zijn evenveel vlamingen die tegendraads doen hoor! ik zit er dagelijks, ik ben er dus ook van op de hoogte!
en ja, ELKE burger moet zijn steentje bijdragen, niet enkel sus of geen ALLEMAAL!
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:40   #28
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Wist ik niet, maar bedankt voor het idee van de Blok-quotes in de handtekening. De mensen moeten weten wat het Blok echt denkt!

Andere blok quotes over homo's op http://www.haveadate.be/phpBB/viewtopic.php?topic=398&forum=28&13&start=0#12" en http://www.gayvlaanderen.com/nieuws/...blok/index.php
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:40   #29
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Overigens, bindende referenda in België? Good luck! We hebben dat al eens geprobeerd weet U. De uitslag werd niet gerespecteerd en de hevige communautaire strijd (geen Belgische eenheid dus) heeft bijna geleid tot een burgeroorlog en de splitsing van het land!
dankzij diegenen die tegende monarchie zijn!!!
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:45   #30
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Die B(L)UB is goed voor gefrustreerde dommeriken die nooit geschiedenis hebben gestudeerd en die zich elke week vergapen aan de foto's van de Coburgs en andere blauwbloedige maffiaclans in boekjes als Story omdat ze zelf geen leven hebben en dan maar wegdromen in dat van de royals! Voorts is het goed voor de nog levende terroristen van het verzet, U weet wel, die haatdragende pipo's met een zwart baretje en hun palto vol blinkend metaal waardoor ze scheef lopen en die elk jaar weer present zijn op den defilé en andere belgicistische toneeltjes.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:48   #31
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

superstaaf zei:
Citaat:
Hoe ga jij dat debat dan organiseren met alle geïnteresseerden?
ten eerste is dat gewoon mijn mening, maar aangezien ik niet rond de pot wil draaien geef ik een mogelijke oplossing, die niet sluitend is, maar wel een optie:
vandaag de dag beschikt de wereld over multimedia, ze gebruiken reusachtige schemen om een voetbalmatch te volgen of om met ruimtereizigers te spreken. rechtspraak wil men laten gebeuren via intermedia! Het zal niet eenvoudig zijn, maar naar mijn mening moet een debat mogelijk zijn op deze manier, op voorwaarde dat ieder wel de beschaafdheid bezit een ander te laten uitspreken!!
en ik weet dat dit eenvoudig lijkt, voor 1000.000 burgers, maar er kan altijd aan gewerkt worden.

een tweede punt is de "hondebrok"!
Vooreerst zou men moeten weten over welke materie de mensen zouden willen debateren en referenda krijgen, en dit door middel van, jawel, een volksraadpleging

ik herhaal: dit is geen stelling van BUB, maar van mij persoonlijk!!!
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 16:55   #32
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Die B(L)UB is goed voor gefrustreerde dommeriken die nooit geschiedenis hebben gestudeerd
beste Guderian, mag ik u erop attent maken dat ik bezig ben met mijn docoraatsverhandeling geschiedenis, onderdeel Belgische en internationale politiek van de 20e eeuw, met een zwaar hoofdstuk over ons koningshuis, die Van België noemen?

hartelijk dank
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:03   #33
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Ik stem zeker niet op een partij die een staat ophemelt die destijds werd gesticht door de (overwegend Franstalige) bourgeoisie (en er nog steeds door geregeerd wordt).
indien u maar een beetje historische kennis bezat zou u zulke domme opmerking niet maken. De taal van de leiders van praktisch de hele wereld was het frans, toen zat het geld ook in Wallonië (die ons gedurende 75 jaar hebben onderhouden). Willem I was een nederlandstalige, die Vlaanderen liet stikken en de vlaamsebeweging heeft het in de 20e eeuw goed verkorven, denken we maar aan Frontpartij, VNV, VERDINASO, DEVLAG...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:16   #34
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Ik stem zeker niet op een partij die een staat ophemelt die destijds werd gesticht door de (overwegend Franstalige) bourgeoisie (en er nog steeds door geregeerd wordt).
indien u maar een beetje historische kennis bezat zou u zulke domme opmerking niet maken. De taal van de leiders van praktisch de hele wereld was het frans, toen zat het geld ook in Wallonië (die ons gedurende 75 jaar hebben onderhouden). Willem I was een nederlandstalige, die Vlaanderen liet stikken en de vlaamsebeweging heeft het in de 20e eeuw goed verkorven, denken we maar aan Frontpartij, VNV, VERDINASO, DEVLAG...
En jij studeert GESCHIEDENIS? Zelden zo verbaasd geweest!
Dat één of ander belgicistisch kuiken durft beweren dat Wallonië Vlaanderen 75 jaar onderhouden zou hebben aanvaard ik al met moeite. Dat iemand die zichzelf geschiedenisstudent noemt dergelijke stommiteiten uitkraamt vind ik te gek voor woorden!
Lees eerst de studie van professor Juul Hannes over de Belgische geldstromen nu en in het verleden, die zelfs bevestigd is door Waalse professoren! Dan zou je misschien niet die flauwekul van "geven en nemen, vroeger waren zij rijk en wij arm en hebben zij ons onderhouden" die sommige BUB'ers proberen te verkopen zo kwistig verspreiden!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:25   #35
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

beste zoroaster, mag ik u er nog eens op attent maken dat ik geen lid ben van BUB!!!

Legt u mij - met behulp van het werk van die professor - dan eens uit hoe het komt dat Wallonie de grootindustrie (zeer winstgevend) bezat, en wij slechts aardappeltjes konden kweken... hoe denkt u dat onze industrie is gegroeid in Vlaanderen? dankzij investeerders als de Societe General,Cockeril, Empain en Banque de Bruxelles-Coppée (de huidige BBL)

Ik wacht op uw antwoord...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:30   #36
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

In ieder geval zijn de geldstromen van de 19e eeuw totaal niet te vergelijken met die van de 20e eeuw. De belastingen lagen toen lager (nachtwakersstaat); de mensen moesten relatief minder geld afstaan dus. De sociale zekerheid stelde toen absoluut niks voor en werd niet op grote schaal door de overheid georganiseerd. Nu is dat wel het geval en pakt die sociale zekerheid een flinke hap uit de begroting.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:31   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
een tweede punt is de "hondebrok"!
Vooreerst zou men moeten weten over welke materie de mensen zouden willen debateren en referenda krijgen, en dit door middel van, jawel, een volksraadpleging

ik herhaal: dit is geen stelling van BUB, maar van mij persoonlijk!!!
Het volk moet soeverein kunnen beslissen over alles wat hen op bestuurlijk vlak aanbelangt.
Niets meer en niets minder.
Een partij die daar niet naar streeft wenst gewoon een autoritair particratisch systeem te installeren of te bestendigen, of het nu in Vlaanderen is (cfr. N-VA) of in heel België (allen behalve Vivant)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:47   #38
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

en weer ben ik het met u eens superstaaf, en hoe weet je nu of het volk geintresseerd is om daarover te beslissen? door het hen te vragen, en dat is wat ik zeg, en ik zal het ook voorleggen aan de BUB
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:51   #39
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

inderdaad S. de bedragen waren een pak lager, evenals de lonen en de bevolking denkt u niet?

Trouwens sinds wanneer gaan we van ontkenning
Citaat:
Dan zou je misschien niet die flauwekul van "geven en nemen, vroeger waren zij rijk en wij arm en hebben zij ons onderhouden"
naar ontwijking van het onderwerp?
Citaat:
In ieder geval zijn de geldstromen van de 19e eeuw totaal niet te vergelijken met die van de 20e eeuw.
Wil u mij dan nu de vraag beantwoorden?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 17:54   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Ik vrees een beetje dat directe democratie en een unitaire staat moeilijk zijn te verzoenen op termijn.
Klopt. Om het plaatje volledig te maken moet er wél staan: een Belgische unitaire staat.

Reden te meer om er niet over te blijven dromen zoals de BUB nu weer doet.

Als er trouwens gevochten zou worden dan weet Di Rupo drommels goed wie daarmee zal beginnen! En �*ls een eventueel referendum weer eens NIET uitdraait zoals HIJ en zijn PS-vrienden het verwachten, dan zal opnieuw de meerderheid zich moeten neerleggen bij de wil van de minderheid om een echte burgeroorlog te voorkomen. Allemaal terwille van de "democratie". Een democratie op zijn Belgisch wel te verstaan. Een democratie waar de minderheid de meerderheid tot in den treure zijn wil oplegt.
Ik denk wel dat ze nattigheid voelt, die omgekeerde minderheid, en dat ze goed weet dat ze dan wel onze "Vlaamse" politici kunnen rond hun belgicistische vingers draaien maar geen woedende Vlaamse meute, die moegetergd, zijn tanden laat zien.

De volgende, Belgische burgeroorlog, zal niet in één klap tot uitbarsting komen maar heel klein beginnen om op ongewoon korte tijd aan te zwellen tot een vulkaan die zijn hele inhoud van bijna tweehonderd jaar opgespaarde energie naar buiten stoot.

Het kan vermeden worden maar niet als Di Rupo hem denkt tegen te houden door simpelweg "NON" te zeggen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be