Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2007, 19:24   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard belgicist Aernoudt welkom bij LDD

Destexhe hekelt Vlaams "goed bestuur"
Het ontslag van Rudy Aernoudt toont de grenzen van het Vlaamse discours over goed bestuur. Het Vlaamse beleid is slechts in geringe mate beter dan dat in het zuiden van het land. Aan het woord is senator Alain Destexhe (MR), volgens wie het Vlaamse bestuur dezelfde mankementen vertoont als het bestuur in het Franstalige landsgedeelte.

De Vlaamse regering besliste vrijdag de secretaris-generaal van het departement Economie-Wetenschap-Innovatie van de Vlaamse overheid te ontslaan. Als reden geeft de Vlaamse regering op dat "er zich feiten hebben voorgedaan die elke verdere professionele samenwerking onmogelijk maakten". Aernoudt had maandag nog geen beslissing genomen over eventuele concrete stappen tegen zijn ontslag.

"In België houdt men ervan mensen die buiten de lijntjes kleuren, te kortwieken. Rudy Aernoudt heeft daar ook voor moeten opdraaien", stelt Destexhe van zijn kant. Hij ziet in Vlaanderen dezelfde bestuursproblemen als in Wallonië: te veel ambtenaren, politisering, de oprichting van structuren om vrienden in onder te brengen, de alomtegenwoordigheid van de kabinetten; euvels die Aernoudt ook heeft beschreven in een van zijn boeken, aldus de senator.

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) liet intussen overigens al weten dat Aernoudt welkom is in zijn partij, maar dat er daarover nog geen concrete gesprekken zijn geweest.

bron webstek GVA

voor wie het nog niet door had.... de grootste belgicisten zijn welkom bij dekakker.

Zoals ik hier al jaar en dag zeg dedecker heeft 8 jaar vlaanderen bedrogen en belogen en paarse wetten gestemd .
Separatisme is voor hem een gadget dat hij boven haalt als het hem stemmen kan opleveren maar waar hij in weze totaal geen overtuiging voor heeft.

maar ja De Maght en bousakla( binnen de SPA lid van een pro-belgica club) zijn ook al notoire belgicisten...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 19 september 2007 om 19:24.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:27   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Belgicisten? Is dat de nieuwe benaming voor niet seperatisten?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:27   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Laat ons vooral iedereen afbreken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:31   #4
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Belgicisten? Is dat de nieuwe benaming voor niet seperatisten?
kom aernoudt is een belgicist die zelfs De Croo evenaart...

Separatisme is trouwens een verkeer begrip. De belgische grondwet is nooit voorgelegd aan het vlaamse volk.

Iemand die vlaanderen ELK recht op zelfbestuur wil ontzeggen is binnen de belgische context een belgicist.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:35   #5
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ik ben teleurgesteld in LDD wanneer ze flirten met een belgicist zoals Aernoudt.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:38   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

tja er zitten wel een pak meer belgicsten erbij hoor de clan demaeght, bousakla en die van van ermen etc.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:56   #7
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ben teleurgesteld in LDD wanneer ze flirten met een belgicist zoals Aernoudt.
Idem voor mij.

Ik houd mijn stem voor 2009 in beraad. Als LDD verdergaat met Aernoudt, beschouw ik hen als een Belgicistische regimepartij, en wordt mijn geplande LDD-stem geschrapt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:01   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

tja als je het palmares van dedecker als VLD'er bekijkt weet je toch genoeg zeker. Een paar jaar terug riep hij nog dat hij voorstander was van de turkse toetreding en nu niet meer omdat hij dat electoraal niet aandurft. maar hij is persoonlijk wel voor! net als voor een open grenzen politiek.

nog frappanter. 2 Vb'ers die in mortsel overstapten naal LDD zeiden dat ze de koningsportretten terug willen en dat ze het een eer vonden dat DD was uitgenodigd bij le roi. Wat zij dan ooit kwamen doen bij het Vb is mij een raadsel . Maar dat het goed is dat zulke royalisten uit het Vb zijn lijkt me evident.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:10   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Oké, maar hier worden toch weer grappige zaken gezegd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:19   #10
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Idem voor mij.

Ik houd mijn stem voor 2009 in beraad. Als LDD verdergaat met Aernoudt, beschouw ik hen als een Belgicistische regimepartij, en wordt mijn geplande LDD-stem geschrapt.
schrap die maar zowiezo.
Ultraliberalisme en belgicisme: dat is allemaal éen pot nat, en die twee vinden elkaar vroeg of laat toch.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:19   #11
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Dedecker wil van alle walletjes eten ..dat heft hija ltijd al gedaan. het ging zelfs zo ver dat hij die zelf een jaar eerder een actie op touw zetten TEGEN de dopinghetze... een jaar later zelf de dopinghetze voerde. van opportunisme gesproken.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:25   #12
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
kom aernoudt is een belgicist die zelfs De Croo evenaart...

Separatisme is trouwens een verkeer begrip. De belgische grondwet is nooit voorgelegd aan het vlaamse volk.

Iemand die vlaanderen ELK recht op zelfbestuur wil ontzeggen is binnen de belgische context een belgicist.
en welke grondwet is dan wel gestemd door het volk?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:45   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dedecker wil van alle walletjes eten ..dat heft hija ltijd al gedaan. het ging zelfs zo ver dat hij die zelf een jaar eerder een actie op touw zetten TEGEN de dopinghetze... een jaar later zelf de dopinghetze voerde. van opportunisme gesproken.
Dedecker is eigenlijk een ideologisch leeghoofd. Ik heb zijn boek gelezen, en buiten het obligate ultraliberalisme was er daar niets samenhangends in terug te vinden.

Er was dus eigenlijk helemaal niets samenhangends in terug te vinden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 22:46   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
kom aernoudt is een belgicist die zelfs De Croo evenaart...

Separatisme is trouwens een verkeer begrip. De belgische grondwet is nooit voorgelegd aan het vlaamse volk.

Iemand die vlaanderen ELK recht op zelfbestuur wil ontzeggen is binnen de belgische context een belgicist.
Het federalisme wel?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 22:57   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
schrap die maar zowiezo.
Ultraliberalisme en belgicisme: dat is allemaal éen pot nat, en die twee vinden elkaar vroeg of laat toch.
Ja, ik ga je toch eens meenemen naar een lesje liberalisme, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 23:31   #16
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het federalisme wel?
NEE
1 punt voor Hans : Noteren aub!

Maar ja : het waren wel verkozenen des volks he, die ons dat gelapt hebben... En weer een stomme uitvinding van de Franstaligen. Ik denk dat de Franse taal mensen tot waanzin drijft, dat kan toch niet anders? Zie maar eens wat voor gekke wetten die allemaal uitfineren...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 19 september 2007 om 23:31.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:33   #17
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
belgicist Aernoudt welkom bij LDD
En niet bij de BUB?

Waarom komen Belgicisten niet bij de Belgicistische partij maar bij een flamingantische partij terecht?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 september 2007 om 07:52.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:47   #18
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En niet bij de BUB?

Waarom komen Belgicisten niet bij de Belgicistische partij maar bij een flaingantische partij terecht?
Flamingantisch? Ik heb altijd redelijk sceptisch gestaan tegenover de slogan : "mét België als het kan, zonder als het moet"
Als je daar even bij stilstaat : zo Belgicistisch als maar kan.

Toen ik VOOR de verkiezingen de webstek Vrij-Vlaanderen.org opstartte (dus NIET onze partijwebstek) om daar alle Vlaamsgezinden te verzamelen, kwamen de overlopers ven het VB ook af met die slogan OMDAT ZE NIETS ANDERS MOCHTEN ZEGGEN!

Dedecker is een oportunist, en als de partij ergens geraakt, goed gestart DANK ZIJ zijn naambekendheid, is het ONDANKS hem, niet dank zij!

Kazakkendraaiers worden redelijk rap herkend, vooral als ze in hun blootje staan aan het hoofd van hun eigen partij : géén paraplu namelijk - het kan NIET aan iemand anders liggen deze keer!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:27   #19
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het federalisme wel?
Toen sprak de straat. Of wil je nog eens paar 100.000den man in Brussel hebben om een verdere staatshervorming af te dwingen?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:39   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Destexhe hekelt Vlaams "goed bestuur"
Het ontslag van Rudy Aernoudt toont de grenzen van het Vlaamse discours over goed bestuur. Het Vlaamse beleid is slechts in geringe mate beter dan dat in het zuiden van het land. Aan het woord is senator Alain Destexhe (MR), volgens wie het Vlaamse bestuur dezelfde mankementen vertoont als het bestuur in het Franstalige landsgedeelte.

De Vlaamse regering besliste vrijdag de secretaris-generaal van het departement Economie-Wetenschap-Innovatie van de Vlaamse overheid te ontslaan. Als reden geeft de Vlaamse regering op dat "er zich feiten hebben voorgedaan die elke verdere professionele samenwerking onmogelijk maakten". Aernoudt had maandag nog geen beslissing genomen over eventuele concrete stappen tegen zijn ontslag.

"In België houdt men ervan mensen die buiten de lijntjes kleuren, te kortwieken. Rudy Aernoudt heeft daar ook voor moeten opdraaien", stelt Destexhe van zijn kant. Hij ziet in Vlaanderen dezelfde bestuursproblemen als in Wallonië: te veel ambtenaren, politisering, de oprichting van structuren om vrienden in onder te brengen, de alomtegenwoordigheid van de kabinetten; euvels die Aernoudt ook heeft beschreven in een van zijn boeken, aldus de senator.

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) liet intussen overigens al weten dat Aernoudt welkom is in zijn partij, maar dat er daarover nog geen concrete gesprekken zijn geweest.

bron webstek GVA

voor wie het nog niet door had.... de grootste belgicisten zijn welkom bij dekakker.

Zoals ik hier al jaar en dag zeg dedecker heeft 8 jaar vlaanderen bedrogen en belogen en paarse wetten gestemd .
Separatisme is voor hem een gadget dat hij boven haalt als het hem stemmen kan opleveren maar waar hij in weze totaal geen overtuiging voor heeft.

maar ja De Maght en bousakla( binnen de SPA lid van een pro-belgica club) zijn ook al notoire belgicisten...

eens te meer heeft Alain Destexhe (MR) een steengoede analyse in huis ... grote meneer volgens mij ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be