Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2014, 15:42   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat toch ook eens moet worden onderzocht is de afkomstontkenning door overheden na de bevrijding.
Blijkbaar hebben veel landen waaronder België een poging ondernomen om de nationaliteit van mensen te onderkennen, om te beletten dat ze terug kwamen.

Er is verder ook een technisch probleem met het standpunt 'industrialisatie' van de vernietigingskampen.
Er zijn experts die beweren dat het technisch onmogelijk was om de hoeveelheden mensen te vernietigen, met de beschikbare infrastructuur.
https://www.youtube.com/watch?v=ieE22Apyn0Q

Maar nogmaals, ik ben hier kenner van. Ik ga er voorlopig van uit dat de officiële versie wel correct is.
Uiteraard, anders zou er geen wet zijn die dat beslist.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 15:47   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, anders zou er geen wet zijn die dat beslist.
idd tegelijk verbied die wet elke aanpassing, dit is dus de definitieve en correcte versie ... dat is volgens mij ook tevens een unicum in de geschiedenis : 1 feit waar we 100% zeker van zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:29   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat toch ook eens moet worden onderzocht is de afkomstontkenning door overheden na de bevrijding.
Blijkbaar hebben veel landen waaronder België een poging ondernomen om de nationaliteit van mensen te onderkennen, om te beletten dat ze terug kwamen.

Er is verder ook een technisch probleem met het standpunt 'industrialisatie' van de vernietigingskampen.
Er zijn experts die beweren dat het technisch onmogelijk was om de hoeveelheden mensen te vernietigen, met de beschikbare infrastructuur
.
https://www.youtube.com/watch?v=ieE22Apyn0Q

Maar nogmaals, ik ben hier kenner van. Ik ga er voorlopig van uit dat de officiële versie wel correct is.
Dat is inderdaad een vraag die steeds weer opduikt en die terecht mag worden gesteld. Is het überhaupt mogelijk dat in pakweg een goede 3 jaar (of zelfs 4 jaar) zoveel mensen systematisch omgebracht werden in de kampen?

Veel mensen kregen moeilijkheden omdat de Holocaust vlakaf ontkenden, of ze het aantal slachtoffers betwistten of in vraag stelden. Zoals Dariusz Ratajczak., een Poolse prof. Hij meende zelfs dat Zyklon B diende om te desinfecteren en niet om te doden. Een op zijn minst controversiële stelling, die hem zijn baan kostte.

Over het betwisten van het aantal slachtoffers en de reacties hierop , schreef hij (hij overleed in nogal bizarre omstandigheden):

"What hurts me most is that I found myself in a group of historians who have been muzzled. After all, please see: from 45 years to now the number of Jews murdered in Auschwitz-Birkenau has dropped from six million to less than one million. It's official data. Indeed, even if they had killed one man, that would be a tragedy. But how is it that some historians may legitimately question the numbers of the Holocaust, and others cannot? How is it that some people can reduce the six million to less than a million and nothing bad is happening to them? How is it that some people are not allowed to examine this subject and even be wrong, while other historians are allowed all this?", Ratajczak commented.
(Wikipedia)


Ratajczak’ mening is natuurlijk maar een mening zoals een andere. De vraag blijft nog steeds : w�*�*r zijn al die Joden in Europa dan naartoe? Waarom vindt men hen niet meer of slechts in kleine getallen terug na de oorlog? Het zou bijvoorbeeld nog haalbaar zijn om een studie op te zetten over de verdwijning van de Joden in België. Er zouden er tussen de 25.000 en 28.000 het leven hebben gelaten. We zouden toch moeten kunnen checken waar die allemaal gebleven zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 16:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:34   #64
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Er van uitgaan dat het getal 25-28.000 mensen wel degelijk klopt.
Een ander mogelijke stelling is dat er velen rechtstreeks naar Israël zijn vertrokken en de VS. Er zijn veel Joden van nationaliteit gewisseld.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:59   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er van uitgaan dat het getal 25-28.000 mensen wel degelijk klopt.
Een ander mogelijke stelling is dat er velen rechtstreeks naar Israël zijn vertrokken en de VS. Er zijn veel Joden van nationaliteit gewisseld.
Velen? Dat weten we niet. Dat moeten we juist uitvissen. Hoeveel zijn 'velen'? Hoeveel procent van de Belgische joden van de vóór de oorlog in België verblijvende joden zijn na de oorlog uitgeweken naar Israel? Hoeveel naar Amerika? Daar gaat het juist om. En als we dat weten, weten we ook welke dus niet uitweken zijn maar ook niet in België wonen en nergens meer terug te vinden zijn. Hoeveel % maakt dit uit? Waar zijn die dan gebleven?

Let wel, misschien bestaan daar exacte cijfers over. Maar die zijn mij voorlopig niet bekend.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 17:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 17:38   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Velen? Dat weten we niet. Dat moeten we juist uitvissen. Hoeveel zijn 'velen'? Hoeveel procent van de Belgische joden van de vóór de oorlog in België verblijvende joden zijn na de oorlog uitgeweken naar Israel? Hoeveel naar Amerika? Daar gaat het juist om. En als we dat weten, weten we ook welke dus niet uitweken zijn maar ook niet in België wonen en nergens meer terug te vinden zijn. Hoeveel % maakt dit uit? Waar zijn die dan gebleven?

Let wel, misschien bestaan daar exacte cijfers over. Maar die zijn mij voorlopig niet bekend.


We zouden het ondezoek nog kunnen vergemakkelijken. Door het toe te spitsen op de Joden in Antwerpen. Hoeveel Antwerpse Joden waren er geregistreerd door de Duitsers in Antwerpen, hoeveel zijn er weggevoerd en hoeveel zijn er naar Amerika of Israel vertrokken na de oorlog en hoeveel % is nergens meer terug te vinden?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 18:00   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zouden het ondezoek nog kunnen vergemakkelijken. Door het toe te spitsen op de Joden in Antwerpen. Hoeveel Antwerpse Joden waren er geregistreerd door de Duitsers in Antwerpen, hoeveel zijn er weggevoerd en hoeveel zijn er naar Amerika of Israel vertrokken na de oorlog en hoeveel % is nergens meer terug te vinden?
Opletten met onderzoeken, als de uitkomst van zo'n onderzoek niet de verplichte zes miljoen oplevert dan ga je naar de gevangenis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 18:10   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Opletten met onderzoeken, als de uitkomst van zo'n onderzoek niet de verplichte zes miljoen oplevert dan ga je naar de gevangenis.
Even ernstig nu. Indien zou blijken ( hypothese ) dat van de Antwerpse Joden van vóór de oorlog, men van 70% of 80% geen spoor van deze Antwerpse Joden meer terugvindt na de oorlog, noch in Israel, noch in de VS, noch in België of eender waar, ja dan kan men niet anders besluiten dat ze nadat ze zijn weggevoerd, ze om het leven zijn gekomen in de kampen.

Maar dit besluit reikt veel verder natuurlijk. Immers, indien van de Antwerpse Joden slechts 20% overleefden, dan kan men bijna zeker zijn dat de Joden in andere steden van bezet Europa eenzelfde lot beschoren viel.

Dat zegt nog altijd niets over 'hoe ze zijn omgekomen'. Wel dat er zo goed als zeker genocide plaatsvond op de Antwerpse joden en bij uitbreiding ook op andere Joden in andere steden van bezet Europa.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 18:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 19:02   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Even ernstig nu. Indien zou blijken ( hypothese ) dat van de Antwerpse Joden van vóór de oorlog, men van 70% of 80% geen spoor van deze Antwerpse Joden meer terugvindt na de oorlog, noch in Israel, noch in de VS, noch in België of eender waar, ja dan kan men niet anders besluiten dat ze nadat ze zijn weggevoerd, ze om het leven zijn gekomen in de kampen.

Maar dit besluit reikt veel verder natuurlijk. Immers, indien van de Antwerpse Joden slechts 20% overleefden, dan kan men bijna zeker zijn dat de Joden in andere steden van bezet Europa eenzelfde lot beschoren viel.

Dat zegt nog altijd niets over 'hoe ze zijn omgekomen'. Wel dat er zo goed als zeker genocide plaatsvond op de Antwerpse joden en bij uitbreiding ook op andere Joden in andere steden van bezet Europa.
Kunnen we dat niet terugvinden in de Belgische rijkswachtarchieven? Het zijn zij toch die de joden in Belgie oppakten en naar de vernietigingskampen stuurden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 19:13   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunnen we dat niet terugvinden in de Belgische rijkswachtarchieven? Het zijn zij toch die de joden in Belgie oppakten en naar de vernietigingskampen stuurden?
We zouden het misschien eerst eens kunnen vragen aan de Antwerpse Joden zelf via de redactie van Joods Actueel. Om te kijken wat zij zoal zeggen. Want zij kunnen het weten. En omdat het misschien een betwistbare bron is, kunnen we het ook vragen aan Antwerpen Stad. Maar ik weet wel niet of 't stad daar zo graag gaat op antwoorden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 19:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 21:48   #71
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Off topic.

Toch de moeite om eens te zien.

http://interactive.guim.co.uk/embed/....html?ww2-dday

Klik op linkerkant van muis + inhouden + over de foto van links naar rechts gaan: toen en nu.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2014 om 22:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 21:59   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat toch ook eens moet worden onderzocht is de afkomstontkenning door overheden na de bevrijding.
Blijkbaar hebben veel landen waaronder België een poging ondernomen om de nationaliteit van mensen te onderkennen, om te beletten dat ze terug kwamen.

Er is verder ook een technisch probleem met het standpunt 'industrialisatie' van de vernietigingskampen.
Er zijn experts die beweren dat het technisch onmogelijk was om de hoeveelheden mensen te vernietigen, met de beschikbare infrastructuur.
https://www.youtube.com/watch?v=ieE22Apyn0Q

Maar nogmaals, ik ben hier kenner van. Ik ga er voorlopig van uit dat de officiële versie wel correct is.
Kunt u daar meer specifiek in zijn? Want dat heb ik nog nooit gehoord.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 22:24   #73
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik interesseer me gewoon aan geschiedenis. O.a. met deze van WO II en alles wat er mee te maken heeft, ben ik al vrij lang bezig. Het is toch van belang te weten wat er nu echt gebeurd is, zeker inzake de kampen , de uitroeiing van joden, zigeuners en anderen.

Want zo'n holocaust is toch niet min. En bijgevolg, wat er nu heeft plaats gevonden, in welke mate de informatie die we voorgeschoteld krijgen dienaangaande juist is, overdreven en/of geminimaliseerd wordt, dat wil ik weten.

Daarom zou ik het zeer interessant vinden om eens een discussie te hebben (op een bedaarde en serene manier wel te verstaan) met een negationist of revisionist. Ook deze standpunten moet men leren kennen. In deze zit het strafrechterlijk wat moeilijk, maar men kan dit omzeilen. Helaas, ik vrees dat dit op dit forum niet mogelijk is. Ze zijn bang hier dat ze klachten gaan krijgen van 'verontwaardigde' lezers. Sommige lezers op dit forum steigeren al wanneer men het aantal slachtoffers van de holocaust in vraag stelt.

Ten onrechte, want indien de negationisten of revisionisten kletspraat vertellen, dan zullen ze vlug door de mand vallen. Bovendien vind ik dat men het recht op de vrije meningsuiting schaadt door deze mening niet te 'mogen' horen. En recht op vrije meningsuiting is een grondwettelijk gewaarborgd recht.
Die discussies zijn er al geweest en jij hebt daar ook al aan deelgenomen in een paar draden. Nestor Burma, Ehrlich, Pavolini/Felicien Bwanatongo, Wolf en consorten hebben ofwel een permanente ban wegens antisemitisme ofwel zijn niet meer actief. Gun ontkent de Holocaust, maar speelt spelletjes door van alles te insinueren, maar niets hardop te zeggen. Straddle/ Vanguard misschien.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 augustus 2014 om 22:25.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 07:00   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Die discussies zijn er al geweest en jij hebt daar ook al aan deelgenomen in een paar draden. Nestor Burma, Ehrlich, Pavolini/Felicien Bwanatongo, Wolf en consorten hebben ofwel een permanente ban wegens antisemitisme ofwel zijn niet meer actief. Gun ontkent de Holocaust, maar speelt spelletjes door van alles te insinueren, maar niets hardop te zeggen. Straddle/ Vanguard misschien.
Hier wordt gepoogd een ernstige draad op te zetten over de holocaust.

Of daar na al draden over geweest zijn, dat zal wel. Indien het u nog interesseert kunt u uw bijdragen ook leveren. Maar we gaan in deze draad niet meer schelden, maar proberen nuchter en zakelijk hierover te praten en een zekere waarheid over dit onderwerp trachten te achterhalen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 augustus 2014 om 07:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 07:20   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nr7 Bekijk bericht
Ik ga starten met een boek van David Irving. Als inleiding heb ik enkele DVD bekeken waarin hij wordt beschuldigd van allerlei niet zo fraaie zaken.
Nu de man doet krasse uitspraken, maar wel goed beargumenteerd en doordacht.

Nu de stelling:
'er is geen enkel document dat bewijst dat er gaskamers in Auschwitz waren, er zijn enkel ooggetuigen'

Blijkbaar kan niemand deze stelling ontkrachten, of heeft dit al succesvol kunnen doen ?

Het verhaal gaat nog dieper, maar in het kader van historische correctheid zijn er tal van zaken die het onderzoeken waard zijn.
Maar omdat het een netelige kwestie is, komt objectief geschiedkundig onderzoek meestal onder druk te staan.

Daarom mijn vraag: wat is uw opinie over zowel de stelling als het feit dat objectief onderzoek naar hetgeen plaatsvind in de kampen nagenoeg onmogelijk is ?

dank
Irving meent ook dat Hitler geen kennis zou hebben gehad van de holocaust. Hetgeen toch zeer twijfelachtig is.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 10:56   #76
nr7
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2014
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Irving meent ook dat Hitler geen kennis zou hebben gehad van de holocaust. Hetgeen toch zeer twijfelachtig is.
Twijfelachtig niet, voor hem alleszins toch.

Z'n claim is er omdat hij geen tegenbewijs vindt in de archieven die Hitler rechtstreeks zou verbinden met de orders tot uitvoering van industriele vernietiging, noch met de resultaten ervan.

Daarmee ook mijn interesse, indien niemand het tegendeel kan bewijzen, mag je geschiedkundig toch niet oordelen dat Hitler a) ervan af wist en/of b) de orders gaf, simpelweg omdat hij de hoogste autoriteit had ?

Nu hij kan natuurlijk altijd een rookgordijn hebben opgezet, maar waarom zou hij dat gedaan hebben ?

Ik vindt het zeer interessante materie, en los van de figuur van Irving maakt hij toch enkele kritische bedenkingen. Probleem bij zo'n figuur is natuurlijk dat ik niet weet wat correct/niet correct is; hij zou veroordeeld zijn voor schriftvervalsing m.b.t. z'n geschiedkundig onderzoek ?
nr7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 11:00   #77
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

1 ding is wel zwart op wit zeker, Hitler heeft nooit de binnenkant van een concentratiekamp gezien.
In tegenstelling tot zijn top generaals.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 11:20   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nr7 Bekijk bericht
Twijfelachtig niet, voor hem alleszins toch.

Z'n claim is er omdat hij geen tegenbewijs vindt in de archieven die Hitler rechtstreeks zou verbinden met de orders tot uitvoering van industriele vernietiging, noch met de resultaten ervan.

Daarmee ook mijn interesse, indien niemand het tegendeel kan bewijzen, mag je geschiedkundig toch niet oordelen dat Hitler a) ervan af wist en/of b) de orders gaf, simpelweg omdat hij de hoogste autoriteit had ?

Nu hij kan natuurlijk altijd een rookgordijn hebben opgezet, maar waarom zou hij dat gedaan hebben ?

Ik vindt het zeer interessante materie, en los van de figuur van Irving maakt hij toch enkele kritische bedenkingen. Probleem bij zo'n figuur is natuurlijk dat ik niet weet wat correct/niet correct is; hij zou veroordeeld zijn voor schriftvervalsing m.b.t. z'n geschiedkundig onderzoek ?
Men kan zich wel de vraag stellen of er wel iets was in de politiek tegen de joden waarvan Hitler niet van op de hoogte was.

We weten ook dat Hitler regelmatig gebriefd werd door Himmler. De twee zaten dan in een kamer gedurende een geruime tijd en niemand was tijdens dit onderhoud toegelaten op deze kamer. Het zou wel verwonderlijk zijn dat Himmler gedurende deze regelmatige 'tête �* tête' 's de toestand van de joden niet zou hebben aangekaart. Dat is zo goed als onmogelijk. Want de 'jodenkwestie' lag Hitler nauw aan het hart. Bovendien deed 'der treue Heinrich' (sic genoemd door Hitler) niets zonder toestemming van Hitler. Zeker niet in die periode.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 11:27   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
1 ding is wel zwart op wit zeker, Hitler heeft nooit de binnenkant van een concentratiekamp gezien.
In tegenstelling tot zijn top generaals.
Het schijnt dat Hitler daar niet tegen kon. Hij werd misselijk bij het zien van zwaar menselijk lijden. Himmler daarentegen bezocht wel de kampen, maar was er niet goed van. Zoals u wellicht weet, had Himmler last van de ingewanden en zijn maag. Zijn masseur Felix Kersten (door wie wij een biografie hebben over Himmler) verrichte op dat vlak wonderen en hielp Himmler grotendeels van zijn klachten af.

https://www.youtube.com/watch?v=DpHqk8F1gzI

Of Kersten een jood was of niet, heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik denk van niet. Kersten bleek op het einde van de oorlog een soort Schindler. Hij redde enkele duizenden joden, waaronder veel Nederlandse joden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 augustus 2014 om 11:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 19:10   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Irving meent ook dat Hitler geen kennis zou hebben gehad van de holocaust. Hetgeen toch zeer twijfelachtig is.
Twijfelachtig inderdaad, ik denk dat Hitler in 38 al in een toespraak vermelde dat als de joden ons in een oorlog storten die we niet kunnen winnen zij daar de prijs voor zullen betalen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be