Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2016, 07:07   #21
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

misschien op alle nieuwe moskeeën extra zonnepanelen leggen en ze ook subsidiëren ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 mei 2016 om 07:08.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:37   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat komt er toch niet door, zonnepanelen zijn niet echt gratis. Bij nieuwbouw misschien?
Bij mijn weten is er in Vlaanderen nu al bij nieuwbouw de verplichting een alternatieve energiebron te voorzien (warmtepomp, zonnepanelen, enzovoort).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:39   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.
Euh, "verandering aan je dak"? Wat moet er dan wel bij een dak van een huis ouder dan vijfentwintig jaar veranderd worden om er zonnepanelen op te leggen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:42   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.
Dan hebt u nu eenmaal een offerte voor een vrij grote installatie gevraagd. Wij hebben eentje liggen voor 3.000Wp voor een bedrag rond 5.000 euro.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:52   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het enige dat vaststaat dat is dat het u veel geld gaat kosten als ze versleten zijn, die dingen moeten namelijk heel milieubewust afgebroken en verwerkt worden.
Recyclagebedrijven verdienen aan die verwerking. Je kan ze immers gratis aanbrengen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:02   #26
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Vermits ik in een appartementje woon zal ik ze binnen leggen als vloer.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:13   #27
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Naar VTM kijk ik nooit, maar hij heeft op Radio 1 zijn hele uitleg gedaan en daar is het woord 'verplicht' niet gevallen. Hij zei bv dat hij zijn diensten een aantal type voorbeelden gaat laten berekenen zodat mensen gemakkelijker kunnen vergelijken met hun eigen situatie. En zo beter kunnen kiezen of ze het al dan niet doen.
Ik kijk ook weinig VTM , maar het nieuws stond toevallig op .... 19u ,, alle Belgen moeten zonnepanelen leggen volgens minister Tommelein waren de woorden die ik gehoord heb,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:15   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.

Natuurlijk is het voor hem met zijn gecumuleerd inkomen geen probleem om zonnepanelen te leggen.

Wat is de volgende stap?
Wat je uitspaart aan stroomkosten bij je belastingaangifte voegen en je daarop nog eens extra belasten?

Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.
14.000 euro is een pak geld... Misschien overwegen om in een groepsaankoop te stappen ? Prijsverschil is gigantisch. In oost vlaanderen is er nu een bezig om inschrijvingen te verzamelen. Ze geven twee type offertes, de grootste en dus duurste installatie kost 6.800 euro + 6% btw. Materiaal van Honeywell en Solar Edge dus geen chinese rommel. Misschien is er in jouw streek ook een dergelijke mogelijkheid tot inschrijving ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:49   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik kijk ook weinig VTM , maar het nieuws stond toevallig op .... 19u ,, alle Belgen moeten zonnepanelen leggen volgens minister Tommelein waren de woorden die ik gehoord heb,,
http://nieuws.vtm.be/189795-vtm-nieu...g-06052016-19u
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:59   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Tut tut,
den Tommeldinges sprak van moeten.

En dat is niet verwonderlijk, want we hebben ons geëngageerd om de klimaatnorm te halen. Dus moet (moet) er iets gebeuren !

Mogelijks gaan ze de verplichting opleggen in fases. Eerst de tweeverdieners bijvoorbeeld.
En wie op een appartement woont, moet zich geen zorgen maken: je kan participeren in private of openbare initiatieven. Alle sossen bijvoorbeeld die op een appartement wonen kunnen aansluiten om op het dak van het ocmw grote partijen aan te leggen.

Mogelijks gaan ze ook zo werken: iedereen moet een heffing betalen, de Freya-factuur ... maar wie wordt vrijgesteld voor 50 procent van die taks ? Juist: hij die zonnepanelen geplaatst heeft zonder er subsidies voor te krijgen.


kuch
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 mei 2016 om 08:59.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:03   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten is er in Vlaanderen nu al bij nieuwbouw de verplichting een alternatieve energiebron te voorzien (warmtepomp, zonnepanelen, enzovoort).
Dan is dat héél recent. Energiezuinig, goed geîsoleerd misschien. Er wordt nogal gebouwd hier in de streek (Vlaams-Brabant), ik zie niet systematisch zonnepanelen op die daken, integendeel, eerder op oudere huizen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 mei 2016 om 09:04.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:35   #32
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht
Cookie, voel je schaamte om niet naar het rode nieuws gekeken /geluisterd te hebben?

(Zou het onverstandig zijn de volgende maal bij het beluisteren van nieuwsberichten je pannekoeken uit je oren te halen?)
Lach niet ,, ik ben zodanig gestresseerd dat ik alles maar dan alles als bedreiging "aanhoor of aanzie " wat met dit land waar ik in woon maar te maken heeft ... ik ben een tikkende bom ..die op de toppen van mijn tenen loop ..... schaamte ? moet ik schaamte hebben??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:38   #33
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut,
den Tommeldinges sprak van moeten.

En dat is niet verwonderlijk, want we hebben ons geëngageerd om de klimaatnorm te halen. Dus moet (moet) er iets gebeuren !

Mogelijks gaan ze de verplichting opleggen in fases. Eerst de tweeverdieners bijvoorbeeld.
En wie op een appartement woont, moet zich geen zorgen maken: je kan participeren in private of openbare initiatieven. Alle sossen bijvoorbeeld die op een appartement wonen kunnen aansluiten om op het dak van het ocmw grote partijen aan te leggen.

Mogelijks gaan ze ook zo werken: iedereen moet een heffing betalen, de Freya-factuur ... maar wie wordt vrijgesteld voor 50 procent van die taks ? Juist: hij die zonnepanelen geplaatst heeft zonder er subsidies voor te krijgen.


kuch
O.K. ik verhuis dan naar Nederland juist over de grens ... ze kunnen het hier stoven ,, durven ze mij nog 1 iets te verplichten .Ik ben het hier echt zat.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:42   #34
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht
Pandasos zou dat in jouw plaats alleszins zijn.
Als ik vraag waarom ? wil je mij dan antwoorden? of weer niet zoals je mij soms verwaarloosd in debatten omdat ik een vrouw schijnt te zijn...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:42   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
O.K. ik verhuis dan naar Nederland juist over de grens ... ze kunnen het hier stoven ,, durven ze mij nog 1 iets te verplichten .Ik ben het hier echt zat.
Doeiiiiiiiiii
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:45   #36
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Doeiiiiiiiiii
En denk je nu dat ik vandaaruit niet kan mee doen aan dit forum
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:50   #37
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht


Je schreef toch dat je een boer bent?
Ja vannacht heb je mij verwaarloosd ... je was samen met een man en sprak over God & Geloof .... je zag me niet meer staan....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 09:54   #38
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Ik wist niet dat je homo was .... toch aan die vettige met boter besmeurde suikerkoeken moest ik het ergens wel geweten hebben.... maar zoals ik zeg ik ben te gestresseerd door al die problemen ...en die druk op ons leven in België ... dat ik soms het bos door de bomen niet meer haal..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 10:01   #39
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En denk je nu dat ik vandaaruit niet kan mee doen aan dit forum
Veel controles aan de grens.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 10:04   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik wist niet dat je homo was .... toch aan die vettige met boter besmeurde suikerkoeken moest ik het ergens wel geweten hebben.... maar zoals ik zeg ik ben te gestresseerd door al die problemen ...en die druk op ons leven in België ... dat ik soms het bos door de bomen niet meer haal..
Rustig of je wordt ook nog waanzinnig zoals de helft van dit forum.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be