Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2016, 10:09   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

teveel sossen zonder terrein in terreinvoertuigen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 10:25   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Oorzaken van de Vlaamse miserie:

a. de fiscale begunstiging van "bedrijfswagens";

b. het véél te laat ingevoerde urbanisatiebeleid waardoor het landschap in een groot deel van Vlaanderen verloederd werd en het aanleggen van een performant wegennet (zowel voor auto's als voor fietsers) aartsmoeilijk is;

c. het volstrekt ondermaats niveau van ons openbaar vervoer;

d. de veel te hoge concentratie van openbare diensten en administraties op één locatie, met name Brussel;

e. de bedenkelijke toestand van onze overheidsbudgetten en openbare schuld na een decennia lang véél te gul sociaal beleid waardoor er veel minder geld beschikbaar was voor broodnodige overheidsinvesteringen;

f. de overbevolking.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 11:14   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oorzaken van de Vlaamse miserie:

a. de fiscale begunstiging van "bedrijfswagens";

b. het véél te laat ingevoerde urbanisatiebeleid waardoor het landschap in een groot deel van Vlaanderen verloederd werd en het aanleggen van een performant wegennet (zowel voor auto's als voor fietsers) aartsmoeilijk is;

c. het volstrekt ondermaats niveau van ons openbaar vervoer;

d. de veel te hoge concentratie van openbare diensten en administraties op één locatie, met name Brussel;

e. de bedenkelijke toestand van onze overheidsbudgetten en openbare schuld na een decennia lang véél te gul sociaal beleid waardoor er veel minder geld beschikbaar was voor broodnodige overheidsinvesteringen;

f. de overbevolking.
g. sossen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2016, 09:05   #24
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard Het echte probleem van de files

Berusting.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 12:32   #25
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goed plan.
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 14:37   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard Het echte probleem van de files

Te weinig vliegtuigen voor alleman. LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 14:38   #27
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
Trololo
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 14:46   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
Dan nog liever elke dag in de file, op Tesla autopilot 2.0 de krant lezen en wat muziek beluisteren en-of wat anders. Hopelijk realiteit in 2019 (Tesla M3).
Files worden dan echt plezant. Zelfs stadsverkeer...
https://www.youtube.com/watch?v=VG68SKoG7vE
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2016 om 14:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:15   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
De tram bv....in de sint niklaasstraat te Gent hebben ze hun halte gemaakt. Pal op de lusroute van de auto's door het centrum.

Zo zie je daar 50 keer op een dag honderden meters tram stil staan en half Gent achter de trams die niet verder kunnen.

Als dat niet slim gezien was van het Gents bestuur om nadien te kunnen zeggen dat er meer files zijn dan weet ik het ook niet meer.

Onderschat de slimheid niet van de groenen en de roden.
Ze stoken zelfs kalveren in hun bio centrales.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:23   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
Is te onbetrouwbaar door stakingen .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:29   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Weet u wat nog een beter plan is?
Het openbaar vervoer nemen.
Is te onbetrouwbaar door stakingen .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:40   #32
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Trololo
Niks trololololololo....
De trein kan in 1 rit héél véél mensen vervoeren dus...neem allemaal de trein.
De trein is altijd een beetje reizen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:55   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oorzaken van de Vlaamse miserie:

a. de fiscale begunstiging van "bedrijfswagens";

b. het véél te laat ingevoerde urbanisatiebeleid waardoor het landschap in een groot deel van Vlaanderen verloederd werd en het aanleggen van een performant wegennet (zowel voor auto's als voor fietsers) aartsmoeilijk is;

c. het volstrekt ondermaats niveau van ons openbaar vervoer;

d. de veel te hoge concentratie van openbare diensten en administraties op één locatie, met name Brussel;

e. de bedenkelijke toestand van onze overheidsbudgetten en openbare schuld na een decennia lang véél te gul sociaal beleid waardoor er veel minder geld beschikbaar was voor broodnodige overheidsinvesteringen;

f. de overbevolking.
Oorzaak, de ambtelijke demagogie om zichzelf een gratis treinabonnement te geven en te vergeten dat er,moet geïnvesteerd worden in,openbaar wegen. De trein vervoert 10 miljard personekilometers , krijgt vijf miljard subsidies met een budget van 700miljoen onderhoud sporen. De,auto betaalt 16 miljard belastingen vervoert 100miljard personenkilometers, en in 2015 investeert de Vlaamse overheid 60 miljoen in snelwegen

Zegt dit niet genoeg ?
Je doet 10 x meer met prive, je krijgt 10x minder budget, dat is dus 100 keer minder geïnvesteerd in wegenbouw versus spoorwegen. Kannhet nog schever ? Ja zelfs in belastingen is de zaak volledig kromgeredeneerd. De spoorwegen vangen 3 miljard subsidies bovenop versus 16 miljard belastingen die de auto's betalen. Ook daar een wanverhouding

Nog de klap : de trein kost dus aan subsidies alleen zonder btw en taksen 0,5 euro per kilometer, de auto kost inclusief taksen 0.3 euro

Wanneer iedereen met de auto zou rijden wint de Belgische maatschappij 2 miljard budget.

De enige oplossing is spoor een btw heffen, subsidies op nul zetten, dezelfde taksen op energie heffen als de auto, een CO2 taks,invoeren, en iedere burger het budget van die vier miljard teruggeven of elke burger krijgt 400 euro mobiliteitsbudget
De trein moet een zelfbedruipend model maken, en als dit niet lukt, laten we de Fransen, Duitsers en Hollanders onze sporen bevolken; case closed

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 december 2016 om 18:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 21:49   #34
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Het openbaar vervoer heeft éénvoudigweg de capaciteit niet om de mensen op te vangen die de auto laten staan. Neem de lijn Antwerpen-Brussel. Als je in Mechelen opstapt zitten de treinen overvol van pakweg 7:30 tot 9:00. De meeste treinen zijn dubbeldeks en rijden op maximum lengte.
Je staat dan tot in Brussel op elkaar gepakt! Een eerste klas ticket kopen is ook geen optie, dat staat ook propvol.

Voor mij geen trein meer. Ik heb het dikwijls geprobeerd, het komt altijd op hetzelfde neer. Oncomfortabel, onbetrouwbaar en je zit vast aan de uren van de trein. Ik rijd nu met de moto naar het werk, stukken sneller dan de trein en ik kom met een smile op het werk aan.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 22:14   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het openbaar vervoer heeft éénvoudigweg de capaciteit niet om de mensen op te vangen die de auto laten staan. Neem de lijn Antwerpen-Brussel. Als je in Mechelen opstapt zitten de treinen overvol van pakweg 7:30 tot 9:00. De meeste treinen zijn dubbeldeks en rijden op maximum lengte.
Je staat dan tot in Brussel op elkaar gepakt! Een eerste klas ticket kopen is ook geen optie, dat staat ook propvol.

Voor mij geen trein meer. Ik heb het dikwijls geprobeerd, het komt altijd op hetzelfde neer. Oncomfortabel, onbetrouwbaar en je zit vast aan de uren van de trein. Ik rijd nu met de moto naar het werk, stukken sneller dan de trein en ik kom met een smile op het werk aan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 23:00   #36
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het openbaar vervoer heeft éénvoudigweg de capaciteit niet om de mensen op te vangen die de auto laten staan. Neem de lijn Antwerpen-Brussel. Als je in Mechelen opstapt zitten de treinen overvol van pakweg 7:30 tot 9:00. De meeste treinen zijn dubbeldeks en rijden op maximum lengte.
Je staat dan tot in Brussel op elkaar gepakt! Een eerste klas ticket kopen is ook geen optie, dat staat ook propvol.

Voor mij geen trein meer. Ik heb het dikwijls geprobeerd, het komt altijd op hetzelfde neer. Oncomfortabel, onbetrouwbaar en je zit vast aan de uren van de trein. Ik rijd nu met de moto naar het werk, stukken sneller dan de trein en ik kom met een smile op het werk aan.
Dan wens ik u veel veilige kilometers met de moto.
En van die smile begrijp ik want ik rij zelf ook met de moto.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 23:17   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het openbaar vervoer heeft éénvoudigweg de capaciteit niet om de mensen op te vangen die de auto laten staan. Neem de lijn Antwerpen-Brussel. Als je in Mechelen opstapt zitten de treinen overvol van pakweg 7:30 tot 9:00. De meeste treinen zijn dubbeldeks en rijden op maximum lengte.
Je staat dan tot in Brussel op elkaar gepakt! Een eerste klas ticket kopen is ook geen optie, dat staat ook propvol.

Voor mij geen trein meer. Ik heb het dikwijls geprobeerd, het komt altijd op hetzelfde neer. Oncomfortabel, onbetrouwbaar en je zit vast aan de uren van de trein. Ik rijd nu met de moto naar het werk, stukken sneller dan de trein en ik kom met een smile op het werk aan.
Mechelen-Brussel (25 km), ook moeiteloos te overbruggen met een degelijke koersfiets (of ligfiets, velomobiel). En wie minder sportief is, zijn er tegenwoordig de snelle pedelecs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 23:20   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Oorzaak, de ambtelijke demagogie om zichzelf een gratis treinabonnement te geven en te vergeten dat er,moet geïnvesteerd worden in,openbaar wegen. De trein vervoert 10 miljard personekilometers , krijgt vijf miljard subsidies met een budget van 700miljoen onderhoud sporen. De,auto betaalt 16 miljard belastingen vervoert 100miljard personenkilometers, en in 2015 investeert de Vlaamse overheid 60 miljoen in snelwegen

Zegt dit niet genoeg ?
Je doet 10 x meer met prive, je krijgt 10x minder budget, dat is dus 100 keer minder geïnvesteerd in wegenbouw versus spoorwegen. Kannhet nog schever ? Ja zelfs in belastingen is de zaak volledig kromgeredeneerd. De spoorwegen vangen 3 miljard subsidies bovenop versus 16 miljard belastingen die de auto's betalen. Ook daar een wanverhouding
U vergeet natuurlijk dat we met een gigantische fileprobleem zitten, omdat er nu eenmaal teveel auto's zijn op bepaalde spitsmomenten. Meer beton en meer asfalt zijn geen oplossing: het zorgt immers voor een nog groter aanzuigeffect.

En we hebben ook geen nood aan nog meer wegen: Vlaanderen is al dooraderd.

Hiermee heb ik de huidige NMBS niet verdedigd. Het kan allemaal veel goedkoper, efficiënter en met een veel groter aanbod. Kijk maar eens naar het Duits of Zwitsers OV. Dat is andere koek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 00:31   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vergeet natuurlijk dat we met een gigantische fileprobleem zitten, omdat er nu eenmaal teveel auto's zijn op bepaalde spitsmomenten. Meer beton en meer asfalt zijn geen oplossing: het zorgt immers voor een nog groter aanzuigeffect.

En we hebben ook geen nood aan nog meer wegen: Vlaanderen is al dooraderd.

Hiermee heb ik de huidige NMBS niet verdedigd. Het kan allemaal veel goedkoper, efficiënter en met een veel groter aanbod. Kijk maar eens naar het Duits of Zwitsers OV. Dat is andere koek.
Dus Jan beweert als je de autostrades zou verdubbelen, dat de files daar 200km lang blijven staan.

Kijk mathematisch Jan als je 200km file hebt en je verdubbelt de rijkstroken wordt die file 100km... ZO eenvoudig kan wiskunde zijn.
Tweede effect is als je bottlenecks zoals de RING ontdubbelt voor vrachtwagens door een TWEEDE Ring te maken dan krijg je een 'ontlasting' van de ring en een vlotter verkeer. Ook dat kun je gemakkelijk bewijzen tenzij natuurlijk in het hoofd van Jan
Derde effect jan, ongeloofelijk, maar als je alle invoegstroken laat doorlopen op de ring tot de volgende afrit van de volgende snelweg, dan verdwijnt die bottleneck, ongeloofelijk effect drie als gevolg van meer beton
Vierde effect Jan, doordat de snelweg minder een bottleneck wordt, verschuift uiteraard de file naar een andere plaats tot ze terug zichtbaar wordt op de snelweg, dus inderdaad Jan, je zult dan altijd ergens anders een bottleneck moeten oplossne, maar kom zeg, wat doen ze anders met die 16miljard die ambtenaren
Vijfde effect jan: als de files kleiner worden, verbruiken de auto's minder.
Zesde effect Jan: als de mobiliteit verbetert, rijden terug meer mensen met de auto en betalen ze terug meer belastingen via hun verbruik, en groeit de economie dankzij de verbetering van de infrastructuur. Dus het BNP stijgt en we verdienen allemaal meer, ongeloofelijk geniaal hé Jan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 02:47   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vergeet natuurlijk dat we met een gigantische fileprobleem zitten, omdat er nu eenmaal teveel auto's zijn op bepaalde spitsmomenten. Meer beton en meer asfalt zijn geen oplossing: het zorgt immers voor een nog groter aanzuigeffect.

En we hebben ook geen nood aan nog meer wegen: Vlaanderen is al dooraderd.

Hiermee heb ik de huidige NMBS niet verdedigd. Het kan allemaal veel goedkoper, efficiënter en met een veel groter aanbod. Kijk maar eens naar het Duits of Zwitsers OV. Dat is andere koek.
Het openbaar vervoer kan nooit voldoen aan al de noden om op je werk te geraken .

Zo heb ik uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoe lang mijn gebuur naar zijn werk onderwege zou zijn met het openbaar vervoer.
Google maps geeft 17 min met de auto en 1u32 met het openbaar vervoer.

Per werkdag zou hij dus met zijn auto een halfuur kwijt zijn aan verplaatsing en met het openbaar vervoer maar liefst drie uur !!

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 december 2016 om 03:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be