Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zou je het vinden dat Nederland België een cursus opvoeding geeft?
Precies wat we nodig hebben! 5 21,74%
Laat die Hollanders maar wat aanprutsen, we've got nothing to lose 3 13,04%
Blijf met je poten van België af! 15 65,22%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2007, 10:25   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vergeet dat jong.

Belgie betaald veel meer dan je denkt.
Ga anders maar eens opzoeken wat de Schelde overeenkomsten bepalen en waarom Nederland in fout is gesteld met de Ijzeren-Rijn.
M.b.t. de IJzeren Rijn ben ik het niet eens met de NL-overheid. Die probeert het te dwarsbomen. Ik ben juist, zoals je misschien wel weet, voor een verregaande samenwerking tussen Nederland en België. Nederland betaalt zelfs met de korting veel meer geld aan de EU dan België. Het wordt dus gecompenseerd.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 maart 2007 om 10:26.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:29   #42
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Wat zouden jullie ervan vinden mocht België jullie land binnenvallen om de ons ontstolen gebieden - in 1839 - terug bij het vaderland te voegen?


België heeft in 1830 heel Vlaanderen en Wallonië gestolen van Nederland. De Noord-Nederlanders hebben dan ook zondermeer het recht heel de Zuidelijke Nederlanden opnieuw in te lijven. (Gezien de evolutie raad ik ze aan dat in samenspraak met de Vlamingen en de Walen te doen ).
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:33   #43
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hertog, ik woon aan de Nederlandse grens en verblijf evenveel in Nederland als in Belgie.
Ik volg de politici in beide landen en woon tussen beide volkeren.
Ik weet heel goed waarover ik het heb.
Uit je uitspraken over de Westerschelde en de IJzeren Rijn blijkt dat je niet weet waarover je het hebt. Verder volg je vrij exact de toon en de lijnen van de belgicistische anti-hollander propaganda.
Maar eigenlijk moet ik niet zeuren, Liberalist heeft het met zijn vraagstelling zelf uitgelokt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:34   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uit je uitspraken over de Westerschelde en de IJzeren Rijn blijkt dat je niet weet waarover je het hebt. Verder volg je vrij exact de toon en de lijnen van de belgicistische anti-hollander propaganda.
Maar eigenlijk moet ik niet zeuren, Liberalist heeft het met zijn vraagstelling zelf uitgelokt.
Mijn taak op dit forum is taboes doorbreken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:36   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Waarom plaatsen we Wallonië en Brussel niet onder curatele, met als courator Vlaanderen.

Dat hier nog niemand opgekomen is !
Ik stel dat hier al jaren voor, al zou ik het eerder een liefdevolle kolonisering met instemming van onze zuidelijke medelanders willen noemen.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:39   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn taak op dit forum is taboes doorbreken.
Kwijt je dan eens van die taak. Wat je nu doet is het vooroordeel van de arrogante nederlander bevestigen...

Als je nog even zo doorgaat beginnen zelfs de meest verstokte vlaams-nationalisten enthousiast de Brabançonne te zingen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:40   #47
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kwijt je dan eens van die taak. Wat je nu doet is het vooroordeel van de arrogante nederlander bevestigen...

Als je nog even zo doorgaat beginnen zelfs de meest verstokte vlaams-nationalisten enthousiast de Brabançonne te zingen.
Maak je daar maar geen zorgen over.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:41   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er bestaan een hoop overeenkomsten uit de jaren 1830/1840 die sterk in het nadeel zijn van Belgie, maar waar Belgie zich toen moest bij neerleggen wilde het zijn onafhankelijkheid bekomen.
"België" (eigenlijk de Brusselaars en de Luikenaars) heeft zich dan ook eenzijdig en wederrechtelijk afgescheurd en daarmee heel Vlaanderen meegesleurd en misbruikt.

Dat het daarvoor moet betalen is de evidentie zelve.

De oplossing is anders simpel: het Belgische separatisme opheffen en al die overeenkomsten vervallen.

Citaat:
En het zijn die overeenkomsten die nu misbruikt worden door de Nederlandse politici.
Ze hebben groot gelijk, en zouden die overeenkomsten trouwens beter wat assertiever gebruiken om druk uit te oefenen op de separatisten.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:44   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kwijt je dan eens van die taak. Wat je nu doet is het vooroordeel van de arrogante nederlander bevestigen...

Als je nog even zo doorgaat beginnen zelfs de meest verstokte vlaams-nationalisten enthousiast de Brabançonne te zingen.
Hertogje toch, de Vlamingen kunnen hier heus wel tegen hoor. Om een mening vragen en niet iets opdringen is toch niet arrogant? Ik ben uitermate beleefd geweest tegenover iedereen, je kan mij niet verwijten, dat ik arrogant ben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:44   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als je nog even zo doorgaat beginnen zelfs de meest verstokte vlaams-nationalisten enthousiast de Brabançonne te zingen.
Sommige, door de Belgische propaganda misvormde Vlaams-nationalisten met een beperkte horizon, misschien.

De anderen kunnen alleen maar schouderophalend toekijken hoe Liberalist weeral eens het bord voor ze kop slaat.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:46   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hertogje toch, de Vlamingen kunnen hier heus wel tegen hoor. Om een mening vragen en niet iets opdringen is toch niet arrogant? Ik ben uitermate beleefd geweest tegenover iedereen, je kan mij niet verwijten, dat ik arrogant ben.
Maar doen alsof je het over België en Vlaanderen hebt, terwijl je eigenlijk over je legoblokjes bezig bent, is wel misleidend voor degenen die je nog niet kennen.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:46   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Sommige, door de Belgische propaganda misvormde Vlaams-nationalisten met een beperkte horizon, misschien.

De anderen kunnen alleen maar schouderophalend toekijken hoe Liberalist weeral eens het bord voor ze kop slaat.
Kom op baarle, je weet toch ook wel dat dit topic niet mijn standpunt is. Daarvoor is het absurditeitsgehalte veel te hoog.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:48   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Maak je daar maar geen zorgen over.
Dat zeg je wel, maar ik ben nergens meer verbaasd over sinds ik gisteren heb gezien dat 51% van de vlamingen een unitair België wil en 48% een franstalige premier.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:49   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uit je uitspraken over de Westerschelde en de IJzeren Rijn blijkt dat je niet weet waarover je het hebt. Verder volg je vrij exact de toon en de lijnen van de belgicistische anti-hollander propaganda.
Maar eigenlijk moet ik niet zeuren, Liberalist heeft het met zijn vraagstelling zelf uitgelokt.
Niet weten waarover ik het heb?

Ik heb 6 jaar gevaren en 10 jaar bouwwaterwerken gedaan.
Daarnaast ging ik in de vele vrije tijd dat ik dankzij deze werkzaamheden had, regelmatig met de vrachtwagen rijden.
Ik vaar nog regelmatig met pleziervaartuigen en mijn ex stond in voor spoortransporten van Antwerpen naar Duitsland.
Jongen, deze zaken waren gewoon een deel van mijn leven.

Dus begin maar met te gaan opzoeken hoe alles over deze zaken juist in elkaar zitten. Zij zijn niet het mooiste van wat Nederland te bieden heeft hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:51   #55
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zeg je wel, maar ik ben nergens meer verbaasd over sinds ik gisteren heb gezien dat 51% van de vlamingen een unitair België wil en 48% een franstalige premier.
Dat is dan ook spelen met cijfers voor kleuters of beter: met woorden spelen waarvan men de inhoud niet kent. Unitair? Dat moet iets Martiaans zijn voor de doorsnee Vlaming.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:54   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Dat is dan ook spelen met cijfers voor kleuters of beter: met woorden spelen waarvan men de inhoud niet kent. Unitair? Dat moet iets Martiaans zijn voor de doorsnee Vlaming.
Niet verder vertellen Burry, maar ik geloof niets van die cijfers. Het noemen ervan was bedoeld als plagerijtje.

Ik vond de aflevering van Terzake gisteren weer behoorlijk onthullend, of ontluisterend, wat je maar wilt. Wallonië knijpt 'm, en niet zo'n klein beetje.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:56   #57
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
dat 51% van de vlamingen een unitair België wil en 48% een franstalige premier.
Een peiling van La Libre Belgique?

Maar Hertog, je wéét toch dat dit gewoon een van de vele politieke wapens is waarmee ze alsnog hun koloniale staat willen redden?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:58   #58
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een peiling van La Libre Belgique?

Maar Hertog, je wéét toch dat dit gewoon een van de vele politieke wapens is waarmee ze alsnog hun koloniale staat willen redden?
Zie post 56.

Di Rupo had gisteren al schrik van JvdL.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:59   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hertogje toch, de Vlamingen kunnen hier heus wel tegen hoor. Om een mening vragen en niet iets opdringen is toch niet arrogant? Ik ben uitermate beleefd geweest tegenover iedereen, je kan mij niet verwijten, dat ik arrogant ben.
Klopt idd, Liberralist_NL.

Daarom ook dat ik soms wel eens zelf arrogant tegenover Nederlanders durf uitkomen.
Want voor mij zijn Belgen en Nederlanders gewoon twee gezinnen uit 1 familie die onderling een kinderruzie uitvechten. En zich eigenlijk van de rest niets aantrekken. Als het er echt opaankomt, zullen zij wel als 1 blok optreden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:59   #60
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Stel dat de Vlaamse en Waalse politici het zo bont maken dat de internationale gemeenschap besluit België onder curatele te stellen, en Nederland orde op zaken moet stellen. Hoe zou je dit vinden? Zou het een positief effect kunnen hebben op de taalkundige en bestuurlijke problemen, of zal het spanningen juist vergroten?
Je had devraag echt anders moeten stellen.
Vlaanderen is geen kolonie van ons geweest en zal dat ook nooit worden.
En wellicht dat Nederland maar eens een tijdje bestuurd moet worden vanuit Antwerpen/Gent/Brugge.

Lees dit maar eens:

De Onderwijsraad vindt de canon voor het onderwijs, waarbij vijftig hoogtepunten uit de geschiedenis geleerd moeten worden, veel te Hollands . Omdat ons land zoveel allochtone leerlingen telt, zou de canon veel 'multicultureler' moeten zijn.

Dat staat in een uitgebracht advies aan staatssecretaris Van Bijsterveldt (Onderwijs). Volgens Lieteke van Vugt (zie afbeelding), vice-voorzitter van deze 'raad', is een multi-etnische canon een manier om culturen te verbinden. „In deze canon moeten aspecten aan bod komen van diverse bevolkingsgroepen. Denk bijvoorbeeld aan vroegere en bestaande relaties tussen Nederland en herkomstlanden van migranten uit Suriname of Marokko.”

Witte scholen zouden volgens de raad in de toekomst moeten aangeven hoe zij hun leerlingen in contact willen brengen met leerlingen van andere nationaliteiten. Daarbij wordt gedacht aan het samen organiseren van sportevenementen.....

Volgens de Onderwijsraad zijn er drie manieren om de culturele verschillen tussen leerlingen te overbruggen. Zo zijn er scholen die alleen kijken naar de talenten van kinderen, ongeacht de cultuur. Ook zijn er scholen die juist ervoor kiezen de verschillende afkomst van leerlingen te benadrukken. Ten derde zijn er scholen waarbij levensbeschouwing en religie 'het bindmiddel' vormen.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be