Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 14 november 2004, 15:44   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Afijn, je geeft toch al toe dat criminelen zich niet aan de wet op wapenbezit storen.

Waarvoor moest die wapenwet dan nog verstrengd worden?
Om iedereen die zich wél houdt aan de WET nog machtelozer te maken dan hij al is?

De volgende stap is, dat de door de wet gecreëerde machtelozen de bewapende criminelen zelfs niet meer mogen provoceren?

Heeft de moord op Van Gogh jou niets meer geleerd dan, dat wij ons maar beter vrijwillig moeten overgeven aan criminele wapengebruikers die onze wetten weigeren te respecteren?
Niet dat het er hier over gaat, maar wat zou jij dan willen? Dat iedereen zich maar wat wapens in huis haalt en op alles vuurt wat hem niet bevalt? Is dat het soort van maatschappij waar jij in wil leven? Wel, ik niet!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 15:48   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Hier nog zo'n citaat.

"Voor zover ik begrepen heb, ging het om maatregelen die in Nederland genomen worden in de nasleep van de moord op Van Gogh; een moment waarop de gemoederen aan beide zijden erg verhit zijn en er links en rechts kerken en moskeeën in brand gestoken worden. Op zo'n moment vind ik het inderdaad verstandig dat het recht op vrije meningsuiting aan banden gelegd wordt voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen".

Het gaat niet om één citaat, maar om de corrupte denkwijze die als een rode draad door je betoog loopt. Ook het citaat hierboven wijst er zeer duidelijk op, dat jij de vrijheid van meningsuiting van de ene mens, afhankelijk maakt van de gewelddadigheid van de andere: hoe meer geweld, hoe minder je mag zeggen. En ook uit dit citaat blijkt heel duidelijk, welk klassiek PC-vijgeblad je gebruikt om de censuur te verantwoorden: het vrije spreken wordt 'opruiend' en 'verhittend' genoemd en aldus verantwoordelijk gesteld voor het geweld. Censoren hebben nooit anders gedaan.

De verdedigers van het Vrije Woord gaan logischerwijs uit van een mensbeeld, waarbij het individu zelf verantwoordelijk is voor wat hij doet. Het Vrije Woord als zodanig veroorzaakt geen geweld, want het passeert langs het zelfstandig oordeelsvermogen van de toehoorder, die met het gehoorde aanvangt wat hij wil. De politiek correcte censuurgoedpraters beschouwen de modale mens evenwel als een wezen, dat niet over een autonoom oordeelsvermogen beschikt en dus moet beschermd worden tegen 'ophitsing', 'opruiing' en 'provocatie'. Dit impliceert natuurlijk dat er ook een beschermende instantie moet zijn, een politiek correcte elite die oordeelt wanneer de tijd rijp is voor censuur, al wordt dit laatste punt meestal buiten de schijnwerpers gehouden. "Verstandige mensen daar in Nederland", schrijf jij, verwijzend naar de censuurbereide regentenkaste. 'Verstandig' in de ogen er politiek correcten ja. De waarheid is dat de Nederlandse regentenkaste, door de censuur te verscherpen, zich de facto positioneert in het kamp van de moordenaar; want het opleggen van censuur was bij deze laatste het motief. Zo'n de facto fronvorming tussen autoritairen van uiteenlopend pluimage is overigens geen nieuw fenomeen. Het gaat hier over het zoveelste voorbeeld van het fundamentele conflict tussen paternalisten en vrijheidslievenden, tussen obscurantisten en aanhangers van de Verlichting, tussen censuurminnende politiek correcten en religieuze dogmatisten enerzijds, en censuurhatende individualisten anderzijds.
Ik zal je een handje helpen, want je slaagt er in om de bijzaken uit te vergroten en de hoofdzaken links te laten liggen.

"Voor zover ik begrepen heb, ging het om maatregelen die in Nederland genomen worden in de nasleep van de moord op Van Gogh; een moment waarop de gemoederen aan beide zijden erg verhit zijn en er links en rechts kerken en moskeeën in brand gestoken worden. Op zo'n moment vind ik het inderdaad verstandig dat het recht op vrije meningsuiting aan banden gelegd wordt voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen".

Dat is hetgeen in dat stukje tekst belangrijk is, en niet hetgene waar jij je par force op wil blijven focussen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 15:49   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
Er is een wereld van verschil tussen het op sommige momenten niet verstandig achten om je recht op vrije meningsuiting uit te oefenen, en het op sommige momenten verboden zijn van vrije meningsuiting. In het eerste geval is dat een individuele overweging, in het tweede geval een autoritaire maatregel; welke van de twee heb jij op het oog?
De eerste natuurlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 15:50   #84
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niet dat het er hier over gaat, maar wat zou jij dan willen? Dat iedereen zich maar wat wapens in huis haalt en op alles vuurt wat hem niet bevalt? Is dat het soort van maatschappij waar jij in wil leven? Wel, ik niet!
Met dit standpunt wijk ik even af van de partijstandpunt!

Ik vind dat bepaalde mensen met een risico job of mensen die al eens overvallen zijn wel recht zouden mogen hebben op een wapen maar het feit is dat bepaalde mensen dan misbruik gaat maken van hun wapens en wat gaat het blok daar dan op zeggen? je kunt niet ontkennen dat er mensen zijn die hun wapens misbruiken
Gertj3 is offline  
Oud 14 november 2004, 15:56   #85
Michaël Bauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De eerste natuurlijk.
Daar ben ik heel blij om, maar dat is wel strijdig met je eerdere berichten waarin je de autoritaire maatregelen van de Nederlandse overheid 'verstandig' vond.
__________________
zonder referendum, geen democratie
www.democratie.nu
Michaël Bauwens is offline  
Oud 14 november 2004, 16:01   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
Daar ben ik heel blij om, maar dat is wel strijdig met je eerdere berichten waarin je de autoritaire maatregelen van de Nederlandse overheid 'verstandig' vond.
Ik sluit die maatregelen ook niet volledig uit, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet voor zichzelf beslissen wanneer ze een "verstandige" keuze moeten maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 16:20   #87
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dus jij vindt dat de meningsuiting behoort beperkt te worden?
Logisch van iemand die zelfs de doodstraf voor 'verkeerde' meningen onderschrijft.

Leg me eens uit wie dan mag bepalen wanneer een mening al dan niet mag geuit worden?
Waar kan iemand de wijsheid en autoriteit halen om de wenselijkheid van een mening vast te leggen?

Gaan we enkel ware meningen toelaten?
Wie gaat de waarheid bepalen?


Of gaan we zelfs ware meningen verbieden omdat ze kwetsend of nadelig zouden zijn voor kloothommels die toevallig de macht in handen hebben?
Goed zo...Hij is dan toch niet voor niets gestorven.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 14 november 2004, 16:24   #88
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Goed zo...Hij is dan toch niet voor niets gestorven.
schandalig antwoord
Gertj3 is offline  
Oud 14 november 2004, 17:05   #89
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
schandalig antwoord
Onbeperkte vrije meningsuiting...weetjenogwel.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 14 november 2004, 17:12   #90
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Onbeperkte vrije meningsuiting...weetjenogwel.
hij vind dus de moord op Van Goch een goeie zet of wa?
Gertj3 is offline  
Oud 14 november 2004, 17:20   #91
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
hij vind dus de moord op Van Goch een goeie zet of wa?
Terug naar af...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 14 november 2004, 17:21   #92
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik zal je een handje helpen, want je slaagt er in om de bijzaken uit te vergroten en de hoofdzaken links te laten liggen.

"Voor zover ik begrepen heb, ging het om maatregelen die in Nederland genomen worden in de nasleep van de moord op Van Gogh; een moment waarop de gemoederen aan beide zijden erg verhit zijn en er links en rechts kerken en moskeeën in brand gestoken worden. Op zo'n moment vind ik het inderdaad verstandig dat het recht op vrije meningsuiting aan banden gelegd wordt voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen".

Dat is hetgeen in dat stukje tekst belangrijk is, en niet hetgene waar jij je par force op wil blijven focussen.
Wat je daar in je eigen citaat in het rood plaatst, en waarop ik dus thans focus, illustreert nog maar eens je paternalistische denktrant. Want die specificatie "voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen" impliceert

(a) Dat hetgeen iemand mag zeggen afhankelijk gemaakt wordt van de toestand van verhitting van anderen; wat omgekeerd onvermijdelijk impliceert dat in jouw wereld iemand het zwijgen kan opgelegd worden door een toestand van verhitting op het getouw te zetten, en de zaken welbewust 'uit de hand te laten lopen'. Het primaat van het geweld op het woord, dus.

(b) Dat er een boven het gepeupel staande correcte elite voorhanden is, die over de vaardigheid beschikt om objectief te bepalen wat de bedoelingen van een spreker zijn (...met het doel) en die vervolgens, met de eigen correctheid als maatstaf, mag censureren wegens 'misbruik van vrije meningsuiting'. Zonder het voorhanden zijn van een dusdanige elite is jouw censuursysteem immers niet toepasbaar. Je zou dan ook moeten zeggen wie die elite is, en hoe ze aan haar speciale vaardigheden is geraakt.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 14 november 2004, 17:22   #93
Michaël Bauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik sluit die maatregelen ook niet volledig uit, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet voor zichzelf beslissen wanneer ze een "verstandige" keuze moeten maken.
Als u die stelling consequent doortrekt moet u ook tegen democratie zijn. Soit, het zij zo, ik ben echter geïnteresseerd naar de procedure waarmee de verheven leider (hij die zo verstandig is dat hij kan beslissen wanneer het verstandig is om andere mensen te dwingen verstandige dingen te doen wanneer ze zelf niet verstandig genoeg zijn om voor zichzelf te beslissen wanneer ze die verstandige keuze moeten maken) naar uw mening best gekozen wordt; zullen er drie wijzen komen om hem aan te wijzen, zal er een ster voorhanden zijn, zal hij een klein zwart snorretje dragen, zal hij vlot zijn op TV, zal hij kunnen genezen bij handoplegging, of zal hij gewoon de gewiekste en meest gehaaide politicus zijn die het meest mensen aan zich kan binden, of de massamoordenaar die met het minste scrupules zijn tegenstanders uit de weg ruimt?
__________________
zonder referendum, geen democratie
www.democratie.nu
Michaël Bauwens is offline  
Oud 14 november 2004, 18:04   #94
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Knap staaltje van de politiek correcte newspeak.

Wanneer iemand anders je met de dood bedreigt omdat je iets zegt of wilt zeggen, en spreekt niettemin, - omdat je je niet laat afdreigen, dan is dat "..misbruik van het recht op vrije meningsuiting". De andere is immers 'verhit' en 'licht ontvlambaar' en daar moet je volgens de PC-adepten voor capituleren. De discussie moet volgens de PC-adept dus afgerond worden in het voordeel, niet van diegene die de beste argumenten heeft, maar in het voordeel van diegene die het meest 'ontvlambaar' is, die het meeste schuim op de bek heeft, die het hardst kan roepen dat hij gekwetst, verongelijkt, beledigd of op de ziel getrapt is.

Fatsoenlijke mensen die de idealen van de Verlichting zijn toegedaan, leggen in zo'n situatie de verantwoordelijkheid betreffende het geweld voor strikt 100% bij diegene die "schuimbekkend" en "tot de tanden bewapend" het vrije spreekrecht wil beknotten, en voor strikt 0% bij diegene die vrij blijft doorspreken. PCers leggen de verantwoordelijkheid voor het geweld zoveel mogelijk bij diegene die mens wil blijven en dientengevolge wil blijven spreken (want de mens is, per definitie, het wezen dat spreekt). Fatsoenlijke, verlichte mensen maken een essentieel onderscheid tussen woorden enerzijds en kogels anderzijds: de eersten doden niet, de tweeden daarentegen wel.

PCers beschermen de geweldenaars en trappen hun slachtoffers in het slijk. Zij zeggen - niet openlijk, maar verdraaid en besmuikt - dat we moeten kiezen voor de kogels, en tegen het Vrije Woord.
Die houding komt door de jarenlange manipulatie van de westerse elites door de moslims. Die kruiperige houding hebben vervolgens al hun adepten kritiekloos van hun elites overgenomen uit conformisme. Om toch maar niet uitgesloten te worden en toch maar bij de "juiste" groep te kunnen behoren.
Wreker is offline  
Oud 14 november 2004, 19:54   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik sluit die maatregelen ook niet volledig uit, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet voor zichzelf beslissen wanneer ze een "verstandige" keuze moeten maken.
Kus nu mijn kloten.
Het onbekwaamheidsargument!
Le paternalisme nouveau est arrivé!
Pffffffffffffffffff!!!!!!!!!!!!!


Is de politieke 'elite' dan een verheven soort, die voor 'sommige' mensen kan en mag beslissen, wanneer het al dan niet verstandig is om hun gedacht te zeggen?
Of had je eerder iets zoals een Iman, aarsbischop of Jedi in je achterhoofd.
Of had je misschien aan mij gedacht?

Ik bedank echter voor de twijfelachtige eer.
Ik hou van absoluut spreekrecht, altijd voor iedereen.
Vooral om zelfverklaarde elite op hun nummer te zetten, wanneer ze zich een beetje verheven beginnen voelen boven sommige 'onverstandige' mensen die hun eigen mening durven uiten ook als het anderen niet schikt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 november 2004, 20:37   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Jeaaaaaaaaaaaaaaaah, Superstaaf!

Ik ben er zo ook eentje die zijn mening wil blijven zeggen ook al staat ze de politiek-correcte neo-nazi's niet aan.

Dus ik zou moeten het zwijgen opgelegd worden omdat ik door de 'verlichte' linkse elite, die het vandaag toevallig voor het zeggen heeft, niet 'verstandig' genoeg geacht wordt, Rafke?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2004 om 20:38.
Knuppel is offline  
Oud 14 november 2004, 20:49   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niet dat het er hier over gaat, maar wat zou jij dan willen? Dat iedereen zich maar wat wapens in huis haalt en op alles vuurt wat hem niet bevalt? Is dat het soort van maatschappij waar jij in wil leven? Wel, ik niet!
Waarom zou iedereen die zich bedreigd weet dat dan niet mogen vermits jij zelf zegt dat de criminelen zich toch niet storen aan de wapenwet?

Wie is trouwens nu zo gek om op 'alles te vuren wat hem niet bevalt'?
Fanatiekelingen zoals de moordenaars van Van Gogh en Fortuyn, maar zo zitten de meeste mensen niet in elkaar, hoor!

Ik zou enkel vuren op wie mij en de mijnen bedreigt, én die mijn eigendommen steelt, en dat zou ik begot niet mogen?!

Maar jij verkiest natuurlijk die veel 'veiliger' maatschappij waar de opzettelijk zwak gemaakte burger ook nog zijn bek houdt als de gemoederen, buiten hun schuld om, verhit geraken?

Wel Rafke, als ik ZO moet leven dan verlies ik mijn leven liever terwijl ik het verdedig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 november 2004, 22:20   #98
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Onbeperkte vrije meningsuiting...weetjenogwel.
Natuurlijk heb je het recht om die mening te uiten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen je daarom niet mogen bekritiseren.

Het uiten van een abjecte mening wil niet zeggen dat je gelijk hebt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 november 2004, 22:34   #99
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Integendeel! Het Vlaams Blok zou nog eens extra veroordeeld moeten worden wegens "uitlokking"!
Dat geldt dan zeker voor al die verwijfde homo's die we tegenwoordig op het scherm en in de publieke sfeer zien.
Inderdaad, als rechtgeaarde moslim moet ge u daar aan storen.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 14 november 2004, 22:53   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Wat je daar in je eigen citaat in het rood plaatst, en waarop ik dus thans focus, illustreert nog maar eens je paternalistische denktrant. Want die specificatie "voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen" impliceert

(a) Dat hetgeen iemand mag zeggen afhankelijk gemaakt wordt van de toestand van verhitting van anderen; wat omgekeerd onvermijdelijk impliceert dat in jouw wereld iemand het zwijgen kan opgelegd worden door een toestand van verhitting op het getouw te zetten, en de zaken welbewust 'uit de hand te laten lopen'. Het primaat van het geweld op het woord, dus.
Niet "hetgeen", maar wel "het moment waarop".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
(b) Dat er een boven het gepeupel staande correcte elite voorhanden is, die over de vaardigheid beschikt om objectief te bepalen wat de bedoelingen van een spreker zijn (...met het doel) en die vervolgens, met de eigen correctheid als maatstaf, mag censureren wegens 'misbruik van vrije meningsuiting'. Zonder het voorhanden zijn van een dusdanige elite is jouw censuursysteem immers niet toepasbaar. Je zou dan ook moeten zeggen wie die elite is, en hoe ze aan haar speciale vaardigheden is geraakt.
Dat is inderdaad een probleem...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be