Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2003, 13:10   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De sjeik ahmed Jassin, da's die oude kreupel met witte baard in zijn rolstoel, heeft de hamas opgeroepen om aanslagen te plegen in Europa.
Dezelfde soort aanslagen als in Israel: in bussen , restaurants, scholen, etc...

Die ouwe zot is ook een vriend van Van Quickenborne. Deze laatste is daar toen zijn steun gaan betuigen na een 'gelukte' aanslag op een hotel (30 doden en 100 gewonden), allemaal oudere mannen en vrouwen met kinderen en kleinkinderen die aan tafel zaten.

Ik ga die discussie over Israel/Palestina en wat die twee volkeren elkaar aandoen niet herbeginnen.

Maar ik vraag mij af of wij hier in Belgie wel beseffen wat er ONS zou kunnen overkomen, mochten die islamisten met hun gruwel bij ons beginnen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 13:26   #2
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Bron?

Naar mijn wete is Sjeik Ahmed Yassin enkel een, ja hoe zou ik het zeggen, een ere-voorzitter ofzo

Moest hij de rechtstreekse leider zijn van HAMAS, was die man allang opgepakt door de Israelisch, want zo snel weglopen kan die man toch niet.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 14:15   #3
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Yassin heeft de touwtjes stevig in handen bij de Hamas. Niks te ere-voorzitter.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 14:50   #4
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De sjeik ahmed Jassin, da's die oude kreupel met witte baard in zijn rolstoel, heeft de hamas opgeroepen om aanslagen te plegen in Europa.
Dezelfde soort aanslagen als in Israel: in bussen , restaurants, scholen, etc...

Die ouwe zot is ook een vriend van Van Quickenborne. Deze laatste is daar toen zijn steun gaan betuigen na een 'gelukte' aanslag op een hotel (30 doden en 100 gewonden), allemaal oudere mannen en vrouwen met kinderen en kleinkinderen die aan tafel zaten.

Ik ga die discussie over Israel/Palestina en wat die twee volkeren elkaar aandoen niet herbeginnen.

Maar ik vraag mij af of wij hier in Belgie wel beseffen wat er ONS zou kunnen overkomen, mochten die islamisten met hun gruwel bij ons beginnen.
Aanslagen plegen in Europa is wel het stomste dat de Hamas zou kunnen doen en wees gerust ze zullen dat zelf ook wel weten. De Hamas zal zich nog wel een tijdje koest houden in Europa. Waar zijn u bronnen trouwens?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 19:51   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Voor hen die naar mijn bronnen vragen: het was vandaag een titel op de teletekst van de VRT.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 20:25   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Golfstaten vrezen aanslagen in België

Enkele buurlanden van Irak hebben de Belgische regering in een brief gevraagd hun ambassades in Brussel te beschermen. Binnenkort gaat het Belgische leger de Amerikaanse ambassade in Brussel en het SHAPE-complex in Henegouwen bewaken. Dat heeft de redactie vrijdag in regeringskringen vernomen. De vrees van de Golfstaten en de maatregelen hebben te maken met de schrik voor terroristische aanslagen nu de oorlog tegen Irak dichterbij komt. "Niemand wil toegeven dat er op alle niveaus druk overleg wordt gevoerd. Men wil zogezegd de bevolking niet nodeloos verontrusten. Let wel: er is geen concrete bedreiging." Volgens de Amerikanen zijn er sinds vrijdag wèl aanwijzingen dat het terreurnetwek Al-Qaida overal ter wereld aanslagen gaat plegen. President Bush heeft de tweede hoogste fase in het terreuralarm afgekondigd.


GAZET VAN ANTWERPEN

--------------------
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 14:22   #7
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Volgens de Amerikanen zijn er sinds vrijdag wèl aanwijzingen dat het terreurnetwek Al-Qaida overal ter wereld aanslagen gaat plegen. President Bush heeft de tweede hoogste fase in het terreuralarm afgekondigd.
Tuurlijk, de Bush administratie heeft niet liever dan dat de schrik er bij ons allen heel goed in zou zitten. Zij cultiveren dat. En van de verwarring kunnen ze in 1 adem gebruik maken door de onbewezen link tussen het regime van Hoessein en Al Qaeda nog wat meer in de verf te zetten als een vanzelfsprekendheid.
Als ze dan toch zo goed weten waar die sjeik zit, waarom pakken de Amerikanen *hem* dan niet? Dit toont weer aan hoe de zgn. oorlog tegen terreur misbruikt wordt voor andere Amerikaanse doeleinden en zo elke geloofwaardigheid verliest. Als wij binnenkort last krijgen van terreur, is dat de schuld van Bush administratie. Zij maken blunder na blunder op diplomatiek vlak en wij moeten daar dan allemaal voor opdraaien. Onze belastingbetalers mogen mee opdraaien voor de kosten van de verhoogde waakzaamheid nabij de Amerikaanse doelwitten in ons land. De Amerikanen mogen ons Europeanen economisch chanteren wat ze willen, maar wij zullen hen ook eens de rekening presenteren!
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 19:20   #8
ramon
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 februari 2003
Locatie: brussels
Berichten: 10
Standaard

Mustapha, de beruchte sjeik Yassin is weldegelijk 1 van de Hamas leiders die in Palestijns gebied ondergedoken leeft. Zonder mij uit te spreken over de joods-Palestijnse kwestie vind ik de opninies van die man immoreel en onvergeeflijk. Iemand die jonge mensen aanzet om zich op te blazen en hierbij tientallen joden (burgers!) mee te nemen naar het hiernamaals is immoreel.

Volgens mij is het best mogelijk dat islamietische groeperingen "actie" voeren in Europese landen die een voortrekkersrol spelen bij het steunen van een US invasie in Irak. vb. in het UK waar men de laatste tijd al een paar arrestaties heeft verricht waarbij extremistische islams een terreur plan aan het opzetten waren.

Als je ziet tot wat bepaalde terreurcellen in staat zijn (zie 9/11) kan je verwachten dat ook bepaalde Europese landen die in diskrediet bij bepaalde moslims vallen wat te verduren zullen krijgen. Ik hoop alleen maar dat ze beseffen dat al wie acties onderneemt tegen onschuldige burgers-zoals de 3000 mensen die op 9/11 naar hun werk gingen in het WTC en vermoord werden-eigenlijk gewoon laffe klootzakken zijn die uit eigen frustratie onnoemelijk veel leed bezorgen.

Deze acties zijn op geen enkele manier te rechtvaardigen ook al heeft men nog zo'n grote afgunst tov het regime.
ramon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 17:31   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

..
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 18:01   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik vraag me af of de hardnekkigheid waarmee onze regering de Israëlische Eerste-Minister wilt aanpakken als reden heeft dat men zo hoopt de Hamas terroristen voor andere doelen te kiezen, buiten Belgie.

Slechte politiek, als je het mij vraagt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 18:19   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Misschien is dit wel de reden van de rare houding van Frankrijk, België en Duitsland in de Irak-crisis.

De islamterroristen zouden onder meer ook historische gebouwen vizeren.

Wellicht zijn de Fransen bevreesd voor hun Eiffeltoren, De Duitsers voor één van hun kerken, de Belgen voor het Atomium?


De Engelsen lijken alvast niet te vrezen voor de "Houses of Parliament".

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 11:06   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De Fransen en de Duitsers zijn gewoon laf.

De Belgen, dat interesseert niemand, dus dat maakt niets uit.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 13:45   #13
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Fransen en de Duitsers zijn gewoon laf.

De Belgen, dat interesseert niemand, dus dat maakt niets uit.
Heel dit gedoe heeft niets met lafheid te maken!! Jij zou godverdomme een hele bevolking uitroeien om maar niet laf genoemd te worden!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be