Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 17:19   #1
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

De laatste verkiezingsuitslagen werpen een nieuw licht op de zaak...maar zal het Vlaams Blok, eenmaal aan de macht, wel voor de Vlaamse zaak opkomen? De laatste tijd is er immers nogal wat discussie geweest over de blijkbaar ééntalige franstalige affiches in Brussel.

En wat kunnen de N-VA'ers concreet doen voor Vlaanderen in het CD&V-kartel?

Ik hoop dat het einde van België snel komt, maar ik denk dat het nog een tijdje gaat duren.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 juni 2004, 11:51   #2
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Ik denk dat het ook nog een tijdje gaat duren. Ik denk vooral dat er niet veel vanuit het Vlaams parlement gerealiseerd kan worden. We zijn nog steeds een federatie, en dit betekent dat alles ivm splitsing vanuit de federale moet geregeld worden.

Maar daar zitten de Franstalige er bij (en dwars). Het zal dus niet voor morgen zijn.
DaBlacky is offline  
Oud 19 juni 2004, 11:57   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Eigenlijk waren de verkiezingen goed...wel, het Vlaams Blok resultaat op zich niet, no offense Blokkers, maar er is nu duidelijk een groot verschil tussen Wallonië en Vlaanderen...dankzij Groen! Laten we hopen dat het nog wat escaleert. Bedankt DaBlacky en de rest van Groen! (waaronder mijn ouders en zus...)
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 juni 2004, 14:40   #4
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

De kiezer heeft zeer "Vlaams" gestemd, de partijen die pro-Vlaanderen zijn hebben gewonnen. Dat is positief voor de toekomst van Vlaanderen maar die trend zal zich wel moeten doorzetten!
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline  
Oud 19 juni 2004, 17:11   #5
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

We moeten vooral hopen dat Verhofstadt gewoon doorgaat (hij doet al een tijdje of zijn neus bloedt) en CD&V/N-VA niet laat deelnemen aan de federale regering.

Een assymetrische deelstaatregering met CD&V wél in, is de beste garantie voor een radicaal-Vlaamse regering. Je kan de tsjeven op niets vertrouwen, behalve dat ze macht willen.
Als ze alleen op Vlaams niveau macht kunnen uitoefenen, zullen ze hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk macht naar het Vlaamse niveau zal komen.
zorroaster is offline  
Oud 19 juni 2004, 18:14   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als ze alleen op Vlaams niveau macht kunnen uitoefenen, zullen ze hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk macht naar het Vlaamse niveau zal komen.
Dat is een mooie theorie, maar de 'tsjeven' zijn wel iets vooruitziender dan dat...

Trouwens, plots zo denigerend over uw kartelpartners?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 juni 2004, 22:12   #7
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Verhofstadt zal zich met alle macht willen vastklampen aan zijn eersteministerschap, nu hij europees gebuisd werd.
Anderzijds heeft hij zich heel denigrerend uitgelaten over CD&V-N-VA tijdens de verkiezingsnacht: het was hun schuld dat het Vlaams Blok gewonnen had.
Met diezelfde CD&V-N-VA zal hij nu toch moeten gaan praten, zij het onrechtstreeks, omdat die partij niet kan gemist worden bij de vlaamse regeringsvorming...behalve als het Vlaams Blok er zou bijgenomen worden, wat voor Verhofstadt een gruwel moet zijn: hij zou zijn succes toch afmeten aan de achteruitgang vana het VB.

Wat brengt de toekomst, is de vraag. Eerst weken en weken onderhandelen...en dan misschien wel nieuwe federale verkiezingen, waarbij de traditionele partijen hopen dat het Vlaams Blok gaat achteruitgaan.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 20 juni 2004, 07:39   #8
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

beste medevlamingen, het beste wat we kunnen doen om vooruit te geraken in staatshervormingen is ten allen prijze het blok uit de regering te houden.
Laat mij uitleggen waarom: het blok is de zweeppartij, de (ondertussen al dikke) stok achter de deur. Door de radicale vlaamse houding van het blok moeten de andere partijen wel iets ondernemen om meer vlaamse bevoegdheden te krijgen. Doen ze dit niet en is er opnieuw slecht bestuur, dan zal het blok enkel groeien.
Dus in dit scenario kunnen we als vlaams-nationalisten enkel winnen: of er komen nu al een hoop bevoegdheden bij, of ze doen dat niet waardoor het blok nog groeit en de druk op de anderen nog groter wordt.

Wanneer het blok nu echter al in een regering zou stappen, dan is de kans reëel dat ze de verkiezing erachter verliezen. En dat zou enorm slecht zijn voor de vlaamse zaak, omdat die druk op de andere partijen serieus zou afnemen.
Volgens mij is het op lange termijn en puur tactisch gezien beter om het blok nu nog uit de regering te houden, tot ze misschien veruit de grootste zijn waardoor ze gemakkelijker de vlaamse eisen kunnen gaan doorvoeren.
vrijevlaming is offline  
Oud 20 juni 2004, 11:13   #9
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als ze alleen op Vlaams niveau macht kunnen uitoefenen, zullen ze hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk macht naar het Vlaamse niveau zal komen.
Dat is een mooie theorie, maar de 'tsjeven' zijn wel iets vooruitziender dan dat...

Trouwens, plots zo denigerend over uw kartelpartners?
Zo noemen ze zichzelf ook als ze onder elkaar zijn. Daar is niets kwaad mee bedoeld.

En toch, een beetje vooruitziende tsjeef kiest nu voluit voor Vlaanderen. Met het wegkwijnen van de cdH en hun desavouering na het Vlaams Kartel in Wallonië, is het Belgische niveau voor hen niet meer het meest geschikte.
zorroaster is offline  
Oud 21 juni 2004, 23:57   #10
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En toch, een beetje vooruitziende tsjeef kiest nu voluit voor Vlaanderen. Met het wegkwijnen van de cdH en hun desavouering na het Vlaams Kartel in Wallonië, is het Belgische niveau voor hen niet meer het meest geschikte.
Waar is de tijd dat ik nog de einzelgänger was die dit verkondigde
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:33   #11
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En toch, een beetje vooruitziende tsjeef kiest nu voluit voor Vlaanderen. Met het wegkwijnen van de cdH en hun desavouering na het Vlaams Kartel in Wallonië, is het Belgische niveau voor hen niet meer het meest geschikte.
Waar is de tijd dat ik nog de einzelgänger was die dit verkondigde
Wat dat betreft heb ik je altijd gelijk gegeven, zoek het maar op ten tijde van de eerste kartelgesprekken. Nu eens zien of het uitkomt natuurlijk.

De domme uitspraken van Leterme waarom hij niét met het Blok wilde regeren ("dat zijn separatisten!") zijn al geen best voorteken, maar wat telt zijn de regeringsonderhandelingen.
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 01:04   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Waar is de tijd dat ik nog de einzelgänger was die dit verkondigde
Wat dat betreft heb ik je altijd gelijk gegeven, zoek het maar op ten tijde van de eerste kartelgesprekken. Nu eens zien of het uitkomt natuurlijk.
Ha ja, eens zien of een "tsjeef" suicidaal is aangelegd, of dat hij hersens heeft

Citaat:
De domme uitspraken van Leterme waarom hij niét met het Blok wilde regeren ("dat zijn separatisten!") zijn al geen best voorteken, maar wat telt zijn de regeringsonderhandelingen.
Time will tell...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:12   #13
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Eigenlijk waren de verkiezingen goed...wel, het Vlaams Blok resultaat op zich niet, no offense Blokkers, maar er is nu duidelijk een groot verschil tussen Wallonië en Vlaanderen...dankzij Groen! Laten we hopen dat het nog wat escaleert. Bedankt DaBlacky en de rest van Groen! (waaronder mijn ouders en zus...)
Ecolo wint, GROEN ! wint
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:19   #14
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Eigenlijk waren de verkiezingen goed...wel, het Vlaams Blok resultaat op zich niet, no offense Blokkers, maar er is nu duidelijk een groot verschil tussen Wallonië en Vlaanderen...dankzij Groen! Laten we hopen dat het nog wat escaleert. Bedankt DaBlacky en de rest van Groen! (waaronder mijn ouders en zus...)
Ecolo wint, GROEN ! wint
Ecolo wint? Heb jij naar dezelfde verkiezingsuitslagen als ik gekeken?

Ecolo gaat van 18,5% naar 8,5%. Nog zo'n overwinning en ze kunnen de boeken sluiten daar...
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:23   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ecolo wint, GROEN ! wint
Ecolo wint? Heb jij naar dezelfde verkiezingsuitslagen als ik gekeken?

Ecolo gaat van 18,5% naar 8,5%. Nog zo'n overwinning en ze kunnen de boeken sluiten daar...
In verhouding met 2003 bedoel ik
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be