Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 21 november 2011, 16:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard Indien herverkiezingen: eerst splitsing bhv stemmen in Kamer en Senaat ?

In Le Soir zagen ze "dat ingeval van nieuwe verkiezingen, het bhv-akkoord onvermijdelijk in de vuilbak terecht komt".

Dat betekent alweer ongrondwettelijke verkiezingen, maar dat zullen ze zich niet aantrekken.

Mijn voorstel is:

in dat geval toch een stemming uitlokken om het kiesarrondissement èn het gerechtelijk arrondissement "droog" te splitsen;
stemming VL tegen Fr.

De regering kan niet meer vallen.

Als ze dezelfde tekst pakken als vorige keer, is er zelfs geen alarmbel tegen mogelijk; want die mag maar één keer per onderwerp gebruikt worden (als ik me goed herinner).

Herinnering: dat wetsvoorstel tot splitsing was onder meer ingediend door de huidige president van Europa, en behandeld in commissie door de huidige minister van Defensie.




o ja, kan er iemand een nieuwe banner maken, want Di Rupo " is niet meer ".


__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 november 2011, 17:01   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

België splitsen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 21 november 2011, 17:14   #3
Hoera
Provinciaal Statenlid
 
Hoera's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
Standaard

Volgens mij kunnen ze opnieuw belangconflicten inroepen (maar weet niet zeker)
Hoera is offline  
Oud 21 november 2011, 17:47   #4
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Le Soir zagen ze "dat ingeval van nieuwe verkiezingen, het bhv-akkoord onvermijdelijk in de vuilbak terecht komt".

Dat betekent alweer ongrondwettelijke verkiezingen, maar dat zullen ze zich niet aantrekken.

Mijn voorstel is:

in dat geval toch een stemming uitlokken om het kiesarrondissement èn het gerechtelijk arrondissement "droog" te splitsen;
stemming VL tegen Fr.

De regering kan niet meer vallen.

Als ze dezelfde tekst pakken als vorige keer, is er zelfs geen alarmbel tegen mogelijk; want die mag maar één keer per onderwerp gebruikt worden (als ik me goed herinner).

Herinnering: dat wetsvoorstel tot splitsing was onder meer ingediend door de huidige president van Europa, en behandeld in commissie door de huidige minister van Defensie.




o ja, kan er iemand een nieuwe banner maken, want Di Rupo " is niet meer ".


De alarmbelprocedure mag maar één keer per legislatuur worden toegepast. Ik vrees dat uw redenering dus niet klopt.
BWarrior is offline  
Oud 21 november 2011, 18:27   #5
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
België splitsen.
Per direct.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline  
Oud 21 november 2011, 18:59   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Le Soir zagen ze "dat ingeval van nieuwe verkiezingen, het bhv-akkoord onvermijdelijk in de vuilbak terecht komt".

Dat betekent alweer ongrondwettelijke verkiezingen, maar dat zullen ze zich niet aantrekken.

Mijn voorstel is:

in dat geval toch een stemming uitlokken om het kiesarrondissement èn het gerechtelijk arrondissement "droog" te splitsen;
stemming VL tegen Fr.

De regering kan niet meer vallen.

Als ze dezelfde tekst pakken als vorige keer, is er zelfs geen alarmbel tegen mogelijk; want die mag maar één keer per onderwerp gebruikt worden (als ik me goed herinner).

Herinnering: dat wetsvoorstel tot splitsing was onder meer ingediend door de huidige president van Europa, en behandeld in commissie door de huidige minister van Defensie.




o ja, kan er iemand een nieuwe banner maken, want Di Rupo " is niet meer ".


Er komen geen verkiezingen, maak u maar geen illusies.
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2011, 19:49   #7
Herbstnebel
Burger
 
Herbstnebel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Berichten: 171
Standaard

Idd, das niet nodig. Den Bart mag het nu doen. (Niet dat nieuwe verkiezingen daar iets zouden aan veranderen hoor )
__________________
Veur outer en heerd !
Herbstnebel is offline  
Oud 21 november 2011, 21:23   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De alarmbelprocedure mag maar één keer per legislatuur worden toegepast. Ik vrees dat uw redenering dus niet klopt.
"Proficiat" met je opzoekingswerk en het checken van je eigen mening; je mag in september eens terugkomen meneer.


Citaat:
Art. 54. Behoudens voor de begrotingen alsook voor de wetten waarvoor een bijzondere meerderheid is vereist, kan een met redenen omklede motie, ondertekend door ten minste drie vierden van de leden van een der taalgroepen en ter tafel gelegd na de indiening van het verslag en vóór de eindstemming in openbare vergadering, verklaren dat de bepalingen die zij aanwijst in een ontwerp of voorstel van wet de betrekkingen tussen de gemeenschappen ernstig in het gedrang kunnen brengen.
In dat geval wordt de parlementaire procedure opgeschort en de motie verwezen naar de Ministerraad, die binnen dertig dagen daarover zijn gemotiveerd advies geeft en de betrokken Kamer uitnodigt zich uit te spreken hetzij over dit advies, hetzij over het eventueel geamendeerde ontwerp of voorstel.
Deze procedure kan slechts eenmaal worden toegepast door de leden van een taalgroep betreffende eenzelfde ontwerp of voorstel van wet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be