Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2009, 10:17   #1
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard Prachtig staaltje infrastructuur werken

Gisteren, na enkele weken nog eens richting Brussel gereden.
Op de E314 richting Leuven kom je dan voorbij Holsbeek. En daar is kilometerslang geen vangrail langs de snelweg. Extreem gevaarlijke situatie, zeker als je weet dat daar op enkele meters van de snelweg bomen staan en een gracht is.

Nu heeft ons prachtig Belgisch bestuur eindelijk verandering aangebracht. Nee, ze hebben er geen vangrails gezet. Ze hebben wel een deel van de betonblokken in de middenberm vervangen. Dit om zo plaats te maken om hun flitsauto's te zetten. De alombefaamde groene borden om hun auto's achter te verbergen hebben ze ook al aangebracht.

Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 16:12   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

eerst de centen, dan de rest
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 10:04   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet diekt in te passen in "infrastructuurwerken" maar in Vilvoorde hebben ze ook een kloterijtje gevonden.
Het stadsbestuur heeft een paar reinigingswagens gekocht, en die worden redelijk intensief gebruikt. 1 keer per maand zal elke straat zijn beurt hebben gehad.

Dus 1 keer per maand worden er tijdelijk parkeerverbodsborden gezet. Tot vorige maand was het van 6 tot 10 niet parkeren. Na meer dan een jaar veranderen ze dat dus van 5 tot 10, en om exact 5 uur zijn er 2 agenten beginnen bonnen te schrijven. Ik gok dat deze kleine verandering toch wel een €2500 in't zakje gaat brengen. (50 wagens a ratio van €50 per minnelijke schikking). Als dat over heel Vilvoorde gedaan is, zie ik wel een zeer rendabele krijtschrijven op die tijdelijke verbodsborden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 09:38   #4
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Ja, bomen zijn heel gevaarlijke verkeersdeelnemers !!! Ik heb er al eerder voor gepleit om ze te verplichten een fluohesje te dragen bij verminderde zichtbaarheid...

(En nu even ernstig : als we het erover eens geraken dat het redelijk is om verkeersgedrag waarbij je aan hoge snelheid meters ver van de weg beland in de aanleg van de infrastructuur in te calculeren moeten we de situatie in Gentbrugge en Vilvoorde eens grondig herbekijken. En het is ook het ultieme argument tegen de Lange Wapper.)
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 11:38   #5
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
...Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt.
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 13:33   #6
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Ik vraag me nog steeds af hoe zulke flitsauto's op een legale manier in dat "hoekje" parkeren...
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 14:07   #7
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet diekt in te passen in "infrastructuurwerken" maar in Vilvoorde hebben ze ook een kloterijtje gevonden.
Het stadsbestuur heeft een paar reinigingswagens gekocht, en die worden redelijk intensief gebruikt. 1 keer per maand zal elke straat zijn beurt hebben gehad.

Dus 1 keer per maand worden er tijdelijk parkeerverbodsborden gezet. Tot vorige maand was het van 6 tot 10 niet parkeren. Na meer dan een jaar veranderen ze dat dus van 5 tot 10, en om exact 5 uur zijn er 2 agenten beginnen bonnen te schrijven. Ik gok dat deze kleine verandering toch wel een €2500 in't zakje gaat brengen. (50 wagens a ratio van €50 per minnelijke schikking). Als dat over heel Vilvoorde gedaan is, zie ik wel een zeer rendabele krijtschrijven op die tijdelijke verbodsborden.
Wat een etters zeg, niet te geloven...
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 14:21   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Altijd dat zelfde gezever dat de Federale Overheid onze wegen niet goed gemaakt heeft.....

Ik stel voor dat we eerst eens gaan kijken wie dat betreffende tracé gemaakt heeft, stel je voor dat het een Vlomse aannemer was.....

Misschien kan de Overheid in het vervolg haar lastenboek wat beter opstellen, dan gaan de wegen niet met een paar graden vorst stuk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 14:31   #9
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Gisteren, na enkele weken nog eens richting Brussel gereden.
Op de E314 richting Leuven kom je dan voorbij Holsbeek. En daar is kilometerslang geen vangrail langs de snelweg. Extreem gevaarlijke situatie, zeker als je weet dat daar op enkele meters van de snelweg bomen staan en een gracht is.

Nu heeft ons prachtig Belgisch bestuur eindelijk verandering aangebracht. Nee, ze hebben er geen vangrails gezet. Ze hebben wel een deel van de betonblokken in de middenberm vervangen. Dit om zo plaats te maken om hun flitsauto's te zetten. De alombefaamde groene borden om hun auto's achter te verbergen hebben ze ook al aangebracht.

Want iedereen weet dat als je tegen 120 km/u tegen een boom rijdt je er WEL heelhuis vanaf komt.
en het zijn de vangrails die de wegen veiliger maken??????

een tiental jaar geleden had mijn vader een ernstig ongeval op de E314 richting brussel en tiental km voorbij de laatste parking (de laatste parking voor Brussel), wegens een black-out botste mijn vader tegen een snelheid van 120 km/u tegen de vangrail op het derde rijvak. wanneer je een vangrail raakt (tegen welke snelheid dan ook als je je aan de minimumsnelheid houd tenminste) word uw voertuig gekatapulteerd en weet je niet waar je uit komt. mijn vader had het geluk dat er aan de rechter kant van de autostrade geen vangrails stonden (en dit slechts over een afstand van een tietal meter, echt een goede engelbewaarder) of zowel hij als zijn vier inzittenden hadden het er nooit levend van af gebracht.

ik wil nu niet beweren dat vanrails de szituatie onveiliger maken doch het ontbreken van vangrails doen dat zeker ook niet, je moet trouwens op de weg blijven en niet ernaast.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 15:40   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een brede zachte berm lijkt me het meeste aangewezen ? Maar helaas niet overal mogelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 10:51   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een brede zachte berm lijkt me het meeste aangewezen ? Maar helaas niet overal mogelijk.
Ideaal, een grindbak zoals in de Formule 1. Je auto ziet wel af dan, maar op zijn minst blijf je zelf heel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 17:16   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik stel voor dat we eerst eens gaan kijken wie dat betreffende tracé gemaakt heeft, stel je voor dat het een Vlomse aannemer was.....
En is een 'Vlomse' aannemer ook automatisch geen 'Belgische'? Of situeert u Vlaanderen al buiten Belgie?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 januari 2010 om 17:18.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:02   #13
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
eerst de centen, dan de rest
De centen? Als het om de centen te doen was, dan vraag ik mij af waarom er niet meer controles gebeuren achter die groene borden (ik heb nog maar eenmaal geweten dat er een voiture achter staat) en zit er niet in elke flitspaal een camera?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:09   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En is een 'Vlomse' aannemer ook automatisch geen 'Belgische'? Of situeert u Vlaanderen al buiten Belgie?
Nope, als een waal dat tracé gebouwd had kon je er donder op zeggen dat er hier weer volop gekakt werd.
Dat was mijn punt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:16   #15
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Voor motoren is zo'n vangrail ook niet aan te raden, laat mij maar gewoon schuiven...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:39   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Wat is gevaarlijker, een gracht of een vangrail ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be