Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 20:01   #441
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn skelet kraakt nooit ergens. Ik ben, excuseer was want ik kan niks meer nu, de minste beweging maakt me kortademig en duizelig, relatief sportief. Het gekraak is meer dan geknek van botten die versleten zijn. Het is ook van dat inwendig verschuiven, verplaatsen van kraakbeen, eerder dof geplop dus, echt heel vreemd en bizar om te horen. Enfin dat vooral eigenlijk. Op plaatsen die ik nooit gehoord heb en waarvan ik niet eens wist dat er kraakbeen zat. Bovenop mijn thorax bv. waar mijn ribben blijkbaar....
Nooooooooit iets dergelijks gehoord hoor in al die jaren dat ik in mijn lichaam woon. Het zou me ook niet echt zorgen baren, dat symptoom op zich. Maar dat met alles samen... Dit was ook één van de eerste symptomen. Toen woog ik nog min. 6kg meer dus. Min of meer mijn normale gewicht.
(btw ik menstrueer nu nog, om maar te zeggen dat mijn lichaam dit blijkbaar nog acceptabel vind, ik heb wel al donshaartjes )
Het is vast een rare hulp, maar katten met thiaminegebrek vertonen vaak krakende beenderen, vermageren, krijgen evenwichtsproblemen, en ook huiduitslag.... Daarbij kunt ge natuurlijk allerlei andere logische symptomen bij verwachten (zoals tachycardie, daling immuunsysteem,....) Nu weet ik niet hoe het bij mensen zit, maar it seems to make sense to me...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:02   #442
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
beriberi?
Tja ... zou steek houden. Ik heb altijd beweerd dat als de sensaties die ik heb niet kloppen mijn zenuwstelsel simpelweg verneutk is.

Dat is het ook duidelijk: temperatuurregulatie en hartslag heb ik echt niet zelf in de hand... Die houden echter geen steek. De thermometer en medemensen zeggen niet voor niets al een tijdje dat mijn perceptie daarover gestoord is.
Ik had tintelingen zowat overal, pijnscheuten zowat overal (euh vooral op specifieke plaatsen waar het terugkeerde maar zover ben ik in mijn uitleg niet gegaan: ik heb zeven uur nodig om alles en de hele evolutie van alles uit te leggen, geen arts is zo gek om u zo lang te laten ijlen). Mijn geheugen... ik merk ook al een tijdje dat dat verneukt is. En alles wat automatisch behoort te gaan: wandelen, kauwen, bijten, praten, kijken naar verschillende kanten ipv enkel rechtdoor en heu nog enkele andere dingen die ik niet ga vermelden ... :-/
Ik heb een moment gehad tijdens de hele erge hoofdpijn of beter: drukpijn dat ik ervan overtuigd was dat ik rechtdoorliep maar dat ik telkens tegen de muur belandde. Mijn been stond toen ook krom (rechts). Zelfs in het ziekenhuis is dat één keer gebeurd. Natuurlijk was er toen nergens een dokter te zien.
Anderhalve dag lang heeft een vpk me altijd moeten naar het toilet helpen waggelen omdat ik er niet alleen geraakte. Gezien hij mijn vreemde gewankel zag raadde hij me aan om het toch zeker niet zelf te proberen.
Al de neurologische symptomen ed zitten vooral rechts. Ook dat knie/botprobleem zit rechts. Ik heb gezegd dat ik een heuveltje voelde in mijn bot op de plaats waar pijn zat. Maar ze zeiden allemaal dat dit een normaal knie-onderdeel was. Nu volgens mij hebben ze niet eens gekeken waar ik naar wees en zeker niet gevoeld. Ze dachten gewoon dat ik zelfs te idioot ben om te kijken of een eventuele bobbel niet aan de andere kant ook voorkwam... Enfin ja, je houdt het niet voor mogelijk.
De meeste neurologische symptomen bevinden zich overigens rechts... De grootste gezwollen lymfeklier bevond zich dan weer links.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:03   #443
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voil�*.
Ik heb ècht iets in mijn darmen maar daar is nooit verder naar gekeken. hé...
Een probleem met je lever is ook een mogelijke verklaring.

Hier en daar is wel wat te vinden op het web, heb maar zeer diagonaal gelezen, maar er zijn heel wat mogelijke oorzaken, als ik op deze verhalen mag voortgaan

http://www.gezondheidsplein.nl/patie...der-reden.html
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:03   #444
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
begin nu eens met iedere dag zo'n goeie reep chocolade te eten misschien ? zit veel suiker in, is lekker vettig, blijft goed plakken aan de ribben

en geef toch eens uw hamilton score ? zeg niet dat het 7 is ??
of veel varkenskoteletjes!
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:07   #445
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn geheugen... ik merk ook al een tijdje dat dat verneukt is. En alles wat automatisch behoort te gaan: wandelen, kauwen, bijten, praten, kijken naar verschillende kanten ipv enkel rechtdoor en heu nog enkele andere dingen die ik niet ga vermelden ... :-/
Ik heb een moment gehad tijdens de hele erge hoofdpijn of beter: drukpijn dat ik ervan overtuigd was dat ik rechtdoorliep maar dat ik telkens tegen de muur belandde.
Hmm. Da's dan toch geen darmprobleem ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:08   #446
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het is vast een rare hulp, maar katten met thiaminegebrek vertonen vaak krakende beenderen, vermageren, krijgen evenwichtsproblemen, en ook huiduitslag.... Daarbij kunt ge natuurlijk allerlei andere logische symptomen bij verwachten (zoals tachycardie, daling immuunsysteem,....) Nu weet ik niet hoe het bij mensen zit, maar it seems to make sense to me...
Het is mijn enige houvast.

Het KAN. Maar het kan u wel redelijk plots killen geloof ik hé. :-+

Maar alles kan... Ik ben ook een maand in het buitenland geweest. Allicht heb ik daar anders gegeten dan hier, ander ritme ook, ander klimaat, ... Ik heb veel in luchthavens verbleven, waaronder eens een ganse dag (vliegtuig had technische problemen ).
Nu, vele problemen waren daarvoor al aanwezig (knie, blaas en dat oordrukprobleem voelde ik ook soms, dat darmprobleem ook).

Ik ben ook aan het opzoeken over thiamine tekort. Maar ik ben bang dat het meer is dan dat.
Dat knie-probleem merkte ik plots op bij het joggen. Eens mee naar de arts gegaan. Nadien geen aandacht meer aan besteed. Ik herinner me dat een vriendin eenmaal last had van een vreemd krakend gewricht bij een bepaalde specifieke beweging en ze kreeg direct een MRI. De dokter was doodongerust (botkanker komt hier vaker voor bij jongeren) en ze ziet haar als haar eigen kind.
Nja, dat ze mij al zo bestraald hebben inmiddels vind ik nogal lullig, zeker gezien wat ik vorig jaar heb moeten meemaken... Veel zin heeft het daarmee niet gehad. En nu begint het wel een beetje overdreven te worden. Ik denk dat ik zodadelijk licht ga geven in het donker.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:15   #447
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

ik ga hier geen 100% garantie op geven, maar de kans dat ge morgen plots doodstuikt lijkt me nu toch echt wel minimaal zenne.
en ge gaat niet zomaar overbestraald worden door een serie scans... als ik zie hoeveel scans m'n moeder op korte tijd heeft gehad... die geeft ook nog steeds geen licht in het donker.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:15   #448
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is mijn enige houvast.

Het KAN. Maar het kan u wel redelijk plots killen geloof ik hé. :-+

Maar alles kan... Ik ben ook een maand in het buitenland geweest. Allicht heb ik daar anders gegeten dan hier, ander ritme ook, ander klimaat, ... Ik heb veel in luchthavens verbleven, waaronder eens een ganse dag (vliegtuig had technische problemen ).
Nu, vele problemen waren daarvoor al aanwezig (knie, blaas en dat oordrukprobleem voelde ik ook soms, dat darmprobleem ook).

Ik ben ook aan het opzoeken over thiamine tekort. Maar ik ben bang dat het meer is dan dat.
Dat knie-probleem merkte ik plots op bij het joggen. Eens mee naar de arts gegaan. Nadien geen aandacht meer aan besteed. Ik herinner me dat een vriendin eenmaal last had van een vreemd krakend gewricht bij een bepaalde specifieke beweging en ze kreeg direct een MRI. De dokter was doodongerust (botkanker komt hier vaker voor bij jongeren) en ze ziet haar als haar eigen kind.
Nja, dat ze mij al zo bestraald hebben inmiddels vind ik nogal lullig, zeker gezien wat ik vorig jaar heb moeten meemaken... Veel zin heeft het daarmee niet gehad. En nu begint het wel een beetje overdreven te worden. Ik denk dat ik zodadelijk licht ga geven in het donker.
hebben ze al getest op diabetes ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:21   #449
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Hmm. Da's dan toch geen darmprobleem ?
Dat wijst op een verstoord autonoom zenuwstelsel...
Alles wat automatisch moet gebeuren of onbewust, is ontregeld.

Die verhoogde druk is volgens mij een bewijs van een mechanisch probleem dat er wel degelijk is. Dat mechanisch probleem kan een cyste zijn (ben bekend met endometriose, mogelijk hebben ze ergens iets vergeten of is iets opnieuw ontspoord, gynaecologisch is gecheckt, maarja, heb dat inmiddels niet meer nodig gezien het allemaal zodanig bestraald is En zeggen dat ik toen nog gedacht had mijn eierstok of eicellen te laten invriezen... ), een gezwel dat goedaardig of kwaadaardig is (kwaadaardig scheidt toxines af en dat zou al de rest van de nest verklaren ), een god weet wat ... , misschien een gewone fucking onozele verrekking of een lumbago begot met aspecifieke klachten. De eerste klachten zijn allicht inderdaad zenuw- of spierpijnen geweest. Behalve dan dat die jeuk/uitslag er ook meteen mee gepaard ging.
Een arts zei me toevallig dat dat een heel ernstig te nemen klacht was (thoracale pijn + uitslag), maar hij heeft er niet veel meer over gezegd... :-+
Dat de pijn verandert als ik me beweeg en de druk op alles boven mijn diafragma vooral enorm toeneemt als ik plat ga liggen (en het betert als ik rechtzit en mijn ruggenwervel gewoon stilhoudt) is voor mij een bewijs dat het echt mechanisch zit ... Het volgt de wetten van de fysica...

Dan het gekuch (droge hoest) en het geslijm (buis van eustachius en als ik oordoppen insteek gaat dat dus naar mijn luchtpijp ). Is voordien ook al vastgesteld dat de spanning op mijn trommelvliezen veranderd was. Maar natuurlijk weer door een andere arts (mijn huisarts uit de stad waar ik lang gewoond heb) hé...

Overal gezwollen lymfeklieren en 's nachts zwetend wakker worden ...

Pijn zo hevig dat je er wakker van wordt (contra-indicatie voor psychologische pijn).

Heb ook wel al lang last van haaruitval. En ahja, iets heel opvallend en bewijsbaar: die nagels die plots verkleurden, je kon tot voor kort aan mijn nagels zien wanneer mijn laatste gezonde dag was. Toen had ik nog normaal gewicht, mijn eetpatroon was hetzelfde als anders, ...


Het kan zijn dat mijn darmen veel zieker zijn dan gedacht. Nooit werd dat onderzocht. En dat ze inderdaad geen voedingsstoffen opnemen. Alleen heeft daar dus niemand aan gedacht en zijn er geen tekorten in mijn bloed gevonden. Er is ook niet naar gezocht. Behalve dan naar vit B12 tekort of foliumzuurtekort omdat dat de vorm van mijn rode bloedcellen kon verklaren.... Maar dat deed het dus niet.
Normale dokters doen dan een beenmergonderzoek en zoeken verder tot ze de verklaring van iets wat wel serieus mis is volgens mij hebben gevonden, maar niet zo in Genk, Brussel of Leuven hoor.... :-+
Het kan zijn dat er iets is wat in mijn darm gezwollen is, wat tegen mijn ruggenmerg en de hele santepetiek druk...

Laten we hopen dat het iets onozel is dat met een snelle behandeling kan worden geholpen.
Alleen... klein probleemje: ik heb al drie antibioticakuren geslikt, het is geen infectie want daar zijn geen aanwijzingen voor en voor een operatie ben ik volgens mij te zwak. Laat staan voor nog andere behandelingen.

Nja ik ben echt bezorgd... Die botpijnen en druk daar, en druk op aderen die palpitaties veroorzaakt en ze doet spartelen alsof ze ... geplet worden , de kortademigheid die verschrikkelijk wordt als ik ga liggen maar dan benzo's moeten nemen omdat ik anders sowieso niet ga slapen (twee maal raden waarom ), stuwing van aders terwijl het koud is en ik het koud heb...

Soit het ka nog altijd echt niéts zijn. Stress kan een lichaam ook zwaar ontregelen. Maar ... je begrijpt dat als je dingen die op ernstige zaken kunnen wijzen niet onderzoekt en niet serieus neemt, dat je zot wordt. Zeker als je 26 bent en altijd alles hebt gedaan om een mooie toekomst te hebben en die uiteindelijk ook voor je had ... Maar die je misschien ontnomen wordt.
Zes weken geleden zagen mijn kansen er misschien nog redelijk uit. Nu vrees ik daarvoor. :-/ Denk dat ik best zo snel mogelijk naar een ziekenhuis kan.
Maarja, dat is ook weer zoiets: die kortademigheid is niet echt want mijn zuurstofgehalte is goed... Ja maar... Slechts één arts van de twintig die ik de voorbije weken gepasseerd ben dacht aan een belangrijke zin die hij tijdens zijn opleiding had gehoord: saturatiemeting met het vingerdingske is incorrect bij een te snelle of onregelmatige pols ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:23   #450
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hebben ze al getest op diabetes ?
Ja. Hoewel ja ... ik vraag me af of ik wel op iets getest ben. Behalve op geslachtsziektes en een verhoogde schildklier en door een psychiater op anorexia en somatisatie dan in de mate dat dat vaststelbaar is dmv een gesprek.
In ieder geval zijn de meeste gewone bloedwaardes normaal. Met uitzondering dan van iets wat volgens mij heel belangrijk is. Maar gezien men zelfs daar niet eens op verder is gegaan, over heeft gekeken of wat dan ook moet je niet vragen hoe serieus de rest werd genomen.

Wel nu herinner je me dat voor alles begon ik al dacht ivm plasproblemen (excuses, echt too much info) heb ik diabetes? Daar is zelfs iets ontregeld. Ook hormonaal is iets ontregeld. :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:26   #451
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Een probleem met je lever is ook een mogelijke verklaring.

Hier en daar is wel wat te vinden op het web, heb maar zeer diagonaal gelezen, maar er zijn heel wat mogelijke oorzaken, als ik op deze verhalen mag voortgaan

http://www.gezondheidsplein.nl/patie...der-reden.html
Tot mijn grote schok vind ik hier geen enkel bewijs dat ze ook nier- en leverfunctie hebben getest.
Bepaalde van mijn leverwaardes zijn overigens altijd gestoord geweest (gilberts), die hebben ze wel meegenomen. Zijn nu normaal. Nog nooit meegemaakt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:27   #452
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja. Hoewel ja ... ik vraag me af of ik wel op iets getest ben. Behalve op geslachtsziektes en een verhoogde schildklier en door een psychiater op anorexia en somatisatie dan in de mate dat dat vaststelbaar is dmv een gesprek.
In ieder geval zijn de meeste gewone bloedwaardes normaal. Met uitzondering dan van iets wat volgens mij heel belangrijk is. Maar gezien men zelfs daar niet eens op verder is gegaan, over heeft gekeken of wat dan ook moet je niet vragen hoe serieus de rest werd genomen.

Wel nu herinner je me dat voor alles begon ik al dacht ivm plasproblemen (excuses, echt too much info) heb ik diabetes? Daar is zelfs iets ontregeld. Ook hormonaal is iets ontregeld. :-/
ze meten dat met HBA waarde, die staat dan op 8, of 9, en ze kunnen dat ook meten door uw glucose gehalte te bepalen is een testje van 1minuut als het na het eten boven de 120 zit, meestal schieten diabeten daar dik boven zeg maar 200)tot 1000

met bloedproeven testen ze niet alles hoor, dat kost veel te duur, dus ze moeten een s 5 minuten denken op wat je zegt, en dan alles testen wat ze denken die kan de oorzaak zijn

punt eens die lijst af

ymptomen

Veel mensen met "lichte" type 2 diabetes zijn geheel of nagenoeg symptoomloos.
Het al eerder genoemde veel plassen en veel drinken treedt op bij hoge tot zeer hoge bloedglucosewaarden (boven de 13 mmol/l).
Patiënten hebben bij een slechte glucosespiegel (te hoog) vaker dan gemiddeld last van blaasontsteking, witte vloed, en/of steenpuisten.
Soms kan men aceton ruiken in de adem van patiënten met diabetes, nl. als glucose door het insulinetekort zo slecht kan worden verwerkt dat het lichaam overgeschakeld is op vetverbranding, waarbij ketonen als nevenproducten ontstaan, waarvan aceton er een is. De glucosespiegel in het bloed is dan meestal veel te hoog. Bij hoge bloedsuikers en ernstige uitdroging kan keto-acidose (een metabole acidose) met een levensgevaarlijk coma optreden.
Vergrote kans op niet of slecht helende wonden, doordat de zenuwen niet meer goed werken en men het (voornamelijk op de voet) niet meer goed voelt wanneer er een wondje ontstaat. Deze helen meestal slecht of niet.
Rode of branderige ogen. Wazig zien. Ontsteking aan de ogen.
Vermoeidheid of slaperigheid
Impotentie
Een droge mond en een droge tong
Er ontstaat polyphagia (verhoogde hongergevoel), dit komt doordat neuronen in de hersenen insuline nodig hebben om glucose te kunnen opnemen. Doordat er geen glucose kan worden opgenomen, lijkt het net of er geen glucose aanwezig is in het bloed en het lichaam dus lijdt aan voedselgebrek.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 oktober 2011 om 20:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:30   #453
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik ga hier geen 100% garantie op geven, maar de kans dat ge morgen plots doodstuikt lijkt me nu toch echt wel minimaal zenne.
en ge gaat niet zomaar overbestraald worden door een serie scans... als ik zie hoeveel scans m'n moeder op korte tijd heeft gehad... die geeft ook nog steeds geen licht in het donker.
Euh... hoogrisicogroep is jongvolwassen vrouwen.

Als je geen kinnekes meer moet maken of oud bent maakt dat echt niet zoveel meer uit. Zo snel zal een kanker als gevolg daarvan zich echt niet ontwikkelen.
En er is natuurlijk een heel groot verschil tussen een CT, een MRI, een RX en de hele zeik.

Eén CT is als jonge vrouw eigenlijk al teveel. Morgen heb ik mijn derde op een maand tijd.
God laat me daar niet aan denken. Als ik niks blijk te hebben weet ik niet of ik mezelf dat vergeef.

Morgen overdag niet, maar 's nachts wel. Als die vervorming van RBC's op zuurstofgebrek wijst en de kortademigheid dat veroorzaakt heeft... De kortademigheid neemt toe als ik lig, de druk op thorax, hals en vooral hoofd ook, allé ja dat is onprettig en vooral eng. Aders hebben een beperkte elasticiteit bij mijn weten en kunnen maar een beperkte druk aan. En mijn hart slaat alle kanten uit. Een goede nachtrust is er ook niet meer echt bij.

Momenteel kan ik amper een glas fruitsap naar mijn mond brengen, laat staan doorslikken zonder erin te verzuipen.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 oktober 2011 om 20:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:38   #454
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Euh... hoogrisicogroep is jongvolwassen vrouwen.

Als je geen kinnekes meer moet maken of oud bent maakt dat echt niet zoveel meer uit. Zo snel zal een kanker als gevolg daarvan zich echt niet ontwikkelen.
En er is natuurlijk een heel groot verschil tussen een CT, een MRI, een RX en de hele zeik.

Eén CT is als jonge vrouw eigenlijk al teveel. Morgen heb ik mijn derde op een maand tijd.
God laat me daar niet aan denken. Als ik niks blijk te hebben weet ik niet of ik mezelf dat vergeef.

Morgen overdag niet, maar 's nachts wel. Als die vervorming van RBC's op zuurstofgebrek wijst en de kortademigheid dat veroorzaakt heeft... De kortademigheid neemt toe als ik lig, de druk op thorax, hals en vooral hoofd ook, allé ja dat is onprettig en vooral eng. Aders hebben een beperkte elasticiteit bij mijn weten en kunnen maar een beperkte druk aan. En mijn hart slaat alle kanten uit. Een goede nachtrust is er ook niet meer echt bij.

Momenteel kan ik amper een glas fruitsap naar mijn mond brengen, laat staan doorslikken zonder erin te verzuipen.
Ge maakt u zorgen dat ge ieder moment gaat doodstuiken, en tussendoor maak je je ook nog zorgen dat ge mss een klein beetje meer kans hebt op kanker? Euh.....
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:49   #455
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze meten dat met HBA waarde, die staat dan op 8, of 9, en ze kunnen dat ook meten door uw glucose gehalte te bepalen is een testje van 1minuut als het na het eten boven de 120 zit, meestal schieten diabeten daar dik boven zeg maar 200)tot 1000

met bloedproeven testen ze niet alles hoor, dat kost veel te duur, dus ze moeten een s 5 minuten denken op wat je zegt, en dan alles testen wat ze denken die kan de oorzaak zijn
Dat gebeurt echt niet dus. De waarheid is zelfs dat ik op een bepaald moment de link had gemaakt met hersenstamtumor gezien de drukgevoelens, autonome zenuwstselselfuncties die één na één de geest leken te geven en de rest van de hele kolder. Ik weet welke hersendelen wat regelen. Ziekenhuis weigerde hiervoor te onderzoeken. Ik was een hypochonder en ik had al ooit spierspanningshoofdpijn gehad. Dat zou wel alles verklaren, tesamen met mijn anorexia en de normale symptomen van magere mensen natuurlijk (die zijn er niet geloof me, ik ben namelijk al jaren te mager). Daar zit 'm dus het hele probleem. Men wil er niet over nadenken. In Brussel zag ik er nog redelijk gezond uit. In Leuven nadien merkte ik dat men ook direct overging op mogelijke hersenstamtumor (doodsvonnis ) aande dokteres. Ik zei ook dat ik daarvoor vreesde... Alle klachten kwamen zowat overeen. Ik dacht dat ik al ... Neurologisch onderzoek vertoonde storningen. Soit ze moesten me er wel voor testen, ook al omdat ik hystersicher werd met de minuut. Ze zouden een MRI doen, met de geluiden en alles. Op een CT was de hersenstam immers ook niet zo goed te zien en ik had mijn bezwaren voor een CT al vermeld. Maarja, een MRI kost zoveel hé. Na het neuro-onderzoek kon ik onmiddellijk naar de CT gaan. Maar ik zag hun zokijken naar mekaar van: "oké dit is duidelijk gestoord maar verzint ze het of is het echt (ze moeten immers afgaan op wat ik zeg: kokhalzen 's ochtends, druk op hoofd, druk stijgt bij bewegingen, druk thv hersenstam, druk op ruggenwervel, kortademigheid, alle basale dingen die stilvallen, en ik ben het die de neurologische tests uitvoert en die zegt of ik bepaalde dingen al dan niet voel of anders voel dan aan de andere kant + ik heb de kennis om zo'n test te verneuken. Indien niet heb ik natuurlijk google...
Hoe dan ook, het werd dus een CT. Dachten ze dat ik het verschil met een MRI niet kon zien? Ik uitte nogmaals mijn bezwaren en vroeg of het geen vergissing was... Ze zeiden immers duidelijk een MRI en beschreven hem (buis met de geluiden en ze zeiden dat over hersenstam goed in beeld brengen). Toch werd het een MRI. Iets later kwamen ze me vertellen dat alles normaal was. Zoals steeds heb ik dus altijd tegenstanders die mijn onderzoeken 'downsizen'. In het vorige ziekenhuis gebeurde dit ook. Ik wierp op dat ik ook neurologische problemen had. Er werd een MRI aangevraagd, dat werd toen een CT en uiteindelijk zelfs niks meer want het was overduidelijk dat ik anorectisch/hypochondrisch was. Lang op het toilet zitten en daarbij kotsgeluiden produceren (moest kokhalzen) zal ook zeker niet geholpen hebben

Maar stel je voor hoeveel het werd nagedacht: ik kon op google zien, pas nadien thuis, hoe perfect het helaas zou hebben gematchet. Al weet ik ook wel dat die kans heel klein is en vermoed ik dat het dan nog wat ernstiger zou zijn allemaal (hoewel, hoeveel erger kan het worden. Veel erger is kritiek naar spoed. ) maarja ... Ze hebben niet eens de moeite gedaan dat uit te sluiten. Stel je voor dat het zoiets wèl was en je moet je laatste maanden vechten voor je leven, tegen de dokters die je symptomen gewoon niet geloven. En die dan beginnen ijlen over kostenbesparingen. Precies Afrika.

Citaat:
punt eens die lijst af

ymptomen

Veel mensen met "lichte" type 2 diabetes zijn geheel of nagenoeg symptoomloos.
Sommige ziekten zijn asymptomatisch... Dat heeft nogal iemand tegen me gezegd. Niet geruststellend. Maar ik weet het... realiteit is realiteit.

Citaat:
Het al eerder genoemde veel plassen en veel drinken treedt op bij hoge tot zeer hoge bloedglucosewaarden (boven de 13 mmol/l).
Dat had ik dus heel in het begin. Eigenlijk voor die zes weken. Om de drie seconden op het toilet. Maarja er is uiteindelijk ook een blaasontsteking vastgesteld waarvoor ik de nodige ABkuren heb gehad. Doch mijn urine is nooit normaal geworden.

Citaat:
Patiënten hebben bij een slechte glucosespiegel (te hoog) vaker dan gemiddeld last van blaasontsteking, witte vloed, en/of steenpuisten.
Soms kan men aceton ruiken in de adem van patiënten met diabetes, nl. als glucose door het insulinetekort zo slecht kan worden verwerkt dat het lichaam overgeschakeld is op vetverbranding, waarbij ketonen als nevenproducten ontstaan, waarvan aceton er een is. De glucosespiegel in het bloed is dan meestal veel te hoog. Bij hoge bloedsuikers en ernstige uitdroging kan keto-acidose (een metabole acidose) met een levensgevaarlijk coma optreden.
Vergrote kans op niet of slecht helende wonden, doordat de zenuwen niet meer goed werken en men het (voornamelijk op de voet) niet meer goed voelt wanneer er een wondje ontstaat. Deze helen meestal slecht of niet.
Rode of branderige ogen. Wazig zien. Ontsteking aan de ogen.
Vermoeidheid of slaperigheid

Impotentie
Een droge mond en een droge tong
Er ontstaat polyphagia (verhoogde hongergevoel), dit komt doordat neuronen in de hersenen insuline nodig hebben om glucose te kunnen opnemen. Doordat er geen glucose kan worden opgenomen, lijkt het net of er geen glucose aanwezig is in het bloed en het lichaam dus lijdt aan voedselgebrek.
Check voor deze.
Maar toch, het is meer heb ik de indruk.
Misschien is er iets uitgebreid of iets dat iets anders verdrukt en wat daardoor tot een massa aan symptomen leidt.

Of ook: iets wat normaal niets betekent maar door mijn zwak immuunsysteem is ontploft. Of twee diagnoses door mekaar. God weet.
Ik hoop gewoon echt op het beste...

Maar ik heb hier wel de klachten die ik heb en waarvan ik weet dat ze realiteit zijn + de verstoorde bloed- (met name vergrote rode bloedcellen en verhoogde calcium baren me dus zorgen, zeker omdat het die van vorige week is en die de laatste keren niet is gemeten ) en urinewaardes (dan duidelijk ontstoken en AB, dan E.Colli, dan microbloed, dan vlokken, dan troebel, ...).
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:52   #456
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

lees ook dit een keer, wilde gok, maar 1 en ander klopt wel

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcoidosis

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurosarcoidosis
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:56   #457
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ge maakt u zorgen dat ge ieder moment gaat doodstuiken, en tussendoor maak je je ook nog zorgen dat ge mss een klein beetje meer kans hebt op kanker? Euh.....
Ja ik weet het maarja ... alle mogelijkheden openhouden.

Op dit moment is mijn rechterslaap-ader serieus pijnlijk... Ookal zoiets vreemd wat ik in het begin had. Doordat ik echt niet goed was werd 's nachts een arts van wacht erbij gehaald. Tot mijn grote schok nam die me serieus en onderzocht ernstig mijn symptomen en nam mijn verklaringen ernstig zonder te vervallen in anorexie of andere hokjes-diagnoses (wel ze was zelf ook aan de magere kant).

Ze zei mogelijke aderontsteking in en rond het aangezicht, maar dat komt vooral voor bij mensen boven de 60. Toch leek het zeer zinvol voor mij.
Het kan volgens mij wel dat er bv een aderontsteking is en was ... (pijn rechts was in maar ook rond knie, dus ook in kuit), waar ik problemen (pijn) voelde was in een bepaalde periode vooral overal waar aders waren die dan ook gestuwd stonden en de periodieke kortademigheid... mogelijk een rondreizende brokjes die niet werden gevonden.
Ik ben ook pas een week na de klachten voor het eerst naar de dokter geweest. Examens (veel studeren, dus zitten dus niet veel bewegen en je voedsel is niet echt gezond en snel). Veel drinken schoot erbij in gezien ik al continu op het toilet zat. Pas een vliegtuigreis gemaakt...
In mijn lijf kan je je aan alles verwachten. En dat alles verstopt zich dan ook nog goed. Dat is het probleem.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 20:58   #458
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
lees ook dit een keer, wilde gok, maar 1 en ander klopt wel

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcoidosis

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurosarcoidosis
LOL. Dit is hier écht Dr. House eh
Ik wou gisteren al schrijven van "check for sarcoidosis" wegens het hoge House-gehalte daarvan, maar het toen maar gelaten wegens 'vast geen goed moment voor grapjes'
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 21:05   #459
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
lees ook dit een keer, wilde gok, maar 1 en ander klopt wel

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcoidosis

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurosarcoidosis
Maak mij niet gek hé... Ik kijk al house md... Misschien is het gewoon "ik heb dokter house md nodig-syndroom. En iedere dokter bevestigt dat enkel maar door aan mij te tonen hoe gebrekkig de kennis is.
"Neen mevrouw we kunnen u pijn niet verdoven".
"..."
"Misschien met een lokaal anestheticum ofzo (hint van mij)?"
"Neen mevrouw dat gaat niet en dat bestaat niet."
"Kuch ... Misschien een zalf met lidocaïne ofzo."




"Hier een Xanax, neem dat in, dan voelt ge u beter." (Met een goede benzodiazepine kan een krokodil uw half oppeuzelen en ge blijft nog in de zevende hemel. Zeker met mijn gewicht."
"Euh ik heb moeite met ademhalen kuch"
"Jaja, maar ge gaat u toch beter voelen als ge dat neemt." (...) "En uw saturatie is goed"
"Maar je hart kan dat compenseren door snel te slaan (hint en kuch)"
"en is de saturatie-meting wel conrrect als je hart te snel en onregelmatig slaat (ik weet dat dat niet zo is, kuch )"
"jawel jawel, neem die xanax nu maar" "uw hart klopt gewoon sneller omdat ge opgejaagd zijt"
"maar ik ben heel rustig" (ligt half-comateus en ijlend in bed)
*steekt xanax vertwijfeld in mond*
"doorslikken met water"
"euh.. als ge dat onder uw tong neemt werkt dat sneller (twijfelt nog meer aan kennis)"
"echt? "
"ja... "
*xanax werkt ... hartslag daalt niet ...*

En als ik met een stapel documenten van het internet naar daar ga terwijl in mijn dossier de woorden hypochonder en psychiatrische patiënt vermeld staat (en waarschijnlijk ook "weet het altijd beter", "trekt de kennis die we hebben in twijfel" enzovoort)... De diagnose van hypochonder heb ik al. En mijn eigen dokter/internist vreesde duidelijk al het ergste toen hij besefte wat ik studeerde, keek mij aan en zei "oei oei oei oei oei, dat zijn de ergste"... Ik mag me niet te veel misdragen bij hem, of ik vlieg sowieso van de afdeling en het wordt zeker niet uitgevlooid. Hij moet me sowieso nog opereren voor dat darmprobleem. En hij kent mijn moeder.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 21:07   #460
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
LOL. Dit is hier écht Dr. House eh
Ik wou gisteren al schrijven van "check for sarcoidosis" wegens het hoge House-gehalte daarvan, maar het toen maar gelaten wegens 'vast geen goed moment voor grapjes'
Lupus is al geopperd door kennis-arts... Uitgesloten door bloedtesten. Als ik de artsen van UZBrussel mag geloven trouwens.
Ik geloof hen overigens, maar ik weet dat één ervan (wel... twee, de prof incluis) mij zeer hard niét geloven en mij niet eens wouden komen bekijken dus ... Ik vrees dat sommige van hun zo overtuigd waren van hun eigen gelijk dat ze zelfs mijn bloedresultaten niet eens hebben bekeken. Dat ze mijn dossier niet hebben doorgenomen, daar logen ze zelfs niet om.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be