Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2018, 12:35   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vwalla, "in overeenstemming met de godsdienst-regels".
Dus een religie zal mee gaan bepalen wat in een wet moet staan, en hoe dat er zal gaan uitzien.

Totaal onaanvaardbaar, wat mij betreft. De heren Freilich en Kornfeld lachen Weyts (die ik zeer waardeer voor zijn dieren-welzijns beleid, laat dat duidelijk zijn) vierkant uit. Religioten hebben zich niet te moeien met parlementair werk.
Je drijft over.
Als de wet op de dierenbescherming nageleefd wordt, en als onze cultuur nageleefd wordt (namelijk dat je een dier mag slachten om het op te eten, maar dan wel met zo maximaal diervriendelijk als wetenschappelijk mogelijk), dan is het ok voor mij.

Ik ben anti godsdienst, maar niet anti vrijheden voor mensen. Zelfs niet anti vrijheden voor domme mensen, zoals gelovige mensen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:36   #142
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoezo?
Ik vind niet dat je veel principes hebt als je niet gelovig bent en verplicht wordt naar de eucharistie te gaan, te bidden in groep, godsdienstlessen te volgen enz... en er totaal geen probleem mee te hebben.

Blij dat ik dit niet heb moeten doen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:37   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vraag me dan toch af waarom dit de partij van uw voorkeur is. Bij mij is dit onmogelijk omdat het dan niet meer de partij van mijn voorkeur zou zijn.
Allez, denk eens één minuut na.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:38   #144
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben anti godsdienst, maar niet anti vrijheden voor mensen. Zelfs niet anti vrijheden voor domme mensen, zoals gelovige mensen.
En wat met lichamelijke integriteit? Wat met besnijdenissen bijvoorbeeld?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 12:39   #145
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, denk eens één minuut na.
Voila, ik heb een minuut nagedacht. Ik weet het nog steeds niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 13:56   #146
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Welk geloof?
Welk geloof interesseert mij niet. Maar ge pretendeert een atheist te zijn, maar dat is een leugen. En zielig. Nog zieliger dan JvdB die wel toegeeft gelovig te zijn, maar ontkent dat zijn standpunten (ao. de evolutietheorie verwerpen, homosexualiteit is abnormaal) geinspireerd zijn door zijn geloof. Gij gaat nog een stap verder.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 februari 2018 om 14:01.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:22   #147
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind niet dat je veel principes hebt als je niet gelovig bent en verplicht wordt naar de eucharistie te gaan, te bidden in groep, godsdienstlessen te volgen enz... en er totaal geen probleem mee te hebben.
Kinderen hebben sowieso geen grote principes.

Trouwens, waarom zou ik een probleem moeten hebben gehad met iets wat mij in wezen niet raakte? Het gleed van me af als water van een gans.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:26   #148
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Aan welke grenzen had je zoal gedacht?



Ja, als het uit niet-religieuze motieven gebeurt is het nog zo erg niet.
Waar staat dit, dat mishandeling minder erg is wanneer er geen religieuze motieven mee gemoeid zijn? Er stond enkel dat het nog erger is wanneer dit wel zo is, en dan de strafmaat nog zwaarder mag zijn.
Zodra u stopt met beweringen die er niet staan, wil ik gerust met u een discussie aangaan, maar die Janne- streken hoeven niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:30   #149
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Met armoede bedoelt de Kerk bij mijn weten geen ontbering. Het gaat om soberheid, het karakter om te kunnen afzien van egoïstische, aardse genoegens en luxe. Het is niet de bedoeling dat men verhongert.
Kom zeg, de kerk vond wel degelijk dat het leven van mensen het lot was wat God hen had toebedeeld en ze dit moesten dragen. Armoede werd enkel gebruikt om mensen aan de kerk te binden via " liefdadigheid".
Ontgaat u de link aantal gelovigen en welvaart? Eenmaal welvaart toeneemt, mindert het aantal gelovigen. Hoe meer de mens dus meester is over het eigen lot, hoe minder de onzin van religie nog geslikt wordt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:30   #150
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Welk geloof interesseert mij niet. Maar ge pretendeert een atheist te zijn, maar dat is een leugen. En zielig. Nog zieliger dan JvdB die wel toegeeft gelovig te zijn, maar ontkent dat zijn standpunten (ao. de evolutietheorie verwerpen, homosexualiteit is abnormaal) geinspireerd zijn door zijn geloof. Gij gaat nog een stap verder.
Op grond waarvan concludeer je dat ik lieg? Omdat ik het principe van de godsdienstvrijheid verdedig?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:37   #151
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar staat dit, dat mishandeling minder erg is wanneer er geen religieuze motieven mee gemoeid zijn? Er stond enkel dat het nog erger is wanneer dit wel zo is, en dan de strafmaat nog zwaarder mag zijn.
Weerleg: als A erger is dan B, is B minder erg dan A.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 14:39   #152
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Buiten is het koud en thuis is het lekker ontspannen.
Je kunt eigenlijk niet buiten komen behalve als Bonnetje zoek is.
Dat is mijn hond. Hebben jullie Bonnetje gezien?

Ik zei iets over Franco. Misschien is hij daarom weggelopen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 15:19   #153
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Kinderen hebben sowieso geen grote principes.

Trouwens, waarom zou ik een probleem moeten hebben gehad met iets wat mij in wezen niet raakte? Het gleed van me af als water van een gans.
Ik zal een uitzondering geweest zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 15:28   #154
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, de kerk vond wel degelijk dat het leven van mensen het lot was wat God hen had toebedeeld en ze dit moesten dragen.
Armoede werd enkel gebruikt om mensen aan de kerk te binden via " liefdadigheid".
Merkwaardig dan toch dat Christus zijn volgelingen opdroeg zorg te dragen voor de misbedeelden, de vernederden, de vertrapten, enz. Het lot mocht blijkbaar toch een beetje worden bijgestuurd. God gaf de mens daartoe zijn meest kenmerkende faculteit: de vrijheid om te kiezen tussen goed en kwaad.

De Kerk roept niet op tot fatalisme, maar tot daadkracht: tegen ontbering, tegen onrecht, tegen lijden, enz. Ze is terughoudend geweest op het vlak van structurele oplossingen, dat is waar. Die worden immers gezien als een taak van... de wereldlijke machten.

Citaat:
Ontgaat u de link aantal gelovigen en welvaart? Eenmaal welvaart toeneemt, mindert het aantal gelovigen. Hoe meer de mens dus meester is over het eigen lot, hoe minder de onzin van religie nog geslikt wordt.
Hoe verklaar je eigenlijk dat Bill Gates gelovig is? Niet welvarend genoeg? Geen meester over het eigen lot?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 16:20   #155
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Merkwaardig dan toch dat Christus zijn volgelingen opdroeg zorg te dragen voor de misbedeelden, de vernederden, de vertrapten, enz. Het lot mocht blijkbaar toch een beetje worden bijgestuurd. God gaf de mens daartoe zijn meest kenmerkende faculteit: de vrijheid om te kiezen tussen goed en kwaad.

De Kerk roept niet op tot fatalisme, maar tot daadkracht: tegen ontbering, tegen onrecht, tegen lijden, enz. Ze is terughoudend geweest op het vlak van structurele oplossingen, dat is waar. Die worden immers gezien als een taak van... de wereldlijke machten.



Hoe verklaar je eigenlijk dat Bill Gates gelovig is? Niet welvarend genoeg? Geen meester over het eigen lot?
Aha.. Hier komt de fundamentalistisch gelovige uit de kast.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 16:27   #156
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Op grond waarvan concludeer je dat ik lieg? Omdat ik het principe van de godsdienstvrijheid verdedig?
Gast, stopt met uwe zielige cinema.
Geen enkele atheist schrijft zoiets als dit:

God gaf de mens daartoe zijn meest kenmerkende faculteit: de vrijheid om te kiezen tussen goed en kwaad.

Ge zijt niet de eerste die deze hopoloze taktiek gebruikt:
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. The test implies that a person can identify an unknown subject by observing that subject's habitual characteristics. It is sometimes used to counter abstruse, or even valid, arguments that something is not what it appears to be.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 16:46   #157
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je drijft over.
Als de wet op de dierenbescherming nageleefd wordt, en als onze cultuur nageleefd wordt (namelijk dat je een dier mag slachten om het op te eten, maar dan wel met zo maximaal diervriendelijk als wetenschappelijk mogelijk), dan is het ok voor mij.

Ik ben anti godsdienst, maar niet anti vrijheden voor mensen. Zelfs niet anti vrijheden voor domme mensen, zoals gelovige mensen.
die wordt door de joden niet nageleefd. Als koeien en andere runderen verdoofd kunnen geslacht worden in onze slachthuizen, moet dat ook in de joodse kunnen. En niemand die iets tegen dat volk durft inbrengen, uit schrik om voor nazi te worden versleten. Freilich en Kornfeld lachen de regering vierkant uit.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 februari 2018 om 16:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 18:54   #158
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gast, stopt met uwe zielige cinema.
Geen enkele atheist schrijft zoiets als dit:

God gaf de mens daartoe zijn meest kenmerkende faculteit: de vrijheid om te kiezen tussen goed en kwaad.
De visie van de cliënt nooit verwarren met de visie van de advocaat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 23:13   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En wat met lichamelijke integriteit? Wat met besnijdenissen bijvoorbeeld?
Die zijn inderdaad een grote schande.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2018, 23:14   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Voila, ik heb een minuut nagedacht. Ik weet het nog steeds niet.
Harder en dieper nadenken. Het is echt niet moeilijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be