Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2003, 11:53   #1
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Oorlog tegen Irak: open brief aan de groene staatssecretaris Eddy Boutmans

“Het is mogelijk de oorlog te voorkomen maar een actieve oppositie is onontbeerlijk”, verklaarde Eddy Boutmans, staatssecretaris voor Ontwikkelingssamenwerking op 1 januari. Tijd voor een open brief aan deze... nieuwe anti-oorlogsmilitant.

David Pestieau
03-01-2003

Mijnheer Boutmans,

“Het is mogelijk de oorlog te voorkomen maar een actieve oppositie is onontbeerlijk”, verklaarde u op 1 januari. Ha, dacht ik, eindelijk iets concreets. Maar ik heb de indruk, mijnheer Boutmans, dat u net uit een lange winterslaap bent ontwaakt.

Bent u vergeten hoe uw partij in 1990 voor het embargo tegen Irak stemde en zo mee verantwoordelijk is voor anderhalf miljoen doden? En de oorlog tegen Joegoslavië, onder het bevel van de Navo en met instemming van de groenen, vooral dan van uw Duitse vrienden: niet meer dan een nare droom?

En de goedkeuring van de oorlog tegen Afghanistan, in oktober 2001, door de paarsgroene ministerraad: gewoon een flater? En de wapenverkoop aan de pro-Amerikaanse dictatuur in Nepal: ontwikkelingssamenwerking voor gewapende conflicten?

En dat er in de haven van Antwerpen enorme hoeveelheden Amerikaanse wapens zijn verscheept, was dat een luchtspiegeling? Waar was uw verzet tegen de oorlog in Irak toen? En toen de Belgische regering besliste de Amerikaanse oorlogsinspanningen te ondersteunen door troepen te sturen naar Afghanistan zodat de VS hun troepen naar Irak konden laten vertrekken: was u misschien net even buiten gegaan?

Maar goed, u hebt flinke voornemens genomen voor het jaar 2003. Ook al geloof ik niet in nieuwe beloftes zonder kritiek op de vorige. Ik vrees dat het mooie illusies zijn die u tracht te verkopen, zo vlak voor de verkiezingen. Zoals uw vriend Joschka Fischer. Weet je wel, de man die voor de verkiezingen van september 2002 gezworen had dat Duitsland absoluut niet zou deelnemen, met of zonder akkoord van de VN. Hij won de verkiezingen en nu verklaart hij in Der Spiegel dat hij daar nog niet zo zeker van is en dat hij een deelname van Duitsland niet uitsluit. Dat zal wel, Duitsland trad de voorbije weken rechtstreeks in samenwerking met de VS op. De regering Schröder-Fischer stemde in met Amerikaans troepentransport over zijn grondgebied, vanaf de reusachtige basissen in Frankfurt en Ramstein. Amerikaanse en Britse vliegtuigen mogen ook zonder beperking door het Duitse luchtruim vliegen.

En in januari nemen meer dan duizend Amerikaanse soldaten deel aan de ‘overwinningsoefening’-manœuvres in het Duitse Graffenwohr, onder bevel van William Walace, het gedoodverfde toekomstige hoofd van de Amerikaanse landmacht in Irak. Uw vriend Fischer had dat allemaal moeten en kunnen weigeren als hij de oorlog had beschouwd als een aanvalsoorlog.

De verkiezingsbelofte om de anti-ABC-tanks (tegen atoomwapens en bacteriologische en chemische wapens) terug te trekken uit Koeweit? Uw vriend Fischer komt nu vertellen dat dat slaap voor de vaak was. De Duitse tanks zullen steun moeten bieden aan de Amerikaanse troepen en onder bevel van het Amerikaans

Zo zijn er nog massa’s voorbeelden. Kritiek op Bush, dat is goed mijnheer Boutmans, maar kritiek op uw vrienden die Bush hand- en spandiensten verlenen, dat zou wat minder hypocriet zijn...

En als u het conflict in Irak voorstelt als een gevaar dat “nog meer zal bijdragen tot dat conflict tussen beschavingen, tussen de westerse en de islamwereld”, dan zien we wat u werkelijk denkt. Er is helemaal geen conflict tussen beschavingen, zoals imperialistische denkers �* la Huntington. Niet tussen Bush en zijn lakei koning Fahd van Saudi-Arabië. En ook niet tussen de Palestijnse boer die appelsienen kweekt en de Antwerpse dokwerker die ze aflaadt. Nee, er is een conflict tussen de imperialistische regeringen van de Verenigde Staten en van Europa, die de bodemschatten van het Midden-Oosten plunderen, er militaire basissen installeren en Israël steunen en de volkeren in dat gebied.

Misschien, mijnheer Boutmans, misschien bent u in de grond eerlijk. Maar dan zou u de ontbinding van de Navo moeten eisen, want dat is een leger met een imperialistische visie en geen verdedigingspact. En dan zou u uit de regering moeten stappen maar ook uit de groene internationale en zelfs uit uw eigen partij want hun korte geschiedenis zit al vol medeplichtigheid met de oorlogen in Joegoslavië en in Afghanistan.

Dan pas zouden we kunnen beginnen geloven dat u echt wil helpen om “een bondgenootschap” tot stand te brengen “van al wie tegen deze oorlog is”, zoals u beweert. Die coalitie bestaat overigens al en ze betoogt op 19 januari, in Brussel en in Washington.

David Pestieau, voor solidair.org, het e-blad van de Partij van de Arbeid van België
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 4 januari 2003, 16:55   #2
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

Jullie hebben voor een groot deel gelijk, maar ik vind dat geen reden om niet met een grotere, meer centrumgerichte partij in die actieve oppositie te gaan. Misschien komt het voorstel inderdaad voort uit electorale bekommernissen. Maar ik betwijfel dat omdat het een persoonlijk initiatief van Boutmans is, een man die eerder idealist dan politicus is.
Lieven Corneillie is offline  
Oud 4 januari 2003, 18:26   #3
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Jullie hebben voor een groot deel gelijk, maar ik vind dat geen reden om niet met een grotere, meer centrumgerichte partij in die actieve oppositie te gaan. Misschien komt het voorstel inderdaad voort uit electorale bekommernissen. Maar ik betwijfel dat omdat het een persoonlijk initiatief van Boutmans is, een man die eerder idealist dan politicus is.
Tja, als met een grotere partij in de oppositie zouden willen gaan, zijn er 2 problemen:
*Als we met een andere partij samen gaan verliezen we onze eigenheid.
*Welke grotere partij is bereid om met ons samen te werken?
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 5 januari 2003, 02:35   #4
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

communist schreef:
Citaat:
Tja, als met een grotere partij in de oppositie zouden willen gaan, zijn er 2 problemen:
*Als we met een andere partij samen gaan verliezen we onze eigenheid.
*Welke grotere partij is bereid om met ons samen te werken?
Ik bedoelde enkel de oppositie tegen de oorlog. Waarom zouden jullie dan jullie eigenheid verliezen. Boutmans riep ook NGO's en dergelijke op om mee te doen. Dus als Agalev en Ecolo, samen met de kleinlinkse partijen en organisaties, samen met Oxfam, 11.11.11, eventueel Broederlijk Delen, en verschillende andere organisaties en eventueel partijen in dit front zouden stappen, verlies je toch niet je eigenheid. In dat geval mag je op geen enkel gebied met anderen samenwerken, mag je nooit meer betogen samen met andere organisaties, enz.
Ik zou dus elke organisatie die tegen deze oorlog is willen oproepen om de oproep van Boutmans te volgen.
Lieven Corneillie is offline  
Oud 5 januari 2003, 11:35   #5
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
communist schreef:
Citaat:
Tja, als met een grotere partij in de oppositie zouden willen gaan, zijn er 2 problemen:
*Als we met een andere partij samen gaan verliezen we onze eigenheid.
*Welke grotere partij is bereid om met ons samen te werken?
Ik bedoelde enkel de oppositie tegen de oorlog. Waarom zouden jullie dan jullie eigenheid verliezen. Boutmans riep ook NGO's en dergelijke op om mee te doen. Dus als Agalev en Ecolo, samen met de kleinlinkse partijen en organisaties, samen met Oxfam, 11.11.11, eventueel Broederlijk Delen, en verschillende andere organisaties en eventueel partijen in dit front zouden stappen, verlies je toch niet je eigenheid. In dat geval mag je op geen enkel gebied met anderen samenwerken, mag je nooit meer betogen samen met andere organisaties, enz.
Ik zou dus elke organisatie die tegen deze oorlog is willen oproepen om de oproep van Boutmans te volgen.
Daar heb je overduidelijk gelijk in, maar of we dat met Boutmans moeten doen, dat betwijfel ik. Met de NGO's, zeker en vast!
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 5 januari 2003, 17:29   #6
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

Communist schreef:
Citaat:
Daar heb je overduidelijk gelijk in, maar of we dat met Boutmans moeten doen, dat betwijfel ik. Met de NGO's, zeker en vast!
Maar ik denk niet dat de NGO's perse een actie met Boutmans uitsluiten.
Lieven Corneillie is offline  
Oud 5 januari 2003, 18:26   #7
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Communist schreef:
Citaat:
Daar heb je overduidelijk gelijk in, maar of we dat met Boutmans moeten doen, dat betwijfel ik. Met de NGO's, zeker en vast!
Maar ik denk niet dat de NGO's perse een actie met Boutmans uitsluiten.
Ik heb niets tegen Boutmans. Van alle politiekers die nu in het parlement zitten vind ik hem de beste. Daarom denk ik dat we inderdaad samen met hem in de oppositie moeten gaan tegen de oorlog. Maar ik vind het gewoon hypocriet dat hij beweert dat er een coalitie tegen oorlog moet zijn, terwijl die er al is. STOP USA.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 10 januari 2003, 00:47   #8
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Maar ik vind het gewoon hypocriet dat hij beweert dat er een coalitie tegen oorlog moet zijn, terwijl die er al is. STOP USA.
En die die een week eerder betoogde (of was het vroeger?)... Maar juist, die was ook niet goed genoeg voor bepaalde klein-linkse groeperingen...
groentje is offline  
Oud 10 januari 2003, 18:36   #9
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Citaat:
Maar ik vind het gewoon hypocriet dat hij beweert dat er een coalitie tegen oorlog moet zijn, terwijl die er al is. STOP USA.
En die die een week eerder betoogde (of was het vroeger?)... Maar juist, die was ook niet goed genoeg voor bepaalde klein-linkse groeperingen...
Verklaar mij dit dan eens: AGALEV is tegen oorlog, maar toch laten ze toe dat de Amerikanen troepen en zwaar materieel in de haven van Antwerpen laten verschepen. En waarom heeft AGALEV geen voorstel ingedient om uit de Navo te stappen? Waarom heeft Agalev er nog niet voor gezorgd dat de kernbommen op Kleine Brogel nog altijd niet weg zijn???
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 10 januari 2003, 22:01   #10
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Agalev probeert idd de kernwapens uit Kleine Brogel te krijgen, maar het nadeel van werken van binnen de regering, is, dat je noodzakelijk moet zwijgen over sommige informatie. Uit de NAVO stappen, en de USA alleen baas laten spelen over Oost-Europa? Plus andere, niet mindere redenen, niet voor Agalev mss, het Europees hoofdkwartier in Evere, waar België heel wat arbeidsplaatsen heeft.
U stelt het heel zwart-wit, spijtig genoeg is de wereld grijs. De USA zijn daar trouwens ook sterk in, lees maar eens het artikel van Solana in De Standaard van gisteren...
groentje is offline  
Oud 11 januari 2003, 10:28   #11
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Agalev probeert idd de kernwapens uit Kleine Brogel te krijgen, maar het nadeel van werken van binnen de regering, is, dat je noodzakelijk moet zwijgen over sommige informatie. Uit de NAVO stappen, en de USA alleen baas laten spelen over Oost-Europa? Plus andere, niet mindere redenen, niet voor Agalev mss, het Europees hoofdkwartier in Evere, waar België heel wat arbeidsplaatsen heeft.
U stelt het heel zwart-wit, spijtig genoeg is de wereld grijs. De USA zijn daar trouwens ook sterk in, lees maar eens het artikel van Solana in De Standaard van gisteren...
Ik heb altijd gedacht dat Agalev een ander soort partij was dan de andere traditionele partijen. Maar blijkbaar zorgt een regeringsdeelname niet echt voor goede gevolgen. Als Agalev zijn kiezers niet wilt verliezen begint het hoogt tijd te worden om de anti-oorlog kant eens te laten zien. Jullie kunnen bijvoorbeeld verklaren dat jullie EISEN dat de kernbommen weg moeten of dat jullie anders uit de regering stappen. Voor een zo belangrijke kwestie als kernbommen is dat geen verloren moeite hoor. Jullie zullen er trouwens een pak kiezers bij winnen denk ik...
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 11 januari 2003, 17:10   #12
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Dan zouden we wel moeten eisen dat MOGELIJKE kernbommen uit Kleine Brogel moeten vertrekken, officieel weten we immers niets zeker. 8)
Maar we hebben ontdekt, door scha en schande, dat eisen niet altijd even effectief is, in vele geval werkt het zoeken van medestanders in de meerderheid -en de oppositie- beter en uiteindelijk sneller dan hier een breekpunt van te maken.
En wat met de principes dan, zul je mss zeggen. Wel, we zijn nog steeds tegen, maar met principes alleen bereik je niet veel, ook dat ondervinden wij soms, en klein-links blijkbaar altijd. Tot mijn spijt, overigens...
groentje is offline  
Oud 11 januari 2003, 20:09   #13
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Dan zouden we wel moeten eisen dat MOGELIJKE kernbommen uit Kleine Brogel moeten vertrekken, officieel weten we immers niets zeker. 8)
Maar we hebben ontdekt, door scha en schande, dat eisen niet altijd even effectief is, in vele geval werkt het zoeken van medestanders in de meerderheid -en de oppositie- beter en uiteindelijk sneller dan hier een breekpunt van te maken.
En wat met de principes dan, zul je mss zeggen. Wel, we zijn nog steeds tegen, maar met principes alleen bereik je niet veel, ook dat ondervinden wij soms, en klein-links blijkbaar altijd. Tot mijn spijt, overigens...
Oh wat mis ik de Agalev uit de oppositie...
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 11 januari 2003, 23:15   #14
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Oh wat mis ik de Agalev uit de oppositie...
En wat heb je aan een zeer principiële partij, die niks bereikt? De SP in Nederland heeft dat begrepen...
groentje is offline  
Oud 12 januari 2003, 13:56   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Iemand de interventie gezien van Pieter De Crem op het TV1 journaal? Zou hij iets hebben tegen Agalev?

Hij wil Guy interpelleren of hij alle regeringspartijen had ingelicht over de troepenverplaatsingen van de Amerikanen. Lees: was Agalev op de hoogte of niet. Het was duidelijk dat hij geen probleem had met die transporten maar dat hij gewoon Agalev eens wou pakken. Ik vond het een beetje goedkoop.
solidarnosc is offline  
Oud 12 januari 2003, 14:29   #16
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ach, het zijn verkiezingen voor iedereen, zeker?
groentje is offline  
Oud 12 januari 2003, 19:06   #17
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

U als groene zal mij dit wel eens kunnen verklaren: ik hoor van een of andere groene op het nieuws dat ze niets tegen het transport van zware wapens en militairen hebben. U moet mij eens uitleggen hoe een partij die zichzelf links en pacifistisch noemt zoiets kan zeggen!
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
Oud 12 januari 2003, 19:38   #18
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik vermoed dat velen het daar niet mee eens zijn. Ook aan de top niet. Kunt u mij zeggen wie dat zei?

Ik moet wel nuanceren, pacifisme is voor de groenen niet (meer) tegen het gebruik van wapens zijn, no matter what, maar wil zeggen dat eerst alle diplomatieke middelen moeten worden aangewend, en daarna pas met militair geweld beginnen. De militaire optie is voor Agalev geen taboe meer, en ik spreek niet over individuele meningen, nog steeds zijn veel Agalev-ers tegen het gebruik van wapens, maar laat ons eerlijk zijn, is het pacifistischer niet in te grijpen in een conflict dat op het punt staat in alle wreedheid los te barsten, of moet je dan in de bres springen van de hulpbehoevende?
groentje is offline  
Oud 12 januari 2003, 19:38   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Misschien gebruiken ze nu ook al de slogan van de NRA (national rifle association).

Guns don't kill, people do.
solidarnosc is offline  
Oud 12 januari 2003, 19:55   #20
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Misschien gebruiken ze nu ook al de slogan van de NRA (national rifle association).

Guns don't kill, people do.
Het valt mij op dat AGALEV meer en meer een traditionole partij aan het worden is. Een partij die alleen maar dient om in het parlement te geraken en voor de rest...
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be