Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 13:17   #8901
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bedankt voor die link ! El Pais had er ook al een artikel over geschreven over wat betreft de manipulatie en het fake news waar Puigdemont zijn kliek mee werkt. Dan komt natuurlijk de voorspelbare reactie : "die zijn niet objectief". Maar van een krant met een reputatie zoals Le Monde kan geen enkele ernstige waarnemer hun objectiviteit betwijfelen.
Ik vind vooral het misbruik van een oude foto van een invalide die afgeklopt wordt walgelijk. Toen ik die foto enkele dagen terug zag was ik er niet goed van en dacht dat dit beneden alles was. Des te meer degoutant als een paar dagen later blijkt dat het een oude foto is die misbruikt wordt en doorgegeven werd aan alle media en sociale sites. Gelukkig genoeg zijn er inderdaad kwaliteitskranten zoals Le Monde die hun informatie checken en dubbelchecken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:20   #8902
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo te zien is er maar één besluit mogelijk: bedrog alom door die Catalaanse separatisten! Mooi is dat.


Net zoals bij ons : wantrouw nationalisten, je kunt ze nooit betrouwen. Altijd alles controleren, want liegen is een normale manier van werken blijkbaar. Nog erger dan bij tsjeven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:31   #8903
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind vooral het misbruik van een oude foto van een invalide die afgeklopt wordt walgelijk. Toen ik die foto enkele dagen terug zag was ik er niet goed van en dacht dat dit beneden alles was. Des te meer degoutant als een paar dagen later blijkt dat het een oude foto is die misbruikt wordt en doorgegeven werd aan alle media en sociale sites. Gelukkig genoeg zijn er inderdaad kwaliteitskranten zoals Le Monde die hun informatie checken en dubbelchecken.
Ik postte toen al dat er iets niet in de haak was met die foto. Ik dacht toen eerder aan een gefotoshopte foto. Maar dit is minstens zo erg.

Benieuwd hoe de Vlaams-nationalistische vriendjes zullen reageren. Die staan weeral goed voor schut. Ze zullen het wel weer doodzwijgen. Zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 13:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:36   #8904
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
48 uur duurt blijkbaar in catalonië veel langer dan in de rest van de wereld hee kaproen ?
Ja als je de bijeenkomst van maandag verbiedt ,

met je daarna niet komen klagen dat ze pas op dinsdag kan plaats vinden
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:38   #8905
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo te zien is er maar één besluit mogelijk: bedrog alom door die Catalaanse separatisten! Mooi is dat.
Ja straks ga je ons nog proberen wijs te maken dat de Guardia Civil geen

geweld gebruikt heeft vorige zondag.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:39   #8906
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
VRT-journalist in Barcelona in de 7de dag.



Reeds 100.000 manifestanten voor de eenheid van Spanje in Barcelona...

Het kan verkeren.
Vrij voorspelbaar als er over heel Spanje wordt geronseld om in Barcelona te betogen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:42   #8907
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bedankt voor die link ! El Pais had er ook al een artikel over geschreven over wat betreft de manipulatie en het fake news waar Puigdemont zijn kliek mee werkt. Dan komt natuurlijk de voorspelbare reactie : "die zijn niet objectief". Maar van een krant met een reputatie zoals Le Monde kan geen enkele ernstige waarnemer hun objectiviteit betwijfelen.
Merkwaardig dat er hier naar foto's wordt verwezen, terwijl er op de sociale media op de dag van het referendum grotendeels filmpjes waren te zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:44   #8908
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo te zien is er maar één besluit mogelijk: bedrog alom door die Catalaanse separatisten! Mooi is dat.
Welk bedrog ontwaart u in de filmpjes die we op de sociale media toen zagen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:46   #8909
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik postte toen al dat er iets niet in de haak was met die foto. Ik dacht toen eerder aan een gefotoshopte foto. Maar dit is minstens zo erg.

Benieuwd hoe de Vlaams-nationalistische vriendjes zullen reageren. Die staan weeral goed voor schut. Ze zullen het wel weer doodzwijgen. Zoals gewoonlijk.
Waarom zouden "de Vlaams-nationalistische vriendjes" voor schut staan? Omdat er een paar - het gaat blijkbaar over vier foto's, vier! - gemanipuleerde foto's opduiken? Dat kan best, maar dat weegt niet op tegen de vele filmpjes die duidelijk tonen wat er toen aan de hand was. Indien u meent dat ook die gemanipuleerd werden, mag u altijd de bewijzen op tafel leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:48   #8910
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vrij voorspelbaar als er over heel Spanje wordt geronseld om in Barcelona te betogen...
En die paar 100.000, gerondseld over heel Spanje, worden ons morgen opgedrongen als het duidelijke bewijs dat de meerderheid van de bevolking voor de eenheid van het land pleit...
Zogezegd weten ze dan niet meer dat er enkele dagen ervoor meer dan twee en een half miljoen Catalanen kwamen opdagen...

Oh ja, dat zullen dan wel weer wel opgeschroefde cijfers van de Catalaanse leugenaars zijn geweest...

Liegen en bedriegen en verder komen ze niet...
Nu nog wat zelfverzinde verhaaltjes, aan de tegenstander toegeschreven, vertellen waarover ze dan hun enorme verontwaardiging kunnen botvieren...

Hoe doorzichtig allemaal... Maar we zitten dan ook al een hele tijd met onze linkiewinkies opgescheept...
Wie geloof die mensen nog???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:58   #8911
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen meerderheid voor onafhankelijkheid.
Dan is het toch wel hel vreemd dat Rajoy er alles aan deed om het referendum tegen te houden.
Hij had hen dan met die verliescijfers kunnen om de oren slaan.
Dat hij er alles aan deed om het tegen te houden, ook met politiegeweld, duidt erop dat dit niet klopt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:03   #8912
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zouden "de Vlaams-nationalistische vriendjes" voor schut staan? Omdat er een paar - het gaat blijkbaar over vier foto's, vier! - gemanipuleerde foto's opduiken? Dat kan best, maar dat weegt niet op tegen de vele filmpjes die duidelijk tonen wat er toen aan de hand was. Indien u meent dat ook die gemanipuleerd werden, mag u altijd de bewijzen op tafel leggen.
Waarom? Dat is nogal wiedes. Omdat ettelijke van uw Vlaams-nationalistische vriendjes gingen lamenteren en zeer verontwaardigd gingen doen omdat er een oude man in een rolstoel werd afgeklopt door de GC. Niet dus!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:04   #8913
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dan is het toch wel hel vreemd dat Rajoy er alles aan deed om het referendum tegen te houden.
Hij had hen dan met die verliescijfers kunnen om de oren slaan.
Dat hij er alles aan deed om het tegen te houden, ook met politiegeweld, duidt erop dat dit niet klopt.
2
Maar dat is een waarheid als een koe, die veel te ver gezocht blijkt te zijn voor onze betweters....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:05   #8914
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind vooral het misbruik van een oude foto van een invalide die afgeklopt wordt walgelijk. Toen ik die foto enkele dagen terug zag was ik er niet goed van en dacht dat dit beneden alles was. Des te meer degoutant als een paar dagen later blijkt dat het een oude foto is die misbruikt wordt en doorgegeven werd aan alle media en sociale sites. Gelukkig genoeg zijn er inderdaad kwaliteitskranten zoals Le Monde die hun informatie checken en dubbelchecken.
Ik begrijp dat sentiment. En ben kwaad op mezelf dat de normaal steeds aanwezige reflex ook bij mij ontbak : altijd alles controleren wanneer het uit de hoek van de nationalisten komt... Je kunt ze gewoon nooit geloven.

Om foto's van een invalide te gaan vervalsen als "bewijs" van politiemisbruik anno 2017 moet je echt een gedegenereerde klootzak zijn, of een infect stuk stront.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:09   #8915
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik postte toen al dat er iets niet in de haak was met die foto. Ik dacht toen eerder aan een gefotoshopte foto. Maar dit is minstens zo erg.

Benieuwd hoe de Vlaams-nationalistische vriendjes zullen reageren. Die staan weeral goed voor schut. Ze zullen het wel weer doodzwijgen. Zoals gewoonlijk.
Uiteraard.

Ik had nochtans heel graag over dat fake news eens de mening mogen horen van Knuppel, of van jan van de berghe.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:09   #8916
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
altijd alles controleren wanneer het uit de hoek van de nationalisten komt...
En de centrale overheid die mag je voor 200% vertrouwen, zeker?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:10   #8917
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begrijp dat sentiment. En ben kwaad op mezelf dat de normaal steeds aanwezige reflex ook bij mij ontbak : altijd alles controleren wanneer het uit de hoek van de nationalisten komt... Je kunt ze gewoon nooit geloven.

Om foto's van een invalide te gaan vervalsen als "bewijs" van politiemisbruik anno 2017 moet je echt een gedegenereerde klootzak zijn, of een infect stuk stront.
Pandareus, als je een sprietje gezond verstand in je kop had, maar aan je reacties te lezen, moet dat sprietje ver te zoeken zijn, dan zou je gezegd hebben : 'altijd alles controleren' zonder het tweede deel van je zin erbij te voegen...

Nu duidelijk wie hier de partijslaafjes zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:13   #8918
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard.

Ik had nochtans heel graag over dat fake news eens de mening mogen horen van Knuppel, of van jan van de berghe.
Beetje gezond verstand in je kop... Je moet al heel dwaas zijn dat je bij een gebeurtenis van die grote, niet ook fake news tegen zou komen...

Al verdenk ik de echte tegenstanders ervan om die fake foto's zelf te posten om ze daarna met veel verve te kunnen bestrijden om zo de believers te doen geloven dat alles fake is...

Je weet wel, liegen en bedriegen, als ze het niet op eerlijke wijze kunnen bekomen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:19   #8919
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Net zoals bij ons : wantrouw nationalisten, je kunt ze nooit betrouwen. Altijd alles controleren, want liegen is een normale manier van werken blijkbaar. Nog erger dan bij tsjeven.
Als je de Belgicisten hier zo bezig hoort over één "vervalste" foto zou je nog denken dat die mannen gaan geloven dat er vorige zondag niets speciaal gebeurd is in Barcelona.

De Catalanen zijn volgens hen dus op een vreedzame wijs kunnen gaan stemmen en er werd hen geen stro-breed in de weg gelegd.

De stembrieven werden netjes in alle rust gedrukt ,
de stemlokalen waren voor iedereen open en
de hoffelijke Guardia Civil hielp,
de bejaarde kiezers vriendelijk de straat oversteken

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 oktober 2017 om 14:27.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:21   #8920
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

950.000 tegenstanders van onafhankelijkheid betogen momenteel in Barcelona. Puigdemont zit waarschijnlijk bloed te schijten momenteel.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171008_03118867
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be