Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Van welke niet politiek gebonden vlaamse organisatie's bent u lid
voorpost 4 13,79%
meervoud 3 10,34%
vvb 10 34,48%
vnj 2 6,90%
ijzerbedevaart 5 17,24%
ijzerwake 12 41,38%
landdag 2 6,90%
TAK 2 6,90%
njsv/nsv 4 13,79%
were-di 0 0%
KVHV 3 10,34%
andere 8 27,59%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 18:12   #21
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het feit dat u dit afkeurt wijst slecht op één ding: u bent onderhevig aan de invloeden en het commentaar van de belgicistische en linkse opiniemakers.
Neen, het wijst erop dat er mensen rondlopen die een andere mening hebben dan u. Niet iedereen is het er volmondig over eens met wat bepaalde personen gedaan hebben, zelfs al filter je alle "leugens" van de belgicistische en linkse opiniemakers uit.
DaBlacky is offline  
Oud 2 oktober 2005, 18:20   #22
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Staf De Clercq heeft alles gedaan wat hij kon voor zijn volk. Achteraf heeft men makkelijk spreken. Staf De Clercq verdient alle hulde.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 oktober 2005, 18:24   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Met liberaal gespuis als Beliën en Bouckaert wens ik niks te maken te hebben. Het is crapuul dat als fatsoenlijke mensen worden beschouwd omdat ze in maatpak rondlopen. Hun standpunten zijn materialistisch, individualistisch, anti-Europees en dus slecht voor Vlaanderen en het Vlaamse volk. Ze gebruiken en misbruiken het Vlaams-nationale streven om hun rechts-liberale agenda te vervullen. Bah!

Uw opmerking over Voorpost doet niks terzake, ik heb enkel een abonnement op hun blad 'Revolte'. Voorpost is een interessante en nuttige vereniging maar niet noodzakelijk mijn ding om 2 redenen. Voorpost is in elk geval wel sociaal-rechts, wat van de twee eerder genoemde heerschappen niet kan gezegd worden.
Dus zelfs Voorpost is voor jou niet 'goed' genoeg.
jij brengt zeker geen massabeweging op de been!
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 18:32   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Staf De Clercq heeft alles gedaan wat hij kon voor zijn volk. Achteraf heeft men makkelijk spreken. Staf De Clercq verdient alle hulde.
Staf Declercq was mogelijk een man die het goed bedoelde en dat in aartsmoeilijke omstandigheden. Maar zeker is dat hij een totaal verkeerde politiek heeft gevoerd. Wat uiteraard zeer gemakkelijk is om nadien vast te stellen.

Tactisch is het in iedergeval een kemel van formaat om die man te huldigen op een bijeenkomst die dan nog partijpolitiek neutraal moet zijn.
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 20:17   #25
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Staf De Clercq heeft alles gedaan wat hij kon voor zijn volk. Achteraf heeft men makkelijk spreken. Staf De Clercq verdient alle hulde.
Alle hulde is véél gezegd. Ik heb altijd gehoord van 'wijze' mensen dat de geschiedenis is geschreven door de overwinaars. In dit geval de overwinaars van WOII. En dat waren allesbehalve de Duitsers. Staf Declercq koos het pad van de collaboratie. Gezien de omstandigheden was dit misschien wél te rechtvaardigen. Men moet inderdaad elk historisch feit in zijn oorspronkelijke historische context bekijken. De collaboratie afschilderen als geheel fout, lijkt mij dan ook de waarheid geweld aan doen. Ik heb dan ook de moeite eens gedaan om enkele boeken te lezen aangaande de collaboratie en de repressie die daarop volgde. En zoals het boek van Frank Seberechts luidt: ieder zijn zwarte! Ik kan het enkel met Luc eens zijn dat het huldigen van een dergelijke figuur die met alle respect zijn waarde in de Vlaams-nationale geschiedenis afdoende bewezen heeft, te huldigen op een manifestatie die niets met partijpolitiek te maken heeft. Daarbij maak ik ook duidelijk dat men geenszins zijn geschiedenis moet verloochenen, maar moet ook niet steeds de link maken tussen collaboratie en Vlaams-nationalisme. De industriële collaboratie in Wallonië, de geweldaden van Rex hebben méér op de kerfstok dan het ganse VNV. Declercq heeft té laat ingezien dat de Duitsers de Vlaams-nationalisten misbruikten. Declercq was te goed gelovig. Maar goed, achteraf is het natuurlijk makkelijk om die dingen met de vinger te wijzen. Ik zeg alleen dat we onze 'vijanden', dat is in de eerste plaats de Belgische staat, niet de kans moeten geven om het Vlaams-nationalisme steeds te linken aan de collaboratie. Maar met dergelijke huldes op een apolitieke bijeenkomst is die link natuurlijk makkelijk gemaakt om het Vlaams-nationalisme alweer in een slecht daglicht te plaatsen. Geef ze die kans a.u.b. toch niet! Voor alle duidelijkheid mijn familie had ook te lijden onder de repressie. Een déél werd na WOII gebrandmerkt als 'zwarte'.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 2 oktober 2005, 20:33   #26
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Idd die cadeau mag je de belgische staat niet geven.
ilfalco is offline  
Oud 2 oktober 2005, 20:39   #27
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Alle hulde is véél gezegd. Ik heb altijd gehoord van 'wijze' mensen dat de geschiedenis is geschreven door de overwinaars. In dit geval de overwinaars van WOII. En dat waren allesbehalve de Duitsers. Staf Declercq koos het pad van de collaboratie. Gezien de omstandigheden was dit misschien wél te rechtvaardigen.
Niet te rechtvaardigen, wel te begrijpen.
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 21:46   #28
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Niet te rechtvaardigen, wel te begrijpen.
Bedankt voor de aanpassing. Dat was ook het woord waar ik naar zocht.

Koen
KVE is offline  
Oud 2 oktober 2005, 22:09   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

De collaboratie van een stel jonge naïeve Vlaams-nationalisten die gingen vechten aan het oostfront, is te begrijpen. De priesters riepen in hun preekstoel op om te gaan vechten tegen de ongelovige bolsjevieken, ze voelden zich voor de eerste keer geen minderwaardig volk,enz...
Dat soort collaboratie is te begrijpen. Het was fout, maar wat wisten die knapen toen?

Maar volgens mij kan je die redenering niet doortrekken naar de leiding. Staf De Clercq had als invloedsrijk politicus een verantwoordelijkheid tegenover die jonge Vlaams-nationalisten. Hij kan zich niet beroepen op goedgelovigheid.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 oktober 2005, 14:23   #30
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dus zelfs Voorpost is voor jou niet 'goed' genoeg.
jij brengt zeker geen massabeweging op de been!
Nogmaals, ik vind Voorpost zeker een nuttige en goede vereniging, maar daarom hoef ik er toch geen actief lid van te zijn?!? Of gaat u me nu al als VB'er dwingen van bij bepaalde organisaties actief te zijn?!?
En neen, een massabeweging interesseert me niet. Politieke omwentelingen zijn altijd gebaseerd op een activistische minderheid (marxisten spreken van massa-bewegingen als motor tot...). Alvorens die activistische minderheid kan slagen, is er trouwens een culturele omwenteling of evolutie nodig die het juiste intellectuele klimaat schept als fundering. Actiegroepen kunnen nooit massabewegingen worden, dat is ook hun taak niet.

Bourgeois-rechts / geldrechts / liberaal-rechts enerzijds en revolutionair-rechts anderzijds zijn onverenigbaar Herr Broes, ze zijn in heel wat gebieden zelfs tegengesteld aan elkaar. Ik hou u niet tegen het systeem te blijven ondersteunen en er wat oplapwerk te willen aan aanbrengen, maar hou ons niet tegen steun uit te spreken aan wie en wat dat systeem volledig ten gronde te wil richten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 03-10-2005 at 15:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dus zelfs Voorpost is voor jou niet 'goed' genoeg.
jij brengt zeker geen massabeweging op de been!
Nogmaals, ik vind Voorpost zeker een nuttige en goede vereniging, maar daarom hoef ik er toch geen actief lid van te zijn?!? Of gaat u me nu al als VB'er dwingen van bij bepaalde organisaties actief te zijn?!?
En neen, een massabeweging interesseert me niet. Politieke omwentelingen zijn altijd gebaseerd op een activistische minderheid (marxisten spreken van massa-bewegingen als motor tot...). Alvorens die activistische minderheid kan slagen, is er trouwens een culturele omwenteling of evolutie nodig die het juiste intellectuele klimaat schept als fundering. Actiegroepen kunnen nooit massabewegingen worden, dat is ook hun taak niet.

Bourgeois-rechts / geldrechts / liberaal-rechts enerzijds en revolutionair-rechts anderzijds zijn onverenigbaar Herr Broes, ze zijn in heel wat gebieden zelfs tegengesteld aan elkaar. Ik hou u niet tegen het systeem te blijven ondersteunen en er wat oplapwerk te willen aan aanbrengen, maar hou ons niet tegen steun uit te spreken aan wie en wat dat systeem volledig ten gronde te wil richten.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dus zelfs Voorpost is voor jou niet 'goed' genoeg.
jij brengt zeker geen massabeweging op de been!
Nogmaals, ik vind Voorpost zeker een nuttige en goede vereniging, maar daarom hoef ik er toch geen actief lid van te zijn?!? Of gaat u me nu al als VB'er dwingen van bij bepaalde organisaties actief te zijn?!?
En neen, een massabeweging interesseert me niet. Politieke omwentelingen zijn altijd gebaseerd op een activistische minderheid (marxisten spreken van massa-bewegingen als motor tot...). Alvorens die activistische minderheid kan slagen, is er trouwens een culturele omwenteling of evolutie nodig die het juiste intellectuele klimaat schept als fundering. Actiegroepen kunnen nooit massabewegingen worden, dat is ook hun taak niet.

Bourgeois-rechts / geldrechts / liberaal-rechts enerzijds en revolutionair-rechts zijn onverenigbaar Herr Broes, ze zijn in heel wat gebieden zelfs tegengesteld aan elkaar. Ik hou u niet tegen het systeem te blijven ondersteunen en er wat oplapwerk te willen aan aanbrengen, maar hou ons niet tegen steun uit te spreken aan wie en wat dat systeem volledig ten gronde te wil richten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 3 oktober 2005 om 14:28.
Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2005, 14:27   #31
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

De collaboratie was een juiste, rechtvaardige keuze in 1940. Men kon niet weten hoe het zou aflopen.
Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2005, 15:22   #32
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De collaboratie was een juiste, rechtvaardige keuze in 1940. Men kon niet weten hoe het zou aflopen.
De collaboratie was taktisch een gok, omdat men niet wist hoe het zou aflopen.
De collaboratie was ook ethisch fout (of minstens een vergissing indien men niet op de hoogte was) om wille van de wandaden van het nazisme.
luc broes is offline  
Oud 3 oktober 2005, 16:11   #33
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De collaboratie was taktisch een gok, omdat men niet wist hoe het zou aflopen.
Niks van. In 1940-1941 was iedereen ervan overtuigd dat Duitsland een onoverwinnelijk sterk leger had die gans Europa kon pletwalsen. Wat het in 1940 ook deed. Ook de intellectuele elite ging hiervan uit, ofwel vluchtte men, ofwel bleef men stil, ofwel collaboreerde men. Ik heb recentelijk een toespraak gehoord van toenmalig RUG-professor De Vleeschauwer over de 'Volksuniversiteit in deze nieuwe tijd' uit 1940. Men ging zeer duidelijk ervan uit dat de overwinning van Duitsland definitief was en er nu een nieuwe tijd zou aanbreken. In die nieuwe tijd zou er plaats moeten zijn voor Vlaanderen, dat geen plaats kreeg in de oude tijd en door het oude regime.
Citaat:
De collaboratie was ook ethisch fout (of minstens een vergissing indien men niet op de hoogte was) om wille van de wandaden van het nazisme.
Die zogenaamde holocaust is pas gestart in 1942, de beslissing tot collaboratie was genomen in 1940, en voor de radicale vleugel zelfs al eerder.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 03-10-2005 at 17:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De collaboratie was taktisch een gok, omdat men niet wist hoe het zou aflopen.
Niks van. In 1940-1941 was iedereen ervan overtuigd dat Duitsland een onoverwinnelijk sterk leger had die gans Europa kon pletwalsen. Wat het in 1940 ook deed. Ook de intellectuele elite ging hiervan uit, ofwel vluchtte men, ofwel bleef men stil, ofwel collaboreerde men. Ik heb recentelijk een toespraak gehoord van toenmalig RUG-professor De Vleeschauwer over de 'Volksuniversiteit in deze nieuwe tijd' uit 1940. Men ging zeer duidelijk ervan uit dat de overwinning van Duitsland definitief was en er nu een nieuwe tijd zou aanbreken. In die nieuwe tijd zou er plaats moeten zijn voor Vlaanderen, dat geen plaats kreeg in de oude tijd en door het oude regime.
Citaat:
De collaboratie was ook ethisch fout (of minstens een vergissing indien men niet op de hoogte was) om wille van de wandaden van het nazisme.
Die zogenaamde holocaust is pas gestart in 1942, de beslissing tot collaboratie was genomen in 1940, en voor de radicale vleugel zelfs al eerder.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De collaboratie was taktisch een gok, omdat men niet wist hoe het zou aflopen.
Niks van. In 1940-1941 was iedereen ervan overtuigd dat Duitsland een onoverwinnelijk sterk leger had die gans Europa kon pletwalsen. Wat het in 1940 ook deed. Ook de intellectuele elite ging hiervan uit, ofwel vluchtte men, ofwel bleef men stil, ofwel collaboreerde men. Ik heb recentelijk een toespraak gehoord van toenmalig RUG-professor De Vleeschwauwer over de 'Volksuniversiteit in deze nieuwe tijd' uit 1940. Men ging zeer duidelijk ervan uit dat de overwinning van Duitsland definitief was en er nu een nieuwe tijd zou aanbreken. In die nieuwe tijd zou er plaats moeten zijn voor Vlaanderen, dat geen plaats kreeg in de oude tijd en door het oude regime.
Citaat:
De collaboratie was ook ethisch fout (of minstens een vergissing indien men niet op de hoogte was) om wille van de wandaden van het nazisme.
Die zogenaamde holocaust is pas gestart in 1942, de beslissing tot collaboratie was genomen in 1940, en voor de radicale vleugel zelfs al eerder.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 3 oktober 2005 om 16:12.
Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2005, 16:38   #34
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Achterfa is het gewoon niet meer goed te praten , taktische keuze of niet . Wat uietraad niet wil zeggen dat we de eis tot amnestie moeten inslikken. Dat belgie dat als enige land ter wereld nog steeds weigert toont dat Belgie géén democratie is en een land is dat enkel door repressie bijéén gehouden kan worden.
ilfalco is offline  
Oud 3 oktober 2005, 16:41   #35
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
1) In 1940-1941 was iedereen ervan overtuigd dat Duitsland een onoverwinnelijk sterk leger had die gans Europa kon pletwalsen. Wat het in 1940 ook deed. Ook de intellectuele elite ging hiervan uit, ofwel vluchtte men, ofwel bleef men stil, ofwel collaboreerde men. Ik heb recentelijk een toespraak gehoord van toenmalig RUG-professor De Vleeschauwer over de 'Volksuniversiteit in deze nieuwe tijd' uit 1940. Men ging zeer duidelijk ervan uit dat de overwinning van Duitsland definitief was en er nu een nieuwe tijd zou aanbreken. In die nieuwe tijd zou er plaats moeten zijn voor Vlaanderen, dat geen plaats kreeg in de oude tijd en door het oude regime.
2) Die zogenaamde holocaust is pas gestart in 1942, de beslissing tot collaboratie was genomen in 1940, en voor de radicale vleugel zelfs al eerder.
1) Guderian je spreekt jezelf tegen. Je zei juist voordien:
"Men kon niet weten hoe het zou aflopen". Dus een gok.
2) Er was meer dan de 'zogenaamde' holocaust. Talloze intellectuelen en Joden (Einstein, Hesse...) ontvluchtten Duitsland en dat was niet om een of andere modegril. Mijn vader-brouwer was op zakenreis in Nürenberg tijdens de partijdagen en te gast bij een Joodse zakenman in het enige huis zonder hakenkruisvlag. Hij moest zo rap mogelijk vluchten. Mijn vader stelde hem voor enkele waardevolle stukken te verbergen in de balen hoppe, zodat hij die in België terug zou kunnen ophalen.
Noteer dat de collaboratie ook na 1942 nog verder ging. Maar het was natuurlijk aartsmoeilijk daar een einde aan te maken met al die oostfronters in de vuurlinie.
Ik heb er dus begrip voor, maar het was wel fout.
Ik denk ook dat het communisme de vrije hand geven om heel Oost-Europa te onderdrukken grondig fout was. En het vrije westen wist nochtans zeer goed wat er aan de hand was.
luc broes is offline  
Oud 3 oktober 2005, 16:47   #36
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Achteraf is het gewoon niet meer goed te praten , taktische keuze of niet . Wat uiteraard niet wil zeggen dat we de eis tot amnestie moeten inslikken. Dat belgie dat als enige land ter wereld nog steeds weigert toont dat Belgie géén democratie is en een land is dat enkel door repressie bijéén gehouden kan worden.
Onze dierbare Anton Van Wilderode heeft het in zijn beginjaren zo mooi verwoord:
"Wij zullen nooit het verleden verloochenen. Wij hebben de moed al wie voor Vlaanderen offerde en streed, al wie het goed meende met ons volk met ere te belijden."
luc broes is offline  
Oud 3 oktober 2005, 16:55   #37
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1) Guderian je spreekt jezelf tegen. Je zei juist voordien:
"Men kon niet weten hoe het zou aflopen". Dus een gok.
Ik spreek mezelf niet tegen, in 1940 ging men ervan uit dat Duitsland definitief gewonnen had, dat een nieuwe tijd aanbrak en dat Vlaanderen daar een plaats moest in krijgen. De stap tot collaboratie was dus geen gok maar een logische keuze. Men kon in 1940 niet weten dat het vier jaar later compleet anders zou uitdraaien.

Citaat:
2) Er was meer dan de 'zogenaamde' holocaust. Talloze intellectuelen en Joden (Einstein, Hesse...) ontvluchtten Duitsland en dat was niet om een of andere modegril.
Dat joodse vreemdelingen en links subversieven wegtrokken uit Duitsland
beschouw ik als zijnde positief.

Citaat:
Noteer dat de collaboratie ook na 1942 nog verder ging. Maar het was natuurlijk aartsmoeilijk daar een einde aan te maken met al die oostfronters in de vuurlinie.
Uiteraard. De strijd mocht ook niet ophouden. Maar de politieke leiding van het derde Rijk heeft een aantal capitale fouten begaan, één ervan was de weigering om Guderian in 1940 het volledige Engelse leger op de stranden van Duinkerke te laten vernietigen, maar het in de plaats te laten inschepen naar Albion. De tweede fout die volgde was de weigering om een invasie op datzelfde Albion uit te voeren.
Citaat:
Ik heb er dus begrip voor, maar het was wel fout.
Ik zou het zeker niet fout noemen, omdat het gebaseerd was op een juiste keuze toen ze moest gemaakt worden. Achteraf gezien heeft Vlaanderen en de Vlaamse Beweging er wel een zware prijs voor betaald.
Citaat:
Ik denk ook dat het communisme de vrije hand geven om heel Oost-Europa te onderdrukken grondig fout was. En het vrije westen wist nochtans zeer goed wat er aan de hand was.
Idd, hetgeen de schijnheiligheid en lafheid van de westerse geallieerden aantoont. Terwijl Vlaamse anti-communistische strijders (en velen in andere Europese landen) vervolgd werden, was de Koude Oorlog al bezig. Economische collaboratie werd trouwens nauwelijks vervolgd door diezelfde verrekte geallieerden. "Bevrijding" noemen ze dat, pfff... Bezetting ja!
Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2005, 17:02   #38
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Hitler was eigenlijk op taktisch vlak niet veel waard. Een capabel heerser was hij wel, moet gezegd worden. Een land dat kompleet aan de grond zat op een 15-tal jaren uitbouwen tot een staat die heel Europa platlegt, het moet u maar gegeven zijn.

Langs de andere kant was hij natuurlijk een ongelooflijke klootzak die geen enkel menselijk kenmerk vertoonde.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 3 oktober 2005, 17:27   #39
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Langs de andere kant was hij natuurlijk een ongelooflijke klootzak die geen enkel menselijk kenmerk vertoonde.
Hetzelfde commentaar werd door de politiek-correcten geleverd op de film Der Untergang. Uiteraard was Adolf Hitler een mens, met zijn kwaliteiten en met zijn gebreken.
Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2005, 18:24   #40
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Uiteraard. De strijd mocht ook niet ophouden. Maar de politieke leiding van het derde Rijk heeft een aantal capitale fouten begaan, één ervan was de weigering om Guderian in 1940 het volledige Engelse leger op de stranden van Duinkerke te laten vernietigen, maar het in de plaats te laten inschepen naar Albion. De tweede fout die volgde was de weigering om een invasie op datzelfde Albion uit te voeren.
Maar Guderian, je had je daar niets moeten van aantrekken en gewoon schoon schip gemaakt hebben met die halve germanen. Nu niet komen klagen hé!
luc broes is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be