Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 13:30   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard De Wever kiest resoluut voor de auto in het stad

Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:36   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
gij hebt het helemaal begrepen Blue Sky ...

andere mensen lezen in datzelfde artikel mss eerder het stukje waarin Dewever voorspelt dat er tot 90% minder auto's in Antwerpen nodig zullen zijn :

Citaat:
Deelauto

Maar De Wever denkt niet dat het traditionele autobezit zal voortduren. “Kijk naar het immense succes van fietsdelen vandaag al in Antwerpen. Ik verwacht dat ook bij de auto.” Want mensen hebben volgens de Antwerpse burgemeester een auto nodig, maar hoeven die daarom niet altijd te bezitten. “Eén deelauto kan tot tien privéwagens vervangen”, zegt De Wever.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2018 om 13:36.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:37   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
Heeft u de laatste tijden nog eens met de wagen in de stad Antwerpen rondgereden?

De meeste verkeerssituaties zijn zo 'gemaakt' dat je totaal geen zin meer hebt om met de wagen naar de stad te rijden.

Dat is natuurlijk ook een manier om de stad autovrij te maken?

Het volledig verwijderen van 'koning auto' uit de stad Antwerpen dat kan ook niet.

Er zijn tal van andere manieren om de stad te bereiken op een autovrije manier.

Fiets, tram, bus, waterbus.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:40   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft u de laatste tijden nog eens met de wagen in de stad Antwerpen rondgereden?

De meeste verkeerssituaties zijn zo 'gemaakt' dat je totaal geen zin meer hebt om met de wagen naar de stad te rijden.

Dat is natuurlijk ook een manier om de stad autovrij te maken?

Het volledig verwijderen van 'koning auto' uit de stad Antwerpen dat kan ook niet.

Er zijn tal van andere manieren om de stad te bereiken op een autovrije manier.

Fiets, tram, bus, waterbus.

ni met mijn waterbus lachen hé!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:44   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ni met mijn waterbus lachen hé!
segway,scateboard, hooverboard, moped, elektrische fiets, speedelec, brommer, motto, luchttaxi uiteraard niet vergeten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:47   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
segway,scateboard, hooverboard, moped, elektrische fiets, speedelec, brommer, motto, luchttaxi uiteraard niet vergeten
daar zitten er wel een paar om mee te lachen tussen hé

hier aan mijn werk rijdt er s morgens altijd zo éne op zo één elektrisch wiel door de straat ... echt ABSOLUUT belachelijk!

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2018 om 13:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 14:01   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij hebt het helemaal begrepen Blue Sky ...

andere mensen lezen in datzelfde artikel mss eerder het stukje waarin Dewever voorspelt dat er tot 90% minder auto's in Antwerpen nodig zullen zijn :
Probleem is dat De Wever "verwacht" en "gelooft". Als je in een auto-ayatollah land als België gelooft dat mensen uit vrije wil hun auto zullen laten staan - iets wat reeds voldoende bewezen is dat het gewoonweg niet werkt - dan ben je gewoon ontiegelijk naïef.

Neem nu de app die je naar een vrije parkeerplaats leidt in de stad; dit zorgt uiteraard er weer voor een aanzuigeffect zodat weer meer mensen voor de kiezen om naar het stad te gaan.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 januari 2018 om 14:02.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 14:07   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is dat De Wever "verwacht" en "gelooft". Als je in een auto-ayatollah land als België gelooft dat mensen uit vrije wil hun auto zullen laten staan - iets wat reeds voldoende bewezen is dat het gewoonweg niet werkt - dan ben je gewoon ontiegelijk naïef.

Neem nu de app die je naar een vrije parkeerplaats leidt in de stad; dit zorgt uiteraard er weer voor een aanzuigeffect zodat weer meer mensen voor de kiezen om naar het stad te gaan.
als gij denkt dat er nog één iemand voor zijn plezier de auto naar Antwerpen centrum pakt, dan zijt gij goed zot (of ben je al 5 jaar niet meer met de auto in Antwerpen geweest)!

maar dat communicatie en beleid zelfs electoraal gezien 2 apparte zaken geworden zijn, dat bewijst Theo nu toch ook al een tijdje hé...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 14:25   #9
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als gij denkt dat er nog één iemand voor zijn plezier de auto naar Antwerpen centrum pakt, dan zijt gij goed zot (of ben je al 5 jaar niet meer met de auto in Antwerpen geweest)!
Niet voor zijn plezier nee, wel uit gewoonte. Ikk verplaatsen ... ikke auto. AUTOmatisch.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 14:29   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Niet voor zijn plezier nee, wel uit gewoonte. Ikk verplaatsen ... ikke auto. AUTOmatisch.
ge geraakt er vandaag gewoon niet meer!!!
t stukje naar de binnenstad daar doe je met de auto 35 minuten of drie kwartier over, terwijl je dat stukje met fiets,trein of tram op 10?*15 minuten doet ... de auto, dat is nog iets voor mensen met veel tijd en of gepensioneerden mss ... ne werkende mens heeft daar genen tijd meer voor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 14:42   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.411
Standaard

De verschillende politieke formaties in de grote steden hebben eigenlijk niet zoveel speelruimte.
Er is maar één soort beleid mogelijk, en dat is om de bewoners toch de gelegenheid te geven om af en toe eens met de auto te rijden, of iets meer dan dat, maar dan met één wagen per gezin.
Bezoekers met de auto zullen redelijk kordaat geweerd worden.

Vuilere auto's zullen verboden worden.

Het enige verschil dat mogelijk is in het beleid, zijn de kleinere accenten en de snelheid van in voege brengen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 16:54   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ni met mijn waterbus lachen hé!
Dat is zeker mijn bedoeling niet om met 'uw' waterbus te lachen want ik ben van mening dat die waterbus juist een goede zaak is in Antwerpen.

Voor diensen die aan Linker-Oever woonachtig zijn en anders te voet of met de fiets naar de stad gaan of met tram of bus, is deze waterbus een goede zaak.

Of bedoelde u een andere 'waterbus?'

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 23:42   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.
BdW lijkt een belangrijke denkfout te maken, alsof een autovrij of -luw deel in een stad gelijk staat met het afpakken van de auto.

Anderzijds zie ik dat BdW wel de deur opent naar een alternatief gebruik van de wagen, waardoor er de facto ook minder auto's beslag leggen op de openbare ruimte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 23:57   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik sta versteld, een genuanceere positie van BDW.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:27   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
Zet uw auto-haatbril eens af en lees wat er staat.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2018 om 11:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:35   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
Hij geeft de auto de plaats die hem toekomt, da's alles.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:42   #17
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft u de laatste tijden nog eens met de wagen in de stad Antwerpen rondgereden?
Ik denk dat ik al zeker 15 jaar niet meer in een stad als Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven of Mechelen ben geweest. Niet met de wagen, niet met de trein, niet met de bus en niet te voet. En nu zou ik niet weten waarom ik er nog zou moeten zijn. Ik woon in een boerendorp waar ze bij de bakker elkaar nog goedendag zeggen. Of waar je met de gepensioneerde boer op het veld nog een praatje mee kan doen. Ga ik 3 kilometer verder dan heb ik enkele grote warenhuizen. Delhaize, Colruyt, Aldi, noem maar op. 3 kilometer naar de andere kant heb je het dorpscentrum waar je veel winkels hebt. En waar je gratis en onbeperkt op de verschillende dorpsparkings en rond de kerk kan parkeren. Of waar je nog rustig met je fiets kan rond rijden zonder gevaar op omver gereden te worden of dat ze je fiets stelen.

Start ik een van mijn classic cars - oldtimers dan hangt bij sommige wagens de oprit vol rook. De buurman komt dan al eens met een flesje bier af en we zitten urenlang over koetjes en kalfjes te praten. Vertrek ik eens met een van die wagens dan horen ze mij 100 meter verder ook. Staat er iemand aan de straatzijde dan zie ik direct een hand zwaaien en soms ook een duim opsteken. Hier is het ook iedereen kent iedereen nog bij naam en bijnaam. Als de zoon van mijn buurman met zijn Subaru STi 's nachts na een nacht doorzakken thuis komt is iedereen wakker. Maar we zijn ook jong geweest en nu nog jong van geest en 1 minuut later slapen we alweer verder. Ook als ze eens op een zonnige zondagmiddag een kleine tuningmeeting bij hun thuis houden en ze oorverdovende muziek in hun wagens draaien ga ik soms eens kijken. Altijd leuk om te horen wat er bij de jeugd leeft en hoe ze denken. Het is al eens geweest dat ze met zijn allen zich in mijn garage stonden te vergapen. Zalig toch met een leeftijdsverschil van 25-30 jaar maar dezelfde passies.

Wat ik hiermee wil zeggen BDW en elke andere politicus kan doen en zeggen wat hij wil over zijn stad. Wie er niet wil of moet zijn zal er nooit komen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:46   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik denk dat ik al zeker 15 jaar niet meer in een stad als Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven of Mechelen ben geweest. Niet met de wagen, niet met de trein, niet met de bus en niet te voet. En nu zou ik niet weten waarom ik er nog zou moeten zijn. Ik woon in een boerendorp waar ze bij de bakker elkaar nog goedendag zeggen. Of waar je met de gepensioneerde boer op het veld nog een praatje mee kan doen. Ga ik 3 kilometer verder dan heb ik enkele grote warenhuizen. Delhaize, Colruyt, Aldi, noem maar op. 3 kilometer naar de andere kant heb je het dorpscentrum waar je veel winkels hebt. En waar je gratis en onbeperkt op de verschillende dorpsparkings en rond de kerk kan parkeren. Of waar je nog rustig met je fiets kan rond rijden zonder gevaar op omver gereden te worden of dat ze je fiets stelen.

Start ik een van mijn classic cars - oldtimers dan hangt bij sommige wagens de oprit vol rook. De buurman komt dan al eens met een flesje bier af en we zitten urenlang over koetjes en kalfjes te praten. Vertrek ik eens met een van die wagens dan horen ze mij 100 meter verder ook. Staat er iemand aan de straatzijde dan zie ik direct een hand zwaaien en soms ook een duim opsteken. Hier is het ook iedereen kent iedereen nog bij naam en bijnaam. Als de zoon van mijn buurman met zijn Subaru STi 's nachts na een nacht doorzakken thuis komt is iedereen wakker. Maar we zijn ook jong geweest en nu nog jong van geest en 1 minuut later slapen we alweer verder. Ook als ze eens op een zonnige zondagmiddag een kleine tuningmeeting bij hun thuis houden en ze oorverdovende muziek in hun wagens draaien ga ik soms eens kijken. Altijd leuk om te horen wat er bij de jeugd leeft en hoe ze denken. Het is al eens geweest dat ze met zijn allen zich in mijn garage stonden te vergapen. Zalig toch met een leeftijdsverschil van 25-30 jaar maar dezelfde passies.

Wat ik hiermee wil zeggen BDW en elke andere politicus kan doen en zeggen wat hij wil over zijn stad. Wie er niet wil of moet zijn zal er nooit komen.
toen ik je eerste paragraaf las, dacht ik spontaan dat jij in de jaren '60 woonde!

beetje jaloers toch wel!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:02   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.411
Standaard

Vlaanderen is overbevolkt.
We zouden terug moeten van de actuele 6,5 mio (klopt dit?) naar 3 mio.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:09   #20
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Haha wel links van mij een gepensioneerd koppel in een gerestaureerde hoeve. Die komen nog amper buiten en ik heb al een soort overeenkomst met hun dat als ze sterven ik dat kan kopen. Rechts van mij weiland waar vroeger koeien in stonden maar de laatste jaren nog eenmaal per jaar wordt omgeploegd en gezaaid. Helaas verkoopt de boer dat stuk (nog) niet. Achter mij kilometers bossen en overstromingsgebied waar ik uren met de loslopende hond kan wandelen. Vroeger zelfs met het jachtgeweer op de schouder maar dat mag nu niet meer. Maar destijds zei de politie er wel niets van en lachte de politie of boswachter vriendelijk tegen mij als ik hun tegen kwam. Voor mij woont een gepensioneerd boerenkoppel. Links van hun landbouwgronden waar ze paarden hebben op staan. En rechts van hun een bouwgrond dat voor hun kleinkind is. Verder wat nieuwbouwwoningen die gemengd tussen oudere woningen staan. Maar ik heb hier 20 jaar geleden ook gebouwd. De grond zelfs veel vroeger gekocht, toen bijna 20 are bouwgrond + 2 hectare bosgrond nog goedkoper was dan nu een klein stuk landbouwgrond. Waar je nog in de tuin een tuinhuis/berging/rommelgarage van 10 X 15 meter mocht bijbouwen.

En op 3 kilometer alle voorzieningen en winkels die je nodig hebt.
En niet milieu vriendelijk maar hier stookt men in de tuin nog vrij veel afval in zo een allesverbrander/ton op. Hier ruik je op een koudere avond nog de open haarden die overal branden. Het voordeel van zo wonen is geen stress van op elkaar gepakt te zitten. Zet mij een maand in een appartement of rijwoning in een stad en ik sta niet in voor de gevolgen. Zot zou ik er worden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be