Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 22:01   #41
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Allemaal mensen dus die pro multikul zijn als ik het goed begrijp. Nog meer moslims dus. Niettegenstaande Angela Merkel ooit gezegd heeft dat multikul een mislukking was. Maar wacht .. zijn al die mensen wel bereid om al die multikul sociale gevallen uit hun eigen zak te onderhouden ? Nee, dacht ik. Hoeveel hebt ge er zelf thuis zitten beste multikuller ? Alle avonden een paar illegalen die mee aan tafel mogen zitten bij U ? Ik denk het niet.

De multikul last door anderen laten betalen daar zijn jullie goed in. En denken jullie nu echt dat die moslims als ze het hier voor het zeggen gaan hebben jullie gaan sparen ? Vergeet het. Jullie worden evengoed gesodomiseerd of afgeslacht als niet-moslims als het zover is.

En dan zijn er nog de duizenden mensen die er lekker aan verdienen aan al dat multikul gedoe. Advokaten, huisjesmelkers, winkels, mensen die zwartwerkers aannemen in het bouwbedrijf etc...
DeProf_eet is offline  
Oud 13 januari 2015, 22:09   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Allemaal mensen dus die pro multikul zijn als ik het goed begrijp. Nog meer moslims dus. Niettegenstaande Angela Merkel ooit gezegd heeft dat multikul een mislukking was. Maar wacht .. zijn al die mensen wel bereid om al die multikul sociale gevallen uit hun eigen zak te onderhouden ? Nee, dacht ik. Hoeveel hebt ge er zelf thuis zitten beste multikuller ? Alle avonden een paar illegalen die mee aan tafel mogen zitten bij U ? Ik denk het niet.

De multikul last door anderen laten betalen daar zijn jullie goed in. En denken jullie nu echt dat die moslims als ze het hier voor het zeggen gaan hebben jullie gaan sparen ? Vergeet het. Jullie worden evengoed gesodomiseerd of afgeslacht als niet-moslims als het zover is.

En dan zijn er nog de duizenden mensen die er lekker aan verdienen aan al dat multikul gedoe. Advokaten, huisjesmelkers, winkels, mensen die zwartwerkers aannemen in het bouwbedrijf etc...
Da's een schot in de roos !
Boduo is offline  
Oud 15 januari 2015, 21:47   #43
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat.

Ik kan er even niet bij dat na de laffe aanslagen van de afgelopen dagen in Frankrijk er nog steeds zoveel mensen zijn, die het dreigende gevaar, nog steeds niet willen inzien en zelfs opkomen voor de verdere Islamisering van Europa?

Rare wereld waar we in leven tegenwoordig
Wel vergeet niet dat er massa's mensen aan de multikul geld verdienen. Ze onderschatten de gevolgen inderdaad en willen tegen wil en dank meer multikul. Moest ik een kind zijn zou ik later wel eens aan mijn vader kunnen vragen ? Wat heb jij gedaan om dit alles toe te staan ? Ik zou het hem heel kwalijk nemen wetende dat hij bvb bij de groep mensen behoorde die het multikul gebeuren toeliet.
DeProf_eet is offline  
Oud 16 januari 2015, 10:09   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wel vergeet niet dat er massa's mensen aan de multikul geld verdienen. Ze onderschatten de gevolgen inderdaad en willen tegen wil en dank meer multikul. Moest ik een kind zijn zou ik later wel eens aan mijn vader kunnen vragen ? Wat heb jij gedaan om dit alles toe te staan ? Ik zou het hem heel kwalijk nemen wetende dat hij bvb bij de groep mensen behoorde die het multikul gebeuren toeliet.
Kleinkinderen? Mijn kinderen zijn intussen 30+ en die beginnen het licht ondertussen ook al te zien hoor. De indoctrinatie die ze op school krijgen binnengelepeld duurt maar zolang tot ze zelf de gevolgen van het pamperbeleid mogen ondervinden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:17   #45
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Tienduizenden mensen op straat in Duitsland tegen anti-moslimbeweging Pegida

Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er in duitsland een anti-joodbeweging zou verschijnen...

oh wacht.. nvm.

Blijkbaar hebben die tienduizenden duitsers tegen Pegida dus wel iets geleerd van hun geschiedenis
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 januari 2015 om 21:21.
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:26   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er in duitsland een anti-joodbeweging zou verschijnen...

oh wacht.. nvm.

Blijkbaar hebben die tienduizenden duitsers tegen Pegida dus wel iets geleerd van hun geschiedenis
Want je mag niet tegen joden demonstreren?
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:26   #47
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Waar blijven de Protestanten?Ze zijn eigenlijk de katholieken die de bijbel echt volgen volgens de letter,een katholieke islam?
fabianen is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:28   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er in duitsland een anti-joodbeweging zou verschijnen...

oh wacht.. nvm.

Blijkbaar hebben die tienduizenden duitsers tegen Pegida dus wel iets geleerd van hun geschiedenis
Het is juist omdat Duitsland nog altijd de psychologische gevolgen draagt van zijn anti-Jood verleden dat er terughoudend gereageerd wordt.
Véél té terughoudend, want het moslimgeweld dat vandaag over héél de wereld onschuldige slachtoffers maakt is evenmin goed te praten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:28   #49
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er in duitsland een anti-joodbeweging zou verschijnen...

oh wacht.. nvm.

Blijkbaar hebben die tienduizenden duitsers tegen Pegida dus wel iets geleerd van hun geschiedenis
bij een anti-joodbeweging zou hetzelfde gebeuren als bij een anti-turkbeweging namelijk verboden worden wegens racisme

Verzet tegen een sluwe kolonisatie en een sluipende islamisering daarentegen is volgens mij volledig democratisch.

Ben jij zo dom of doe jij je opzettelijk zo dom voor voor politiek gewin?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 16 januari 2015 om 21:28.
Drukazz is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:29   #50
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kleinkinderen? Mijn kinderen zijn intussen 30+ en die beginnen het licht ondertussen ook al te zien hoor. De indoctrinatie die ze op school krijgen binnengelepeld duurt maar zolang tot ze zelf de gevolgen van het pamperbeleid mogen ondervinden.
In mijn geval had ik dat allang door wat er scheelde aan mijn kennis en leerprocessen, ten opzichte van mijn ouders blijken ze zelf niet te beseffen dat ik al heel wat zaken doorgeprikt heb en toch blijven ze volharden in hun idee dat ze gelijk hebben, puur omdat ze mij nog steeds als een KIND beschouwen, in plaats van een volwassene die leert omgaan met kritieken en discussie niet schuwt !...maar zij sluiten dat uit omdat ze er zelf niet aan uit zijn of ze mij op dat punt betrouwbaar achten maar de voorbije jaren mijn evolutie vanaf de pubertijd met wantrouwen hebben gesterkt, heel moeilijk om die mensen eens van gedachten te doen veranderen omtrent hun overtuigingen en/of ideeën.

(ik ben dertig plus en ouders naderen beide de zestig met twee jaar verschil )

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 16 januari 2015 om 21:30.
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:35   #51
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
bij een anti-joodbeweging zou hetzelfde gebeuren als bij een anti-turkbeweging namelijk verboden worden wegens racisme

Verzet tegen een sluwe kolonisatie en een sluipende islamisering daarentegen is volgens mij volledig democratisch.

Ben jij zo dom of doe jij je opzettelijk zo dom voor voor politiek gewin?
Laten we vanuit gaan dat in het verleden de kolonisatie de oorzaak is voor de gevolgen die zich nu manifesteren ?

Is een heel plausibele verklaring op de omstandigheden, immigratie vertelt krak hetzelfde verhaal, door kolonisatie (inbreuken op de sociale samenhang van de plaatselijke samenleving) is de oorzaak dat immigratie het gevolg is van kolonisatie uit het verleden door de westerse/Europese (hoge stand) individuele landen !
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:38   #52
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Laten we vanuit gaan dat in het verleden de kolonisatie de oorzaak is voor de gevolgen die zich nu manifesteren ?

Is een heel plausibele verklaring op de omstandigheden, immigratie vertelt krak hetzelfde verhaal, door kolonisatie (inbreuken op de sociale samenhang van de plaatselijke samenleving) is de oorzaak dat immigratie het gevolg is van kolonisatie uit het verleden door de westerse/Europese (hoge stand) individuele landen !
België heeft alleen te maken met kolonisatie in Congo. En van Congolezen heb ik nog nooit last gehad.
Drukazz is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:41   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
bij een anti-joodbeweging zou hetzelfde gebeuren als bij een anti-turkbeweging namelijk verboden worden wegens racisme

Verzet tegen een sluwe kolonisatie en een sluipende islamisering daarentegen is volgens mij volledig democratisch.

Ben jij zo dom of doe jij je opzettelijk zo dom voor voor politiek gewin?
Hoeveel vrijheid van meningsuiting hebben jullie in België eigenlijk nog? het is gewoon eng de reacties die ik hier lees.

Mogen jullie serieus niet demonstreren tegen een bepaalde bevolkingsgroep?
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:47   #54
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Ben katholiek,zoals een moslim een geloof is.Volg ik mijn geloof?Nee,ben ik slecht?Nee,want mijn geloof is iemand anders respecteren als die mij respecteert.Noem mij maar licht-gelovig.
fabianen is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:48   #55
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
België heeft alleen te maken met kolonisatie in Congo. En van Congolezen heb ik nog nooit last gehad.
Neen, België was het enigste land dat tot de eerste koning aantrad nooit heeft meegedaan aan kolonisatie...Frankrijk, Spanje, Portugal, Nederland (WIC,VOC) en nog enkele waren daar al eerder mee bezig dan je zou denken...

maar migratie van de Congolezen naar België is een ander paar mouwen, immers door toedoen van de koning van België in het verleden en achteraf is dat land doorverkocht aan de chinezen, of dat kan bevestigd worden dat weet ik niet maar het gevolg van de kolonisatie uit het verleden en afhankelijk van de schade die er werd aangericht, is er een migratie return op gang gekomen, wetende dat de Congolezen waarschijnlijk een beter leven konden opbouwen in België en toch de schade wou compenseren die België indertijd achter heeft gelaten, dit was ook de reden waardoor er interne oorlogen uitbraken over de positie van het gekoloniseerde land, door België opgeëist als hun eigendom !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 16 januari 2015 om 21:49.
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:58   #56
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Laten we vanuit gaan dat in het verleden de kolonisatie de oorzaak is voor de gevolgen die zich nu manifesteren ?
Is een heel plausibele verklaring op de omstandigheden, immigratie vertelt krak hetzelfde verhaal, door kolonisatie (inbreuken op de sociale samenhang van de plaatselijke samenleving) is de oorzaak dat immigratie het gevolg is van kolonisatie uit het verleden door de westerse/Europese (hoge stand) individuele landen !
Kolonialisme is helemaal geen plausibele verklaring. Want dan zou er geen verschil zijn tussen de landen, die qua geloofsovertuiging anders liggen. (Islam / Christendom / Taoïsme / Boedhisme / Hindoeïsme / Animisme/...). En zouden niet-gekoloniseerde landen zoals Saoedië-Arabië, Iran, Yemen, Afghanistan ... een duidelijk verschil laten zien qua aantal terroristen. Nee, de belagers van onze vrijheden, de terroristen, aanslagplegers hebben één kenmerk gemeen: ze komen zonder onderscheid uit een moslim-gemeenschap en veelal uit een moslimland. En kolonisatie of niet heeft hiermee niets te zien. Voorbeeld: hoeveel hindoe-terroristen uit Indië hebben reeds aanslagen gepleegd in het Westen?
fcal is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:03   #57
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kolonialisme is helemaal geen plausibele verklaring. Want dan zou er geen verschil zijn tussen de landen, die qua geloofsovertuiging anders liggen. (Islam / Christendom / Taoïsme / Boedhisme / Hindoeïsme / Animisme/...).
ooit gehoord van de Bodu Bala Sena? van Ashin Wirathu Thera die duizenden terreur slachtoffers hebben gemaakt?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:06   #58
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kolonialisme is helemaal geen plausibele verklaring. Want dan zou er geen verschil zijn tussen de landen, die qua geloofsovertuiging anders liggen. (Islam / Christendom / Taoïsme / Boedhisme / Hindoeïsme / Animisme/...). En zouden niet-gekoloniseerde landen zoals Saoedië-Arabië, Iran, Yemen, Afghanistan ... een duidelijk verschil laten zien qua aantal terroristen. Nee, de belagers van onze vrijheden, de terroristen, aanslagplegers hebben één kenmerk gemeen: ze komen zonder onderscheid uit een moslim-gemeenschap en veelal uit een moslimland. En kolonisatie of niet heeft hiermee niets te zien. Voorbeeld: hoeveel hindoe-terroristen uit Indië hebben reeds aanslagen gepleegd in het Westen?
Niet helemaal, er zijn wel degelijk tot betrekking van het kolonisatieonderwerp in het verleden met westerse landen aan slavenhandel gedaan, de pariteit hiermee is heel duidelijk, door slavenhandel steun je indirect wel de migratie waarvan de slaaf eigenlijk uit een andere land van herkomst is...zo kun je ook ongemerkt koloniseren, het verband hiermee is dat het gevolg van de slavenhandel de return op migratie heeft bewerkstelligt...ik kan niet anders verklaren aan de hand van het gedrag waarmee geweld toegepast wordt om te radicaliseren omdat ze zich gekwetst voelen over de omstandigheden uit het verleden...de laatste tijd is dat wel duidelijk zichtbaar aan het worden...de meeste landen pakweg 90 % zijn inmiddels niet Souverein meer.
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:10   #59
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen, België was het enigste land dat tot de eerste koning aantrad nooit heeft meegedaan aan kolonisatie...Frankrijk, Spanje, Portugal, Nederland (WIC,VOC) en nog enkele waren daar al eerder mee bezig dan je zou denken...

maar migratie van de Congolezen naar België is een ander paar mouwen, immers door toedoen van de koning van België in het verleden en achteraf is dat land doorverkocht aan de chinezen, of dat kan bevestigd worden dat weet ik niet maar het gevolg van de kolonisatie uit het verleden en afhankelijk van de schade die er werd aangericht, is er een migratie return op gang gekomen, wetende dat de Congolezen waarschijnlijk een beter leven konden opbouwen in België en toch de schade wou compenseren die België indertijd achter heeft gelaten, dit was ook de reden waardoor er interne oorlogen uitbraken over de positie van het gekoloniseerde land, door België opgeëist als hun eigendom !
België heeft een welvarend land achtergelaten met een water-, wegen- en spoornet in prima conditie. De industrie was met name in Katanga stevig uitgebouwd en er waren talrijke goed functionerende plantages. De oorlogen, die later uitbraken waren onder de interne volkeren. Op een paar uitzonderingen na waren alle Belgen er vertrokken. De missionarissen zijn er het langst gebleven maar vormden geen economische speler of politieke speler, gezien zij vooral aan ontwikkelingswerk deden. De bezittingen van Belgen zijn in dit land de een na de andere verloren gegaan.

Laatst gewijzigd door fcal : 16 januari 2015 om 22:11.
fcal is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:16   #60
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ooit gehoord van de Bodu Bala Sena? van Ashin Wirathu Thera die duizenden terreur slachtoffers hebben gemaakt?
Gaan we een hitparade opstellen?
Iedereen weet dat andere religieuze en niet-religieuze overtuigingen een zwaar verleden hebben dat maakt de miserie waar we vandaag mee zitten niet minder erg.
Yordin is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be