Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2004, 10:25   #1
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

INTERVIEW. Louis Michel: Het antwoord op de Vlaamse eisen is ,,neen''

BRUSSEL - ,,Neen.'' Dat is het korte antwoord van vice-premier Louis Michel (MR) op vragen naar een splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde of verdere stappen in de staatshervorming. ,,De Vlamingen moeten niet bang zijn dat ze een prijs moeten betalen, want er valt niets te verkrijgen.''


- Alle Vlaamse partijen willen snel werk maken van een splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Waarom blijven de Franstaligen zich daar met hand en tand tegen verzetten?Brussel-Halle-Vilvoorde is geen zaak waarover kan onderhandeld worden, zelfs als het ons zetels oplevert. Want het gaat niet over zetels, het gaat over principes. De enige mogelijke oplossingen die ik op dit moment zie, zijn een uitbreiding van het Brussels gewest of een status quo.

Ik zie trouwens niet in welk nut een splitsing voor de Vlamingen heeft. Welke naïeveling gelooft dat er een risico bestaat voor een verfransing van Vlaanderen? Ik ken veel mensen in Vlaanderen en heb er reusachtig veel vrienden. Die liggen niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde. - Die kieskring is toch een anomalie in het federale België. Nederlandstaligen in Waals-Brabant kunnen ook niet op Vlaamse lijsten stemmen?Vlamingen die in Geldenaken wonen (de thuisbasis van Michel, red.) en een vertaling willen van documenten, krijgen dat zonder problemen. Als mensen trouwen in mijn gemeente en er zijn Vlamingen bij, dan spreek ik Nederlands. Ik heb daar absoluut geen problemen mee. Waar het echt over gaat, is dat we in ons land al te ver gegaan zijn met de regionalisering. De regionalisering van Buitenlandse Handel was bijvoorbeeld een heel slechte zaak.

- Waarom hebben de Franstaligen dan niet zo lang geleden de regionalisering van de wapenuitvoer geëist en gekregen?Het moet nu voor eens en voor altijd gedaan zijn met dat verhaal. Iedereen die bij de regeringsonderhandelingen rond de tafel zat, weet zeer goed dat de regionalisering van de wapenuitvoer geen eis was van de Franstaligen. Ze is er gekomen op vraag van de vijfde vleugel van de coalitie, Spirit. Ik was geen vragende partij, meer nog: ik was tegen.

- Als de regionalisering te ver is doorgeslagen, waarom moet dan na de verkiezingen in een Forum onderhandeld worden over verdere stappen in de staatshervorming?Het Forum zal plaatsvinden. En het staat iedereen vrij onderwerpen op tafel te leggen. Maar ik zie niet in welk belang de Franstaligen bij het Forum hebben. Verdere stappen in de staatshervorming zijn tegen onze belangen en tegen onze principes. De Vlamingen moeten niet bang zijn dat ze een prijs moeten betalen, want er valt niets te verkrijgen. Het antwoord op de Vlaamse eisen is eenvoudig: neen.



Bron: De Standaard (www.destandaard.be)
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 10:42   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Zoals voorspeld. N.O.N!

En nu maar afwachten of onze veelbelovende 'Vlaamse'' politici even veel haar op hun tanden hebben om de Belgische grondwet te doen respecteren als de Waalse om dat NIET te doen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 10:44   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Voila na het non van Di Rupo nu het neen van Michel.

Na de knieval van CDV voor Di Rupo 'ge moet geen schrik hebben' is het duidelijk voor iemand die Vlaams nationaal wil stemmen.

Respect voor de antiracisme wet hebben ze wel allemaal, respect voor de grondwet en het arbitragehof hebben ze duidelijk niet.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:07   #4
Sale-Flamin
Burgemeester
 
Sale-Flamin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2004
Berichten: 519
Standaard

Eerlijk gezegd, we mogen er nu toch van uitgaan dat paars de verkiezingen van 13 juni niet zal overleven omdat de VLD na een jaar federaal beleid neergemokerd zal worden door de kiezer. Wat heeft de VLD dan nog te vrezen van de Waalse partijen, waarom splitst ze de splitsing BHV niet door de maag van de Waalse coalitiegenoten zoals die dat ook deden met het migrantenstemrecht.

De federale regering is tock al terminaal ziek, sluit dat somber hoofdstuk dan in schoonheid af en laat de regering vallen over de splitsing BHV en geef de Vlamingen waar ze al 40 jaar rechtmatig eisen.

De pot op met Di Rupo en Michel, geen Waalse inmenging meer in Vlaanderen.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:12   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Dat belooft hevige discussies in dit Forum na de verkiezingen...............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:21   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat belooft hevige discussies in dit Forum na de verkiezingen...............
neen, rode kaken ja van al dat gelul over Paars zal verliezen...
zij die Paars naar de verdoemenis verwijzen zullen hun wonden likken...
vermits hun voorspelling niet zal uitkomen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:26   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat belooft hevige discussies in dit Forum na de verkiezingen...............
neen, rode kaken ja van al dat gelul over Paars zal verliezen...
zij die Paars naar de verdoemenis verwijzen zullen hun wonden likken...
vermits hun voorspelling niet zal uitkomen...
Ik ga dit toch maar even inkaderen,

om jou ermee te confronteren na 13 juni.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:28   #8
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

De vadsige Loulou geeft het hier op een zilveren plaatje aan Verhofstadt. Als Verhofstadt deze met 2 handen gebruikt om de splitsing erdoor te duwen vóór 13 juni kan hij de voorspelde schade aanzienlijk beperken.

Maar daarvoor moet hij ballen aan zijn lijf hebben en het tegendeel is jammerlijk al meerdere malen gebleken
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:32   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat belooft hevige discussies in dit Forum na de verkiezingen...............
neen, rode kaken ja van al dat gelul over Paars zal verliezen...
zij die Paars naar de verdoemenis verwijzen zullen hun wonden likken...
vermits hun voorspelling niet zal uitkomen...
Bah, als het next month niet is zal het wel bij de verkiezingen erna zijn, op 't Vlaams Blok of op "iets anders". Want de huidige klotige bewindspartijen zijn aan 't doodbloeden. De burger zal zolang blijven tegenstemmen als dat nodig is. En als die bewindspartijen naast wat leugens niks doen aan de wensen en de problemen van die burger dan stuift ze sito presto shortest way naar de vergetelheid.
Het wordt 'democratie' genoemd he?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 11:59   #10
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard



Dit is mijn antwoord...er valt niets te onderhandelen, Halle-Vilvoorde is VLAAMS grondgebied! En als de Franstaligen daar niet akkoord mee zijn, zouden we best België opblazen...ach ja, da's waar ook, de Vlaamse softies willen zonodig de macht over heel België en zijn bereid daarvoor voor de Walen -keer op keer- te kruipen.

Gelukkig zijn er nog burgemeesters die geen straf te vrezen hebben van Waalse meesters en die de verkiezingen boycotten, goed wetende dat het hen in de problemen kan doen geraken. Hou vol.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 12:40   #11
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Laat onze Waalse vrienden maar NEE/NON zeggen,
dit kan enkel het einde van België verder bespoedigen.

Nog even volhouden, kameraden Nationalisten, het is bijna aan ons!
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:06   #12
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Wat is eigenlijk het gevolg als de burgemeesters volhouden? De Vlaamse en Europese verkeizingen in België ongeldig? Rode kaken in het buitenland? UNO waarnemers in den belziek? Nieuwe verkiezingen?
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:31   #13
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voila na het non van Di Rupo nu het neen van Michel.

Na de knieval van CDV voor Di Rupo 'ge moet geen schrik hebben' is het duidelijk voor iemand die Vlaams nationaal wil stemmen.
Tegendradigaard, je liegt er weer op los. Het zijn oa Van Rompuy en Geert Bourgeois die wetsvoorstellen hebben zitten indienen voor de onmiddellijke splitsing (een gewone meerderheid zou volstaan), die werden echter meteen verworpen door de meerderheid.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:39   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Want het gaat niet over zetels, het gaat over principes.
Merkwaardig is wel dat Grand Loulou nergens zegt over welk principe het dan wel mag gaan. Het machtsprincipe misschien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:42   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Tegendradigaard, je liegt er weer op los. Het zijn oa Van Rompuy en Geert Bourgeois die wetsvoorstellen hebben zitten indienen voor de onmiddellijke splitsing (een gewone meerderheid zou volstaan), die werden echter meteen verworpen door de meerderheid.
Jajaja, nu ze in de oppositie zitten. Maar toen ze aan de vetpotten van de macht zaten, hebben ze BHV helemaal niet gesplitst. En toen bestond de eis ook al, maar de CVP vond dat dit helemaal niet nodig was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 14:22   #16
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik ben benieuwd ...

Het ontspoort volgens mij ... en maar goed ook!
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 14:34   #17
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

Dat belziekske maar zo vlug en zo hard mogelijk uit elkaar spat!

Zij die nog enigszins twijfelden, hebben nu gezien hoe het er in dit kl***land aan toe gaat.

Vlaanderen in Europa, vrij en onafhankelijk!
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:47   #18
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66

neen, rode kaken ja van al dat gelul over Paars zal verliezen...
zij die Paars naar de verdoemenis verwijzen zullen hun wonden likken...
vermits hun voorspelling niet zal uitkomen...
Ik ga dit toch maar even inkaderen,

om jou ermee te confronteren na 13 juni.
geen probleem... je zal zien...
ik verwacht je...
wie laatst lacht, best lacht....

1) CD&V is even onbekwaam als CVP was de laatste 40 jaar...
2) NVA is al een even marginaal verschijnsel als alle VU en Spirit versies...
3) VB zal stikken in zijn eigen pretentie en nooit er iets van terecht brengen...
4) Groen kreeg mee de macht in een vorig leven AGALEV en verstikte in zijn onbenul...
5) De sossen hebben nu eenmaal voor zich dat Steve wel de nodige plezanterijen uit de mouw schudt...
6) Als de VLD eindelijk de mensen zal confronteren met de realisaties zwart op wit zullen hun kiezers van vorige keer en nog enkele rechtschapen mensen inzien dat de zest allemaal niks betekent...

Voila mensen... mijn glazen bol heeft het mij getoond... 't zal in de sacoche komen...
en al dat gelul hier van de ongeluksprofeten... niks veel zaaks...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:56   #19
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Mijn glazen bol zegt dat ik zaterdag de lotto ga winnen ...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:01   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Als de VLD eindelijk de mensen zal confronteren met de realisaties zwart op wit zullen hun kiezers van vorige keer en nog enkele rechtschapen mensen inzien dat de zest allemaal niks betekent...
Vreemd, maar ik heb op dit eigenste forum al een redelijk aantal VLD-ers horen zeggen dat ze daar heel anders over denken en dat ze niet langer op de VLD stemmen.
Zijn dat dan geen rechtschapen mensen of zien die iets anders dan wat jij ziet?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be