Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 24 april 2006, 11:56   #81
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

Alle gelul over vrijheid, ik wil gewoon de vrijheid terug om rustig alles 's avonds door een stad te kunnen lopen. Waarschijlijk is dat teveel gevraagd.
CutTheCrap is offline  
Oud 24 april 2006, 12:13   #82
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Ik durf wedden dat kunst en vrije meningsuiting er ook aal zullen moeten geloven.
Ik hoop dat je met 'kunst' niet : kak-machines, met verkwanseld voedsel beplakte zuilen, kevers op een stopnaald, naakte mannen die op een podium in een glas pissen en het dan zelf uitdrinken bedoeld? Noem dat dan liever 'een zekere (zieke) vorm van expressie'... En verdwijnen moet het voor mijn part niet mocht ik neofascistoïde gedachten koesteren, maar subsidies ervoor hoeven ook niet hoor.
genehunter is offline  
Oud 24 april 2006, 12:14   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Alle gelul over vrijheid, ik wil gewoon de vrijheid terug om rustig alles 's avonds door een stad te kunnen lopen. Waarschijlijk is dat teveel gevraagd.
kan je dat dan niet? ik loop regelmatig in Aalst rond (toch een stad) en heb ook al regelmatig 's nachts in Gent rondgelopen. nooit enig probleem gehad.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 april 2006, 12:17   #84
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Vrijheid en veiligheid worden normaals verward in deze discussie.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 12:20   #85
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan je dat dan niet? ik loop regelmatig in Aalst rond (toch een stad) en heb ook al regelmatig 's nachts in Gent rondgelopen. nooit enig probleem gehad.
Ongelooflijk. Kom gij nooit uit uw provincienest? Meneer vlijmscherp loopt regelmatig in ... Aalst rond, en daarom moet iedereen die in België op straat lastiggevallen, beledigd, aangevallen of beroofd wordt maar zijn mond houden. Als hij het niet gezien heeft, bestaat het niet. Wat een bot keukenmesje...

Laatst gewijzigd door baarle : 24 april 2006 om 12:22.
baarle is offline  
Oud 24 april 2006, 12:55   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan je dat dan niet? ik loop regelmatig in Aalst rond (toch een stad) en heb ook al regelmatig 's nachts in Gent rondgelopen. nooit enig probleem gehad.
Ik ook niet en ik loop ook nog elders rond. Maar ik loop dan ook niet met een MP3 te koop, hé.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 april 2006, 13:04   #87
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Stelen is nu eenmaal een menselijk instinct, dit negeren en dan met dure dingen rondlopen is erom vragen. Die dingen gebeuren nu eenmaal, mensen proberen altijd hun instincten te onderdrukken, door middel van beschavingen, maar uiteindelijk geeft dat een averrechts effect: het loopt op den duur gewoon de spuigaten uit. Dat is karma en gewoon pure logica. En mensen willen dat niet aanvaarden dat de samenleving nu gewoon aan zijn einde zit. Ze vechten liever voor het recht op zwak te zijn, wat die "negatieve" evolutie gewoon in de hand werkt. Ze doen maar...
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 13:13   #88
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Stelen is nu eenmaal een menselijk instinct, dit negeren en dan met dure dingen rondlopen is erom vragen. Die dingen gebeuren nu eenmaal, mensen proberen altijd hun instincten te onderdrukken, door middel van beschavingen, maar uiteindelijk geeft dat een averrechts effect: het loopt op den duur gewoon de spuigaten uit.
Gek. Ik voel helemaal niet de drang of het instinct om iemand van zijn mp3-speler te beroven, zelfs wanneer die persoon daarmee te koop loopt. Je zal dus iets anders moeten vinden om Joe te culpabiliseren en de handelingen van de moordenaars te rationaliseren...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2006, 13:16   #89
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat was ook mijn bedoeling ni.
Mensen stelen als ze zich dingen nie kunnen permitteren. Dat is normaal.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 13:21   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat was ook mijn bedoeling ni.
Mensen stelen als ze zich dingen nie kunnen permitteren. Dat is normaal.
Dat is helemaal niet normaal. Ik kan mij geen breedbeeld tv met surround toestanden permitteren. Toch voel ik geenszins de drang om de Fnac in Leuven 's nachts een bezoekje te brengen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2006, 13:30   #91
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Stelen is nu eenmaal een menselijk instinct, dit negeren en dan met dure dingen rondlopen is erom vragen. Die dingen gebeuren nu eenmaal, mensen proberen altijd hun instincten te onderdrukken, door middel van beschavingen, maar uiteindelijk geeft dat een averrechts effect: het loopt op den duur gewoon de spuigaten uit. Dat is karma en gewoon pure logica. En mensen willen dat niet aanvaarden dat de samenleving nu gewoon aan zijn einde zit. Ze vechten liever voor het recht op zwak te zijn, wat die "negatieve" evolutie gewoon in de hand werkt. Ze doen maar...
Pardon? Ik heb nooit het "menselijk instinct" om iets te stelen. Wel leuk dat U denkt dat UW steel-instinct des mensens is!

Ik wil trouwens een Mercedes cabrio.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 24 april 2006, 13:39   #92
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Véél te veel gevraagd.
Maar nu over dat stelen: als mensen echt gefrustreerd zijn, en niet van "goh ik wil een mercedes" (), dan is dat normaal dar ze stelen. En als machthebbers een maatschappij willen moeten zij verantwoordelijkheid opnemen en ni afschuiven op hun burgers. Uiteraard is dat onrealistisch, maar is dan ook een bewijs dat maatschappijen niet blijven draaien en vroeg of laat hun einde kennen.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 13:41   #93
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik hoop dat je met 'kunst' niet : kak-machines, met verkwanseld voedsel beplakte zuilen, kevers op een stopnaald, naakte mannen die op een podium in een glas pissen en het dan zelf uitdrinken bedoeld? Noem dat dan liever 'een zekere (zieke) vorm van expressie'... En verdwijnen moet het voor mijn part niet mocht ik neofascistoïde gedachten koesteren, maar subsidies ervoor hoeven ook niet hoor.
Dat IS ook kunst. Moet kunst altijd schoon zijn? Uw reactie is trouwens een bewijs dat het kunst is... Kunst dient onderandere om te provoceren. Kunst stelt een vraag en de reacties erop, welke dan ook, zijn een antwoord.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 13:50   #94
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik zal het hier ook eens posten:

Iemand deze film gezien?
http://www.digg.be/movie.php?id=783
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 15:47   #95
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan je dat dan niet? ik loop regelmatig in Aalst rond (toch een stad) en heb ook al regelmatig 's nachts in Gent rondgelopen. nooit enig probleem gehad.
Jij denkt zeker ook dat die Joe zich van alles heeft ingebeeld?
luc broes is offline  
Oud 24 april 2006, 15:48   #96
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

hopelijk komt den Duits hier rap terug [SIZE="1"](dixit ABI en hij heeft gelijk)[/SIZE]
PAJOT is offline  
Oud 24 april 2006, 15:54   #97
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
hopelijk komt den Duits hier rap terug [SIZE=1](dixit ABI en hij heeft gelijk)[/SIZE]
En alle kunstwerken "mee pakken" zekers, zoals Göring tijdens WO 2 ?
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline  
Oud 24 april 2006, 16:28   #98
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Stelen is nu eenmaal een menselijk instinct, dit negeren en dan met dure dingen rondlopen is erom vragen.
Inderdaad. Het is het argument van de typische verkrachter. "Ik had zin (natuurlijk instinct) en zij zag er lekker uit (ze vroeg er dus wel om)". Gij kunt het nog schoppen tot advocaat, Bhairav !
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 24 april 2006, 16:36   #99
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 17:14   #100
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Inderdaad. Het is het argument van de typische verkrachter. "Ik had zin (natuurlijk instinct) en zij zag er lekker uit (ze vroeg er dus wel om)". Gij kunt het nog schoppen tot advocaat, Bhairav !
Geertje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be