Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2015, 22:38   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Denk je nu echt dat bronnen zoals The Economist dit soort informatie aan het licht zullen brengen?
Ik geloof niet in de onafhankelijkheid ervan. James Rickards bevestigt dit alles en een meer bekwame man kun je echt niet vinden.

In plaats van whistleblowers als rommel aan de kant te zetten kun je maar beter kijken en argumenten weerleggen, in plaats van het op voorhand te ontkennen zonder discussie.

Er is 9 triljoen USD geprint en verdwenen via de federale reserve. Het kwam tot een rechtszaak en de hoofdverantwoordelijke weet zogezegd niet waar dat absurde bedrag naartoe is gegaan.

Staat dat ook in uw bronnen?
Hier de beelden van die zaak. Vreemd dat ik daarover nooit iets vernomen heb via het nieuws

https://m.youtube.com/watch?v=q9pnc7IXpC0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sorry, ik doe die "bron" niet eens open.
Een parlementaire hoorzitting vind je niet relevant.
Vreemd. De vragen zijn nochtans heel simpel en behoorlijk relevant.
De vragen gaan over wat er gebeurt met het monetaire beleid, meer bepaald met de enorme liquiditeit die uit het niets gecreëerd wordt.
De antwoorden op de vragen zijn: "ik weet het niet".
De enorme liquiditeit draait rond de 10 triljard dollar.
10 triljard dollar = 10.000.000.000.000.
Dat is meer dan 30.000 dollar per inwoner van de VS, kinderen en ouderen inbegrepen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 23:35   #22
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Het Engelse trillion vertaald zich naar biljoen in het Nederlands.

Het is lang geleden dat ik iets van Rickards gelezen heb maar in mijn ogen is het iemand in het rijtje van zovele mensen die af en toe eens juist zitten en voor de rest veel voorspellingen doen waar weinig van uitkomt.

Een jaar of vijf geleden bijvoorbeeld toen de S&P500 iets boven de 1000 punten stond vertelde hij zijn klanten dat ze aandelen moesten verkopen. Staat ondertussen dubbel zo hoog.

Hij schreeuwt ook al jaren dat de dollar gaat crashen maar totaal tegen zijn voorspellingen in staat de dollar index nu op het hoogste punt sinds 2003. Ik ben dus niet onder de indruk van het voorspellend vermogen van deze man.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 27 april 2015 om 23:38.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 01:39   #23
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Het Engelse trillion vertaald zich naar biljoen in het Nederlands.

Het is lang geleden dat ik iets van Rickards gelezen heb maar in mijn ogen is het iemand in het rijtje van zovele mensen die af en toe eens juist zitten en voor de rest veel voorspellingen doen waar weinig van uitkomt.

Een jaar of vijf geleden bijvoorbeeld toen de S&P500 iets boven de 1000 punten stond vertelde hij zijn klanten dat ze aandelen moesten verkopen. Staat ondertussen dubbel zo hoog.

Hij schreeuwt ook al jaren dat de dollar gaat crashen maar totaal tegen zijn voorspellingen in staat de dollar index nu op het hoogste punt sinds 2003. Ik ben dus niet onder de indruk van het voorspellend vermogen van deze man.
Je maakt die conclusie op basis van de enige factor waar economen geen vat op hebben: tijd

De crash die hij voorspelt is niet de enige uit de Amerikaanse geschiedenis. Het zelfde gebeurde van 1870 tot 1900 en van 1929 tot 1940. Het is ook niet de eerste monetaire reset.

De waarde van munteenheden kan tijdelijk gemanipuleerd worden en dat is wat er nu gebeurt met de USD. De reden waarom ze hoog staat tov de euro is omdat Goldman Sachs crimineel Mario Draghi de euro kapot maakt op commando van de ECB.

Het enige doel is om de euro te devalueren en het zal de economie voor geen meter aanzwengelen.

Dit is hoe Draghi reageerde toen een vrouwelijke actievoerder optrad

Protester confetti bombs ECB president

Noem mij maar een conspiracy theorist, maar het enige doel van de ECB is om de euro te doen falen.

De hoogstand van de USD is geen gevolg van de ''goed draaiende'' Amerikaanse economie, maar van het kapot maken van de euro

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 28 april 2015 om 01:53.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 01:52   #24
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een parlementaire hoorzitting vind je niet relevant.
Vreemd. De vragen zijn nochtans heel simpel en behoorlijk relevant.
De vragen gaan over wat er gebeurt met het monetaire beleid, meer bepaald met de enorme liquiditeit die uit het niets gecreëerd wordt.
De antwoorden op de vragen zijn: "ik weet het niet".
De enorme liquiditeit draait rond de 10 triljard dollar.
10 triljard dollar = 10.000.000.000.000.
Dat is meer dan 30.000 dollar per inwoner van de VS, kinderen en ouderen inbegrepen.
En waar was ''the economist'' om dit te publiceren?
Op welke zender is dit uitgezonden?

Gipsy en Zeus erkennen alleen ''waarheden'' die door propagandabladen worden geschreven.

10 000 miljard verdwenen maar je bent wel een complottheoreticus als je het hebt over de Rothchilds die de centrale banken in handen hebben.

Ik zet de champagne al klaar voor de dag dat de USD instort en Zeus zijn investering kwijt is
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 10:54   #25
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik zet de champagne al klaar voor de dag dat de USD instort en Zeus zijn investering kwijt is
Ge moogt op uw beide oren slapen. Zoals steeds "sell in may and go away, but remember to come back in september". Ik neem op tijd mijn winst.

Met wat zou ge die champagne trouwens betalen? Ik denk niet dat ze in de Colruyt of den Delhaize bitcoins accepteren. Of gebruik je stiekem toch Rotschild-reptilion-NWO-skullandbones-currency?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 12:17   #26
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De waarde van munteenheden kan tijdelijk gemanipuleerd worden en dat is wat er nu gebeurt met de USD. De reden waarom ze hoog staat tov de euro is omdat Goldman Sachs crimineel Mario Draghi de euro kapot maakt op commando van de ECB.

Het enige doel is om de euro te devalueren en het zal de economie voor geen meter aanzwengelen.
De dollar is niet alleen tegenover de euro gestegen, ik had het over de US dollar index, dat is een mandje dat de waarde van de dollar afweegt tegenover de euro, yen, pond, Canadese dollar, Zweedse kroon en Zwitserse frank.

Ik denk dat de euro en andere veel eerder dan de de dollar gaan crashen aangezien de grote jongens beseffen dat de USD the only game in town is. De dollar is de enige partij waar de gigantische kapitaalsstromen van de wereld terecht kunnen, het enthousiasme tegenover de euro is serieus aan het afkoelen en China is bijlange nog niet klaar om die rol over te nemen.

De laatste jaren is duidelijk geworden dat de EU met veel grotere problemen kampt dan de VS en ik denk dat vele van die Amerikaanse schrijvers dat moeilijk kunnen vatten.

Of het een complot is weet ik niet, ik denk eerder dat het pure incompetentie en hybris is. De Europese economie draait een stuk slechter dan die van de VS, de belastingen zijn hier veel hoger, er is geen eengemaakte schuldmarkt en op politiek vlak is er over weinig eensgezindheid. Kijk alleen nog maar naar hoelang de Griekse tragedie al aan het aanslepen is, en dan hebben we het nog niet over het feit dat het EU project bij de bevolking weinig steun kan vinden. Men is doodsbang van referendums. Bovendien is op militair vlak de VS ook een stuk veiliger, ze hebben het sterkste leger ter wereld en een invasie op het grondgebied van de VS is nagenoeg ondenkbaar.

Dusja ik denk de VS voorlopig vrij veilig zit, het is er geenrozengeur en maneschijn maar de euro kampt met veel grotere risico's. Het risico dat het vertrouwen in de euro wegvalt lijkt mij vele malen groter dan dat de USD als eerste omvalt.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 04:09   #27
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Deze praatjes waren er ook anno 2005 'de dag dat de dollar valt' heette dat destijds. Toendertijd is er een docu -VPRO tegenlicht- van dit onderwerp gemaakt. Dit met de nodige zwaaiende lichten en sirenes herinner ik me.

Nu 10 jaar later anno 2015 blijkt de nieuwe schatrijken van Amerika volop inzetten op duurzame energie en batterijen. Een triljarden industie dat het het zwarte goed -olie- zal binnen afziebare tijd zal doen verbleken. De val van de 'petro' dollar is wel weer slecht nieuws voor de OPEC en Putin.

Laatstgenoemde heeft alles met petro te maken, niets met dollar, en is wederom realistisch binnen 10 jaar..

Echter dat de dollar ooit niet meer de wereldmunt zal zijn in een feit, erbij zeggende zal dat 'ooit' nog ietwat langer op zich wachten dan hetgeen sensatie journalisten/'experts' het publiek wil doen geloven.

Zoals reeds eerder genoemd op dit forum; er is voorlopig nog geen alternatief voor de dollar

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 april 2015 om 04:39.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2015, 12:38   #28
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Is de Amerikaanse economie zowiezo nog van belang op middenlange termijn? Ik dacht van niet.

Vijf voormalige ontwikkelingslanden (China, India, Indonesië, Brazilië en Nigeria) zullen in 2050 samen een GDP van 120 biljoen hebben. Drie keer zo groot als dat van de VS. Je kan dus perfect Amerika volledig weglaten uit de wereldeconomie, en er zou weinig veranderen.

De negers en de spleetogen houden de toekomst in handen. Niet de angelsaksische varkens.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 02:33   #29
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Is de Amerikaanse economie zowiezo nog van belang op middenlange termijn? Ik dacht van niet.

Vijf voormalige ontwikkelingslanden (China, India, Indonesië, Brazilië en Nigeria) zullen in 2050 samen een GDP van 120 biljoen hebben. Drie keer zo groot als dat van de VS. Je kan dus perfect Amerika volledig weglaten uit de wereldeconomie, en er zou weinig veranderen.

De negers en de spleetogen houden de toekomst in handen. Niet de angelsaksische varkens.
Ik ken een paar zeer slimme negers, en dan meen ik ook echt slim.

Desalnietemin, de meerderheid is dom en lui, btw vandaag heb ik weer eens mijn schoonfamilie -negers- uit huis getrapt dit omdat ze aan het apegaren waren voor de/mijn buis. Heb hen nog nageroepen ga g.v.d. je huiswerk maken of doe iets ipv van de zielige kansarme uit te hangen. Idem Nigeria, een handvol Nigerianen is extreem slim, met de nodige GB's aan geheugen, vooral dat laatse intrigeert me; maar toch het merendeel van hen is vooral heel goed om gedurende de gehele dag aan een flesje soft of bier te lurken en resterend naar de straat, elkaar of buis te apegaren...

Wat jij doet C2C is lijntjes/grafieken doortrekken om hetgeen achterde getallen speelt gemakshalve achterwege te laten.

De slimste en rijkste spleetogen staan te trappelen om naar Angelsaksische landen te migreren. Dus ja voor hen een toekomst, maar niet in China.En inderdaad is Amerika geen je van het, maar nog steeds wel het land waar de slimste koppennaar trekken, zie bv Elon Musk. Laatstgenoemde is bepalend voor de toekomst.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 mei 2015 om 03:02.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 19:50   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een parlementaire hoorzitting vind je niet relevant.
Vreemd. De vragen zijn nochtans heel simpel en behoorlijk relevant.
De vragen gaan over wat er gebeurt met het monetaire beleid, meer bepaald met de enorme liquiditeit die uit het niets gecreëerd wordt.
De antwoorden op de vragen zijn: "ik weet het niet".
De enorme liquiditeit draait rond de 10 triljard dollar.
10 triljard dollar = 10.000.000.000.000.
Dat is meer dan 30.000 dollar per inwoner van de VS, kinderen en ouderen inbegrepen.
Dan moet je Belgie eens zien:
http://mecometer.com/compare/belgium...bt-per-capita/
http://mecometer.com/image/linechart...per-capita.png
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 6 mei 2015 om 19:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 21:06   #31
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
De dollar is niet alleen tegenover de euro gestegen, ik had het over de US dollar index, dat is een mandje dat de waarde van de dollar afweegt tegenover de euro, yen, pond, Canadese dollar, Zweedse kroon en Zwitserse frank.
De dollar is niet gestegen. Alle andere munten zijn simultaan gedaald door interventies van centrale banken om de economie ''aan te zwengelen'', waardoor de dollar sterker lijkt dan hij is. De USD die nu hoog staat is totaal geen maatstaf voor hun economie die zogezegd sterk staat. Dit is een flagrante leugen en de collapse zal er wel degelijk komen. De hoogstand van de dollar vandaag is vernietigend voor hun economie.

Citaat:
Ik denk dat de euro en andere veel eerder dan de de dollar gaan crashen aangezien de grote jongens beseffen dat de USD the only game in town is. De dollar is de enige partij waar de gigantische kapitaalsstromen van de wereld terecht kunnen, het enthousiasme tegenover de euro is serieus aan het afkoelen en China is bijlange nog niet klaar om die rol over te nemen.

De laatste jaren is duidelijk geworden dat de EU met veel grotere problemen kampt dan de VS en ik denk dat vele van die Amerikaanse schrijvers dat moeilijk kunnen vatten.

Of het een complot is weet ik niet, ik denk eerder dat het pure incompetentie en hybris is. De Europese economie draait een stuk slechter dan die van de VS, de belastingen zijn hier veel hoger, er is geen eengemaakte schuldmarkt en op politiek vlak is er over weinig eensgezindheid. Kijk alleen nog maar naar hoelang de Griekse tragedie al aan het aanslepen is, en dan hebben we het nog niet over het feit dat het EU project bij de bevolking weinig steun kan vinden. Men is doodsbang van referendums. Bovendien is op militair vlak de VS ook een stuk veiliger, ze hebben het sterkste leger ter wereld en een invasie op het grondgebied van de VS is nagenoeg ondenkbaar.
Dit zou zomaar een quote van Obama kunnen zijn. De Griekse ''tragedie'' is veroorzaakt door Goldman Sachs, die een bankroet land de EU hebben binnengeloodst via vervalste cijfers. Naar mijn mening met het doel om de problemen van vandaag te veroorzaken.
En over de OPEC - landen die de US dollar de rug toe keren, daar hoor je in de media niks over tot de collapse er is.

Ik geloof dat zowel de US dollar als de euro zullen crashen, en dat dit vooraf gepland was. We hebben immers geen euro en EU nodig om vrij met elkaar te kunnen handelen. Het doel van de EU is om onze soevereiniteit af te pakken en ze slagen er volledig in.

Welke munt eerst gaat en aan welk tempo is een bijzaak. Ik volg de situatie met Griekenland op de voet, en bij een exit ga ik mijn euros verzekeren via goud en zilver.

De tijd zal veel uitwijzen. Tegen 2016 zullen we zien wie er gelijk had
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 21:52   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De dollar is niet gestegen. Alle andere munten zijn simultaan gedaald door interventies van centrale banken om de economie ''aan te zwengelen'', waardoor de dollar sterker lijkt dan hij is. De USD die nu hoog staat is totaal geen maatstaf voor hun economie die zogezegd sterk staat. Dit is een flagrante leugen en de collapse zal er wel degelijk komen. De hoogstand van de dollar vandaag is vernietigend voor hun economie.



Dit zou zomaar een quote van Obama kunnen zijn. De Griekse ''tragedie'' is veroorzaakt door Goldman Sachs, die een bankroet land de EU hebben binnengeloodst via vervalste cijfers. Naar mijn mening met het doel om de problemen van vandaag te veroorzaken.
En over de OPEC - landen die de US dollar de rug toe keren, daar hoor je in de media niks over tot de collapse er is.

Ik geloof dat zowel de US dollar als de euro zullen crashen, en dat dit vooraf gepland was. We hebben immers geen euro en EU nodig om vrij met elkaar te kunnen handelen. Het doel van de EU is om onze soevereiniteit af te pakken en ze slagen er volledig in.

Welke munt eerst gaat en aan welk tempo is een bijzaak. Ik volg de situatie met Griekenland op de voet, en bij een exit ga ik mijn euros verzekeren via goud en zilver.

De tijd zal veel uitwijzen. Tegen 2016 zullen we zien wie er gelijk had

Podiumplaatsen bleiter van het jaar 2015

Brons: Another Jack
Zilver: Gipsy
Goud: Zeus

Zeveraar van het jaar: Euroseptic
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 05:56   #33
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De dollar is niet gestegen. Alle andere munten zijn simultaan gedaald door interventies van centrale banken om de economie ''aan te zwengelen'', waardoor de dollar sterker lijkt dan hij is. De USD die nu hoog staat is totaal geen maatstaf voor hun economie die zogezegd sterk staat. Dit is een flagrante leugen en de collapse zal er wel degelijk komen. De hoogstand van de dollar vandaag is vernietigend voor hun economie.

Dit zou zomaar een quote van Obama kunnen zijn. De Griekse ''tragedie'' is veroorzaakt door Goldman Sachs, die een bankroet land de EU hebben binnengeloodst via vervalste cijfers. Naar mijn mening met het doel om de problemen van vandaag te veroorzaken.
En over de OPEC - landen die de US dollar de rug toe keren, daar hoor je in de media niks over tot de collapse er is.

Ik geloof dat zowel de US dollar als de euro zullen crashen, en dat dit vooraf gepland was. We hebben immers geen euro en EU nodig om vrij met elkaar te kunnen handelen. Het doel van de EU is om onze soevereiniteit af te pakken en ze slagen er volledig in.

Welke munt eerst gaat en aan welk tempo is een bijzaak. Ik volg de situatie met Griekenland op de voet, en bij een exit ga ik mijn euros verzekeren via goud en zilver.

De tijd zal veel uitwijzen. Tegen 2016 zullen we zien wie er gelijk had
Goud en zilver verzekeren grammen metaal geen koopkracht.
Moment/prijs keuzes bepalen dat. Als u de gebeurtenis "exit" daarvoor gebruikt, dan gebruikt u eigenlijk een recent element, en elke speculant die voorzag, en dus eerdere elementen gebruikt, zal u minder grammen metaal hebben opgesolferd. Verzekering post mortem.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 22:12   #34
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Goud en zilver verzekeren grammen metaal geen koopkracht.
Moment/prijs keuzes bepalen dat. Als u de gebeurtenis "exit" daarvoor gebruikt, dan gebruikt u eigenlijk een recent element, en elke speculant die voorzag, en dus eerdere elementen gebruikt, zal u minder grammen metaal hebben opgesolferd. Verzekering post mortem.
De Chinezen importeren massaal goud, zo'n 4000 ton waarvan ze meer dan de helft niet aangeven.
De filosofie van Rickards daarover is als volgt:
China is een van 's werelds grootste houders van US treasury bonds, uiteraard allemaal geprijsd in US dollars.
China weet dat de US dollar aan de rand van de afgrond staat en dat hij massaal moet devalueren.
Al dit goud moet dienen als verzekering tegen daartegen. Het verklaart ook waarom China zo geheimzinnig doet over die import.
Bij nieuwe QE door Amerika zal de dollar enorm zakken en Rickards voorspelt daardoo uiteindelijk goudprijzen tussen 4 en 5000 USD/ ounce. De prijzen van vandaag zijn gemanipuleerd en onhoudbaar.

James Rickards currency wars simulation

Hoog Hollywoodgehalte, maar het is wel de adviseur van het Pentagon en de CIA die dit voorspelt.

Het enige waar ik voor vrees is dat overheden beslag zullen leggen op goud en zilver
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 mei 2015 om 22:20.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 12:42   #35
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Is de Amerikaanse economie zowiezo nog van belang op middenlange termijn? Ik dacht van niet.

Vijf voormalige ontwikkelingslanden (China, India, Indonesië, Brazilië en Nigeria) zullen in 2050 samen een GDP van 120 biljoen hebben. Drie keer zo groot als dat van de VS. Je kan dus perfect Amerika volledig weglaten uit de wereldeconomie, en er zou weinig veranderen.

De negers en de spleetogen houden de toekomst in handen. Niet de angelsaksische varkens.
Drie keer groot is relatief weinig als je de totale populatie van die landen vergelijkt met die van de VS. Enfin, men komt van ver.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be