Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2015, 07:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard EHBO Eerste Hulp Bij Ongevallen

Crevits wil daar wat meer swung in steken.

Verloren tijd volgens mij.
Een beperkte inleiding volstaat volgens mij. Zodat geïnteresseerden zich kunnen inschrijven in het Rode Kruis; zodat iedereen weet wat dat juist is.

Om fatsoenlijk ehbo te kunnen geven, moet ge minstens eens per jaar twee uren bijscholing (praktische !!) volgen, èn een beetje getraind worden om die actie toe te passen in stressvolle situaties.

Er is maar één efficiênte reflex op het niveau van de ganse bevolking, en dat is van de 112 ogenblikkelijk te bellen.
Er is maar één efficiënte taak van de overheid, en dat is te zorgen dat de mensen dat weten, en het middel te verbeteren (ik denk aan de app die ik gebruik van de VAB: ze moeten zelfs niet vragen waar ik me bevind, want ze zien het op hun scherm ...)
En vervolgens te zorgen dat de ambulance (met mensen die ten minste Vlaams verstaan ...) vlugger ter plaatse is. Inbegrepen Rood of Vlaams Kruis op meer massabijeenkomsten, zoals vb. de wekelijkse markt van je dorp.

Ik wil wel hoor, die ehbo, ik heb er zelf gevolgd. Zelfs hoe de defibrillator toegepast moet worden, heb ik mogen aanhoren in een demonstratie.
Maar het is te hoog gegrepen om te denken dat ge gans de bevolking iets meer kunt bijleren op dit vlak dan de huidige passieve kennis.

En ik heb toch liever dat een fatsoenlijk getrainde mij komt helpen binnen de kortste keren.

titel: Crevits wil EHBO voor elke leerling in middelbaar
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150427_01650529



Citaat:
Elke Vlaamse jongere moet twee uur reanimatietechnieken achter de kiezen hebben wanneer hij de middelbare school verlaat. Dat is de kern van een actieplan dat Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) zo snel mogelijk in de praktijk wil brengen.


EHBO op school maakt nu al deel uit van de eindtermen, maar wordt in de helft van de Vlaamse scholen niet toegepast door een overvol leerprogramma en een gebrek aan trainers en expertise. Nochtans is het belang ervan ontzettend groot. Wanneer iemand getroffen wordt door een hartfalen, is het snelle optreden van omstaanders cruciaal voor zijn overlevingskansen.

Crevits wil nu een samenwerkingsverband tot stand brengen tussen de onderwijskoepels, het Rode en Vlaams Kruis, gemeenten en brandweerkorpsen. Bedoeling is dat alle vijfdejaars een intensieve cursus krijgen, gevolgd door een opfrismoment in het zesde jaar, schrijft Het Laatste Nieuws maandag. De cursussen zullen gegeven worden door het Rode Kruis of door daartoe opgeleide leerkrachten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 09:52   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er scheelt toch iets aan dat mens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 11:49   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Ik zie de nadelen niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 14:14   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Hilde Crevits

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er scheelt toch iets aan dat mens.
Neen. Het is binnenkort komkommertijd, en dus moeilijk om te scoren. Voor de partij.
Mambo. Er is niets mis met Hilde Crevits. Niet omdat ik haar roots en partij genegen ben, hoewel ik wel zekere empathie kan opbrengen omdat ze ondertussen proberen wat humanistisch (mensvriendelijk) te zijn.
Feit is dat we het wel van de verkozenen moeten hebben, ook al zijn het tsjeven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 17:50   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Het is binnenkort komkommertijd, en dus moeilijk om te scoren. Voor de partij.
Mambo. Er is niets mis met Hilde Crevits. Niet omdat ik haar roots en partij genegen ben, hoewel ik wel zekere empathie kan opbrengen omdat ze ondertussen proberen wat humanistisch (mensvriendelijk) te zijn.
Feit is dat we het wel van de verkozenen moeten hebben, ook al zijn het tsjeven.
Als ik ze zie krijg ik schrik dat ze wil bijten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 18:11   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik ze zie krijg ik schrik dat ze wil bijten.
uw probleem
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be