Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2017, 18:29   #261
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou de republiek vlaanderen eigenlijk een taalwet hebben ?
Om communautaire heibel zoals in Linkebeek te voorkomen?

Everytime lost dat zo op:

Citaat:
Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk. Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=23
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 18:29   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou de republiek vlaanderen eigenlijk een taalwet hebben ?
Om communautaire heibel zoals in Linkebeek te voorkomen?

Everytime lost dat zo op:

Citaat:
Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk. Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=23
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 18:21   #263
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tût tût tût, uw bewering was, ik quote: "Als ze een Waal op de VTM of op de VRT interviewen , spreekt die nooit Nederlands,steeds Frans."

Je kent de definitie toch van het woordje "nooit", hé?

Ik wacht op uw rechtzetting.
Ik ga zelfs nog eens kloppen zie, enkel om jou te plezieren: http://sporza.be/cm/sporza/videozone...mmas/extratime
Christophe Deborsu heeft op de Vlaamse TV gewerkt en heeft er Nederlands gesproken. Zijn vrouw is trouwens Nederlandstalig.

Charles Michel uitgenodigd op een populair VTM-programma; hij spreekt er Nederlands :
https://www.youtube.com/watch?v=RQ_2qdVzjxI
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 19:49   #264
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Christophe Deborsu heeft op de Vlaamse TV gewerkt en heeft er Nederlands gesproken. Zijn vrouw is trouwens Nederlandstalig.

Charles Michel uitgenodigd op een populair VTM-programma; hij spreekt er Nederlands :
https://www.youtube.com/watch?v=RQ_2qdVzjxI
De uitzonderingen bevestigen de regel
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 07:15   #265
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij valt dus over één woord goed wetend wat de realiteit is.
Niet dat me dit van jou verwondert. Ik stel het alleen maar vast.

De titel van deze draad heb je niet gezien, zeker?
Ik heb die quote niet gemaakt hé...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 07:16   #266
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De uitzonderingen bevestigen de regel
Ik wacht nog op uw rechtzetting. Of ben je intellectueel niet in staat uw fout te erkennen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:08   #267
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Christophe Deborsu heeft op de Vlaamse TV gewerkt en heeft er Nederlands gesproken. Zijn vrouw is trouwens Nederlandstalig.

Charles Michel uitgenodigd op een populair VTM-programma; hij spreekt er Nederlands :
https://www.youtube.com/watch?v=RQ_2qdVzjxI

Beide voorvallen zijn echt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:10   #268
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik wacht nog op uw rechtzetting. Of ben je intellectueel niet in staat uw fout te erkennen?
Maak er nu ook geen probleem van hé Attila.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 23:31   #269
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer kleingeestig.
Inderdaad. Het is zeer kleingeestig dat Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Vlaanderen. Maar zo kennen we de Franstaligen en de belgiscisten die het altijd voor de francofone oproerkraaiers opnemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:16   #270
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad. Het is zeer kleingeestig dat Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Vlaanderen. Maar zo kennen we de Franstaligen en de belgiscisten die het altijd voor de francofone oproerkraaiers opnemen.
Laat ze maar doen Knuppel,
hoe meer de Franstaligen Frans blijven spreken in Vlaamse gemeenteraden, hoe vlugger we onafhankelijk zullen zijn.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 11:35   #271
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...inkebeek.dhtml

"Tijdens de gemeenteraad van faciliteitengemeente Linkebeek is deze avond, net als vorige keer, Frans gesproken zonder dat de voorzitter van de gemeenteraad ingreep.
Dit keer was het Dominique Schwarts van de Franstalige meerderheidsfractie LB die in het Frans een vraag stelde over de inrichting van een rommelmarkt. ...

Na afloop van de raadszitting betreurde Rik Otten namens de Vlaamse oppositie Prolink het aanhoudend Frans taalgebruik tijdens de zittingen.
In tegenstellling tot de vorige gemeenteraad, was de vertegenwoordigster van Vlaams-Brabants gouverneur De Witte dit keer wel aanwezig toen er Frans gesproken werd. Otten hoopt dan ook dat er vanuit de toezichthoudende overheid tegen zal worden opgetreden. "


Als de Franstaligen zo verder doen,

zal er niet vlug een Franstalige burgemeester in Linkebeek benoemd geraken

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 maart 2017 om 11:36.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 04:54   #272
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Laat ze maar doen Knuppel,
hoe meer de Franstaligen Frans blijven spreken in Vlaamse gemeenteraden, hoe vlugger we onafhankelijk zullen zijn.
"hoe meer"? zoals in 'als' of 'indien'?
Dat laatste zijn Knuppel haar fetish woordjes las ik hier ergens eerder.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 10:26   #273
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...inkebeek.dhtml

"Tijdens de gemeenteraad van faciliteitengemeente Linkebeek is deze avond, net als vorige keer, Frans gesproken zonder dat de voorzitter van de gemeenteraad ingreep.
Dit keer was het Dominique Schwarts van de Franstalige meerderheidsfractie LB die in het Frans een vraag stelde over de inrichting van een rommelmarkt. ...

Na afloop van de raadszitting betreurde Rik Otten namens de Vlaamse oppositie Prolink het aanhoudend Frans taalgebruik tijdens de zittingen.
In tegenstellling tot de vorige gemeenteraad, was de vertegenwoordigster van Vlaams-Brabants gouverneur De Witte dit keer wel aanwezig toen er Frans gesproken werd. Otten hoopt dan ook dat er vanuit de toezichthoudende overheid tegen zal worden opgetreden. "


Als de Franstaligen zo verder doen,

zal er niet vlug een Franstalige burgemeester in Linkebeek benoemd geraken
En mijn voorspelling kwam dus uit.


"Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) zal Yves Ghequiere niet benoemen als burgemeester van Linkebeek, omdat hij de taalwetgeving "weigert toe te passen". Ontslagnemend burgemeester Eric De Bruycker blijft dus in functie.

Ghequiere was voorgedragen nadat de niet-benoeming van Damien Thiéry meermaals bevestigd werd.
"Na de herhaalde arresten van de Raad van State, die de niet-benoeming van Damien Thiéry telkens bevestigden, had ik de hoop dat met de voordracht van Yves Ghequiere de weg van de pacificatie was ingeslagen. Het tegendeel blijkt nu echter het geval te zijn", reageert N-VA-minister Homans. "Men blijft zeer bewust provoceren en de taalwetgeving overtreden."

"Eerder deze maand raakte bekend dat er opnieuw Frans werd gesproken tijdens de gemeenteraad in Linkebeek zonder dat de voorzitter van de gemeenteraad ingreep.

Tot groot ongenoegen van minister Homans stelde Ghequiere ook vorige maand voor om bij de volgende verkiezingen de oproepingsbrieven in het Frans te laten versturen. Homans reageerde toen dat "Franstaligen de oproepingsbrieven in het Frans telkens opnieuw moeten aanvragen".


http://www.demorgen.be/binnenland/ho...beek-b7515042/
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 11:23   #274
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En mijn voorspelling kwam dus uit.


"Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) zal Yves Ghequiere niet benoemen als burgemeester van Linkebeek, omdat hij de taalwetgeving "weigert toe te passen". Ontslagnemend burgemeester Eric De Bruycker blijft dus in functie.

Ghequiere was voorgedragen nadat de niet-benoeming van Damien Thiéry meermaals bevestigd werd.
"Na de herhaalde arresten van de Raad van State, die de niet-benoeming van Damien Thiéry telkens bevestigden, had ik de hoop dat met de voordracht van Yves Ghequiere de weg van de pacificatie was ingeslagen. Het tegendeel blijkt nu echter het geval te zijn", reageert N-VA-minister Homans. "Men blijft zeer bewust provoceren en de taalwetgeving overtreden."

"Eerder deze maand raakte bekend dat er opnieuw Frans werd gesproken tijdens de gemeenteraad in Linkebeek zonder dat de voorzitter van de gemeenteraad ingreep.

Tot groot ongenoegen van minister Homans stelde Ghequiere ook vorige maand voor om bij de volgende verkiezingen de oproepingsbrieven in het Frans te laten versturen. Homans reageerde toen dat "Franstaligen de oproepingsbrieven in het Frans telkens opnieuw moeten aanvragen".


http://www.demorgen.be/binnenland/ho...beek-b7515042/
Bij mijn weten is Thiéry voorzitter van de gemeenteraad, en is hij en niemand anders dus verantwoordelijk voor het taalgebruik tijdens de zittingen. Jij zal dus eerst aantonen Ghequière hem toen verving, uiteraard.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 11:44   #275
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten is Thiéry voorzitter van de gemeenteraad, en is hij en niemand anders dus verantwoordelijk voor het taalgebruik tijdens de zittingen. Jij zal dus eerst aantonen Ghequière hem toen verving, uiteraard.
U bent blijkbaar al vergeten dat er ook al Frans gesproken werd tijdens een gemeenteraad van Linkebeek ,toen Thiéry afwezig was, en Ghequière hem verving als voorzitter van de gemeenteraad.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 11:46   #276
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten is Thiéry voorzitter van de gemeenteraad, en is hij en niemand anders dus verantwoordelijk voor het taalgebruik tijdens de zittingen. Jij zal dus eerst aantonen Ghequière hem toen verving, uiteraard.
Op 6 maart verving Ghequière hem. Hij greep niet in toen men weer in het Frans begon.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 12:39   #277
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Op 6 maart verving Ghequière hem. Hij greep niet in toen men weer in het Frans begon.
Citaat:
De voorbije weken werd meermaals Frans gesproken tijdens de gemeenteraad van Linkebeek, hoewel het gebruik van het Nederlands verplicht is. Tijdens de zitting van 6 maart gebeurde dat terwijl Ghequiere de gemeenteraad voorzat in afwezigheid van Thiéry. Ghequiere trad echter niet op. Bovendien gaf hij volgens Homans in een gesprek met de provinciegouverneur intussen ook aan dat hij geen graten ziet in het gebruik van het Frans.

Homans zal ook Ghesquiere niet benoemen als burgemeester van Linkebeek

Citaat:
Damien Thiéry noemde het nieuwe incident eerder deze maand nog een "kafkaiaans dilemma" voor Homans. Ghequiere niet benoemen zou volgens hem immers "verraad" zijn aan de Vlaamse minderheid in Linkebeek, aan wie Ghequiere was voorgesteld als oplossing voor de communautaire problemen.

Zou ze de zaak echter door de vingers zien, dan zou de N-VA-minister volgens Thiéry de stelling bevestigen dat het verplichte gebruik van het Nederlands enkel geldt voor burgemeesters en schepenen, maar niet voor gemeenteraadsleden. "Als de minister Yves Ghequiere benoemt, dan zullen alle gemeenteraden voortaan in het Frans verlopen", had hij er meteen fijntjes aan toegevoegd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...al-833957.html
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 12:39   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Vandaag in De Standaard: Yves Ghequiere wordt dan toch geen burgemeester in Linkebeek

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170329_02806125





http://www.standaard.be/cnt/dmf20170329_02806125
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 12:40   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Aan de Vlaamse regering om daar tegen te reageren.
Homans doet dat ook.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 13:41   #280
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En mijn voorspelling kwam dus uit.


"Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) zal Yves Ghequiere niet benoemen als burgemeester van Linkebeek, omdat hij de taalwetgeving "weigert toe te passen". Ontslagnemend burgemeester Eric De Bruycker blijft dus in functie.
Als Homans deze zaak aanpakt zoals ze evaluaties van personeel aanpakt, zijn we nog niet thuis.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be