Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2008, 22:13   #221
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

N° 148
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture148.gif‎
Bekeken: 194
Grootte:  51,6 KB
ID: 30332  

__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 23:06   #222
BenX
Burger
 
BenX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Berichten: 153
Standaard

Gun,

Wanneer krijgen we hier een vervolg van te zien?

BenX
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 23:37   #223
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws.
- Mayer Amschel Rothschild
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 23:40   #224
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

En daarmee verband houdend:

Citaat:
The few who could understand the system will either be so interested in its profits, or so dependent on its favours, that there will be no opposition from that class, while on the other hand, the great body of the people mentally incapable of comprehending the tremendous advantage that capital derives from the system, will bear its burdens without complaint, and perhaps without even suspecting that the system is inimical to their interests.
- John Sherman
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 23:50   #225
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Ik begrijp dat conspiracisten en conspirationisten geen bronnen nodig hebben voor hun zever, laster en verzinsels.

Toch zou het leuk zijn af en toe eens te vernemen waar en wanneer de "citaten" die ad nauseum van de éne conspiracy-website naar de andere gekopieerd worden vandaan komen.

In deze hele thread zie ik bitter weinig bronnen, enkel een obsessieve fixatie, veel belegen vooroordelen en reeds lang ontkrachte leugens.

Niet dat de aficionados zich daaraan storen. Integendeel.

Voor kritische mensen werkt dit soort geleide en doorzichtige propaganda gelukkig averechts. Ze is in wezen zelfontkrachtend.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 00:00   #226
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De term askenaz is zeer oud. Askenazi is het meervoud van Askenaz ( אַשְׁכֲּנָז ). De afstammelingen van Askenaz -zo luidt het verhaal-vestigden zich aanvankelijk in het gebied van het tegenwoordige Armenië, maar in latere joodse geschriften werd Askenaz geassocieerd met de Germaanse rassen (Duitsland). Daarom kent men de Duitse Joden nog steeds als de Ashkenazim.
De term 'Askenazi' zoals we die nu verstaan, doelt meestal op Oost-Europese joden, maar strikt genomen is deze betekenis, historisch gezien, veel te eng.

Askenaz was een afstammeling van Jaffet, zo wordt ons verteld.
Ik dacht ook dat het mv ashkenazim is.

(btw en anekdotisch, Yiddish wordt als een Germaanse taal met hebreeuwse elementen aanzien en werd ook met hebreeuwse lettertekens v R nr L geschreven-noch altijd door een aantal orthodoksen in Israel en elders trouwens. Die zien het Hebreeuws als de aan godsdienst voorbehouden taal en het yiddish als wereldlijke taal)

Zoals de Syrische Arianen naar het noorden uitbreiden en de Gothen ea ostrogothen en Vandalen beïnvloedden en naar het z Arabieren beïnvloedden, is het niet onlogisch dat de stammen van Judea ook dgl. evolutie kenden: Ashkenazim in één richting, Sefardim in een andere)

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2008 om 00:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 00:21   #227
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik begrijp dat conspiracisten en conspirationisten geen bronnen nodig hebben voor hun zever, laster en verzinsels.

Toch zou het leuk zijn af en toe eens te vernemen waar en wanneer de "citaten" die ad nauseum van de éne conspiracy-website naar de andere gekopieerd worden vandaan komen.

In deze hele thread zie ik bitter weinig bronnen, enkel een obsessieve fixatie, veel belegen vooroordelen en reeds lang ontkrachte leugens.

Niet dat de aficionados zich daaraan storen. Integendeel.

Voor kritische mensen werkt dit soort geleide en doorzichtige propaganda gelukkig averechts. Ze is in wezen zelfontkrachtend.


Ik post ook eens twee quotes hoor . Je zou beter zelf eens kijken naar je eigen vooroordelen, leugens en laster.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 00:39   #228
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik begrijp dat conspiracisten en conspirationisten geen bronnen nodig hebben voor hun zever, laster en verzinsels.

Toch zou het leuk zijn af en toe eens te vernemen waar en wanneer de "citaten" die ad nauseum van de éne conspiracy-website naar de andere gekopieerd worden vandaan komen.

In deze hele thread zie ik bitter weinig bronnen, enkel een obsessieve fixatie, veel belegen vooroordelen en reeds lang ontkrachte leugens.

Niet dat de aficionados zich daaraan storen. Integendeel.

Voor kritische mensen werkt dit soort geleide en doorzichtige propaganda gelukkig averechts. Ze is in wezen zelfontkrachtend.
Firestone, akkoord met jou.
'n tip <khazars> en <antisemitism> in Google ingeven
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 01:10   #229
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht


Ik post ook eens twee quotes hoor . Je zou beter zelf eens kijken naar je eigen vooroordelen, leugens en laster.
Ha! Jij-bakken! Ja, dat maakt je een meteen een stuk geloofwaardiger.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 01:41   #230
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Firestones reply was een duidelijke allusie op mijn posts. Er waren inderdaad geen bronnen bij gepost, my bad. Dat maakt me nog geen conspirationist of conspiracist, noch ben ik mijns inziens 'obsessief gefixeerd', bevooroordeeld of een (bewuste) leugenaar. Als er een andere reden was (lees: andere posts) om tot die conclusie te komen dan mag hij daarvan altijd een linkje geven (tsss hij geeft zelf geen bronnen!), in plaats van zomaar - bevooroordeeld - zijn commentaar te spuien. Iedereen maakt wel eens een fout maar daarom hoef ik de rest van zijn commentaar nog niet te slikken, hein?

Overigens lijkt het mij dat Firestone eerder zélf last heeft van een obsessieve fixatie met betrekking tot de nieuwe wereldorde.

Maar bon, da's het laatste wat ik hierover zeg; eigenlijk moet ik die forumruzies niet zo.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 13 februari 2008 om 01:44.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 08:03   #231
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Firestones reply was een duidelijke allusie op mijn posts.

***verder gemekker***
Wel neen.

Jouw posts waren de aanleiding tot mijn reactie.
Ze betrof echter de hele thread, zoals duidelijk stond:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
In deze hele thread zie ik bitter weinig bronnen, enkel een obsessieve fixatie, veel belegen vooroordelen en reeds lang ontkrachte leugens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Maar bon, da's het laatste wat ik hierover zeg; eigenlijk moet ik die forumruzies niet zo.
Vragen om bronnen voor straffe beweringen en "citaten" is geen forumruzie.

Voor de rest neem ik geen woord terug van wat ik schreef.

In deze thread wordt veel beweerd en niets gestaafd, dat mag ook gezegd worden. Zelfs al storen sommigen zich eraan.

Het Internet staat vol met "citaten", die kritiekloos van de éne website naar de andere gekopiëerd worden.
Sommige van deze citaten zullen wel echt zijn, al zijn ze misschien uit hun context gerukt.
Andere zijn beslist vervalst of helemaal verzonnen.

Het is aan wie "citaten" als argument aanbrengt om hun echtheid aan te tonen. Het is aan wie "citaten" als argument aanbrengt om de context aan te geven. Dat gebeurt in de samenzweringsthread zelden of nooit.
Integendeel, wanneer kritische lezers naar bronnen vragen worden ze uitgekafferd. Of wordt de bewijslast omgekeerd.

Het zij zo.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 februari 2008 om 08:06.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 09:44   #232
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het is aan wie "citaten" als argument aanbrengt om hun echtheid aan te tonen. Het is aan wie "citaten" als argument aanbrengt om de context aan te geven. Dat gebeurt in de samenzweringsthread zelden of nooit.
Integendeel, wanneer kritische lezers naar bronnen vragen worden ze uitgekafferd. Of wordt de bewijslast omgekeerd.

Het zij zo.
Voor vele citaten zijn er bronnen. Voor andere minder duidelijk. Wat jij insiniueert is dat al die citaten zomaar verzonnen zouden zijn en incorrect. De bovenstaande quote van politieker is bijvoorbeeld toegeschreven aan John Sherman, een Roshild protogé in een brief dd. 25 juni 1863.

Op deze pagina staat de orinigele brief en de communicatie die erop volgt. Deze quote lijkt mij wel authentiek te zijn met een grote graad van waarschijnlijkheid:

http://www.biblebelievers.org.au/acountry2.htm

Merk op, de oorspronkelijke bron is van belang, en niet het feit dat men in op deze pagina over rijke Joden spreek want jij zou dat weer al te graag aanhalen om het geheel te discrediteren door associatie.


Citaat:
The following was taken from a book entitled `Vindication', on pages 168-179, written by Judge Rutherford and appeared in a St. Louis Mo. newspaper in the 1890's:


Rothschild Brothers, Bankers,
London, June 25th, 1863

Messrs. Ikleheimer, Morton, and Vandergould,
No. 3 Wall St.,
New York, U.S.A.

Dear Sir:

A Mr. John Sherman has written us from a town in Ohio, U.S.A., as to the profits that may be made in the National Banking business under a recent act of your Congress, a copy of which act accompanied his letter. Apparently this act has been drawn upon the plan formulated here last summer by the British Bankers Association and by the Association RECOMMENDED TO OUR AMERICAN FRIENDS as one that if enacted into law, would prove highly profitable to the banking fraternity throughout the world.

Mr. Sherman declares that there has never been such an opportunity for capitalists to accumulate money, as that presented by this act, and that the old plan of State Banks is so unpopular, that the new scheme will, by contrast, be most favorably regarded, notwithstanding the fact that it gives the National Banks an almost absolute control of the National finance. `THE FEW WHO CAN UNDERSTAND THE SYSTEM,' HE SAYS, `WILL EITHER BE SO INTERESTED IN ITS PROFITS, OR SO DEPENDENT OF ITS FAVORS THAT THERE WILL BE NO OPPOSITION FROM THAT CLASS, WHILE ON THE OTHER HAND, THE GREAT BODY OF PEOPLE, MENTALLY INCAPABLE OF COMPREHENDING THE TREMENDOUS ADVANTAGES THAT CAPITAL DERIVES FROM THE SYSTEM, WILL BEAR ITS BURDENS WITHOUT COMPLAINT AND PERHAPS WITHOUT EVEN SUSPECTING THAT THE SYSTEM IS INIMICAL TO THEIR INTERESTS.'

Please advise fully as to this matter and also state whether or not you will be of assistance to us, if we conclude to establish a National Bank in the City of New York. If you are acquainted with Mr. Sherman we will be glad to know something of him. If we avail ourselves of the information he furnished, we will, of course, make DUE COMPENSATION." (emphasis mine)

"Awaiting your reply, we are "

Your respectful servants,

"Rothschild Brothers."
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 13 februari 2008 om 09:45.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 09:50   #233
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Voor vele citaten zijn er bronnen.
Geef ze dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Voor andere minder duidelijk.
Een "citaat" zonder bron is zonder meer waardeloos.
Toch blijven jullie ze kritiekloos herhalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat jij insiniueert is dat al die citaten zomaar verzonnen zouden zijn en incorrect.
Je liegt, zoals iedereen die in staat is te lezen wat ik schreef kan natrekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Merk op, de oorspronkelijke bron is van belang, en niet het feit dat men in op deze pagina over rijke Joden spreek want jij zou dat weer al te graag aanhalen om het geheel te discrediteren door associatie.
Gelieve jouw verkeerde methodologie niet op mij te projecteren.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 10:19   #234
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Gelieve jouw verkeerde methodologie niet op mij te projecteren.
*proest*

Wie discrediteerde er hier artikelen van het zogezegde anti-semetische illuminatie news, zelfs al kwamen die artikelen oorspronkelijk niet van die site.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 10:28   #235
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
*proest*

Wie discrediteerde er hier artikelen van het zogezegde anti-semetische illuminatie news, zelfs al kwamen die artikelen oorspronkelijk niet van die site.
Aandachtige lezers zullen opmerken dat je geen links geeft.

Wanneer je een getuigenis post, waarvoor geen enkele bevestiging bestaat, dan is de identiteit van de getuige wel degelijk van belang.
Wanneer jullie dan afkomen met totaal ongefundeerde beweringen van antisemitische websites (en niet zogezegde antisemitische websites), dan zijn deze beweringen wel degelijk verdacht.

Een fictief voorbeeldje:

Als Hitler een paper publiceert met formules, dan kunnen we deze formules checken. Ze zullen juist zijn, of fout, en dat ongeacht wat we voor de rest over Hitler denken.

Als Hitler zegt dat hij gisteren een Jood heeft gezien die tien blanke kindjes rauw opat, dat zullen normale mensen daar niets van geloven, omdat ze Hitler's obsessie met Joden kennen. Zonder bijkomende elementen zal Hitler's bewering vertikaal geklasseerd worden.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 februari 2008 om 10:39.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 23:15   #236
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Firestones reply was een duidelijke allusie op mijn posts. Er waren inderdaad geen bronnen bij gepost, my bad. Dat maakt me nog geen conspirationist of conspiracist, noch ben ik mijns inziens 'obsessief gefixeerd', bevooroordeeld of een (bewuste) leugenaar. Als er een andere reden was (lees: andere posts) om tot die conclusie te komen dan mag hij daarvan altijd een linkje geven (tsss hij geeft zelf geen bronnen!), in plaats van zomaar - bevooroordeeld - zijn commentaar te spuien. Iedereen maakt wel eens een fout maar daarom hoef ik de rest van zijn commentaar nog niet te slikken, hein?

Overigens lijkt het mij dat Firestone eerder zélf last heeft van een obsessieve fixatie met betrekking tot de nieuwe wereldorde.

Maar bon, da's het laatste wat ik hierover zeg; eigenlijk moet ik die forumruzies niet zo.
O jawel hoor, u moet dat wel slikken en zelfs nog veel meer. Firestone is nog veel te netjes.

Firestone is de enige in dit soort draden die elke leugen noemt wat het is en daarbij altijd een traceerbare bron plaatst. En dat óók nog zonder schelden en met zeer veel geduld voor de ''intellectueel uitgedaagden''.

Steeds weer dezelfde (al honderden keren weerlegde) antisemitische troep die als ''waarheid'' wordt opgediend. Het is bijna beledigend hoe onorigineel of a-creatief die wordt opgelepeld. Gelukkig maar, dan herken je het tenminste meteen.

Zonder commentaar citaten plaatsen zonder bronvermelding in een bedenkelijke draad als deze betekent dat u de strekking ervan onderschrijft.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 11:36   #237
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zonder commentaar citaten plaatsen zonder bronvermelding in een bedenkelijke draad als deze betekent dat u de strekking ervan onderschrijft.
Maar... er staat een prentje bij! En het citaat staat in het vet gedrukt? Dan MOET het toch gewoon waar zijn? Wie zeurt er dan over bronnen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:31   #238
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Maar... er staat een prentje bij! En het citaat staat in het vet gedrukt? Dan MOET het toch gewoon waar zijn? Wie zeurt er dan over bronnen?
Blind?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:08   #239
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Blind?
Absoluut. Dolgelukkig de slaaf te zijn van de Illuminati en het ZOG, de NWO en de Rothschilds. Bespaart me de tijd om op een discussieforum eindeloze complottheorieën te zitten verkondigen en een aluminium helm op mijn kop te zetten om te verhinderen dat men mijn hersengolven aftapt met spionagesatellieten.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 17:38   #240
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Dat het citaat niet in het vet stond, en er geen prentje bijstond, aap.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be