Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2013, 20:08   #30521
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
lijkt me dat je iets probeert aan te smeren waar geen behoefte naar is,hollander
En als het gratis is, dan nog steeds niet?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:09   #30522
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
En als het gratis is, dan nog steeds niet?
is het uitverkoop?
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:22   #30523
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Het is een vrij moeilijke materie waar geen simpel antwoord op te geven is.
Protestant, Gereformeerd, calvinistisch en wat dies meer zij wordt te pas en te onpas gebruikt en loopt door elkaar heen.

Begin 19e eeuw zag men een splitsing in Nederlands Hervormd en Reformatorisch (gereformeerd, bevindlijken)

De Nederlands Hervormde kerk bestond later uit drie richtingen: Confessioneel, Vrijzinnig, plus een deel gereformeerd. Die laatsten werden aangeduid als de bonders.
De bonders in de NH kerk waren echter niet zo zwaar op de hand als de Reformatorischen.
Bedankt in ieder geval. Ik moet toch het fijne ervan proberen te weten komen. Het lijkt me precies een behoorlijk kluwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 20:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:30   #30524
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Lijkt mij dat onze zuiderburen dit leuk vinden omdat wij dit leuk vinden!
Nemen wat over uit de Belgische eetcultuur worden we afgezeken ......
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Rare jongens die Belgen.jpg‎
Bekeken: 107
Grootte:  266,5 KB
ID: 91265  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:36   #30525
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bedankt in ieder geval. Ik moet toch het fijne ervan proberen te weten komen. Het lijkt me precies een behoorlijk kluwen.
Vind het ook nogal tamelijk moeilijk hoe het ongeveer in elkaar zit. Hier zijn twee links

Gereformeerde Kerken in Nederland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerefor...n_in_Nederland

Gereformeerd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerd
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:39   #30526
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Eh Haring of evt. mosselen en anders bijvoorbeeld saté, bapoa... We zitten niet voor één (Belgisch) gat gevangen
Een goede (gemarineerde) saté (rund, varkens, kip, evt. geitenvlees) met in blokjes gesneden pandan rijst, plus krokant gebakken uitjes
Och de Nederlanders zullen heus ook wel eens lekker eten. En misschien vaker dan we denken. Maar ik heb de indruk dat alles er wat soberder aan toe gaat. Soit, het nu eenmaal hun eetcultuur.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 20:49   #30527
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Vind het ook nogal tamelijk moeilijk hoe het ongeveer in elkaar zit. Hier zijn twee links

Gereformeerde Kerken in Nederland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerefor...n_in_Nederland

Gereformeerd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerd
Ik las het tweede stuk van Wikipedia. Vaak is er hier sprake van 'vrijzinnig'.

En om nu terug te komen op de taalverschillen tussen Noord en Zuid. Bij ons heeft het woordje 'vrijzinnig' een heel andere betekenis. Het heeft vooral een anti-religieuze connotatie. Vrijzinnigen in België zijn doorgaans mensen die geen godsdienst hebben of die vaak vijandig staan of op zijn minst onverschillig tegenover de godsdienst. Vrijzinnigen hier waren de 'anti-katholieken', de antigodsdienstigen, de atheïsten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 20:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 21:36   #30528
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik las het tweede stuk van Wikipedia. Vaak is er hier sprake van 'vrijzinnig'.

En om nu terug te komen op de taalverschillen tussen Noord en Zuid. Bij ons heeft het woordje 'vrijzinnig' een heel andere betekenis. Het heeft vooral een anti-religieuze connotatie. Vrijzinnigen in België zijn doorgaans mensen die geen godsdienst hebben of die vaak vijandig staan of op zijn minst onverschillig tegenover de godsdienst. Vrijzinnigen hier waren de 'anti-katholieken', de antigodsdienstigen, de atheïsten.
Zeer bedankt voor deze toelichting. Had er al wel zo'n idee van dat er begripsverwarring was hoe dit van beide kanten ingevuld werd, maar nooit uitgezocht
Een tekenend voorbeeld hoe een zelfde woord een andere betekenis, invulling kan hebben en miscommunicatie kan veroorzaken.

Ogenschijnlijk kunnen we elkaar verstaan. We horen het zelfde woord, maar wat we horen kan voor beiden een totaal verschillende betekenis hebben/interpretatie betekenen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 22:04   #30529
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik las het tweede stuk van Wikipedia. Vaak is er hier sprake van 'vrijzinnig'.

En om nu terug te komen op de taalverschillen tussen Noord en Zuid. Bij ons heeft het woordje 'vrijzinnig' een heel andere betekenis. Het heeft vooral een anti-religieuze connotatie. Vrijzinnigen in België zijn doorgaans mensen die geen godsdienst hebben of die vaak vijandig staan of op zijn minst onverschillig tegenover de godsdienst. Vrijzinnigen hier waren de 'anti-katholieken', de antigodsdienstigen, de atheïsten.
Quote: Gedurende de 19e eeuw kreeg het begrip "vrijzinnigheid" politieke inhoud. Het woord kreeg de betekenis van "vrij denken", tegenover het "bevangen denken" van de toenmalige "confessionelen". De vrijzinnigheid zette zich af tegen een feodale, strak hiërarchische en theocratische samenleving

Quote: Als er over "vrijzinnigheid" zonder meer wordt gesproken, wordt er vaak geduid op een afstand nemende houding ten opzichte van de dogma's van het meer traditionele christendom. Dit kan variëren van kerkelijke rekkelijkheid (vrijzinnig-protestantisme) en religieus humanisme tot zuiver atheïsme

Niet uw beste vriend, W.A, bijvoorbeeld herkende zich tijdens z’n kerkelijke opleiding als vrijzinnige in het feit dat de bijbel als een “verhalenboek” werd aangeduid. Niet als een boek met vaststaande feiten. In de denktrant van Gereformeerden/Reformatorischen ondenkbaar bezocht W.A. RK erediensten en zong uit volle borst mee …een katholieke kerk in Friesland. Als wel ter communie gaan, Juliana bijvoorbeeld, is ondenkbaar voor hen.
Tevens werd hij onderwezen door RK priesters als wel rabijjnen. Bezocht ook Israel. Vermoed dat vooral te maken had met het zich voorbereiden op het toekomstig koningschap

Mijn grootmoeder was vrijzinnig. In de kerk kwam ze nooit, hoewel ze wel lid was en jaarlijks kerkgeld betaalde.
Haar stelling: "Ik heb geen kerk nodig om te geloven, laat staan een dominee die mij gaat vertellen hoe ik de bijbel moet lezen/interpreteren".

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 augustus 2013 om 22:05.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 23:04   #30530
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
In de denktrant van Gereformeerden/Reformatorischen ondenkbaar bezocht W.A. RK erediensten en zong uit volle borst mee …een katholieke kerk in Friesland. .
En wat is de link tussen Gereformeerde kerkgezangen en ....Frans-Vlaanderen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Datheen
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 23:30   #30531
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En wat is de link tussen Gereformeerde kerkgezangen en ....Frans-Vlaanderen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Datheen
Niet zo gemakkelijk, men dient dan eerst dient te weten over welke gereformeerden men spreekt.

Deze bijvoorbeeld?

De Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) vormen een kerkgenootschap van bevindelijk gereformeerd karakter, dat ontstaan is in 1953 na een scheuring in de Gereformeerde Gemeenten. Het kerkverband bestaat uit 49 Nederlandse gemeenten, 4 gemeenten in Noord-Amerika (deze staan bekend als Reformed Congregations in North America, en een gemeente in Pretoria (Zuid-Afrika). Als een van de weinige kerkgenootschappen in Nederland kent de GGiN nog steeds een groei in ledenaantal. Het kerkverband telt 24.010 in Nederland (1 januari 2013).[1] De gemeenten in Nederland worden in 2013 bediend door vijf predikanten, de gemeenten in Noord-Amerika door één predikant.

Richting: Gereformeerd calvinisme
Voortgekomen uit: Ger. Gem. in 1953
Afsplitsingen: Ger. Gem. in Ned. (buiten verband) in 1980
Locatie: Nederland, Noord-Amerika en Zuid-Afrika

Aantal leden: 25.942.
Nederland: 24.010
Buuitenland: 1.932 (01-01-2013)
Karakter: bevindelijk gereformeerd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerefor...n_in_Nederland
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 23:40   #30532
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En wat is de link tussen Gereformeerde kerkgezangen en ....Frans-Vlaanderen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Datheen
De kerkdiensten zijn erg traditioneel en de prediking sterk bevindelijk. In de diensten wordt tijdens de kerkdienst gelezen uit de Statenvertaling (1637) en in mindere mate uit de Herziene Statenvertaling (2010).
Gezongen wordt er over het algemeen uit de psalmberijming van 1773; enkele gemeenten houden vast aan de berijming van Petrus Datheen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 07:18   #30533
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb ook gesteld dat mensen die schraperig zijn best gelukkig kunnen zijn.

Maar wat het boeddhisme betreft, daar zit u volgen mij niet helemaal op de goede lijn.

Want Gautama Siddharta kwam tot het besef dat hij/zij die zich te veel hechtte aan 'het willen hebben' of aan 'de begeerte' nooit gelukkig zou kunnen zijn. En dus maar evenmin de mensen die hun geld oppotten en bang zijn om het uit te geven. Of die gierig zijn. Want die willen eigenlijk ook maar bezitten en 'hebben', 'hebben', en nog eens hebben' (en niets uitgeven).
Daar heeft u gelijk in. Maar dat heb ik ook nooit ontkend.

Zoals zoveel Belgen, verwart u schraperigheid met zuinigheid. Nederlanders zijn zuinig, dat klopt. Belgen zijn gierig. In de Belgische horeca is het gekend dat Nederlanders meer fooi geven dan Belgen. Ook wordt er in Nederland meer gegeven aan goede doelen. Het is juist de gemiddelde Belg die zoveel mogelijk bijeen wil harken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 08:54   #30534
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Nederlanders zijn schraperig versus Belgen zijn gierig

Benieuwd wat deze discussie op gaat leveren ....

Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 augustus 2013 om 08:56.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 09:28   #30535
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Quote: Gedurende de 19e eeuw kreeg het begrip "vrijzinnigheid" politieke inhoud. Het woord kreeg de betekenis van "vrij denken", tegenover het "bevangen denken" van de toenmalige "confessionelen". De vrijzinnigheid zette zich af tegen een feodale, strak hiërarchische en theocratische samenleving

Quote: Als er over "vrijzinnigheid" zonder meer wordt gesproken, wordt er vaak geduid op een afstand nemende houding ten opzichte van de dogma's van het meer traditionele christendom. Dit kan variëren van kerkelijke rekkelijkheid (vrijzinnig-protestantisme) en religieus humanisme tot zuiver atheïsme

Niet uw beste vriend, W.A, bijvoorbeeld herkende zich tijdens z’n kerkelijke opleiding als vrijzinnige in het feit dat de bijbel als een “verhalenboek” werd aangeduid. Niet als een boek met vaststaande feiten. In de denktrant van Gereformeerden/Reformatorischen ondenkbaar bezocht W.A. RK erediensten en zong uit volle borst mee …een katholieke kerk in Friesland. Als wel ter communie gaan, Juliana bijvoorbeeld, is ondenkbaar voor hen.
Tevens werd hij onderwezen door RK priesters als wel rabijjnen. Bezocht ook Israel. Vermoed dat vooral te maken had met het zich voorbereiden op het toekomstig koningschap

Mijn grootmoeder was vrijzinnig. In de kerk kwam ze nooit, hoewel ze wel lid was en jaarlijks kerkgeld betaalde.
Haar stelling: "Ik heb geen kerk nodig om te geloven, laat staan een dominee die mij gaat vertellen hoe ik de bijbel moet lezen/interpreteren".
Inderdaad, dat is ook 'vrij van zinnen'. Maar ik haalde dat voorbeeld maar aan om aan te tonen dat Noord en Zuid wel dezelfde woorden gebruiken maar daarom nog niet dezelfde betekenis hechten aan die woorden. We hadden het daar nog eens over nog niet eens zo lang geleden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 augustus 2013 om 09:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 09:40   #30536
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, dat is ook 'vrij van zinnen'. Maar ik haalde dat voorbeeld maar aan om aan te tonen dat Noord en Zuid wel dezelfde woorden gebruiken maar daarom nog niet dezelfde betekenis hechten aan die woorden. We hadden het daar nog eens over nog niet eens zo lang geleden.
Vrees dat ik nu weer als Belgist aangeduid ga worden

Quote mezelf: Een tekenend voorbeeld hoe een zelfde woord een andere betekenis, invulling kan hebben en miscommunicatie kan veroorzaken.
Ogenschijnlijk kunnen we elkaar verstaan. We horen het zelfde woord, maar wat we horen kan voor beiden een totaal verschillende betekenis hebben/interpretatie betekenen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 09:41   #30537
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Daar heeft u gelijk in. Maar dat heb ik ook nooit ontkend.

Zoals zoveel Belgen, verwart u schraperigheid met zuinigheid. Nederlanders zijn zuinig, dat klopt. Belgen zijn gierig. In de Belgische horeca is het gekend dat Nederlanders meer fooi geven dan Belgen. Ook wordt er in Nederland meer gegeven aan goede doelen. Het is juist de gemiddelde Belg die zoveel mogelijk bijeen wil harken.
Bij ons is de fooi inbegrepen in de kostprijs van de maaltijd. Vroeger gaven de Belgen ook fooien. En toen heeft men beslist om de fooien deel te laten uitmaken van hetgeen men moet betalen. Blijkbaar heeft men in Nederland nog het oude systeem;
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 09:49   #30538
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Vrees dat ik nu weer als Belgist aangeduid ga worden

Quote mezelf: Een tekenend voorbeeld hoe een zelfde woord een andere betekenis, invulling kan hebben en miscommunicatie kan veroorzaken.
Ogenschijnlijk kunnen we elkaar verstaan. We horen het zelfde woord, maar wat we horen kan voor beiden een totaal verschillende betekenis hebben/interpretatie betekenen.
Dat is nu juist wat ik bedoelde.

Wanneer een protestantse Nederlander uit het Noorden zou vragen aan een Belg: "en, bent u katholiek?" En de Belg zou antwoorden: "neen ik ben vrijzinnig.", dan zou de Nederlander daaruit kunnen besluiten: "o, die Belg is een vrijzinnig protestant en dat is dus bijzonder voor een Belg." Terwijl de kans zeer groot is dat deze Belg helemaal niet godsdienstig is, zelfs het tegendeel. Hetgeen later weer mogelijk een hoop misverstanden zou kunnen doen ontstaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 augustus 2013 om 09:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 10:04   #30539
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bij ons is de fooi inbegrepen in de kostprijs van de maaltijd. Vroeger gaven de Belgen ook fooien. En toen heeft men beslist om de fooien deel te laten uitmaken van hetgeen men moet betalen. Blijkbaar heeft men in Nederland nog het oude systeem;
Mede doordat de beloning van het bedienend personeel verbeterd werd werd in de tachtiger jaren het geven van een fooi in Nederland afgeschaft.
De kosten voor de bediening werden via een opslag van bijvoorbeeld 15%, vast onderdeel van de prijs. Dit werd aangegeven op de rekening door de tekst 'Service compris' of 'bediening inbegrepen'. Deze toevoeging verdween echter in de loop van de jaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fooi


Feitelijk zit er 15% berekend in de prijs. Daarboven op, hoewel niet verplicht, is het gebruikelijk 5 á 10% fooi te geven.

Mogelijk is het cultuurgebonden zoals in het artikel wordt aangegeven?
Bij ons is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat ook krantenbezorgers aan het eind van het jaar een fooi krijgen van de abonnees.
Niet CAO gebonden en vormt dus een groot deel van hun inkomsten op jaarbasis.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 10:06   #30540
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is nu juist wat ik bedoelde.

Wanneer een protestantse Nederlander uit het Noorden zou vragen aan een Belg: "en, bent u katholiek?" En de Belg zou antwoorden: "neen ik ben vrijzinnig.", dan zou de Nederlander daaruit kunnen besluiten: "o, die Belg is een vrijzinnig protestant en dat is dus bijzonder voor een Belg." Terwijl de kans zeer groot is dat deze Belg helemaal niet godsdienstig is, zelfs het tegendeel. Hetgeen later weer mogelijk een hoop misverstanden zou kunnen doen ontstaan.
Geen idee of klopt ergens gelezen? Als in België christelijk wordt gebruikt, dit meestal als katholiek wordt opgevat.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be