Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 22:45   #61
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Niet helemaal, er zijn wel degelijk tot betrekking van het kolonisatieonderwerp in het verleden met westerse landen aan slavenhandel gedaan, de pariteit hiermee is heel duidelijk, door slavenhandel steun je indirect wel de migratie waarvan de slaaf eigenlijk uit een andere land van herkomst is...zo kun je ook ongemerkt koloniseren, het verband hiermee is dat het gevolg van de slavenhandel de return op migratie heeft bewerkstelligt...ik kan niet anders verklaren aan de hand van het gedrag waarmee geweld toegepast wordt om te radicaliseren omdat ze zich gekwetst voelen over de omstandigheden uit het verleden...de laatste tijd is dat wel duidelijk zichtbaar aan het worden...de meeste landen pakweg 90 % zijn inmiddels niet Souverein meer.
Toen er sprake was van Westerse slavenhandel waren de betrokken landen-leveranciers geen kolonies. De slaven werden er ook gekocht en vertegenwoordigden eenmaal op de door ziekten ontvolkte West-Indische bestemming gekomen een waardevol bezit en productiemiddel. Ze werden er relatief goed verzorgd en zeker beter dan door hun vorige eigenaars. De slavenhandel is ook begin 19de eeuw door het Westen manu militari afgeschaft.
De Oostelijke (Arabische) slavenexpedities hebben veel meer slachtoffers gemaakt dan de handel in West-Afrika. Sommigen spreken van 2 x zoveel en er stierven er ontzaglijk veel onderweg (o.a. door castratie van de mannen). Deze gesel heeft ongeveer 1.300 jaar geduurd en kende pas een einde midden vorige eeuw. Door de kolonisatie van Afrika tussen 1880 en 1920 heeft het Westen ter plaatse de ergste uitwassen kunnen beteugelen.
Als we uw theorie zouden volgen zou de wrok van de nabestaanden van de slachtoffers zich dubbel zoveel moeten richten tegen de moslimlanden en niet tegen hen, die ze 150 jaar vroeger vrijmaakten.
fcal is offline  
Oud 17 januari 2015, 01:22   #62
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
In mijn geval had ik dat allang door wat er scheelde aan mijn kennis en leerprocessen, ten opzichte van mijn ouders blijken ze zelf niet te beseffen dat ik al heel wat zaken doorgeprikt heb en toch blijven ze volharden in hun idee dat ze gelijk hebben, puur omdat ze mij nog steeds als een KIND beschouwen, in plaats van een volwassene die leert omgaan met kritieken en discussie niet schuwt !...maar zij sluiten dat uit omdat ze er zelf niet aan uit zijn of ze mij op dat punt betrouwbaar achten maar de voorbije jaren mijn evolutie vanaf de pubertijd met wantrouwen hebben gesterkt, heel moeilijk om die mensen eens van gedachten te doen veranderen omtrent hun overtuigingen en/of ideeën.

(ik ben dertig plus en ouders naderen beide de zestig met twee jaar verschil )
ik bedoelde met "het licht zien" dat mijn kinderen MIJ gelijk geven.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 januari 2015, 01:25   #63
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Toen er sprake was van Westerse slavenhandel waren de betrokken landen-leveranciers geen kolonies. De slaven werden er ook gekocht en vertegenwoordigden eenmaal op de door ziekten ontvolkte West-Indische bestemming gekomen een waardevol bezit en productiemiddel. Ze werden er relatief goed verzorgd en zeker beter dan door hun vorige eigenaars. De slavenhandel is ook begin 19de eeuw door het Westen manu militari afgeschaft.
De Oostelijke (Arabische) slavenexpedities hebben veel meer slachtoffers gemaakt dan de handel in West-Afrika. Sommigen spreken van 2 x zoveel en er stierven er ontzaglijk veel onderweg (o.a. door castratie van de mannen). Deze gesel heeft ongeveer 1.300 jaar geduurd en kende pas een einde midden vorige eeuw. Door de kolonisatie van Afrika tussen 1880 en 1920 heeft het Westen ter plaatse de ergste uitwassen kunnen beteugelen.
Als we uw theorie zouden volgen zou de wrok van de nabestaanden van de slachtoffers zich dubbel zoveel moeten richten tegen de moslimlanden en niet tegen hen, die ze 150 jaar vroeger vrijmaakten.
Het is veel meer dan dubbel zoveel. Het is misschien wel tienmaal zoveel. Door de standaard castratie waarbij 25% stierf en enkel de overlevenden werden meegesleurd hadden de zwarten ook geen nakomelingen in de arabische landen; Bijgevolg kunnen die nakomelingen nu ook niet gaan reclameren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be