Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2008, 19:26   #1
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard Hoe vergaat het ondertussen ief de tsjief

“Nous sommes bien sûr presents en Afganistan, mais nous prenons advantage de précautions que sous le gouvernement précedent, avec l’envoi des F16 par exemple. Au Liban au Tshad et au Kosovo se sont essentiellement des missions de paix et de déminage. Et puis, je suis issu d’Ypres, une région qui a beaucoup souffert pendant la guerre. Et le renfort afgan, pakistanais, néo-zélandais, etc. me touche encore. Ces gens-l�* sont venus se batter �* l’époque pour notre liberté.” (YLT in Le Métro van vandaag).

Anders gezegd België stuurt F16s naar Kandahar uit dankbaarheid voor de gruwelijkheden die Afghaanse koelies ondergingen in de Ieperse tranchées. De mythomanie van de heer Leterme neemt stilaan groteske vormen aan. Was er ook niet het bericht gisteren in De zevende Dag, dat deze regering 4 miljard in de samenleving geïnjecteerd zou hebben om de koopkracht te bevorderen, uit diezelfde Métro vernemen we ook dat de heer Letermes regering veel voorzichtiger tewerkgaat dan de vorige. Dit klopt in zoverre dat tot op heden voorzichtig rondom elk debat over de deelname van België aan het Afgaanse débacle heen gemanoeuvreerd werd.

Vanaf nu beschikt de heer Leterme over een eigen en hoogstpersoonlijke bashing thread, deze namelijk. Mits wat steun van de NV-A hoef ik die slechts tot de 21ste september (dit jaar) bij te werken.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 september 2008 om 19:40.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 19:56   #2
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Is deze topic ook bedoeld om Vlaanderen belachelijk te maken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 20:23   #3
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is deze topic ook bedoeld om Vlaanderen belachelijk te maken?
Weet U,

Zolang U de woorden sanseveria, fermette en inburgeringscursus vermijdt zou er geen reden tot bezorgdheid dienaangaande mogen zijn.

Overigens, aangaande uw gebruik van het bijwoord 'ook'. Hoe komt U erbij dat de heer Leterme hier belachelijk gemaakt zou moeten worden. Zorgt de heer Leterme daar dan immers niet hoogstpersoonlijk zelf voor ? Allonzenfants!
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 september 2008 om 20:26.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 20:27   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Sjonge jonge, hij is nog altijd niet over de val van paars heen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 20:36   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Sjonge jonge, hij is nog altijd niet over de val van paars heen.
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 20:43   #6
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
U zou het leger gebruiken om biertenten te laten rechtzetten, zoals Oliebol deed?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 september 2008 om 20:50.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 21:13   #7
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
Als je vindt dat België niets te zoeken heeft in echte militaire operaties en in het bijzonder in Afganistan, hef dan het leger (waar participeert GH Luxemburg ?)op en stap uit de NATO.

Die 30.000 militairen kunnen beter in de privee gaan werken en geld opbrengen voor het land dan geld op te stoken. Zij die het niet laten kunnen om de dubbele pree dat zij zich laten inlijven bij een Europees leger zoals de Fransen, Britten of Nederlanders.

Bijkomend voordeel is de ontvetting van Brussel.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 10:14   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Een F16 kunt ge niet gebruiken om voedsel te droppen.

Ge moet nu niet "schieten" op de mensen die die F16's gebruiken waarvoor ze dienen volgens hun gebruiksaanwijzing. Ge moet "schieten" op degenen die ze aangekocht hebben, en dat is voornamelijk de PS.

Ik vind het ook nogal slappe koffie, om als land te zeggen dat je wel een leger-hospitaal-tent wil gaan opzetten in Afganistan, maar niet "het vuile werk".
(dat is hetzelfde als zeggen aan een boer dat je zijn varkens wel wilt voederen, maar hunne stront opkuisen, dat moet de boer zelf maar doen. Zo'n "salon-boeren", daar moet ik niet van weten.


En voor de rest vraag ik me af of dit onderwerp in de juiste rubriek (politieke krisis) staat.

En nog iets: het onderwerp van de draad weerspiegelt op geen enkel ogenblik de inhoud van de eerste post. Werkt de draadopstarter in de reklame-biznis ? Tenminste daar is liegen toegestaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 september 2008 om 10:16.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 12:16   #9
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
Dat 'onze jongens' gedoe is gewoon belachelijk. We leven niet in Amerika.

Citaat:
President Johnson, bring our boys back from Southeast Asia, it's an unwinnable war.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:51   #10
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
Ik regeerde vooral op de onderste alinea in het vet en vooral op de poster zelf. Die mens heeft dringend hulp nodig. We zijn al 15 maanden NA 10 juni 2007, die mens is er nog steeds niet over dat zijn extreem progressieve paarse regering gevallen is.

Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:09   #11
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik regeerde vooral op de onderste alinea in het vet en vooral op de poster zelf. Die mens heeft dringend hulp nodig. We zijn al 15 maanden NA 10 juni 2007, die mens is er nog steeds niet over dat zijn extreem progressieve paarse regering gevallen is.

Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.

In De Standaard van vandaag staat een interview met Johan Vande Lanotte. De heer Vande Lanotte maakt melding dat hij onpasselijk wordt van de immobiliteit van de regering Leterme. Interessant is het vergelijkende cijfermateriaal dat meegeleverd wordt.

Eurostat rapporteert
- dat de energieprijzen in België met 24,5% verhoogd zijn het voorbije jaar. In Nederland zijn in diezelfde periode de prijzen met 4% gestegen.
- de Belgische inflatie op jaarbasis 4,9% bedraagt. In de Eurozone staat België hiermee op de tweede plaats.

Dit kan tellen na amper 1 jaar goed bestuur. De nostalgie die U mij toedicht naar de "verderfelijke" en "extreem progressieve" paarse regering doet jammer genoeg geen afbreuk aan de lamentabele score die de regering Leterme I neerpoot. "Het is economie, geen neurastenie, stomkop".

bron : www.destandaard.be/briefvandelanotte

Morgen: Het gat van vijf miljard.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 september 2008 om 20:16.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:21   #12
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een F16 kunt ge niet gebruiken om voedsel te droppen.

Ge moet nu niet "schieten" op de mensen die die F16's gebruiken waarvoor ze dienen volgens hun gebruiksaanwijzing. Ge moet "schieten" op degenen die ze aangekocht hebben, en dat is voornamelijk de PS.

Ik vind het ook nogal slappe koffie, om als land te zeggen dat je wel een leger-hospitaal-tent wil gaan opzetten in Afganistan, maar niet "het vuile werk".
(dat is hetzelfde als zeggen aan een boer dat je zijn varkens wel wilt voederen, maar hunne stront opkuisen, dat moet de boer zelf maar doen. Zo'n "salon-boeren", daar moet ik niet van weten.


En voor de rest vraag ik me af of dit onderwerp in de juiste rubriek (politieke krisis) staat.

En nog iets: het onderwerp van de draad weerspiegelt op geen enkel ogenblik de inhoud van de eerste post. Werkt de draadopstarter in de reklame-biznis ? Tenminste daar is liegen toegestaan.
Ik zit net zo goed in de reklaam, als deze mythomaan

- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (ik laat grootmoedig het adjectief 'groot' maar even achterwege)
- bestuur (en ik laat al even grootmoedig het adjectief 'goed' achterwege)
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 september 2008 om 20:22.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:41   #13
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik zit net zo goed in de reklaam, als deze mythomaan

- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (ik laat grootmoedig het adjectief 'groot' maar even achterwege)
- bestuur (en ik laat al even grootmoedig het adjectief 'goed' achterwege)
U bent meer een fan van Freya... Boewhaa...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 22:11   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.
Dat klopt. Maar de vraag is of het met die-hard Atlantici als De Crem niet nog erger aan het worden is...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 19:27   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Weet U,

"Als ze met Peeters' voeten spelen, trek ik de stekker eruit!" liet de heer Leterme zich gisteren ontvallen tijdens de CD&V fractiedagen. Hierna volgde een appreciërend applaus van de fractie.

Taalkundigen en spoedopname dokters zouden in tempore non suspecto al gniffelen bij een dergelijke uitspraak. In tijden van afwezigheid van eender welke vorm van regeren, verkent de heer Leterme hiermee toch wel de grenzen van de geloofwaardigheid. Ter herinnering, de heer Leterme moet zowat de enige Belg zijn die er tot op heden niet in slaagde zijn eigen ontslag procedure rond te krijgen. Nochtans volstaat een eenvoudig aangetekend schrijven. Dreigen om 'de prise de courant eruit te trekken' leidt hoogtens nog tot wat meewarrig hoofdschudden: "Die Ief toch, hij zit al in zijne vooropzeg".

Ik pijnig me ondertussen de harsens over hoe ik met de heer Peeters' voeten zou kunnen spelen. Kwestie van iemand 'es op zijn woord te kunnen pakken.

Morgen: Het goede bestuur bevestigt het vertrouwen in Patrick Dewael, omzeggens misleid door zijn eigen kabinetsmedewerkers.
Overmorgen: Waar houdt het eerste pakket van de staatshervorming zich tegenwoordig schuil?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 17 september 2008 om 19:55.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 19:44   #16
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U bent meer een fan van Freya... Boewhaa...
Weet U,

Op velerlei vlakken, moet ik deemoedig erkennen mevrouw Van den Bossche te verkiezen boven de heer Wathelet (de jongere). Ieder zijn meug, natuurlijk. Al moet ik toegeven, enigzins verrast te zijn in U, Chipie.

Respect overigens voor de heer Wathelet (de jongere). Hij moet een gat van 5 miljard zien dicht te plamuren. Benieuwd welk "poeier" hij daartoe aanwenden zal.

Voor ik het vergeet, dit stond ook nog op het boodschappenlijstje van de heer Leterme (de omnipotente)
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (eender welke)
- bestuur (eender welk)
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 17 september 2008 om 19:51.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 22:53   #17
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Op velerlei vlakken, moet ik deemoedig erkennen mevrouw Van den Bossche te verkiezen boven de heer Wathelet (de jongere). Ieder zijn meug, natuurlijk. Al moet ik toegeven, enigzins verrast te zijn in U, Chipie.

Respect overigens voor de heer Wathelet (de jongere). Hij moet een gat van 5 miljard zien dicht te plamuren. Benieuwd welk "poeier" hij daartoe aanwenden zal.

Voor ik het vergeet, dit stond ook nog op het boodschappenlijstje van de heer Leterme (de omnipotente)
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (eender welke)
- bestuur (eender welk)
Weet U

Toevallig wat Freya en de andere paarsen met ons geld gedaan hebben...
In tijden van ongelooflijke economische groei en ongekende lage intresten dienden ze nog gebouwen te verkopen (of andere eenmalige ingrepen te doen)...

Zouden ze het aangewend hebben om het sociaal weefsel te versterken?

Weet U

Ik weet dat U dat niet weet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 20:11   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Weet U

Toevallig wat Freya en de andere paarsen met ons geld gedaan hebben...
In tijden van ongelooflijke economische groei en ongekende lage intresten dienden ze nog gebouwen te verkopen (of andere eenmalige ingrepen te doen)...

Zouden ze het aangewend hebben om het sociaal weefsel te versterken?

Weet U

Ik weet dat U dat niet weet...

Weet U,


Ik kan begrijpen dat het velen in deze woelige communautaire tijden ontgaat dat we sedert 7 juni 2007 genieten van een ander en - naar ik vernam - goed bestuur, dat daarenboven de verkiezingen introk met de belofte "de begroting in evenwicht te kunnen brengen, zonder op eenmalige maatregelen te moeten terugvallen". Ik stel vast dat dit niet echt lukte in 2008 (De heer Jo - Piske - Vandeurzen ontwikkelde het concept van de "duurzame eenmalige maatregel") en dat een begrotingsevenwicht voor 2009 hoogst onwaarschijnlijk wordt.

Ter uwer stichting. De begroting van 2009, bouwt verder op de begroting en resultaten van 2008. Noch Mevrouw Van den Bossche, noch paars hebben enig uitstaans met deze laatste zaken.

Bespeur ik daar een opstoot van heimwee naar die goeie ouwe tijd waar paars met alle zonden Israëls overladen kon worden?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 september 2008 om 20:21.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 20:37   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

"Bron DS: Premier Yves Leterme is donderdagavond rond 20 uur aangekomen in het Russische Sotchi. De eerste minister woont er de komende twee dagen een economisch forum bij.

Het vertrek van de premier werd even verstoord door een technisch incident. De Embraer van Defensie die de delegatie naar Sotchi moest brengen, moest vlak na het opstijgen terugkeren naar de luchthaven van Melsbroek door een technisch probleem met de motor.
"

Weet U,

De heer Letermes presence in de Belgische pers beperkt zich wel heel erg tot bladzijden "kleine nieuwsberichten, ongevallen en annonces". Daarstraks vernam ik nog via Radio 1 dat de heer Leterme vlak voor het slapen wat fictie tot zich placht te nemen (Herman Portocarrero).

Ik meen mij niet te herinneren een standpunt van de heer Leterme gelezen/gehoord/gezien te hebben met betrekking tot de malaise die momenteel doorheen de politie top en het ministerie van binnenlandse zaken raast. Een goed bestuurder delegeert.

Новости!
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 september 2008 om 20:41.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 21:27   #20
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,


Ik kan begrijpen dat het velen in deze woelige communautaire tijden ontgaat dat we sedert 7 juni 2007 genieten van een ander en - naar ik vernam - goed bestuur, dat daarenboven de verkiezingen introk met de belofte "de begroting in evenwicht te kunnen brengen, zonder op eenmalige maatregelen te moeten terugvallen". Ik stel vast dat dit niet echt lukte in 2008 (De heer Jo - Piske - Vandeurzen ontwikkelde het concept van de "duurzame eenmalige maatregel") en dat een begrotingsevenwicht voor 2009 hoogst onwaarschijnlijk wordt.

Ter uwer stichting. De begroting van 2009, bouwt verder op de begroting en resultaten van 2008. Noch Mevrouw Van den Bossche, noch paars hebben enig uitstaans met deze laatste zaken.

Bespeur ik daar een opstoot van heimwee naar die goeie ouwe tijd waar paars met alle zonden Israëls overladen kon worden?
Weet U

Dat de huidige toestand duizendmaal erger is dan een jaar geleden en dat het derhalve wel iets moeilijker zal zijn om een begroting in evenwicht te krijgen?

Ik ben er haast zeker van dat U op 6 oktober mee zult doen aan de acties van de kortzichtigen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be