Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2014, 22:39   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard Wie is verantwoordelijk voor de doden van vlucht MH17?

In een persconferentie vandaag heeft premier Mark Rutte de schuldvraag gesteld. Hij zegt er persoonlijk voor te zullen zorgen dat de schuldigen gestraft worden.
Dames en heren, ... we willen de onderste steen boven; en als duidelijk wordt dat dit een aanslag was, dan zal ik mij er persoonlijk voor inzetten dat de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Dat zijn we de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden verplicht. http://nos.nl/artikel/676517-rutte-o...oet-boven.html
Wat een grote woorden. Om dit te bespoedigen is zijn minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans, met een team van onderzoekers naar Kiev afgereisd. De Nederlandse regering voelt zich dus aangesproken in deze kwestie. En terecht, want de regering is verantwoordelijk voor de veiligheid van Nederlanders, ook als ze vertrekken vanaf luchthaven Schiphol. Rutte heeft zelfs een ministerie van veiligheid in het leven geroepen. En dat ministerie zwijgt nu in alle talen. Dat ministerie heeft zich niet druk gemaakt over het neerhalen van een militair vrachtvliegtuig en straaljagers in Oekraïne. Het gebeurde nog deze week!
http://www.trouw.nl/tr/nl/30340/Buit...26/2014/07/14/
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...Oekraine.dhtml
Andere Europese luchtvaartmaatschappijen, o.a. Air France, vlogen al niet meer over Oekraïne vanwege de risico's. Het ministerie van Veiligheid heeft geen risicoanalyse gemaakt of de verkeerde. Misschien hebben zitten slapen.

Naast de schuldvraag moet Rutte daarom ook nog de vraag over de eigen verantwoordelijkheid stellen en beantwoorden. Nabestaanden van 194 Nederlandse slachtoffers vragen de regering om rekenschap af te leggen. Als de passagiers de keuze hadden kunnen maken om wel of niet over Oekraïne te vliegen, wat denkt u dat ze hadden gekozen? Ze hadden niet de informatie die het Ministerie van Veiligheid heeft. Ze zijn omgekomen door een misplaatst vertrouwen in de Nederlandse regering. Daarom moet het falende kabinet Rutte worden ontbonden.

Laatst gewijzigd door Piero : 18 juli 2014 om 22:42.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 22:45   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Eerst een coup steunen en dan liggen blijten over de gevolgen van die coup. Pech voor Nederland, pech voor de gesneuvelden.

Oekraïne bombardeert burgerdoelwitten in het oosten van Oekraïne. Dat haalt de pers niet bij ons. In Rusland wel.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 juli 2014 om 22:46.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 22:52   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Een Operation Gladio valt overigens niet uit te sluiten.

De belangen voor de US die in Oekraïne op het spel staan zijn gigantisch.

Als je bereid bent voor het hogere doel > 1 miljoen Irakezen te doden en honderdduizenden Syriërs, dan kan een vliegtuig gevuld met Nederlanders er ook nog wel af, vermoedelijk.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 juli 2014 om 22:53.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 22:54   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Zeker als je daardoor de neuzen van heel de EU opnieuw in de richting krijgt waarin je die graag wil.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 22:54   #5
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Andere Europese luchtvaartmaatschappijen, o.a. Air France, vlogen al niet meer over Oekraïne vanwege de risico's. Het ministerie van Veiligheid heeft geen risicoanalyse gemaakt of de verkeerde. Misschien hebben zitten slapen.
Wat heeft dat nu met dat ministerie van veiligheid te maken? Dat was een Maleisisch toestel, de Nederlanders hebben daar niks aan te zeggen waar dat ergens vliegt hoor.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 22:57   #6
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid
 
Leopold de halve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Eerst een coup steunen en dan liggen blijten over de gevolgen van die coup. Pech voor Nederland, pech voor de gesneuvelden.
Wat een onbeschofte opmerking. Geen enkel respect voor onschuldige slachtoffers.
__________________
Holle vaten zijn de beste om op te meppen.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 23:02   #7
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hij zegt er persoonlijk voor te zullen zorgen dat de schuldigen gestraft worden.
Eérst mijn €1000! Dan pas geloof ik er iets van.


Ik zal er zondag in ieder geval even bij stil gaan staan op Schiphol.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 18 juli 2014 om 23:12.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 23:08   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Wat een onbeschofte opmerking. Geen enkel respect voor onschuldige slachtoffers.
De emoties spatten momenteel van het scherm. Dat is alvast een feit. In de internationale politiek telt dat niet.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 00:04   #9
Soeraya
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 mei 2014
Berichten: 92
Standaard

Ongelovigen minder op de wereld.
Soeraya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 00:27   #10
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Ongelovigen minder op de wereld.
Hoe weet je dat? Waarom denk je dat?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 00:50   #11
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid
 
Leopold de halve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De emoties spatten momenteel van het scherm. Dat is alvast een feit. In de internationale politiek telt dat niet.
Gelukkig wordt Europa niet bestuurd door uw soort. Rusland daarentegen...
__________________
Holle vaten zijn de beste om op te meppen.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 01:33   #12
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Wat een onbeschofte opmerking. Geen enkel respect voor onschuldige slachtoffers.
Emotionele chantage. Wat Nr 10 zegt betekent toch geenszins dat hij geen respect zou hebben voor de slachtoffers??!!

Het is vreselijk wat er is gebeurd en de separatisten gaan niet vrijuit. Maar Europa is vrij naief van overal onvoorwaardelijk de imperialistische VS en diens kortzichtig eigenbelang te steunen, landen te destabiliseren zonder over mogelijke gevolgen na te denken. Wij hadden daar absoluut niets te zoeken om te beginnen, laat de Oekraieners maar zelf hun problemen oplossen. Na onze inmenging is er een gevaarlijke situatie ontstaan, die duidelijk onderschat is door onze incompetente politiekers. Om daar dan nog eens met een burgervliegtuig te gaan overvliegen is wel degelijk oeredom / mateloos naief, zeker als er daar al een paar vliegtuigen afgeschoten werden de vorige dagen.

In die zin dragen onze democratisch verkozenen wel degelijk een verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door Vanguard : 19 juli 2014 om 01:43.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 01:59   #13
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Gelukkig wordt Europa niet bestuurd door uw soort. Rusland daarentegen...
Vanwaar die selectieve verontwaardiging? De VS wordt ook bestuurd door een criminele plutocratie. Ik zou zelfs zeggen dat het nog grotere smeerlappen zijn.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 03:49   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

2 x 2! voor die 2 vorige postings.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 04:18   #15
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat heeft dat nu met dat ministerie van veiligheid te maken? Dat was een Maleisisch toestel, de Nederlanders hebben daar niks aan te zeggen waar dat ergens vliegt hoor.
Wat het ministerie van veiligheid daarmee te maken heeft ziet u onder andere op de website van dat ministerie.
Minister Opstelten heeft het volgende verklaard:

Verklaring minister Opstelten over vlucht MH17

Nieuwsbericht | 17-07-2014

Reactie van minister Opstelten op de berichten over het neerstorten van vlucht MH17.

Ik ben diep geschokt door de dramatische berichten over het neerstorten van vlucht MH17 van Malaysian Airlines van Amsterdam naar Kuala Lumpur boven Oekraïens grondgebied. Daarbij zijn slachtoffers te betreuren uit vele landen, er zijn daarbij ook veel Nederlanders.

Mijn gedachten zijn bij alle familieleden en vrienden van de mensen die in dat vliegtuig zaten en die nu in onzekerheid zitten.

De beelden die u en ik hebben gezien zijn natuurlijk verschrikkelijk. Maar nog heel veel is onduidelijk over de toedracht en de omstandigheden.

Daar wordt uiteraard onderzoek naar gedaan. Zodra de situatie daar aanleiding toe geeft krijgt u direct meer informatie.
Malaysian Airlines geeft zo snel mogelijk een verklaring, zo heb ik inmiddels begrepen.

Ik ben me ervan bewust dat dit onderzoek nooit snel genoeg kan gaan, maar iedereen doet er op dit moment alles aan om familie en vrienden zo goed mogelijk te informeren. Voor verwanten van passagiers van vlucht MH17 wordt door Schiphol zo snel mogelijk een telefoonnummer bekend gemaakt voor meer informatie en opvang. Zodra die bekend zijn wordt dat direct gecommuniceerd.

Hier moet ik het bij laten, ik ga nu weer terug om mij nader te laten informeren door mijn team.
http://www.rijksoverheid.nl/minister...ucht-mh17.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 04:29   #16
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Ik moet ondertussen mijn mening over die Russen in Oekraine bijstellen. Het is nu ondertussen wel duidelijk dacht ik wie er verantwoordelijk is voor het neerschieten van dat vliegtuig (door de Oekraieners geintercepteerde telefoongesprek van de Russische rebellen). De repliek van Putin vind ik onaanvaardbaar.

De onrechtstreekse verantwoordelijkheid ligt mijns inziens ook bij de piloot / het land Oekraine of wie dat het groen licht ook gegeven heeft voor het overvliegen van dat oorlogsgebied.

Ik heb vernomen dat niettegenstaande het vliegtuig van de Oekraiense regering de toestemming had gekregen om over te vliegen, de piloot nog altijd de mogelijkheid of laten we zeggen de bevoegdheid had om dat niet te doen. Heeft Malaysian Airways of de piloot daarmee een fout gemaakt ? Ik denk het wel.

"Flying Malaysian Airways might kill you" lijkt me nu toch een goede spreuk te zijn.

PS. tot mijn verbazing blijkt mijn voorganger nog niet op de hoogte te zijn van de laatste evoluties ivm met de oorzaak van de crash of het bepalen van de schuldigen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 19 juli 2014 om 04:35.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:19   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard Wie is verantwoordelijk voor de doden van vlucht MH17?

Om eerlijk te zijn vind ik dat degene die een burgervliegtuig over een conflictgebied laat vliegen een groot deel van de verantwoordelijkheid heeft...
Da's alvast een probleem dat men in 't oog moet houden. Ik kan begrijpen dat het makkelijker is en minder brandstof kost en zo maar dan nog..
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 19 juli 2014 om 08:46.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:34   #18
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn vind ik dat degene die burgervliegtuig over een conflictgebied laat vliegen een groot deel van de verantwoordelijkheid heeft...
Da's alvast een probleem dat men in 't oog moet houden. Ik kan begrijpen dat het makkelijker is en minder brandstof kost en zo maar dan nog..
Iedere maatschappij vliegt over dat gebied.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:37   #19
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Emotionele chantage. Wat Nr 10 zegt betekent toch geenszins dat hij geen respect zou hebben voor de slachtoffers??!!

Het is vreselijk wat er is gebeurd en de separatisten gaan niet vrijuit. Maar Europa is vrij naief van overal onvoorwaardelijk de imperialistische VS en diens kortzichtig eigenbelang te steunen, landen te destabiliseren zonder over mogelijke gevolgen na te denken. Wij hadden daar absoluut niets te zoeken om te beginnen, laat de Oekraieners maar zelf hun problemen oplossen. Na onze inmenging is er een gevaarlijke situatie ontstaan, die duidelijk onderschat is door onze incompetente politiekers. Om daar dan nog eens met een burgervliegtuig te gaan overvliegen is wel degelijk oeredom / mateloos naief, zeker als er daar al een paar vliegtuigen afgeschoten werden de vorige dagen.

In die zin dragen onze democratisch verkozenen wel degelijk een verantwoordelijkheid.
En omdat de VS imperialistisch is, moeten we daarvoor een wreedaardige dictator steunen omdat die niet onder VS valt?
PS, Puttin speelt ook me met het imperialisme van de VS.

Wie denkt dat de 'Skull & Bones' bloedlijnen enkel Amerikaanse families zijn vergist zich.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:49   #20
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Iedere maatschappij vliegt over dat gebied.
En is dat dan veilig te noemen? Neen toch.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be