Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 12:02   #601
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Een landrun ware ook niet mis...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 12:05   #602
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Welke rechtse zeikers bedoel je precies?
Partido popular, daar zitten toch nog wat Franco-aanhangers in gestouwd...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 12:15   #603
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Partido popular, daar zitten toch nog wat Franco-aanhangers in gestouwd...
Ah, ok. Dan ben ik volledig mee.

Versta jij Spaans? Dan kan ik dit boek aanraden:
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 07:23   #604
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Odon Elorza (oud-burgemeester Donostia, van PSE (PSOE-afdeling in Euskadi) verwijt Bildu (die de stad bestuurt) "de stad te willen gebruiken om haar politieke doeleinden te realiseren".

Meneer Elorza, waarvoor dient politiek en bestuur eigenlijk???

De context waarin Elorza dat zegt: Bij Donostia is een klein gehucht, namelijk Igeldo. Gedurende Elorza's bestuur werd dat gehucht zo goed al verwaarloosd. Zo goed als, want niet helemaal. Het huidige Bildu-bestuur wil dat gehucht terug meer "zelfbestuur" geven.

«Kohesioa» aldarrikatu du Elorzak Igeldoren desanexioaren aurrean
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:04   #605
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kexidupjat xebat adaliax kuliminasi dari pemikirjat xebat disertai tindakjat xebat. Raxasia menuju xidup kaya adaliax mempunyai bjatyak awali ketimbjag akxir.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:57   #606
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Kexidupjat xebat adaliax kuliminasi dari pemikirjat xebat disertai tindakjat xebat. Raxasia menuju xidup kaya adaliax mempunyai bjatyak awali ketimbjag akxir.


__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 13:24   #607
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De smeerlapperij van het privatiseren van openbare ziekenhuizen is aan de gang.

Citaat:
MADRID - Artsen en medewerkers van de zes te privatiseren publieke ziekenhuizen in de regio Madrid kunnen kiezen of ze er blijven werken of dat ze elders aan het werk gaan in de publieke gezondheidszorg.
operatie
© inspanje.nl

Dit plan van de overheid van Madrid wordt gepresenteerd terwijl de ziekenhuizen zich in een proces van privatisering bevinden. Het personeel dat wil, mag blijven – en de verwachting is dat de meesten dat ook zullen doen – met dezelfde arbeidsvoorwaarden voor de artsen, terwijl dit niet geldt voor medewerkers en verpleegkundigen.

De Madrileense overheid stelt drie momenten in waarop het personeel een keuze kan maken. Zo heeft iedereen de mogelijkheid om aan de slag te gaan in de veranderde situatie en in een later stadium alsnog te kiezen om elders te gaan werken.

In principe hebben de medewerkers van de ziekenhuizen drie opties: (1) blijven werken in het ziekenhuis (voor de huidige werkgever Sermas) op basis van de huidige arbeidsvoorwaarden, (2) gaan werken voor de nieuwe werkgever met een verzoek om in de toekomst terug te kunnen keren naar Sermas en (3) kiezen voor het mobiliteitsplan en gaan werken in een ander publiek ziekenhuis.

Baan voor het leven

Op dit moment zijn alle werknemers in Spaanse publieke ziekenhuizen met een vast contract in feite ambtenaren en hebben zij een recht op een baan voor het leven. Men moet het wel erg bont maken om zijn of haar baan kwijt te raken. Veel publieke ambtenaren werken naast hun vaste baan in het publieke ziekenhuis ook in private ziekenhuizen. Een vaak vreemde situatie, omdat bijvoorbeeld artsen zo werkdagen maken van tot wel 15 uur.

De Madrileense overheid verzekert dat deze operatie geen gevaar oplevert voor de kwaliteit van de geboden zorg. Men verwacht rond 30 september het publieke bestuur van de ziekenhuis over te dragen in private handen.

Ondertussen lopen er nog diverse processen over het feit of het privatiseren van publieke ziekenhuizen wel legaal is. Madrid trekt zich daar vooralsnog niets van aan en zet het administratieve proces van privatisering gewoon door.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:08   #608
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Tijdens een tramontana sloeg mijn boot plat vlak voor Denia terwijl ik aan het afwassen was.
Met twee opengescheurde handen kon ik niet verder zeilen en legde in Denia aan.
Zeer vriendelijke Madrilenen brachten me naar een hospitaal waar (in de avonduren) rijen mensen stonden te wachten op ?.
De vriendelijke Madrileen vroeg of ik voldoende geld op zak had om een particuliere kliniek te kunnen betalen.
Dat was geen probleem en voor 70 Euro werden beide handen gehecht en verbonden.
Goede service van de particuliere kliniek - maar wat te denken van de lange rijen wachtenden voor het staatshospitaal? En dat n.b. in de avond.
Nooit iets van begrepen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:41   #609
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

En zoiets willen de neolibs hier ook invoeren. Vooral uit het N-VA kamp.

En dan vragen ze zich af waarom telkens het N-VA betrokken wordt bij onderwerpen waar er op eerste zicht niks verwijst naar de N-VA...

Antwoord: omdat de N-VA alles naar de kloten helpt. Overal waar ze met hun tengels aanzitten veranderd het in een grote puinhoop. Omdat de N-VA kijkt om dezelfde strategieën toe te passen waar elders al duidelijk is dat het een grote zooi is geworden.

Maar kom omdat ik een slecht karakter heb: de VLD en CD&V zijn in hetzelfde bedje ziek. identiek dezelfde bloedluizen.

Parasitair uitschot.

Wie op de N-VA stemt is onderontwikkeld. Zo'n mensen zijn een gevaar voor mijn levenskwaliteit.

Het wordt dringend tijd dat we het concept van postnatale abortus eens gaan herzien.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:51   #610
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Tijdens een tramontana sloeg mijn boot plat vlak voor Denia terwijl ik aan het afwassen was.
Met twee opengescheurde handen kon ik niet verder zeilen en legde in Denia aan.
Zeer vriendelijke Madrilenen brachten me naar een hospitaal waar (in de avonduren) rijen mensen stonden te wachten op ?.
De vriendelijke Madrileen vroeg of ik voldoende geld op zak had om een particuliere kliniek te kunnen betalen.
Dat was geen probleem en voor 70 Euro werden beide handen gehecht en verbonden.
Goede service van de particuliere kliniek - maar wat te denken van de lange rijen wachtenden voor het staatshospitaal? En dat n.b. in de avond.
Nooit iets van begrepen.
Je kan altijd direct verzorgd worden in urgentie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:59   #611
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je kan altijd direct verzorgd worden in urgentie.
Komaan eno, op jouw eilandje word je misschien meteen geholpen, ga eens naar de urgencias in Madrid, Barcelona, of Girona, daar zit je uren en uren voordat je aan de beurt bent, zelfs in mijn kleine gemeente zit je 'n halve dag te wachten.

Daarom; privé verzekering!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 00:11   #612
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Komaan eno, op jouw eilandje word je misschien meteen geholpen, ga eens naar de urgencias in Madrid, Barcelona, of Girona, daar zit je uren en uren voordat je aan de beurt bent, zelfs in mijn kleine gemeente zit je 'n halve dag te wachten.

Daarom; privé verzekering!
Nogal logisch, als de staat overal bespaart om de failliete banksector bail-outs te geven...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:55   #613
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Nogal logisch, als de staat overal bespaart om de failliete banksector bail-outs te geven...
Niet geheel correct. Dat systeem liep al zo vierkant voor heel dat circus begon. Op de publieke gezondheidszorg heb ik nooit beroep gedaan, altijd meteen naar de privé. Duurder, maar sneller.

Ik ben nooit naar de "larrialdiak" (urgencias) moeten gaan, maar ik heb daar twee fenomenen gezien (die je hier ook ziet trouwens): ten eerste, zeer snelle hulpverlening voor wie het ook dringend nodig had en ten tweede, een verschuiving van eerstelijnszorg naar de spoeddiensten voor wie het niet echt dringend nodig had.

Zeer herkenbaar, he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 08:43   #614
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah, ok. Dan ben ik volledig mee.

Versta jij Spaans? Dan kan ik dit boek aanraden:
Ik versta geen Spaans maar eens zitten neuzen met wat slordige vertalingen omtrent het boek...

Het gaat blijkbaar over de koloniale Spaanse Kroon in de overzese gebieden, Marokko dan, de socio-politieke structuur en de Baskische component...

Nu, de geschiedenis van Spanje gedurende de 20e eeuw interesseert me wel. De aanleidingen tot de burgeroorlog, de ideëen die hadden moeten leiden tot een nieuwe samenleving, maar echter een verval in oude machtstructuren opleverden...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 08:55   #615
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Dat boek zou dringend vertaald moeten worden naar het Engels, Frans, Duits, zelfs Nederlands. Het verhaalt effectief de rode draad doorheen het Spaanse regime en is verhelderend om een en ander te begrijpen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 09:04   #616
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

We mogen dus terecht spreken over een regime wat betreft Spanje?

Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 09:07   #617
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
We mogen dus terecht spreken over een regime wat betreft Spanje?

Absoluut. De "Marokko-connectie" is niet weg te denken uit het Spaanse establishment.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 10:22   #618
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Komaan eno, op jouw eilandje word je misschien meteen geholpen, ga eens naar de urgencias in Madrid, Barcelona, of Girona, daar zit je uren en uren voordat je aan de beurt bent, zelfs in mijn kleine gemeente zit je 'n halve dag te wachten.

Daarom; privé verzekering!
In tegenstelling tot bij ons, is de gezondheidszorg in Spanje geheel gratis, en dat is een grote verworvenheid. Daartegenover staan de wachttijden. Maar bij urgentie is er in Canarias geen enkel probleem. Dat kan misschien anders zijn in andere autonomieën. Dat weet ik zo niet. Wel weet ik dat veel Spanjaarden een privé verzekering aanhouden om de wachttijden en de als minder ervaren kwaliteit van de openbare hospitalen te ontlopen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 10:49   #619
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In tegenstelling tot bij ons, is de gezondheidszorg in Spanje geheel gratis, en dat is een grote verworvenheid. Daartegenover staan de wachttijden. Maar bij urgentie is er in Canarias geen enkel probleem. Dat kan misschien anders zijn in andere autonomieën. Dat weet ik zo niet. Wel weet ik dat veel Spanjaarden een privé verzekering aanhouden om de wachttijden en de als minder ervaren kwaliteit van de openbare hospitalen te ontlopen.
Ja, dat is iets wat ik ook vastgesteld heb.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:18   #620
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Wat kost een privéverzekering in Spanje?
Reden dat ik het vraag is dat ik een ligplaats in Empurio Brava aangeboden heb gekregen die voor mij alleszins betaalbaar is. Voor een simpel ophalen van een herhalingsrecept belastte de FBTO mijn eigen risico met 115,-- euro. NB het zalfje voor wat uitslag betaalde ik bij de apotheek contant.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 augustus 2013 om 11:19.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be