Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2006, 11:42   #1
Rode Bert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 november 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 67
Standaard Racistische moordpoging in Zellik

[SIZE=5]Opnieuw slachtoffer van blinde agressie[/SIZE]
Congolees wordt in volle avondspits in elkaar geslagen

Amper veertien dagen na de moord op Joe Van Holsbeeck, deed zich vorige week opnieuw een geval van blinde agressie voor. In volle avondspits werd een Congolees aan het Jet-pompstation in Zellik in elkaar geslagen. De dader kon dankzij beelden van een bewakingscamera opgepakt worden, maar werd na verhoor opnieuw vrijgelaten.
Deels blind en verlamd aan een been. Dat is de tol die Constant Bwanassani (26) heeft moeten betalen omdat hij vorige donderdag niet vlug genoeg het Jet-pompstation in Zellik verliet. ,,Toen ik terugkwam van de kassa, zag ik naast de pomp een emmer water met een aftrekkertje staan zodat ik nog snel iets van de voorruit van mijn wagen veegde'', vertelt Bwanassani. ,,Onmiddellijk begon de bestuurder in de witte bestelwagen achter mij hevig te claxonneren en in het Frans racistische verwijten naar mij te slingeren. Ik antwoordde dat zoiets toch niet nodig was, maar de man was niet te stoppen. Toen ik instapte, sprong hij uit zijn wagen en begon onmiddellijk op mij in te slaan.''

De volgende veertig seconden krijgt Bwanassani zowat twintig zware vuistslagen te verwerken en een trap op zijn been. Nadien slaat de dader het portier van de wagen toe, terwijl een been van Bwanassani er nog tussen zit. Tot slot trapt de man ook nog een deuk in de zijkant van het voertuig, waarna hij vertrekt zonder te tanken. Een camera legt alles vast op beeld. ,,Ik riep de hele tijd om hulp, maar niemand greep in, hoewel het zeer druk was", gaat Bwanassani verder. ,,Ik durfde me niet verweren. Ik ben hier als asielzoeker en mijn erkenningprocedure als vluchteling loopt nog. Ik mag niet terugslaan, want men zal dat tegen mij gebruiken , spookte het voortdurend door mijn hoofd.''

Op vrije voeten

De dader, een Franstalige man uit Schaarbeek, werd enkele uren later door de politie thuis opgepakt, maar werd na verhoor vrijgelaten. ,,Na het oorlogstrauma dat ik in Congo meemaakte, dacht ik hier veilig te zijn'', vertelt Bwanassani. ,,Ik studeer verpleegkunde, ik gedraag me, ik leer jullie taal en ik geloof in de goedheid van jullie volk. Ook wij leefden intens mee met zaak rond Joe Van Holsbeeck. Ik begrijp dan ook niet dat ze deze man vrij laten lopen. Ik ben heel bang voor represailles. Wie zal mij dan helpen? Inwendig revolteer ik, want heb ik als vluchteling dan niet het recht om me te verdedigen?''

,,Zware gewelddaden tegen klanten van een tankstation zijn bijzonder zeldzaam. Maar alleen een harde aanpak kan dit soort agressie beteugelen'', reageert Johan Mattart van BRAFCO, de Belgische Federatie van Brandstoffenhandelaars die ook een derde van de pomphouders verenigt.
-----------------------------
Bron: http://www.nieuwsblad.be

SCHANDALIG!!
Een rasiestische poging tot moord en ze laten de dader nog vrij ook!!!
Zelfs de zwaarste straf is niet voldoende voor dit soort waanzin. Maar hierover lees je natuurlijk niets op de website van het VB! Het haalt amper de pers!!

Nu zwijgen die rasiestische VB'ers wel!!
Rode Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 11:45   #2
Rode Bert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 november 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 67
Standaard

Geen reacties?

Dacht ik al!!!
Rode Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 11:56   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
Geen reacties?

Dacht ik al!!!
Citaat:
De dader, een Franstalige man uit Schaarbeek
Heu.. zigeunertype?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 12:10   #4
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
SCHANDALIG!!
Een rasiestische poging tot moord en ze laten de dader nog vrij ook!!!
Zelfs de zwaarste straf is niet voldoende voor dit soort waanzin. Maar hierover lees je natuurlijk niets op de website van het VB! Het haalt amper de pers!!

Nu zwijgen die rasiestische VB'ers wel!!
Kom je nu alweer lopen mollen? Je bent niet geloofwaardig, dus leg deze nick maar weer in de ijskast.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 12:13   #5
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heu.. zigeunertype?
Misschien.
Gezien hij uit Schaarbeek komt is het statistisch waarschijnlijker dat het om un nouveau Belge gaat.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 13:04   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ik heb de beelden gezien van de bewakingscamera (lang leve de bewakingscamera's trouwens!) in het journaal en het is ronduit schandalig.

Die mens mogen ze wat mij betreft een even zware straf geven als die Pool die Joe vermoord heeft.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 13:17   #7
Rode Bert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 november 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Die mens mogen ze wat mij betreft een even zware straf geven als die Pool die Joe vermoord heeft.
1. "Die mens" is een rasiest.
2. de rasiest is inmiddels al vrijgelaten.
3. Waar zit de rechterzijde nu?? Dit topic schetst een mooi beeld van onze samenleving: men zit hier al te lallen dat de dader "een zigeuner" of "een nieuwe belg" is!!! Maar een Belg, hooolaaa!
Rode Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:48   #8
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
1. "Die mens" is een rasiest.
2. de rasiest is inmiddels al vrijgelaten.
3. Waar zit de rechterzijde nu?? Dit topic schetst een mooi beeld van onze samenleving: men zit hier al te lallen dat de dader "een zigeuner" of "een nieuwe belg" is!!! Maar een Belg, hooolaaa!
In ieder geval een Franstalige, dus uw verwijten tov het Vlaams Belang zijn misplaatst.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:28   #9
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik heb de beelden gezien van de bewakingscamera (lang leve de bewakingscamera's trouwens!) in het journaal en het is ronduit schandalig.

Die mens mogen ze wat mij betreft een even zware straf geven als die Pool die Joe vermoord heeft.
Beter die camera verkopen aan de ..NMBS/NIVB .beelden zijn precies van betere kwaliteit.

Trouwens die beelden openbaar maken is inbreuk op de priveleven van beiden..dader en slachtoffer

Laatst gewijzigd door chris k : 2 mei 2006 om 15:29.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:41   #10
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Trouwens die beelden openbaar maken is inbreuk op de priveleven van beiden..dader en slachtoffer
Als het slachtoffer een kleurling is gaat die regel niet op.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:48   #11
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
1. "Die mens" is een rasiest.
2. de rasiest is inmiddels al vrijgelaten.
3. Waar zit de rechterzijde nu?? Dit topic schetst een mooi beeld van onze samenleving: men zit hier al te lallen dat de dader "een zigeuner" of "een nieuwe belg" is!!! Maar een Belg, hooolaaa!
1. en hoe weet jij dat het om racisme zou gaan, en niet gewoon om een agressieveling die niet veel tijd, nog geduld had. O ja, het slachtoffer is een Congolees en de agressor is een man uit schaarbeek, die frans spreekt. Het gaat automatisch om racisme
Trouwens asielzoekers dienen in het asielcentrum te zitten..

2. Die agressieve zot zal ook wel gestraft worden, voor slagen en verwondingen, het niet betalen aan de pomp dat zal een ander paar mouwen vormen.

3. het maakt niet uit wie de dader en wie het slachtoffer is, de feiten zijn erg genoeg. Maar wat blijkt de tacktiek hier te zijn is dat men één gewoon weg walgelijke zaak aanhaalt waarin het slachtoffer een vreemdeling is, en men probeert op dergelijke manier aan te tonen dat er ook slachtoffers van vreemde afkomst kunnen zijn, ze gaan er wel aan voorbij dat de meeste daders van vreemde afkomst zijn cfr criminaliteitscijfers.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:00   #12
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Om verkeersagressie te minimaliseren, kunnen we een apatheidsmaatregel invoeren. Trage tankers, ongeacht huidskleur of afkomst, kunnen best niet tijdens de spits gaan tanken, om de opgefokte haastigaards met losse handen te ontlopen.
Bij deze maatregel telt alleen de gemiddelde tanksnelheid van een persoon en dus niet de afkomst.
En wie zich wel aan verkeersagressie schuldig maakt, moet gestraft worden naargelang de ernst van de feiten, niet naar gelang eigen afkomst of die van het slachtoffer.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:06   #13
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Misschien een misplaatste vraag, maar is dat doenbaar om als asielzoeker een wagen te hebben?
Hoe betaal je dat, hoe lukt dat met de verzekeringen, hoe schrijf je dat in,...?
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:12   #14
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Misschien een misplaatste vraag, maar is dat doenbaar om als asielzoeker een wagen te hebben?
Hoe betaal je dat, hoe lukt dat met de verzekeringen, hoe schrijf je dat in,...?
Indien het een ECONOMISCHE asielzoeker was, zou dit een terechte vraag zijn.
België biedt geeft echter alleen asiel aan POLITIEKE vluchtelingen.
Aangezien hij asielZOEKER is(en dus werd zijn asiel nog niet erkend), kan men hierover niks zeggen. Maar iemand die politiek vervolgd wordt(wegens afwijkende politieke mening, geaardheid,geloof,...) hoeft an sich niet arm te zijn.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:14   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Indien het een ECONOMISCHE asielzoeker was, zou dit een terechte vraag zijn.
België biedt geeft echter alleen asiel aan POLITIEKE vluchtelingen.
Aangezien hij asielZOEKER is(en dus werd zijn asiel nog niet erkend), kan men hierover niks zeggen. Maar iemand die politiek vervolgd wordt(wegens afwijkende politieke mening, geaardheid,geloof,...) hoeft an sich niet arm te zijn.
Hmmm, hier zit iets in.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:15   #16
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Een neger die klop krijgt is het eerste thema in het nieuws. Akkoord je begint niemand te slaan omdat je even moet wachten om te tanken. Maar alweer typerend voor de berichtgeving in dit apenland.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:19   #17
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Een neger die klop krijgt is het eerste thema in het nieuws. Akkoord je begint niemand te slaan omdat je even moet wachten om te tanken. Maar alweer typerend voor de berichtgeving in dit apenland.
De moord op de blanke Joe was ook het eerste thema in het nieuws.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:24   #18
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De moord op de blanke Joe was ook het eerste thema in het nieuws.
Idd. nog even en een ordinaire kloppartij (tientallen per dag) waarvan een zwarte het slachtoffer is wordt gelijkgesteld aan een roofmoord op een blanke.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:30   #19
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

kvind het spijtig dat het een neger is en geen moslim
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:36   #20
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Wat er aan voorafgegaan is wordt natuurlijk weer zorgvuldig verzwegen ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be