Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2011, 15:59   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Ik lees zelden Knack. Ik wist niet dat het zo anti-werkgevers gericht was. Ik lees wel Trends van dezelfde groep.

Wat ontbreekt in de editorial is dat ondermeer Geert Noels een correlatie aantoont tussen de stijgende inflatie en de indexkoppeling van de lonen.

Ook Guy Caden Quaden zijn bezorgheid over de inflatie/loonindexatie wordt niet opgenomen. Naar verluidt zou deze een PS'er zijn.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:04   #22
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Misschien eerst en vooral al eens beginnen met uit te leggen waarom dat niet gezond zou zijn? Als de mensen niet gelijk zijn en situaties niet gelijk zijn, waarom zou het resultaat dan gelijk moeten zijn?
Wat is er dan voor de veelverdieners wel veranderd dat e.e.a. zou verantwoorden ten opzichte van vroeger ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:06   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Extreem-linkse communistische propaganda! Altijd al geweten van de Knack, dat bijhuis van de Pravda. En die Pironet met zijn lang haar ziet er ook niet zuiver op de graat uit.
De Knack, dat extreemlinks gazetteke, ja idd. Die praten de AMADA achterna.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:08   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik wou die reactie hier ook net plaatsen.

Ze hebben bij de Knack weer eens een linkse clown aan het woord gelaten.
Bijna altijd, dat zit daar vol Amadezen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:17   #25
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Misschien eerst en vooral al eens beginnen met uit te leggen waarom dat niet gezond zou zijn? Als de mensen niet gelijk zijn en situaties niet gelijk zijn, waarom zou het resultaat dan gelijk moeten zijn?
Sfax, het gaat er niet over dat sommigen meer verdienen dan anderen. Het verschil tussen de hoge en gemiddelde lonen is vele malen groter geworden.

Welk verschil tussen dertig veertig jaar geleden en nu is er dat dit logisch verklaart?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:19   #26
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wat is er dan voor de veelverdieners wel veranderd dat e.e.a. zou verantwoorden ten opzichte van vroeger ?
Inderdaad, Yves. Dat is wat ik Sfax graag zou horen uitleggen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:19   #27
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Sfax, het gaat er niet over dat sommigen meer verdienen dan anderen. Het verschil tussen de hoge en gemiddelde lonen is vele malen groter geworden.

Welk verschil tussen dertig veertig jaar geleden en nu is er dat dit logisch verklaart?
De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!
http://www.express.be/joker/nl/platd...TOKEN=19097365

In ons land mochten vorig jaar 160.000 mensen zich dollarmiljonair noemen.
Maar wat als u niet tot dat selecte kransje behoort?
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije...16908-2214.art

(belastingsparadijs) Dit volgens de neoliberale regels:
http://geld.plein.nl/belastingparadi...neilanden.html

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv
Managers kennen enkel aandeelhouder verantwoord ondernemen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:43   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ook juist wat in Knack staat:
<<een kmo die slechts 4.8% procent belasting betaalt? Pironnet mag mij komen uitleggen hoe dat mogelijk is. En rond de loonkosten, ik raad Pironnet (samen met De Grauwe) aan internationaal wat zaken te doen, hij zal vlug ontnuchteren. ik verwacht toch wat meer serieux van Knack.>>
http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...n.aspx?cmt=all

http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...lastingen.aspx

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 maart 2011 om 22:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:50   #29
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

De link naar de meer dan 10.000 failliete bedrijven (2010) kunt U waarschijnlijk niet vinden...
(en nu wordt naar het schijnt het record nog scherper gesteld)...

Wat ik me al geruime tijd afvraag dat is: 'Waar komt dat belastingsgeld toch allemaal vandaan... als de bedrijven zo weinig belasting betalen?"...
(Persoonlijk ken ik nochtans verschillende firma's die rond de 33% belasting betalen... Ik ken er ook waarvan ik vermoed dat ze frauderen, net zoals die dopper naast mijn deur die een 60 uur/week gaat schilderen en behangen )

***********************************
Nog niet zolang gelden hoorde ik op de radio dat de ontvangsten van de schatkist buiten verwachting goed meevielen.... omwille van de belastingsontvangsten van de ondernemingen... Ik dacht toen nog... 'Dat kan niet, want die betalen geen belastingen!'...

Laatst gewijzigd door freelancer : 3 maart 2011 om 22:53.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:51   #30
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

PVDA cijfers, filosoof. Daar gaat ge niet lang plezier van hebben.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:56   #31
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De link naar de meer dan 10.000 failliete bedrijven (2010) kunt U waarschijnlijk niet vinden...
(en nu wordt naar het schijnt het record nog scherper gesteld)...

Wat ik me al geruime tijd afvraag dat is: 'Waar komt dat belastingsgeld toch allemaal vandaan... als de bedrijven zo weinig belasting betalen?"...
(Persoonlijk ken ik nochtans verschillende firma's die rond de 33% belasting betalen... Ik ken er ook waarvan ik vermoed dat ze frauderen, net zoals die dopper naast mijn deur die een 60 uur/week gaat schilderen en behangen )

***********************************
Nog niet zolang gelden hoorde ik op de radio dat de ontvangsten van de schatkist buiten verwachting goed meevielen.... omwille van de belastingsontvangsten van de ondernemingen... Ik dacht toen nog... 'Dat kan niet, want die betalen geen belastingen!'...
Delokaliseren van Belgische bedrijven:

Bedrijven verhuizen naar het Communistisch land China omdat wij nog steeds geen Communisme hebben, in de Belgische liberale samenleving is niets meer te verdienen!

Zodra wij communisme hebben komen ze uiteraard terug!
Er is dus hoop, 8 op 10 burgers worden in België reeds door de staat gefinancierd!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:58   #32
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De link naar de meer dan 10.000 failliete bedrijven (2010) kunt U waarschijnlijk niet vinden...
(en nu wordt naar het schijnt het record nog scherper gesteld)...

Wat ik me al geruime tijd afvraag dat is: 'Waar komt dat belastingsgeld toch allemaal vandaan... als de bedrijven zo weinig belasting betalen?"...
(Persoonlijk ken ik nochtans verschillende firma's die rond de 33% belasting betalen... Ik ken er ook waarvan ik vermoed dat ze frauderen, net zoals die dopper naast mijn deur die een 60 uur/week gaat schilderen en behangen )

***********************************
Nog niet zolang gelden hoorde ik op de radio dat de ontvangsten van de schatkist buiten verwachting goed meevielen.... omwille van de belastingsontvangsten van de ondernemingen... Ik dacht toen nog... 'Dat kan niet, want die betalen geen belastingen!'...
Volgende keer KP stemmen!!!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 18:44   #33
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard De jammerlijke klachten van de vakbonden...

De vakbonden hebben zich steeds tegen een consumptiemaatschappij gekant...

Nu hebben ze gestaakt om meer koopkracht. Dus voor meer consumptie...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 19:19   #34
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De vakbonden hebben zich steeds tegen een consumptiemaatschappij gekant...

Nu hebben ze gestaakt om meer koopkracht. Dus voor meer consumptie...
Goede lonen dus meer consumptie, dus meer werk voor bedrijven, van de 3 % geprivilegieerde elite kunnen bedrijven niet leven, van wie wel:

Van de 8 op 10 gefinancierde door de staat en van enkele gefinancierde door het privaat!

Indien arbeiders 1 Euro per dag verdienen zoals in de Arabische landen dan gaan uiteraard alle bedrijven bankroet, met 1 Euro kan je geen 2 Euro uitgeven!

Belgische bedrijven delokaliseren:

Belgische bedrijven verhuizen naar het Communistisch land China omdat wij nog steeds geen communisme hebben, in de eigen Belgische “liberale” samenleving is niets meer te verdienen!
Zodra wij communisme in België hebben, dan komen onze bedrijven uiteraard terug uit China!
Er is dus hoop, 8 op 10 burgers worden in België reeds door de staat gefinancierd! (stem KP)
Kapitalisme? Vastgelopen in de eigen hypocrisie en leugens!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 19:46   #35
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Goede lonen dus meer consumptie, dus meer werk voor bedrijven, van de 3 % geprivilegieerde elite kunnen bedrijven niet leven, van wie wel:

Van de 8 op 10 gefinancierde door de staat en van enkele gefinancierde door het privaat!

Indien arbeiders 1 Euro per dag verdienen zoals in de Arabische landen dan gaan uiteraard alle bedrijven bankroet, met 1 Euro kan je geen 2 Euro uitgeven!

Belgische bedrijven delokaliseren:

Belgische bedrijven verhuizen naar het Communistisch land China omdat wij nog steeds geen communisme hebben, in de eigen Belgische “liberale” samenleving is niets meer te verdienen!
Zodra wij communisme in België hebben, dan komen onze bedrijven uiteraard terug uit China!
Er is dus hoop, 8 op 10 burgers worden in België reeds door de staat gefinancierd! (stem KP)
Kapitalisme? Vastgelopen in de eigen hypocrisie en leugens!
Dus zijn de vakbonden - en Corse of course ook - voor meer consumptie...
Waarom dan toch altijd die leugens? Wie gelooft die mensen nog (en zeker De Leeuw die zijn handtekening zelfs niet kan respecteren)?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 20:15   #36
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dus zijn de vakbonden - en Corse of course ook - voor meer consumptie...
Waarom dan toch altijd die leugens? Wie gelooft die mensen nog (en zeker De Leeuw die zijn handtekening zelfs niet kan respecteren)?
Lage loonkost, minder consumptie, minder werk, minder verdienste voor bedrijven!

Belgische bedrijven verhuizen naar het Communistisch land China omdat wij nog steeds geen communisme hebben, in de eigen Belgische “liberale” samenleving is niets meer te verdienen!
Zodra wij communisme in België hebben, dan komen onze bedrijven uiteraard terug uit China!
Er is dus hoop, 8 op 10 burgers worden in België reeds door de staat gefinancierd! (stem KP)
Kapitalisme? Vastgelopen in de eigen hypocrisie en leugens!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 23:37   #37
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die werknemers hebben nu hun uitkering en nog evenveel op hun spaarboekje.
Werkgevers ook ?
Die hebben geen spaarboekje, maar een rekening op de bahama's.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 23:48   #38
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Die hebben geen spaarboekje, maar een rekening op de bahama's.
Zeer juist!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 00:26   #39
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De link naar de meer dan 10.000 failliete bedrijven (2010) kunt U waarschijnlijk niet vinden...
(en nu wordt naar het schijnt het record nog scherper gesteld)...

Wat ik me al geruime tijd afvraag dat is: 'Waar komt dat belastingsgeld toch allemaal vandaan... als de bedrijven zo weinig belasting betalen?"...
(Persoonlijk ken ik nochtans verschillende firma's die rond de 33% belasting betalen... Ik ken er ook waarvan ik vermoed dat ze frauderen, net zoals die dopper naast mijn deur die een 60 uur/week gaat schilderen en behangen )

***********************************
Nog niet zolang gelden hoorde ik op de radio dat de ontvangsten van de schatkist buiten verwachting goed meevielen.... omwille van de belastingsontvangsten van de ondernemingen... Ik dacht toen nog... 'Dat kan niet, want die betalen geen belastingen!'...
10.000 failliete bedrijven?hoeveel daarvan zijn onervaren werklozen die iets van hun leven willen maken? hoeveel nepbedrijven?
33% belasting? dan is het een die zijn weg nog niet weet, of onvoldoende startkapitaal heeft.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 00:52   #40
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De link naar de meer dan 10.000 failliete bedrijven (2010) kunt U waarschijnlijk niet vinden...
(en nu wordt naar het schijnt het record nog scherper gesteld)...

Wat ik me al geruime tijd afvraag dat is: 'Waar komt dat belastingsgeld toch allemaal vandaan... als de bedrijven zo weinig belasting betalen?"...
(Persoonlijk ken ik nochtans verschillende firma's die rond de 33% belasting betalen... Ik ken er ook waarvan ik vermoed dat ze frauderen, net zoals die dopper naast mijn deur die een 60 uur/week gaat schilderen en behangen )

***********************************
Nog niet zolang gelden hoorde ik op de radio dat de ontvangsten van de schatkist buiten verwachting goed meevielen.... omwille van de belastingsontvangsten van de ondernemingen... Ik dacht toen nog... 'Dat kan niet, want die betalen geen belastingen!'...
Waar klaag je trouwens over?
Ik betaal als arbeider 66% aan belasting +sociale zekerheid,
Maar ik weet dat ik dat terugkrijg via werkloosheid, ziekte, pensioen,
Ben je mischien jaloers? anders kan je mischien voor jezelf ook 66% van jouw bruto inkomen betalen?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be