Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2013, 20:01   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is dan uw interpretatie.
Ik neem aan dat mensen die genoodzaakt zijn om dagelijks de baan op te gaan tot die 37% winterband rijders behoren.
In hoeverre de zomerbandrijders zich in extreme wintertoestanden op autowegen wagen is mij niet bekend.
Ge kunt u ook afvragen in welke mate winterbandrijders de prestaties van hun banden niet overschatten.
Waarom zouden bestuurders die al hun ganse autoleven winterbanden gewend zijn hun banden overschatten ?

Ik vraag me veel eerder af dat zomerbandrijders hun banden en hun kunnen enorm overschatten, aangezien ze er mee rijden op winterse verraderlijke wegen.
Half Europa heeft niet voor niks winterbanden verplicht.

Citaat:
In hoeverre de zomerbandrijders zich in extreme wintertoestanden op autowegen wagen is mij niet bekend.
Waarom niet op -meestal kaarsrechte- veilige auto- en snelwegen ?
Op heuvelachtige bochtige wegen met bomen en palen langs de weg en zwakke weggebruikers in de buurt is het veel gevaarlijker hoor...
TTz in de bebouwde kom nog meer...

Citaat:
Dat is dan uw interpretatie.
En mijn ervaring.

Citaat:
Ik neem aan dat mensen die genoodzaakt zijn om dagelijks de baan op te gaan tot die 37% winterband rijders behoren.
Verkeerde aanname, want volgens Touring reden enkele jaren geleden maar 20-25 % met winterbanden. En volgens oudere links -denk ik- zelfs maar 5 %, moet toen een enorme economische crisis geweest zijn...
Citaat:
http://www.1001tips.be/lifestyle/ver...nterbanden.asp

Winterbanden zijn bij de Belgen niet zo in trek. Amper 5% van de autobestuurders rijdt met winterbanden. De meeste mensen denken dat indien hun wagen voorzien is van een ABS-systeem (Anti Blokkeer Systeem) ze voldoende veilig kunnen rijden tijdens winterse weersomstandigheden.
Die 5 % moet van 2005 zijn...
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GG6JTE48
Tien vragen over winterbanden
zaterdag 05 november 2005

Zijn winterbanden populair in België?

Niet zo populair als in de rest van Europa. Terwijl de verkoop van winterbanden daar de jongste jaren steeg met 25 procent, blijven wij achterop hinken. Amper vijf procent van de Belgische chauffeurs kiest voor winterbanden. Weinig mensen beseffen dat winterbanden minstens even nodig zijn op natte wegen als op besneeuwde oppervlakken.2 Wat maakt winterwegen verraderlijk?
In Nederland reed 2 jaar geleden 20 % met winterbanden lag toen zowat op BE-niveau, zal nu ook wel meer zijn.
Citaat:
http://www.automobielmanagement.nl/n...erbanden-.html
AMSTERDAM, 14 oktober 2011 12:05

20 procent automobilisten rijdt op winterbanden
Ongeveer 20 procent van de automobilisten rijdt op winterbanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 20:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:30   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zouden bestuurders die al hun ganse autoleven winterbanden gewend zijn hun banden overschatten ?
Omdat de meeste nog geen leven lang met sneeuwbanden rijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Verkeerde aanname, want volgens Touring reden enkele jaren geleden maar 20-25 % met winterbanden. En volgens oudere links -denk ik- zelfs maar 5 %, moet toen een enorme economische crisis geweest zijn...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:37   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom niet op -meestal kaarsrechte- veilige auto- en snelwegen ?
Op heuvelachtige bochtige wegen met bomen en palen langs de weg en zwakke weggebruikers in de buurt is het veel gevaarlijker hoor...
TTz in de bebouwde kom nog meer...
Omdat men om de ALDI te bereiken geen autowegen nodig heeft tiens.
En meestal kan men ook gunstigere omstandigheden afwachten om zijn inkopen te gaan doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:40   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is dan uw interpretatie.
Ik neem aan dat mensen die genoodzaakt zijn om dagelijks de baan op te gaan tot die 37% winterband rijders behoren.
In hoeverre de zomerbandrijders zich in extreme wintertoestanden op autowegen wagen is mij niet bekend.
Ge kunt u ook afvragen in welke mate winterbandrijders de prestaties van hun banden niet overschatten.
ik moet zeggen als ik met mijn freelanderke op zomerbanden rij, nadat ik wat rondgecrost heb met de bmw op winterbanden, ben ik af en toe eens verast, en inderdaad meestal door gewoon een voorligger te proberen volgen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 21:58   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En mijn ervaring.
Ik zou niet weten hoe uw ervaring u vertelt dat die zomerband rijders bij sneeuwval op de autowegen rondtoeren.
Mijn ervaring leert mij dat mensen die van hun auto afhankelijk zijn met winterbanden rijden.
De zondagsrijders rijden daarentegen nog op zomersloefkes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 22:35   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat de meeste nog geen leven lang met sneeuwbanden rijden.
Daar gewend men zich heel snel aan, tenzij men een idioot is, maar die zijn er ook met zomerbanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 22:39   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat men om de ALDI te bereiken geen autowegen nodig heeft tiens.
En meestal kan men ook gunstigere omstandigheden afwachten om zijn inkopen te gaan doen.
Tja, dan is men ook niet meer altijd mobiel hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 22:43   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zou niet weten hoe uw ervaring u vertelt dat die zomerband rijders bij sneeuwval op de autowegen rondtoeren.
Mijn ervaring leert mij dat mensen die van hun auto afhankelijk zijn met winterbanden rijden.
De zondagsrijders rijden daarentegen nog op zomersloefkes.
Uw ervaring is verkeerd aangezien in 2005 maar 5 % op winterbanden reed.

BE moet dan enorm veel thuiszitters gehad hebben die onafhankelijk waren van een auto.

Ach en die 95 % zondagsgrijders van 2005 zijn na 8 jaar 63 % zondagsrijders geworden ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 22:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 22:50   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat men om de ALDI te bereiken geen autowegen nodig heeft tiens.
Er zijn er die nog niet aan den Aldi geraken met hun zomersloefkes, en maar bleiten dat ze na 2 dagen nog altijd niet in hun straat gestrooid hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 22:55   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar gewend men zich heel snel aan, tenzij men een idioot is, maar die zijn er ook met zomerbanden.
Natuurlijk want we rijden hier een hele winter in de sneeuw.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 23:00   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw ervaring is verkeerd aangezien in 2005 maar 5 % op winterbanden reed.

BE moet dan enorm veel thuiszitters gehad hebben die onafhankelijk waren van een auto.

Ach en die 95 % zondagsgrijders van 2005 zijn na 8 jaar 63 % zondagsrijders geworden ?
Ik zie dat we uitgepraat zijn.
Mijn post sloeg op uw eigen gegevens en niet op die van 2005.
Daar heeft u het over 37% en dat is al een aardig aantal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Probleem is dat er nu een grote mengeling is in BE van winterbandrijders (37 %) en zomerbandrijders (63% ), de zomerbandrijders willen de winterbandrijders "meestal" volgen... ook in hun (inhaal)maneuvers... en wie weet veiligheidsafstanden...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 00:29   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk want we rijden hier een hele winter in de sneeuw.
Toch dit jaar weer een nieuw record aan sneeuwdagen en zeker aan vriesdagen, daarbij winterbanden zijn geen sneeuwbanden hé.
En een normale mens koopt ook een auto om eens naar het buitenland te rijden of naar de Ardennen ofzo. Ook in de winter dacht ik.

btw rare redeneringen heb jij, spring je altijd van een tak op de andere ?

Kijk iemand die steeds met zomerbanden rijdt moet elk jaar zich opnieuw aanpassen om met die banden door de winter te rijden, want zomerbanden verslechteren veel sneller aan prestaties vanaf de temperaturen het nulpunt naderen en nog meer als het nog kouder wordt, komt er winterse neerslag bij is het nog erger. En dat wordt nog erger als de zomerbanden verharden en minder profiel hebben.

Dit is bij winterbanden ook zo maar veel minder omdat winterbanden nu eenmaal gemaakt zijn voor temperaturen onder 7 ° C en veel lager, ze bljven dus door de zachtere rubbersamenstelling en andere wintereigenschappen veel geleiderlijker presteren naargelang de temperatuur verder daalt. Natuurlijk verharden ze ook wat na .... en verslijten maar het zijn nu eenmaal banden-voor-de-winter. Ook op droge en natte weg hé.

Daarbij iedereen die nieuwe banden koopt zomer of winter moet zich aanpassen en heeft een korte gewenningsperiode naargelang seizoen en neerslag. Dus voor zomerbanden bij temperaturen boven 7 ° en meer en bij winterbanden voor 7 ° C en minder. Ik switch mijn winterbanden<> zomerbanden op eigen velg ~ begin november- ~ einde maart als het me past. Kost me amper 14 € per keer.

Bekijk de gemiddelde temperatuur maar in Ukkel, we hebben in BE in feite nog altijd 5 maanden met een gemiddelde dagtemp onder de 7° C. De gemiddelde minimumtemperaturen -meestal kort na zonsopgang- liggen nog lager.

Citaat:
Tijdens de eerste Franse republiek werd de maand november de « nevelmaand » genoemd. Het is inderdaad de maand tijdens dewelke de mist steeds weer terugkomt. Wanneer het weer stabiel is en de temperaturen voldoende laag zijn immers alle voorwaarden voor de vorming van mist vervuld. In de loop van de maand dalen de dagtemperaturen gemiddeld met zo’n 4 graden in Ukkel : de gemiddelde dagtemperatuur bedragen ongeveer 8° C aan het begin van de maand en zakken tot ongeveer 4°C tegen het einde van de maand. In het grootste deel van het land liggen de normale maandelijkse maxima in de buurt van 9°C. Op de hoogplateaus in het zuiden van het land kunnen ze in de buurt van slechts 5°C liggen. De normale maandelijkse minima variëren van 3°C in het vlakke deel van het land en 0°C op de hoger gelegen delen en in de Ardense valleien.

---

Maart is de eerste maand van de meteorologische lente. Gemiddeld gesproken nemen de dagtemperaturen tamelijk snel toe tijdens deze periode van het jaar : de normale waarden voor de gemiddelde dagtemperatuur in Ukkel liggen rond 3,5°C in het begin en rond 7,5°C op het einde van de maand. De normale maandgemiddelden van de maximumtemperatuur varieren van 10°C in Laag- en Midden-België tot 4°C op de plateaus.

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/36...per+maand.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 00:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 00:52   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie dat we uitgepraat zijn.
Neen, ik heb je kromme redenering weerlegt met die gegevens van 2005.

Citaat:
Mijn post sloeg op uw eigen gegevens en niet op die van 2005.
Daar heeft u het over 37% en dat is al een aardig aantal.
Die 37 % winterbandbestuurders was volgens een link van Touring, waarin ook staat dat 2 jaar geleden het 25 % minder waren. Toch 25 % stijging die op 2 jaar het licht gezien hebben.

Als er in 2013 hopelijk 37 % winterbandbestuurders zijn, zijn er logische 63% zomerbandbestuurders.

Je gaat me toch niet vertelllen dat die in de winter soms wachten tot het weer en de wegen betert zodat ze eens inkopen kunnen doen met de auto, amai als men enkel daarvoor de (dure) auto gebruikt... en op welke manier.
Moeten zij weten natuurlijk, is nog altijd veel beter als anderen in gevaar te brengen of te hinderen op wintergladde wegen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 00:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 00:58   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Waarvoor een normale mens een auto koopt is zijn zaak.
Maar ik zie dat jij graag van de hak op de tak springt.
Het gaat nog steeds over uw stelling;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Probleem is dat er nu een grote mengeling is in BE van winterbandrijders (37 %) en zomerbandrijders (63% ), de zomerbandrijders willen de winterbandrijders "meestal" volgen... ook in hun (inhaal)maneuvers... en wie weet veiligheidsafstanden...
Zoals ik reeds stelde is dat uw interpretatie.
Ik denk dus niet dat die 63% zomerbanden rijders bij extreem winterweer in uw weg komen rijden en in normaal winterweer zie ik helemaal geen verkeersinfarcten.
Blijkbaar lukt het dan heus wel met gewone banden.
Niet iedereen wilt immers het uiterste uit zijn auto halen en is best tevreden met normale snelheden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 01:07   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, ik heb je kromme redenering weerlegt met die gegevens van 2005.



Die 37 % winterbandbestuurders was volgens een link van Touring, waarin ook staat dat 2 jaar geleden het 25 % minder waren. Toch 25 % stijging die op 2 jaar het licht gezien hebben.

Als er in 2013 hopelijk 37 % winterbandbestuurders zijn, zijn er logische 63% zomerbandbestuurders.

Je gaat me toch niet vertelllen dat die in de winter soms wachten tot het weer en de wegen betert zodat ze eens inkopen kunnen doen met de auto, amai als men enkel daarvoor de (dure) auto gebruikt... en op welke manier.
Moeten zij weten natuurlijk, is nog altijd veel beter als anderen in gevaar te brengen of te hinderen op wintergladde wegen.
U had het over "nu" en ik reageerde op uw cijfers van nu.
37 % is al een behoorlijk aantal als we de zondagsrijders uitsluiten.
En geloof mij, ik ken geen winters waarbij de wegen twee dagen onberijdbaar zijn.
En zijn trouwens ook nog mensen die geen auto bezitten en toch niet verhongeren.

.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 10:55   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarvoor een normale mens een auto koopt is zijn zaak.
Maar ik zie dat jij graag van de hak op de tak springt.
Het gaat nog steeds over uw stelling;

Zoals ik reeds stelde is dat uw interpretatie.
Ik denk dus niet dat die 63% zomerbanden rijders bij extreem winterweer in uw weg komen rijden en in normaal winterweer zie ik helemaal geen verkeersinfarcten.
En toch zijn er daar ook maar relatief veel minder. Elke km vermijdbare file kost de maatschappij geld.

Tja als jij niet wil begrijpen wat er zich soms afspeelt op alle wegen, kan ik er ook niets aan doen. Volgens de gps data van de auto´s die met een Tom-tom rijden heeft men meer als 10.000 km file gehad dinsdagmorgen.

bron Knack.be :
Citaat:
18.05 uur: ‘Winterweer veroorzaakte meer dan 10.000 km files

Cijfers kunnen al eens verschillen. Dinsdagochtend om 8.35 uur heeft het TomTom Traffic Centre 10.049 kilometer files en vertragingen gemeten op de Belgische wegen. Touring Mobilis spreekt over meer dan 1.600 kilometer files en vertragingen in België, en het Vlaams Verkeerscentrum over 550 �* 600 kilometer. Beide organisaties bekijken de situatie op de hoofdwegen, met name de snelwegen en de belangrijke doorgaande wegen met 2x2 rijstroken, legt Hajo Beeckman, uit.

"Het TomTom Traffic Centre heeft een veel grotere dekking, aangezien ook files gemeten worden op secundaire wegen en zelfs op kleinere dorpsstraten", legt TomTom uit. "Bovendien werken wij met veel meer bronnen. Aan de hand van de gps-toestellen met simkaarten kunnen we - volledig anoniem - de bestuurders volgen en kijken waar ze trager rijden of waar de situatie abnormaal is."
Citaat:
Blijkbaar lukt het dan heus wel met gewone banden.
Ja soms tot 10.000 km fileverkeer op alle wegen en mensen die tot 5 uur deden om op hun werk te geraken. Maar dat ligt voor een groot deel ook aan de belabberde BE-hoofdwegcapaciteit die amper alternatieven biedt naast een relatief beetje snelwegcapaciteit die ook al vol flesssehalzen ligt omdat bijna elke snelweg op een stadssnelwegring aansluit waar ook lokaal verkeer zich mengt omdat de andere wegen er te glad bij liggen. Uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden

Citaat:
Niet iedereen wilt immers het uiterste uit zijn auto halen en is best tevreden met normale snelheden.
Maar in het verkeer is men niet alleen. Je kent verkeersregel 10.2 toch ?
Citaat:
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Als jij stilstand of bijna stilstand normale snelheden noemt. Hilarisch.

In D wordt bij hinderend rijden op zomerbanden de boete verdubbeld en krijgt men sowieso al 1 strafpunt als men met zomerbanden betrapt wordt bij "winters wegdek", hoog tijd om dat in BE in te voeren. Is er gevaar bij is de boete maal 2,5

Citaat:
Bußgeldkatalog STVO - Winterreifen
Bußgeld, Punkte und Fahrverbot wegen falscher Bereifung und die neue STVO in Sachen Winterreifen.

http://bussgeldkatalog.kfz-auskunft.de/bereifung.html
Verstoß | Punkte | Bußgeld EURO | Fahr-verbot
wegen Fahren mit Sommerreifen 1P 40 nein
findet dadurch eine Behinderung statt 1 P 80 nein
findet dadurch eine Gefährdung statt 1 P 100 nein
kommt es zum Unfall 1 P 120 nein
Tiens die boete van 80 € is even hoog als bij een snelheidsovertreding van 21-25 kmh te snel in de bebouwde kom, en 26-30 kmh te snel buiten de bebouwde kom:
Citaat:
Innerhalb geschlossener Ortschaften:
Verstoß | Punkte | Bußgeld EURO | Fahr-verbot
Überschreiten der zulässigen Höchstgeschwindigkeit mit PKW
21-25 km/h 1 P 80 nein
Außerhalb geschlossener Ortschaften:
26-30 km/h 3 P 80 nein
http://bussgeldkatalog.kfz-auskunft....indigkeit.html
Sommige mensen zijn die dinsdagmorgen uit de auto gestapt en zijn verder te voet gegaan, zo´n miserie was het, wie weet waren ze nog sneller terplaatse.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 11:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 11:35   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En geloof mij, ik ken geen winters waarbij de wegen twee dagen onberijdbaar zijn.
Tiens van de laatste 5 winters waren er zeker 3 waar de secundaire gemeentewegen in ons dorp (ook voor mijn deur) tot een week lang quasi onbereidbaar waren voor zomerbanden, wat ik zeer goed vind. Ze zullen het zo wel leren winterbanden aan te schaffen, men ziet het aan de 25 % stijging de laatste 2 jaar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 11:54   #38
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn er die nog niet aan den Aldi geraken met hun zomersloefkes, en maar bleiten dat ze na 2 dagen nog altijd niet in hun straat gestrooid hebben.
Bleiten,... neen hoor ik zie het als een uitdaging om zonder wintersloefen boven te raken
Als het me niet lukt rijd ik achterwaarts boven
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 13:02   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Bleiten,... neen hoor ik zie het als een uitdaging om zonder wintersloefen boven te raken
Als het me niet lukt rijd ik achterwaarts boven
Proficiat, zo ken ik er ook.
Voortractie is ook niet altijd voordelig hé.

Ik heb tijden meegemaakt dat ik idd met een Renault R4 enkel achterwaarts boven geraakte en met een Jeep niet (legerdienstvoertuigen in Duitsland, voor winterbanden hadden ze geen geld, zelfs niet voor alle 4x4-Jeeps, die 4x4-Jeeps reden bij de BSD-Staf in Keulen haha...)

Toen ik eens de VW kever kreeg kwam ik wel voorwaarts boven (op de radarsite). Grotere wielen en achtertractie en meer dynamisch gewicht op de aandrijfwielen.
R4 en Kever beide op redelijk zachte smalle SR-zomerbandjes die vielen nog relatief mee. Maar owee men had toen (70´s) HR of zelfs VR´s lederbanden opliggen...(privé auto)

- - - - -


Een dagje sneeuw kost 116 miljoen Euro, zoek maar v€rd€r Di Rupo en co...
Citaat:
Het werd gisteren een dag van records. Nooit hebben we langer in de file moeten staan of op de trein staan wachten om op het werk te geraken en nooit was het verlies voor onze economie groter na een sneeuwbui. Volgens werkgeversorganisatie VOKA heeft één dagje sneeuw ons 116 miljoen euro gekost. "Een half miljoen Belgen zijn volgens onze schatting niet gaan werken", zegt Johan Grauwels. "Normaal levert een werkende Belg 220 euro per dag op." Liefst 60 procent van de Belgen kwam bovendien te laat op het werk.

http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...joen-euro.aspx
Ik moet toch eens nadenken hoe ik mijn onderschrift wat kan aanpassen, speciaal voor Belziek...
Citaat:
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 13:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 14:15   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

net gelezen:

Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen in de lucht.

- Wat ga jij doen op vakantie?
- Gaan snowboarden in Oostenrijk en jij?
- Paniek zaaien in België. Ook plezant.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be