Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2013, 14:41   #41
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U doet de naam auto-egoïst alle eer aan.

Uw houding toont tevens waarom men vervuiling moet kapot taxeren. De vervuiler betaalt is hier een onoverkomelijk principe. Het interesseert u allemaal niet wat u vervuilt of de schade die u veroorzaakt, maar u bent wel een en al oor wanneer ze uw zuur verdiende centjes in beslag nemen.

Vandaar de noodzaak van taksen in dit land. Zware taksen om de mensen een geweten te taxeren. Werken en centjes tellen is hier immers de specialiteit.
Auto-egoïst...

Wat dan met groene idioten die nog altijd blijven waarschuwen voor klimaatverandering, met op kop CO2 wat helemaal geen vervuiler is, en Fukushima misbruiken om te blijven kankeren op kernenergie?

Wat dan met de bus, waar men zeker in Brussel te pas en te onpas busstroken aanlegt met als enige zinnige reactie van De Lulle "ze doen het ook in andere steden"?

Wat dan met de fietsers en voetgangers, die zich blijkbaar niet aan de verkeersregels moeten houden?

Wat dan met de BBL en consoorten, die je nooit hoort over boten, oude dieseltreinen en stinkbussen?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 april 2013 om 14:41.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 14:50   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Hoog tijd ook trouwens om diegenen die om drempels en zone 30s staan te schreeuwen ook eens keihard te taxeren. Die dingen zijn rotslecht voor het verbruik van een wagen, en de vervuiler betaalt blijkbaar.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 15:19   #43
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Wat een idioterie.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 15:34   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neem toch gewoon de metro zoals ik.

Een auto heb ik voor niets nodig.
Da's dan goed voor nu, maar ja: ik rijd ook alleen maar voor de leut hoor.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 15:36   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom we zo inzitten met het milieu.
Waarom zou de aardbol verder moeten blijven bestaan?
Aan alles is een begin en een einde.

Binnen 60-80 jaar is iedereen hier op dit forum zo dood als een pier.
Wat heb je dan aan een schoon milieu als je tussen de pieren ligt?
Stel het probleem anders: kan je leven zonder vervuilen? Vervuiling is inherent aan het leven en het recht op vervuilen moet eigenlijk in de Grondwet opgenomen worden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:46   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neem toch gewoon de metro zoals ik.

Een auto heb ik voor niets nodig.
Dat jij de auto voor niets nodig hebt, betekent niet dat niemand het nodig heeft.

Sommige mensen komen nog wel eens buiten, weet je wel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:48   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Da's dan goed voor nu, maar ja: ik rijd ook alleen maar voor de leut hoor.
Kallikles is een echte rationalist, hij heeft en koopt alleen dingen die hij daadwerkelijk nodig heeft.

Plezier en geluk in het leven is overrated voor hem.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 17 april 2013 om 16:48.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:50   #48
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neem toch gewoon de metro zoals ik.

Een auto heb ik voor niets nodig.
Ja dat zou een en ander kunnen verklaren.

Het is niet omdat jij jouw rijbewijs bent afgepakt, dat je uw frustratie op anderen moet projecteren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:51   #49
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Voor links is de auto een luxe-product. Trouwens, er worden al jaren voorkeursmaatregelen genomen en toch draaien die op niks uit. Iets door de strot van de mensen jagen werkt altijd averechts.

En die snobby suburbs die rijden natuurlijk allemaal met een BMW, Audi, Porsche of nog iets véél exclusievers, aja.

U hangt werkelijk aaneen van de clichés en negeert compleet de impact van oude bussen, treinen en boten op ons milieu.
Soms moet men alle politieke moed bij elkaar rapen, 'impopulaire' maatregelen durven nemen en de mensen eigenlijk 'dwingen'. Het is niet anders. Helaas is de politiek met ballen al vele jaren ver zoek.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:52   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U doet de naam auto-egoïst alle eer aan.

Uw houding toont tevens waarom men vervuiling moet kapot taxeren. De vervuiler betaalt is hier een onoverkomelijk principe. Het interesseert u allemaal niet wat u vervuilt of de schade die u veroorzaakt, maar u bent wel een en al oor wanneer ze uw zuur verdiende centjes in beslag nemen.

Vandaar de noodzaak van taksen in dit land. Zware taksen om de mensen een geweten te taxeren. Werken en centjes tellen is hier immers de specialiteit.
Ze zegt het allemaal wat ongenuanceerd , alleen in de basis heeft ze wel degelijk gelijk, hoor.

Waarom zouden wij ons inzetten voor het milieu? De aarde verdwijnt echt niet zo 1,2,3, en al doet de aarde dat wel, wat dan nog?

Andersom kun je natuurlijk ook jezelf afvragen waarom we het milieu zouden verpesten.

Maja... daar is eigenlijk een heel makkelijk antwoord op: Omdat veel leuke dingen, nu eenmaal slecht zijn voor het milieu.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:53   #51
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat een veralgemening toch alweer.
Wat doen we dan met die egoistische vervuiler die alleen met de wagen op tijd op zijn werk geraakt om de trein die jij neemt te laten rijden? Wat met al die egoistische vervuilers die hun wagen nodig hebben om de producten en diensten die jij gebruikt mogelijk te maken? En die eogist die niet anders kan dan met de wagen rijden (bvb omdat hij van klant naar klant moet)?

.
Sommige mensen hebben inderdaad een wagen echt nodig, daarom pleit ik geenszins voor autopestmaatregelen, ze zouden ook niet fair zijn.

Wel opvallend: autobestuurders klagen veelal dat ze het OV en de fietspaden van de anderen moeten betalen, maar staan er niet bij stil dat de niet-chauffeurs ook een massa belastingen voor het wegenonderhoud en de verkeersinfrastructuur betalen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:55   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Meneer De Burgemeest, je lelijke moeder man.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:56   #53
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ideaal voor een metropool.

Maar in pakweg Westvlaanderen, of Limburg?
Wat met mensen die in een naburige gemeente ergens in een nachtshift gaan werken? Het OV is niet 24h beschikbaar. Met de fiets is het ook niet altijd haalbaar.

Moeten we blijven oplossingen zoeken binnen de reeds bestaande technologie zoals een auto op fossiele brandstof en een variant daarvan die 90 personen kan verkassen?
Dat is inderdaad een groot drama. Zeker als je weet dat er aan het begin van de 20 ste eeuw in de Verenigde Staten evenveel wagens op elektriciteit rondreden dan op brandstof. De opkomende oliemaatschappijen hebben echter de patenten van deze wagens opgekocht, om ze vervolgens in goed afgeschermde kluizen bijna een eeuw te laten verrotten. Hoog tijd voor een inhaalbeweging !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:56   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ideaal voor een metropool.

Maar in pakweg Westvlaanderen, of Limburg?
Wat met mensen die in een naburige gemeente ergens in een nachtshift gaan werken? Het OV is niet 24h beschikbaar. Met de fiets is het ook niet altijd haalbaar.

Moeten we blijven oplossingen zoeken binnen de reeds bestaande technologie zoals een auto op fossiele brandstof en een variant daarvan die 90 personen kan verkassen?
De vraag stellen is ze beantwoorden. George W. Bush, steeds voor op zijn tijd, zei reeds in 2001: "You don't have to be in Washington to work. It is amazing what can happen with phones & faxes."

Telewerken, op zijn minst een aantal dagen per week, biedt vele mogelijkheden, maar de mentaliteiten zijn nog veel te vastgeroest. Het bespaart ook vele kosten.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 16:58   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden. George W. Bush, steeds voor op zijn tijd, zei reeds in 2001: "You don't have to be in Washington to work. It is amazing what can happen with phones & faxes."

Telewerken, op zijn minst een aantal dagen per week, biedt vele mogelijkheden, maar de mentaliteiten zijn nog veel te vastgeroest. Het bespaart ook vele kosten.
Ah.. Bush als voorbeeld.

Fijne man was dat he? Wat ik vooral zo prachtig aan hem vond, was dat hij zo vies was van oorlog en narigheid.

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 17:01   #56
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen is die optie slechts voor een heel beperkte hoeveelheid mensen realistisch.

Om een voorbeeld te geven: ik heb een tijd tussen het Leuvense en Antwerpen moeten pendelen. Aangezien noch Leuven, noch Antwerpen bepaald boerengaten zijn, probeerde ik dit een tijdje te doen met de trein, hoewel ik over een bedrijfswagen beschik. Resultaat: in het beste geval deed ik er een klein stukje langer over dan met de wagen. In het slechtste geval, meerdere keren per week, waren er vertragingen. Ofwel 's morgens (later op kantoor dus 's avonds later blijven en dan nog eens langer moeten wachten op de volgende trein), ofwel 's avonds (aansluiting in Leuven missen en een klein uurtje kunnen wachten op de volgende), of allebei.

Gevolg: meerdere keren dik 2 uur later thuis dan met de wagen. En dan hebben we het nog niet over het comfort in de trein zelf, het comfort op het perron, de inflexibiliteit t.o.v. de werkgever omdat je op tijd de trein moet halen (of anders weer een pak langer blijven zitten voor de volgende trein). Dan is de keuze rap gemaakt. Nu pas op, dit was dan nog een pak "beter" dan de werkgever waar ik daarvoor bij zat. Toen was het kiezen tussen 45 min heen en terug (wagen) of 5 uur heen en terug (openbaar vervoer)...
De treinen, bussen, trams en metro moeten inderdaad stipter rijden, comfortabeler en ook veiliger worden. Daar is nog veel werk aan de winkel. Integendeel zelfs, door blinde bezuinigingen bij de NMBS en De Lijn en de serieuze veroudering van het materieel met alle defecten van dien, zorgen ervoor dat men terug meer mensen de auto injaagt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

Het is echt niet normaal dat men in Antwerpen nog een hele tramvloot heeft met een basisstel van PPT-trams van omstreeks 1960. Dat is gewoon schandalig ! Heb al buitenlanders op bezoek gehad die dachten dat zulke trams reden ter ere van een historisch evenement of museumgelegenheid.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 17:05   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De treinen, bussen, trams en metro moeten inderdaad stipter rijden, comfortabeler en ook veiliger worden. Daar is nog veel werk aan de winkel. Integendeel zelfs, door blinde bezuinigingen bij de NMBS en De Lijn en de serieuze veroudering van het materieel met alle defecten van dien, zorgen ervoor dat men terug meer mensen de auto injaagt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

Het is echt niet normaal dat men in Antwerpen nog een hele tramvloot heeft met een basisstel van PPT-trams van omstreeks 1960. Dat is gewoon schandalig ! Heb al buitenlanders op bezoek gehad die dachten dat zulke trams reden ter ere van een historisch evenement of museumgelegenheid.
Dat klopt. Het is hier echt erg gesteld wat dat betreft.

Vergelijk de metro in Antwerpen of Brussel maar eens met Bonn, Keulen, Warschau, Parijs, Madrid of Londen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 17:25   #58
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kallikles is een echte rationalist, hij heeft en koopt alleen dingen die hij daadwerkelijk nodig heeft.

Plezier en geluk in het leven is overrated voor hem.

Dat zou ik nu ook niet beweren. In een grootstad is een auto soms echt een last. Je zou hem bij wijze van spreken midden op de weg parkeren en achterlaten. Vb. aan de verkeerslichten.

Maar dan krijg je waarschijnlijk een Gas-boete aangesmeerd.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 17:30   #59
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden. George W. Bush, steeds voor op zijn tijd, zei reeds in 2001: "You don't have to be in Washington to work. It is amazing what can happen with phones & faxes."

Telewerken, op zijn minst een aantal dagen per week, biedt vele mogelijkheden, maar de mentaliteiten zijn nog veel te vastgeroest. Het bespaart ook vele kosten.
Ik kan daar volledig in meegaan. Maar wat met bijv. iemand die als lasser werkzaam is bij een bedrijf op ca. 35km. van zijn woonplaats?

Het OV zou een oplossing kunnen bieden en dat doet het ook. Maar niet altijd en overal. Nachtshifts. Bus die deel van ander traject meeneemt waardoor de persoon misschien niet op tijd aankomt, etc...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 18:10   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kallikles is een echte rationalist, hij heeft en koopt alleen dingen die hij daadwerkelijk nodig heeft.

Plezier en geluk in het leven is overrated voor hem.
En zoiets leidt tot neurotisch gedrag (zo wat Volkertvandergraafachtig).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be