Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2017, 10:59   #41
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch gecombineerd met lane assist?
ik vrees ervoor. Ik denk niet dat die optie erbij zit
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:01   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben je nu serieus ??? ik wil vooral vanachter zitten en mijn gazet kunnen lezen (of als t echt moet werken, dus een snelle wifi verbinding aan boord)!
en constant met de auto naar't café! Strontzat!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:01   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik betwijfel of die 2030 optimistisch is eigenlijk, ik vind die nog redelijk conservatief.

dit is nu een echte race tussen giganten (uber, apple, google, en alle klassieke constructeurs) ... en zoals het met alle technologische doorbraken gaat momenteel, zal de eerste de winnaar zijn en alle consumenten binnenhalen.
ik denk dat ook. Ze zijn de wetgeving in california nu al aan het aanpassen om auto's zonder stuur toe te laten.
Daar is de wetgever voorziend, bij ons niet (cfr wetgeving voor onlinewinkels en dergelijke )
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:05   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch gecombineerd met lane assist?
Ik wacht vol spanning tot er een pippo op het idee komt om een grapje uit te halen met wegmarkeringen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:33   #45
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wacht vol spanning tot er een pippo op het idee komt om een grapje uit te halen met wegmarkeringen
trolololo, de modale wegenwerken op de autosnelweg dus maw. Je weet soms maar half waar je moet rijden als ze weer wat lijntjes hebben bijgeschilderd.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:50   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik vrees ervoor. Ik denk niet dat die optie erbij zit
bij de Superb wel hoor!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:51   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en constant met de auto naar't café! Strontzat!
ok!
maar dan wel nuchter in mijn geval.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:52   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wacht vol spanning tot er een pippo op het idee komt om een grapje uit te halen met wegmarkeringen
keigoeie grap ook nog! liefst met een wegwijzer bij : "uitrit autokerkhof lane assist en zelfrijdend!"
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 12:33   #49
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok!
maar dan wel nuchter in mijn geval.
Om beter te presteren in de Pussycat?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 12:38   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Om beter te presteren in de Pussycat?
och, ik kan daar gewoon niet meer tegen. baten wegen niet meer op tegen t afzien.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 mei 2017 om 12:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 14:04   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
och, ik kan daar gewoon niet meer tegen. baten wegen niet meer op tegen t afzien.
O Herinneringen. Begrepen. 't Is bij mij al vele jaren geleden dat ik dat rottig ochtendgevoel nog mocht meemaken. Met moeite een snee brood met plattekaas met peper en zout in de morgen binnenkrijgen + een coca of heel slappe koffie.
Jaren 90 ergens.
Ergens toch heel leuke herinneringen, maar wel achteraf he! Niet die bewuste ochtenden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 19:25   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik betwijfel of die 2030 optimistisch is eigenlijk, ik vind die nog redelijk conservatief.

dit is nu een echte race tussen giganten (uber, apple, google, en alle klassieke constructeurs) ... en zoals het met alle technologische doorbraken gaat momenteel, zal de eerste de winnaar zijn en alle consumenten binnenhalen.
Uber en Apple hebben het al opgegeven een autonome wagen in eigen beheer te bouwen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 20:56   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik betwijfel of die 2030 optimistisch is eigenlijk, ik vind die nog redelijk conservatief.

dit is nu een echte race tussen giganten (uber, apple, google, en alle klassieke constructeurs) ... en zoals het met alle technologische doorbraken gaat momenteel, zal de eerste de winnaar zijn en alle consumenten binnenhalen.
Ik geef het 5 jaar tot we een volledig zelfrijdende wagen kunnen kopen en tot we gebruik kunnen maken van summon functies: het oproepen van wagens vanwaar dan ook.

Hint: de technologie bestaat al en werkt reeds. Bij Tesla natuurlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 20:56   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uber en Apple hebben het al opgegeven een autonome wagen in eigen beheer te bouwen.
Omdat ze sterk achter lopen op Tesla en nog enkele andere autoconstructeurs.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 16:14   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard TAAS - Transport As A Service - met zelfrijdende auto's

https://www.rethinkx.com/press-relea...hicles-by-2030

New report: Due to major transportation disruption, 95% of U.S. car miles will be traveled in self-driving, electric, shared vehicles by 2030

Automotive and energy sectors face massive changes

LONDON and SAN FRANCISCO — A historic revolution in transportation will end over 100 years of individual vehicle ownership and reshape the world’s energy economy in the process. That’s according to a groundbreaking new research report, Rethinking Transportation 2020-2030: The Disruption of Transportation and the Collapse of the ICE Vehicle and Oil Industries.



Assuming existing technologies and using well-established cost curves, the report, produced by RethinkX, an independent research group, provides a detailed analysis of data, market, consumer and regulatory dynamics. It finds that within 10 years of the regulatory approval of driverless vehicles:

95 percent of U.S. passenger miles traveled will be served by on-demand Autonomous Electric Vehicles (A-EVs) owned by companies providing Transport as a Service (TaaS).

A-EVs engaged in TaaS will make up 60 percent of U.S vehicle stock.
As fewer cars travel more miles, the number of passenger vehicles on American roads will drop from 247 million in 2020 to 44 million in 2030.


“We are on the cusp of one of the fastest, deepest, most consequential disruptions of transportation in history,” said co-author Tony Seba, RethinkX co-founder, author of “Clean Disruption of Energy and Transportation,” and instructor at Stanford Continuing Studies. “But there is nothing magical about it. This is driven by the economics.”

Rethinking Transportation details how the approval of autonomous vehicles will unleash a market grab by existing and new ride-share companies, who will abandon internal combustion engines (ICE) for A-EVs for purely cost reasons. As a result:

Using TaaS will be four to 10 times cheaper per mile than buying a new car, and two to four times cheaper than operating an existing paid-off vehicle, by 2021.

The cost of TaaS will be driven down by several factors, including utilization rates that are 10 times higher; electric vehicle lifetimes exceeding 500,000 miles; and far lower maintenance, energy, finance and insurance costs.
The average American household will save $5,600 per year by giving up its gas-powered car and traveling by autonomous, electric TaaS vehicles.

These cost savings will drive both potential new car buyers and existing owners to abandon vehicle ownership and move to TaaS.

There is a clear path to free transportation under TaaS, which would accelerate the disruption and bring even more savings to American families and a bigger boost to the economy.

TaaS vehicles will provide universal, affordable point-to-point transportation to those left behind by the current private and public transport system, including the disabled, the young, the elderly, populations living on fixed incomes or highly variable (gig economy) incomes, and the poor.
“While these projections may seem radical because they differ from mainstream and incumbent industry projections, they are really quite conservative because they are based on assumptions that in some cases have already been bested by new technologies and plummeting prices,” said Bryan Hansel, CEO of Chanje Energy (formerly Nohm Technologies).
[...]


download studie ook via: https://www.rethinkx.com/

Men denkt dan ook aan SAAS - Software as a Service - is zeker al door menige gebruikt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Software_as_a_Service
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 mei 2017 om 16:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 17:00   #56
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat ze sterk achter lopen op Tesla en nog enkele andere autoconstructeurs.
Eerder omdat ze het wiel niet opnieuw willen uitvinden.
Er zijn wagens op de markt, die ze met hun snufjes kunnen volsteken zonder de rest ook nog eens zelf te moeten ontwikkelen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 09:56   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zou niet slecht zijn voor het fileverkeer in de spits.
Maar hoe krijgen we die zelfrijdende auto's, bepaalde merken hebben al Level 2 😎 , nu wat sneller ingevoerd in Belgenland?
Zou de overheid een zetje kunnen geven?
Zoals enkele idioten beweren dat trager rijden ook de files gaat oplossen zeker. Allemaal deskundige, alleen spijtig dat dat dan weer door andere deskundige tegen gesproken wordt hé.

BW is zelfs tegenstander van 130 toe te staan,.... voor de veiligheid, zou leiden tot meer dodelijke ongevallen volgens hem. Hij vergeet er bij te vermelden dat het overgrote deel van dodelijke ongevallen gebeurt bij zo goed als stilstand.

Snelheidsbeperkingen hebben maar één doel en dat is dat ze geld op brengen, een vorm van belastingen zonder dat politiekers zich antipathiek hoeven voor te doen naar de bevolking, een garantie op herverkozen worden, vooral als ze de menigte onnozelaars kunnen doen geloven dat het voor hun veiligheid is.

Als hij dan toch zo begaan is met onze veiligheid, dat hij dan een technische controle opricht van de chauffeurs, een controle die na gaat hoe de mensen hun vaardigheid gesteld is bij het rijden. Een auto mag technisch dan nog zo goed gecontroleerd worden en goed bevonden worden als maar zijn kan, wanneer de voerder niet deugt is en blijft die perfecte auto een gevaarlijk voertuig, ook aan 50/u !!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 20 mei 2017 om 09:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 20:52   #58
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denkfout, met allemaal automatische wagens kun je zelfs bumperplakken.
(...)
Met allemaal automatische wagens misschien wel maar niet met 5%.

Het is de stelling van de Amerikaanse onderzoekers dat 5% voldoende is om de files te doen verdampen.
Als dat al is, zeer twijfelachtig volgens mij, dan zal dat al zeker niet zijn omdat iedereen bumperplakt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 21:33   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Met allemaal automatische wagens misschien wel maar niet met 5%.
Als die alle 5% achtereen rijden zeker wel.

Mij eender wat jij gelooft Peter, zelfs zonder de studie in detail te kennen.

Ik weet dat files soms zomaar onstaan omdat er op bepaalde stukken steeds enkele paniekremmers tussenzitten, en die schuiven steeds mee in de drukke verkeersstroom natuurlijk.

Om de zoveel km begint het verkeer te stokken tot onder 50kmh, door het domino-effect.

Dit zelfs als de verzadiging -en dus altijd file- bijlange nog niet bereikt is.

Geef die enkele paniekremmers een semi-autopilot-wagen en ze zullen niet meer kinnen paniekremmen, nadat ze overtuigd en gewend zijn aan die autopilot natuurlijk, zodra het wat drukker wordt rijden die dan met autopilot-on. Of zoiets.

Amen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2017 om 21:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 21:41   #60
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

(...)
Citaat:
Bij druk verkeer zijn we bereid om wat veiligheid op te geven om beter vooruit te geraken. Daardoor hebben wegen in de praktijk een hogere capaciteit dan wat theoretisch mogelijk is.
Waar haal je die onzin toch uit?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerscapaciteit


Denk jij nu echt dat je persoonlijk gemiddeld sneller gaat rijden door veel minder veiligheidsafstand bij druk verkeer?

Veel bestuurders laten je nog wat langer wachten om je voorbij te laten als er mss een voldoende gat valt om naar rechts te gaan.
Je bereikt er dus eerder het omgekeerde mee. En je verhoogt de onveiligheid .
Ik neem aan dat je nog wat jong bent...
Dat is helemaal geen onzin.
Hou bij echt druk verkeer een normale, veilige afstand tot je voorligger en er kruipt gegarandeerd iemand tussen. Dat vermindert de veiligheid maar bevordert de doorstroming.
Ik had daar een artikel over. Ging over een traject op de A12 dat tot 130% capaciteit ging tov de 100% zoals berekend in jouw referentie.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be