Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2017, 16:19   #341
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In de koran. Ga maar lekker lezen, je komt het vanzelf tegen! Want toen ik de koran las dacht ik nooit" o jee briefjes plakken want als Jan iets vraagt?"
Echt iets voor de kerst toch, even een andere religie? Je hebt er vast een staan..kopje warme chocolade erbij..komt goed!
U bent intellectueel niet eerlijk (bij gebrek aan kennis) en zit dus eigenlijk regelrechte onzin neer te pennen.

Ik heb het u al eens uitgelegd maar het dringt precies niet door. Een moslim haalt zijn inkomen uit halal arbeid (dwz een prestatie voor het inkomen). Dat is de standaardregel in een islamitische samenleving waar de sharia van toepassing is. Er wordt dus ook geen RSZ en bedrijfsvoorheffing op afgehouden, noch moet enige werkgever belasting op het loon betalen.
Behoeftigen, die niet voor hun inkomen kunnen werken, zijn inderdaad aangewezen op derden en kunnen aanspraak maken om zakat en andere vrijwillige aalmoezen te ontvangen. Kijk, dat is een heel eigen systeem.

Maar zelfs dan voer ik momenteel een prestatie uit voor m'n uitkering. Ik volg begeleiding, dus heeft m'n begeleider werk of iets te doen. Ik moet verplicht aanwezig zijn op elke afspraak en de groepsessies sollicitatietraining. Begrijpt u? Of 'de uitkering komt in het gedrang' of iets dergelijks.
Ook heb ik meer dan 5 jaar van m'n loon afgedragen, wat dus niet in de islam bestaat.
...

Dus geen appelen met peren vergelijken aub.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 december 2017 om 16:20.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:22   #342
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
U bent intellectueel niet eerlijk (bij gebrek aan kennis) en zit dus eigenlijk regelrechte onzin neer te pennen.

Ik heb het u al eens uitgelegd maar het dringt precies niet door. Een moslim haalt zijn inkomen uit halal arbeid (dwz een prestatie voor het inkomen). Dat is de standaardregel in een islamitische samenleving waar de sharia van toepassing is. Er wordt dus ook geen RSZ en bedrijfsvoorheffing op afgehouden, noch moet enige werkgever belasting op het loon betalen.
Behoeftigen, die niet voor hun inkomen kunnen werken, zijn inderdaad aangewezen op derden en kunnen aanspraak maken om zakat en andere vrijwillige aalmoezen te ontvangen. Kijk, dat is een heel eigen systeem.

Maar zelfs dan voer ik momenteel een prestatie uit voor m'n uitkering. Ik volg begeleiding, dus heeft m'n begeleider werk of iets te doen. Ik moet verplicht aanwezig zijn op elke afspraak en de groepsessies sollicitatietraining. Begrijpt u? Of 'de uitkering komt in het gedrang' of iets dergelijks.
Ook heb ik meer dan 5 jaar van m'n loon afgedragen, wat dus niet in de islam bestaat.
...

Dus geen appelen met peren vergelijken aub.
Uw sharia hoort hier toch gewoon niet thuis... Indien je volgens de sharia wilt leven moet je terug naar je moslimland...
Hier gelden onze wetten; punt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:27   #343
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
U bent intellectueel niet eerlijk (bij gebrek aan kennis) en zit dus eigenlijk regelrechte onzin neer te pennen.

Ik heb het u al eens uitgelegd maar het dringt precies niet door. Een moslim haalt zijn inkomen uit halal arbeid (dwz een prestatie voor het inkomen). Dat is de standaardregel in een islamitische samenleving waar de sharia van toepassing is. Er wordt dus ook geen RSZ en bedrijfsvoorheffing op afgehouden, noch moet enige werkgever belasting op het loon betalen.
Behoeftigen, die niet voor hun inkomen kunnen werken, zijn inderdaad aangewezen op derden en kunnen aanspraak maken om zakat en andere vrijwillige aalmoezen te ontvangen. Kijk, dat is een heel eigen systeem.
Het wordt inderdaad duidelijk dat alice zich moeilijk kan concentreren op de inhoudelijke kant van de zaak. Ik heb al eerder aangegeven wat u nu herhaalt en wat verder uitdiept, maar ze had er geen oren naar. De islam verbiedt niet om geld, waren of bezittingen te ontvangen, alhoewel men er niet rechtstreeks voor gewerkt heeft. Dit komt ook tot uiting in de zorg voor ouderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:27   #344
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En wie heeft er dan, volgens de koran, gelijk of ongelijk?
Zonder hoofddoek mag je niet bidden, tenzij in heel uitzonderlijke omstandigheden, maar in onze samenleving kan elke moslima er makkelijk één voorzien. Dus wat doen moslima's zonder hoofddoek in een moskee? Het is mogelijk dat ze er zijn voor spirituele hulp, dat mag, maar het kan dus niet dat gehoofddoekte moslima's er een voorbeeld aan nemen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 december 2017 om 16:28.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:29   #345
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En wie heeft er dan, volgens de koran, gelijk of ongelijk?
In tegenstelling tot wat u denkt, is de koran binnen de islam niet de enige bron. Er is ook de soenna. In zekere zin te vergelijken met de traditie binnen bijvoorbeeld de katholieke en orthodoxe Kerk die ook niet alleen vanuit "alleen de Schrift" redeneert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:32   #346
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Uw sharia hoort hier toch gewoon niet thuis... Indien je volgens de sharia wilt leven moet je terug naar je moslimland...
Hier gelden onze wetten; punt.
1. Als de sharia hier niet thuis hoorde, dan was ze er ook niet aanwezig.
2. Niet perse. In moslimlanden heb je ook wetten naast de sharia.
3. 'onze wetten' zijn maakbaar en veranderlijk.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:47   #347
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
1. Als de sharia hier niet thuis hoorde, dan was ze er ook niet aanwezig.
2. Niet perse. In moslimlanden heb je ook wetten naast de sharia.
3. 'onze wetten' zijn maakbaar en veranderlijk.
1. 'Als moord hier niet thuishoorde, dan was het hier ook niet aanwezig.'
' Als terroristen hier niet thuishoorden, dan waren ze hier ook niet aanwezig'

U ziet toch zelf wel in dat uw argument op niets slaat?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:52   #348
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er lijkt me toch een fundamenteel verschil te zijn tussen werknemer bij de VDAB en cursist bij de VDAB.
Goed punt. Het arbeidsreglement van de vdab kan online worden gelezen. Er staat nu niet meteen iets in over gelijke rechten, discriminatie, hoofddeksels...

https://overheid.vlaanderen.be/arbei...g%20%28VDAB%29

Volgens mij is dat zo bij veel arbeidsreglementen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:57   #349
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
1. 'Als moord hier niet thuishoorde, dan was het hier ook niet aanwezig.'
' Als terroristen hier niet thuishoorden, dan waren ze hier ook niet aanwezig'

U ziet toch zelf wel in dat uw argument op niets slaat?
De islam en moslims horen hier wel thuis. Lees de Belgische wet maar eens goed na.
Dat ze niet passen in het verlengde van 'uw thuis', is een andere zaak...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 19:34   #350
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
1. Als de sharia hier niet thuis hoorde, dan was ze er ook niet aanwezig.
2. Niet perse. In moslimlanden heb je ook wetten naast de sharia.
3. 'onze wetten' zijn maakbaar en veranderlijk.
Puntje 1 moet zowat het zwakste argument zijn dat ik op dit forum al heb gelezen. Dan geldt volgens jou vast ook het volgende: als moslimhaters hier niet thuis hoorden, dan waren ze ook niet aanwezig.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 20:47   #351
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

De mohammedcartoons hoorden hier ook thuis, is daar een spel van gemaakt
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 01:40   #352
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
U bent intellectueel niet eerlijk (bij gebrek aan kennis) en zit dus eigenlijk regelrechte onzin neer te pennen.

Ik heb het u al eens uitgelegd maar het dringt precies niet door. Een moslim haalt zijn inkomen uit halal arbeid (dwz een prestatie voor het inkomen). Dat is de standaardregel in een islamitische samenleving waar de sharia van toepassing is. Er wordt dus ook geen RSZ en bedrijfsvoorheffing op afgehouden, noch moet enige werkgever belasting op het loon betalen.
Behoeftigen, die niet voor hun inkomen kunnen werken, zijn inderdaad aangewezen op derden en kunnen aanspraak maken om zakat en andere vrijwillige aalmoezen te ontvangen. Kijk, dat is een heel eigen systeem.

Maar zelfs dan voer ik momenteel een prestatie uit voor m'n uitkering. Ik volg begeleiding, dus heeft m'n begeleider werk of iets te doen. Ik moet verplicht aanwezig zijn op elke afspraak en de groepsessies sollicitatietraining. Begrijpt u? Of 'de uitkering komt in het gedrang' of iets dergelijks.
Ook heb ik meer dan 5 jaar van m'n loon afgedragen, wat dus niet in de islam bestaat.
...

Dus geen appelen met peren vergelijken aub.
Of er wel of niet inhoudingen gebeuren op inkomsten, is gewoon niet belangrijk. Maar bedankt me gelijk te geven wat de verplichting betreft geld uit arbeid te halen.
Feit blijft zoals u zegt, dat u als moslima moet werken voor uw inkomen, een principe wat wij hier trouwens delen, met dit verschil dat wie niet kan werken, niet afhangt van liefdadigheid maar rechten heeft.
U heeft ook rechten en plichten. Als burger heeft u recht op een uitkering, wanneer u werk zoekt.
Wanneer u echter als moslima werk weigert, omdat u denkt niet te kunnen werken met een hoofddoek, beperkt u bewust uw kansen op de arbeidsmarkt. Dan accepteert u geen passend werk, maar strijkt wel de uitkering op. U verkiest dus niet te werken voor uw inkomen, wat wel moet wanneer je dan toch zo gelovig bent. U eet van twee walletjes.
Dat is jammer want u bevestigt enkel het stereotype beeld over moslims als profiteurs.

Daartegen staan uw zusters die werken voor hun inkomen, indien gevraagd zonder hoofddoek of gewoon omdat ze niet vinden dat dit zelfs maar moet.
Die vrouwen veranderen de beeldvorming, u dus niet.

Meent u dit nu? Dus omdat u net zoals alle werklozen enige bereidheid tot het vinden van werk moet tonen, draagt u uw steentje bij?

Waar staat in de wet dat je na vijf jaar werk, recht hebt op vijf jaar werkloosheidsuitkering?

Laatst gewijzigd door alice : 16 december 2017 om 01:47.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 01:44   #353
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
1. Als de sharia hier niet thuis hoorde, dan was ze er ook niet aanwezig.
2. Niet perse. In moslimlanden heb je ook wetten naast de sharia.
3. 'onze wetten' zijn maakbaar en veranderlijk.
1. Wanneer de sharia al aanwezig zou zijn, betekent ze niets, ons rechtstelsel volgt gene religieuze wetten.
2. We zijn geen moslimland, wat die landen doen is niet relevant in de discussie.
3. Inderdaad, omdat Allah niet boven de wet staat maar de mens bepaald hoe ze willen leven en wat niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 01:49   #354
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zonder hoofddoek mag je niet bidden, tenzij in heel uitzonderlijke omstandigheden, maar in onze samenleving kan elke moslima er makkelijk één voorzien. Dus wat doen moslima's zonder hoofddoek in een moskee? Het is mogelijk dat ze er zijn voor spirituele hulp, dat mag, maar het kan dus niet dat gehoofddoekte moslima's er een voorbeeld aan nemen.
Natuurlijk mag je bidden zonder hoofddoek , je mag zelfs leven zonder hoofddoek. Hoofddoeken zijn niet verplicht, nergens staat dit in je koran hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 08:20   #355
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk mag je bidden zonder hoofddoek , je mag zelfs leven zonder hoofddoek. Hoofddoeken zijn niet verplicht, nergens staat dit in je koran hoor.
Al opgemerkt: "de Schrift alleen" is een concept dat vreemd is aan de islam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 08:28   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of er wel of niet inhoudingen gebeuren op inkomsten, is gewoon niet belangrijk. Maar bedankt me gelijk te geven wat de verplichting betreft geld uit arbeid te halen.
Feit blijft zoals u zegt, dat u als moslima moet werken voor uw inkomen, een principe wat wij hier trouwens delen, met dit verschil dat wie niet kan werken, niet afhangt van liefdadigheid maar rechten heeft.
U heeft ook rechten en plichten. Als burger heeft u recht op een uitkering, wanneer u werk zoekt.
Wanneer u echter als moslima werk weigert, omdat u denkt niet te kunnen werken met een hoofddoek, beperkt u bewust uw kansen op de arbeidsmarkt. Dan accepteert u geen passend werk, maar strijkt wel de uitkering op. U verkiest dus niet te werken voor uw inkomen, wat wel moet wanneer je dan toch zo gelovig bent. U eet van twee walletjes.
Dat is jammer want u bevestigt enkel het stereotype beeld over moslims als profiteurs.
Uw tekst bevat nogmaals dezelfde fout over de verhouding werk en inkomen in de islam.

Daarnaast mag iedereen een werkaanbieding beoordelen vanuit persoonlijke criteria.

Wie wil werken en enige creativiteit aan de dag legt, kan ongetwijfeld binnen een aanvaardbare termijn iets vinden wat aan die persoonlijke criteria voldoet. Ben je moslima en wens je enkel met een hoofddoek buitenshuis te komen, dan zijn er ongetwijfeld wel mogelijkheden. Er kan ook gedacht worden aan een eigen zaakje.

Werkloosheidsuitkering is inderdaad bedacht vanuit de filosofie om mensen tijdelijk uit de nood te helpen die niet onmiddellijk buitenshuis werk zoeken. Een huishoudpremie voor vrouwen die zich volledig willen toeleggen op het gezin lijkt me dan veel beter aangewezen. Ook vrouwen thuis verrichten waardevol werk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 10:54   #357
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
3. 'onze wetten' zijn maakbaar en veranderlijk.
De uwe toch ook? En waarom zouden ze moeten aangepast worden aan een achterlijke woestijnreligie die dringend aan een update toe is?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 11:40   #358
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De uwe toch ook? En waarom zouden ze moeten aangepast worden aan een achterlijke woestijnreligie die dringend aan een update toe is?
Elio, dat is het juist; de wetten van Allah zijn voor eeuwig.
Natuurlijk was het een wijs advies van Mohammed om vrouwen die s'nachts naar latrines buiten de stadsmuren moesten, aan te manen op te letten en je boezem te bedekken en niet teveel de aandacht te trekken met juwelen die rond je enkels zaten en lawaai maakten. Door zedig je boezem te bekken en geen aandacht op jezelf te vestigen konden die vrouwen onderscheiden worden als behorend tot de groep van de profeet.

Maar waarom dan eeuwen later vrouwen denken dat ze absoluut niet gezien mogen worden zonder doeken die hun hoofd nek, en liefst nog schouders bedekken kan geen zinnig woord gezegd worden, behalve omdat je jezelf nog altijd wilt onderscheiden van anderen. En die " apartheid" is er al.

Vrouwen zonder hoofddoek zijn voor veel mannen hoeren, waarmee je kunt doen wat je wilt, en omdat de islam de verantwoordelijkheid voor het mannelijk seksueel gedrag bij vrouwen legt, worden meisjes en vrouwen lastig gevallen, nageroepen, dienen als lief tot er getrouwd wordt met een " goede moslima" en blijft de culturele islam centraal staan.

Dat is natuurlijk sneu voor fundamentele christenen, want hun geloof heeft amper nog impact op het gedrag van de vele naamkatholieken die enkel de grote momenten in het leven nog gedenken in een kerk.
Islam is een veel sterkere religie, en heeft nog macht over gelovigen, iets waar de marginale groep christenen die evengoed die macht weer willen van kunnen dromen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 12:20   #359
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Islam is een veel sterkere religie, en heeft nog macht over gelovigen, iets waar de marginale groep christenen die evengoed die macht weer willen van kunnen dromen.
We zien bepaalde forumchristenen dan ook meeheulen met de islam want dat is hun ticket naar de goeie ouwe tijd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 12:28   #360
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
We zien bepaalde forumchristenen dan ook meeheulen met de islam want dat is hun ticket naar de goeie ouwe tijd.
Vooral over de positie van de vrouw, die thuis toch nuttig werk kan doen, zijn die fundamentalisten , ongeacht of het christenen of moslims zijn, het eens.

Je kunt het hen ook niet echt kwalijk nemen, religie geeft een primaire groepen mannen extreem veel macht over de" kudde" die ze leiden.
Dus dat er nog altijd mannen zijn die van die macht dromen, tja...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be