Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2017, 11:48   #121
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij moet zelf een angstige slapjanus zijn.
Komt niet van mij maar het is al jaar en dag bewezen naar het schijnt dat bange mensen de gevaarlijkste zijn.

p.s.

Uw post kwam best 'stoer' over.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 december 2017 om 11:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 11:52   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heb je dan veel contacten met verslaafden aan illegale drugs ? Kan zijn natuurlijk het is maar een vraag ?
Niet buiten dit forum voor zover ik weet.
Kijk maar eens hoe men hier spartelt als het over illegale drugs gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 12:42   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet buiten dit forum voor zover ik weet.
Kijk maar eens hoe men hier spartelt als het over illegale drugs gaat.
Met alle respect maar U heeft dus geen enkele actieve binding met drugsverslaafden.Misschien ontmoet U er wel maar zonder weet te hebben over hun gebruik of verslaving.
Hier op dit forum zijn een paar mensen (5?) die aangeven af en toe wat cannabis te gebruiken meer lees ik hier eigenlijk niet.
Wat U ook mag bedoelen met spartelen ik zie de meesten dat niet echt doen
De mensen in kwestie proberen hun gebruik te verantwoorden en geven hun mening omtrent het beleid en het product.
Verslaafden aan harddrugs meen ik hier omzeggens niet te herkennen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 12:45   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Komt niet van mij maar het is al jaar en dag bewezen naar het schijnt dat bange mensen de gevaarlijkste zijn.

p.s.

Uw post kwam best 'stoer' over.
Als die stelling niet van U komt van wie dan wel ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 13:26   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met alle respect maar U heeft dus geen enkele actieve binding met drugsverslaafden.Misschien ontmoet U er wel maar zonder weet te hebben over hun gebruik of verslaving.
Hier op dit forum zijn een paar mensen (5?) die aangeven af en toe wat cannabis te gebruiken meer lees ik hier eigenlijk niet.
Wat U ook mag bedoelen met spartelen ik zie de meesten dat niet echt doen
De mensen in kwestie proberen hun gebruik te verantwoorden en geven hun mening omtrent het beleid en het product.
Verslaafden aan harddrugs meen ik hier omzeggens niet te herkennen.
Daarom schreef ik “voor zover ik weet”.
En ja, ik noem dat spartelen.
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 13:58   #126
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En ja, ik noem dat spartelen.
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
Toen ik nog gebruikte, was dat omdat ik het leuk vond.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 15:08   #127
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
Maar normaal ook, slimme.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 15:56   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daarom schreef ik “voor zover ik weet”.
En ja, ik noem dat spartelen.
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
Is niet meer dan normaal. Drugs zijn drugs. Of die nu legaal of illegaal zijn is een politieke beslissing die niets vandoen heeft met de substantie op zich. Trouwens niet overal in de wereld zijn legale drugs legaal en of omgekeerd. Enkel een hypocriet maakt tijdens een discussie omtrent drugs en beleid een verschil tussen legale en illegale drugs. Of dacht u dat in de afkickcentra de verslaafden van de illegale drugs op een andere afdeling vertoeven dan de verslaafden aan de legale drugs ??? Of dacht U dat die op een verschillende manier worden behandelt ???

Trouwens vind ik dat de zogenaamde tegenstanders van een andere aanpak harder spartelen. Persoonlijk ben ik voor minder druggebruik. Mijn visie daarvoor is legalisatie van softdrugs en decriminaliseren van de harddrugs.Reguleren en controleren.
Het huidige beleid lijkt nergens te werken. Alleen criminelen hebben er baat bij. Waar ter wereld waar men een andere weg is ingeslagen lijken de resultaten veelbelovend.
Om dit tegen te spreken lees ik dan alleen gespartel van diegenen die maar blijven willen opteren voor een war on drugs die nooit iets heeft opgeleverd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2017 om 16:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:01   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daarom schreef ik “voor zover ik weet”.
En ja, ik noem dat spartelen.
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
U zal misschien wel weten dat zware harddruggebruikers weinig verschil maken daaromtrent. Of dacht U dat Coke snuivers een ganse avond fruitsap drinken ? Of dacht U dat wie blowt dit niet durft te combineren met benzodiazepinen ? Of dacht u dat iemand die aan de antidepressiva of kalmeer pillen zit geen Alcohol durft te nuttigen zelfs al wordt dit ten stelligste afgeraden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:16   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Maar normaal ook, slimme.
Vertel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:19   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vertel.

Is niet meer dan normaal. Drugs zijn drugs. Of die nu legaal of illegaal zijn is een politieke beslissing die niets vandoen heeft met de substantie op zich. Trouwens niet overal in de wereld zijn legale drugs legaal en of omgekeerd. Enkel een hypocriet maakt tijdens een discussie omtrent drugs en beleid een verschil tussen legale en illegale drugs. Of dacht u dat in de afkickcentra de verslaafden van de illegale drugs op een andere afdeling vertoeven dan de verslaafden aan de legale drugs ??? Of dacht U dat die op een verschillende manier worden behandelt ???

Maakt men hier een onderscheid misschien ? Ik dacht het niet
https://www.desleutel.be/verslaving/...en-je-hersenen

Of hier ?

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2017 om 16:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:30   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is niet meer dan normaal. Drugs zijn drugs. Of die nu legaal of illegaal zijn is een politieke beslissing die niets vandoen heeft met de substantie op zich. Trouwens niet overal in de wereld zijn legale drugs legaal en of omgekeerd. Enkel een hypocriet maakt tijdens een discussie omtrent drugs en beleid een verschil tussen legale en illegale drugs. Of dacht u dat in de afkickcentra de verslaafden van de illegale drugs op een andere afdeling vertoeven dan de verslaafden aan de legale drugs ??? Of dacht U dat die op een verschillende manier worden behandelt ???
Niets normaal aan.
Enkel een hypocriet verwijst tijdens een discussie over zijn eigen drug naar andere verslaafden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:43   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niets normaal aan.
Enkel een hypocriet verwijst tijdens een discussie over zijn eigen drug naar andere verslaafden.
Eigenaardig argument. Op wat dat slaat is me een raadsel. Als ik het goed begrijp mag iemand die in discussie gaat over Alcohol en zijn of haar gebruik hiervan niet zeggen dat sommige mensen verslaafd zijn aan Coke ?
Trouwens drugs en verslaving zijn niet altijd gelinkt aan elkaar en gelukkig maar. Het zijn zelfs twee verschillende discussies.

Echter ontrafel ik een beetje je stelling.Zoals de meeste mensen weiger je te aanvaarden of aan te nemen dat ook legale drugs ook drugs zijn die minstens even gevaarlijk zijn als de illegale. Zolang je dat onderscheid blijft maken kan je nooit tot een echte discussie komen in verband met de drugproblematiek.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2017 om 16:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:46   #134
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daarom schreef ik “voor zover ik weet”.
En ja, ik noem dat spartelen.
Zij proberen niet echt hun gebruik te verantwoorden maar halen er steevast de legale drugs bij.
Ik volg niet bedoelt u dan dat de stelling van de 'stepping stone' alle illegale drugs vertegenwoordigd ?

Er zijn er die niet kunnen stoppen met blowen als het alleen om cannabis gaat, maar dan spreek je over verslaving, waarmee ik namelijk denk dat je overigens de werkzaamheid er niet van weet en kent of ervaren...van die categorie ken ik weinig mensen die de stepping stone theorie bewezen hebben, het is niet noodzakelijk dat het begint met 1 of andere drug en je eindigt met een andere drug, in dat geval met cannabis beginnen en na verloop van tijd eindig je met de meeste schadelijke drug die er is, wat meestal synthetische en lichaamsafhankelijke drugs zijn...bij cannabis is de uitwerking in twee richtingen merkbaar ofwel geestelijk (thc) ofwel fysiek (cbd) en de mate van afhankelijkheid hieraan ligt lager dan de meeste synthetische/chemische drugs.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 15 december 2017 om 16:49.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:53   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ik volg niet bedoelt u dan dat de stelling van de 'stepping stone' alle illegale drugs vertegenwoordigd ?

Er zijn er die niet kunnen stoppen met blowen als het alleen om cannabis gaat, maar dan spreek je over verslaving, waarmee ik namelijk denk dat je overigens de werkzaamheid er niet van weet en kent of ervaren...van die categorie ken ik weinig mensen die de stepping stone theorie bewezen hebben, het is niet noodzakelijk dat het begint met 1 of andere drug en je eindigt met een andere drug, in dat geval met cannabis beginnen en na verloop van tijd eindig je met de meeste schadelijke drug die er is, wat meestal synthetische en lichaamsafhankelijke drugs zijn...bij cannabis is de uitwerking in twee richtingen merkbaar ofwel geestelijk (thc) ofwel fysiek (cbd) en de mate van afhankelijkheid hieraan ligt lager dan de meeste synthetische/chemische drugs.
Niemand zal het graag horen maar in alle gevallen zijn zware drugsverslaafden begonnen met een pintje en niet met een joint.
Wat absoluut weer niet wil zeggen dat alle mensen die een pintje drinken harddrugsverslaafden worden net als alle mensen die af een toe een joint opsteken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2017 om 16:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 17:03   #136
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardig argument. Op wat dat slaat is me een raadsel. Als ik het goed begrijp mag iemand die in discussie gaat over Alcohol en zijn of haar gebruik hiervan niet zeggen dat sommige mensen verslaafd zijn aan Coke ?
Trouwens drugs en verslaving zijn niet altijd gelinkt aan elkaar en gelukkig maar. Het zijn zelfs twee verschillende discussies.

Echter ontrafel ik een beetje je stelling.Zoals de meeste mensen weiger je te aanvaarden of aan te nemen dat ook legale drugs ook drugs zijn die minstens even gevaarlijk zijn als de illegale. Zolang je dat onderscheid blijft maken kan je nooit tot een echte discussie komen in verband met de drugproblematiek.
Terug een voorbeeld van “spartelen”.
U beweerde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De mensen in kwestie proberen hun gebruik te verantwoorden en geven hun mening omtrent het beleid en het product.
Ik vindt het niet echt nodig om daarvoor anderen hun verslaving te belichten.
Omdat die legale drugs even schadelijk zijn zijn lijkt mij geen reden om illegale te legaliseren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 17:14   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Terug een voorbeeld van “spartelen”.
U beweerde:

Ik vindt het niet echt nodig om daarvoor anderen hun verslaving te belichten.
Omdat die legale drugs even schadelijk zijn zijn lijkt mij geen reden om illegale te legaliseren.
Vooreerst gaat het in een discussie als deze over drugs. Ik zie nergens dat het specifiek over LSD of Ketamine of cannabis in het bijzonder zou gaan. Nogmaals of U nu verslaafd ben aan uw kalmeer pillen of aan uw dosis coke uw probleem blijft hetzelfde.

Dat u tegen legalisatie bent is een niet verwerpelijk standpunt. Echter zou het bijna vanzelfsprekend zijn dat wie tegen legalisatie is dan ook zou moeten opteren voor een verbod op de andere nu legale drugs.

Verder is het interessant te weten wat U hoopt te bereiken met tegen die legalisatie te zijn ? In mijn ogen gaan we zoals we bezig zijn, en dat bewijzen alle statistieken, niet echt de goede kant op ?
Ik heb zelfs de spijtige indruk dat mensen die tegen legalisatie zijn niet echt willen dat het verbruik verminderd maar gewoon willen dat alles bij het oude doodlopende straatje blijft.

Hebben we het nu specifiek over bijvoorbeeld cannabis dan bewijst genoeg dat overal waar deze is gelegaliseerd de situatie er grondig is op vooruitgegaan. De criminaliteit daalt en het verbruik neemt zelfs af. Het is me dan ook een raadsel waarom men daar iets blijft op tegen te hebben ?Behalve dan dat politici als de dood zijn om hun achterban te bruskeren.

Mijn vraag naar tegenstanders is dan ook wat doen we eraan ? Welke zijn jullie voorstellen ? Hoe kunnen we het drugverbruik terugdringen ? Hoe zorgen we ervoor dat drugs niet meer ten bate zijn van criminelen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2017 om 17:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:29   #138
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vindt het niet echt nodig om daarvoor anderen hun verslaving te belichten.
Omdat het niet enkel om verslaving gaat.
Ik heb de indruk dat de meesten het gebruik van illegale drugs niet los kunnen zien van verslaafd zijn.
Sommige van die drugs zijn trouwens totaal of zo goed als niet verslavend (LSD, paddo's).
En dan nog, voor de meesten is stoppen met wiet, zelfs na dagelijks gebruik, niet echt moeilijk hoor.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:32   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Omdat het niet enkel om verslaving gaat.
Ik heb de indruk dat de meesten het gebruik van illegale drugs niet los kunnen zien van verslaafd zijn.
Sommige van die drugs zijn trouwens totaal of zo goed als niet verslavend (LSD, paddo's).
En dan nog, voor de meesten is stoppen met wiet, zelfs na dagelijks gebruik, niet echt moeilijk hoor.
Waar klaagt ge dan over?
Dan stopt ge toch gewoon.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:43   #140
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar klaagt ge dan over?
Dan stopt ge toch gewoon.
Waarom?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be