Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2012, 09:35   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Politieke mandaten & Verkiesbaarheid .

Ik ben een grote voorstander om verkiezingen te splitsen . daarom niet in tijd maar in ambitie's.

Gemeeteraad - Provinciaal - Nationaal en Europees .

En kandidaten mogen perfect klimmen of dalen , maar mogen nooit verkiesbaar staan op meerder lijsten en mogen niet overstappen tijdens legistratuur .

__________________
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 21:54   #2
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ook hier ben ik het met je eens.

Tevens een aanvulling: politici mogen geen mandaten hebben in de privésector wanneer in functie. Deze politici worden vet betaald om niet aanwezig te zijn, zijn medeverantwoordelijk voor de crisis, gaan daarna de kleine man uitpersen, eigen wetten maken om buiten schot te blijven, en blijven uiteindelijk op post...
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 3 april 2012 om 21:56.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 23:06   #3
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Geen kameleons meer . en niet meer van twee walletjes eten . MAAR wie gaat dat goedkeuren , of liever gezegt , hun eigen profitariaat afkeuren of inperken .

Guy Verhofstadt zou nu de lijst trekken in Gent voor de gemeenteraadsverkiezingen in Gent , terwijl het voor 99 % zeker is dat hij op voorhand beslist en NOOIT de ambitie te hebben burgemeester te worden .

Dat moest verboden worden
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:05   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Niet teveel dazen:
een burgemeester van een middelgrote of kleine stad/gemeente, kan nooit een full time job zijn;
hij/zij moet er dus iets bijdoen.

Ik zie niet zoveel problematisch aan het feit dat die burgemeester ook parlementslid zou zijn.
(oké, wellicht heb je het over de combinatie van twee full time jobs: burgemeester van Antwerpen, en Vlaams parlementslid ... maar daarvoor moet ge natuurlijk een echte sos zijn
èn zelfs geen schrik hebben dat journalisten je daarover kritisch ondervragen).

Ik zie zelfs niet zoveel problematisch aan iemand die overstapt naar een ander parlement.
Als hij/zij er de kantjes afrijdt of teveel afrijdt, zal de kiezer hem/haar wel herinneren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:08   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Geen kameleons meer . en niet meer van twee walletjes eten . MAAR wie gaat dat goedkeuren , of liever gezegt , hun eigen profitariaat afkeuren of inperken .

Guy Verhofstadt zou nu de lijst trekken in Gent voor de gemeenteraadsverkiezingen in Gent , terwijl het voor 99 % zeker is dat hij op voorhand beslist en NOOIT de ambitie te hebben burgemeester te worden .

Dat moest verboden worden
Ik dacht dat Verafstoot de lijst ging duwen, of steunen. Maar zeker niet trekken ...

nu, de vorige keer stond hij ook op de lijst, en beloofde hij dat hij zeer vaak aanwezig zou zijn in de gemeenteraad.
Het is aan onze 'onafhankelijke' pers om eens uit te vissen hoe vaak hij afwezig was, hoeveel werk hij verzet heeft in commissies (geen, want daar deed hij niet aan mee) ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 09:45   #6
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat Verafstoot de lijst ging duwen, of steunen. Maar zeker niet trekken ...

nu, de vorige keer stond hij ook op de lijst, en beloofde hij dat hij zeer vaak aanwezig zou zijn in de gemeenteraad.
Het is aan onze 'onafhankelijke' pers om eens uit te vissen hoe vaak hij afwezig was, hoeveel werk hij verzet heeft in commissies (geen, want daar deed hij niet aan mee) ....
Trekken of duwen, het kan mij niet schelen , als je niet binnen de gemeenteraad wil werken en niet aanwzig wil zijn , dan moet je op die lijst niet staan . dan heb je daar niets te zoeken . dan doe je aan kiezersbedrog .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:32   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet teveel dazen:
een burgemeester van een middelgrote of kleine stad/gemeente, kan nooit een full time job zijn;
hij/zij moet er dus iets bijdoen.

Ik zie niet zoveel problematisch aan het feit dat die burgemeester ook parlementslid zou zijn.
(oké, wellicht heb je het over de combinatie van twee full time jobs: burgemeester van Antwerpen, en Vlaams parlementslid ... maar daarvoor moet ge natuurlijk een echte sos zijn
èn zelfs geen schrik hebben dat journalisten je daarover kritisch ondervragen).

Ik zie zelfs niet zoveel problematisch aan iemand die overstapt naar een ander parlement.
Als hij/zij er de kantjes afrijdt of teveel afrijdt, zal de kiezer hem/haar wel herinneren.
Zij die iets willen bijdoen kunnen dat buiten de politieke sfeer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 12:30   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zij die iets willen bijdoen kunnen dat buiten de politieke sfeer.
Inspiratie op te doen bij de Laurent, met zijn 25.000 € per maand ...?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 13:23   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inspiratie op te doen bij de Laurent, met zijn 25.000 € per maand ...?
Het gaat erom dat politici overal een hand in het vuur hebben.

Wat the fuck heeft Laurent hiermee te zien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:06   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat erom dat politici overal een hand in het vuur hebben.

Wat the fuck heeft Laurent hiermee te zien ?
Jij stelt een vraag en ik zal antwoorden:

Wat heeft fucking Laurent ermee te zien ?
Jij stelde dat politiekers nog een bijberoep kunnen uitoefenen buiten de politiek. Wel, Laurent had ook nog inkomsten gevonden buiten zijn prinsschap. Namelijk bij de zeepmacht.

26.000 euro per maand, gratis woonst, en nog te gierig om zelf te betalen voor een deftige keuken voor 't wijf ... Men kan met zijn familie zelfs niet meer zeggen dat hij een 'jeune homme de bonne famille, mais de mauvaise réputation' is.


Gij hoort dat wellicht niet graag, maar ge moet er dan maar niet om vragen hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 17:54   #11
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Beperkingen opleggen i.v.m. politieke mandaten is een beperking van democratie. Ik ben dus tegen. Als kiezers iemand willen kiezen die meerdere mandaten bekleedt en ook nog in de privé bijverdient, dan is dat hun goede democratische recht.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:36   #12
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Beperkingen opleggen i.v.m. politieke mandaten is een beperking van democratie. Ik ben dus tegen. Als kiezers iemand willen kiezen die meerdere mandaten bekleedt en ook nog in de privé bijverdient, dan is dat hun goede democratische recht.
En u verkiesbaar stellen , uiteindelijk verkozen zijn en dan afwachten en als er zig een hoger postje aanbied de boel laten stikken , wat is dat ? Democratie of kiezersbedrog ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:43   #13
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Beperkingen opleggen i.v.m. politieke mandaten is een beperking van democratie. Ik ben dus tegen. Als kiezers iemand willen kiezen die meerdere mandaten bekleedt en ook nog in de privé bijverdient, dan is dat hun goede democratische recht.
Ik heb vooral de indruk dat het enkel de politiekers zelf zijn die de cumulatie van mandaten en op verschillende lijsten wille staan willen behouden , om zo hun eigen postjes verzekerd te houden en kunnen graaien waar het hen best uitkomt . en dat ver boven het belang van het volk te laten primeren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:47   #14
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

de stoelendans is op een moment heel erg geweest , ik vind een kumul van 2 zware posten niet kunnen

wie niet zetelt moet in eer en geweten onderaan de lijst gaan staan
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 13:50   #15
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
de stoelendans is op een moment heel erg geweest , ik vind een kumul van 2 zware posten niet kunnen

wie niet zetelt moet in eer en geweten onderaan de lijst gaan staan
Ik zou liever nog verder gaan . als je de post niet ambieerd voor de gemeenteraadsverkiezingen , niet voor burgemeester en niet voor schepen , dan moet je niet deelnemen aan de gementeraadsverkiezingen .


Wees eens eerlijk , wat nut heeft het dat vb Bart de Wever achteraan de lijst staat als hij never of te nooit in de gemeenteraad ambieerd te zitten .

Dat is dus een stem van ik ben niet akkoord met die burgemeester maar ik ga wel zijn lijst steunen . wat voor zever is dat .

Stem op de persoon die je op die functie wil , en daarmee basta .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 15:14   #16
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

verslaafden zijn experten in misleiding
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be