Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 25 september 2004, 13:51   #1
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard DHL neemt zelf al beslissingen

Ik vernam deze namiddag op de radio dat DHL zelf al beslissingen aan het nemen was. Zaventem word niet het centrum voor de europes pakjes verdeling. Om dat te zijn zijn er minimum 34 000 nachtvluchten per jaar nodig en die krijgen ze dus niet. er is nog geen beslissing gevallen maar 34 000 nachtvluchten per zit er zeker niet in. De topman van DHL heeft laten weten dat in het beste geval zaventem een sorteer centrum wordt voor west europa en in het slechtste geval maar een regionaal centrum voor de BENELUX. de S.PA beklaagde het dat liliputter partijtjes zoals CDH en ECOLO de boel konden blokkeren, mvr Durant gaf dan weer als repleik dat S.PA op zijn woorden moet letten aangezien ze zelf de kleinste partij in de brusselse regering zijn.

moraal van het verhaal: de problemen stapelen zich op en het communautair gekibbel gaat maar door en maar door en maar door....

mijn conclusie: we hebben er weer een knoeiboel van gemaakt.

mijn persoonlijke oplossing is België weer unitair te maken, de fedrale regering de macht geven om het laatste woord te hebben (wat nationale belangen dan toch betreft) of toch ten minste alle gewesten op één lijn brengen. Van de seperatisten is de oplossing ook duidelijk: vlaanderen onafhankelijk we beslissen het zelf wel.

maar dit buiten kijf, hoe zien jullie dit verhaal aflopen? zien jullie oplossingen voor dit probleem in de huidige situatie? Welke indruk maken we op het buitenland? zijn hier gevolgen aan gebonden (positif of negatif)?

graag reacties...
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 25 september 2004, 15:53   #2
jep
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 9
Standaard Je kunt het DHL niet kwalijk nemen.

Hoe zou je zelf zijn als je een bedrijf runt. Je hebt grootse plannen en door politiek gekrakeel komt er niets van in huis. Bij de buren staan ze te springen om op jouw wensen in te gaan. Dan is mijn keuze als bedrijfsleider vlug gemaakt.

Jammer dat de deelregeringen aan korte termijn politiek doen en het belang van enkelen prioritair stellen.
We zijn nu niet direct het land waar ongeschoolden direct werk vinden, ik vind het dus crimineel van de Brusselse regering dat men onwille van stemmetjes de zaak laat ontploffen.

Dit is nogmaals koren op de molen van de separatisten. En wie zal er weer de blaam krijgen?? Ja juist de federale regering.... In welk apenland leven wij eigenlijk als een stadje (want Brussel kan je moeilijk een wereldstad noemen) gans de zaak kan platleggen.
Ze mogen er fier op zijn...
jep is offline  
Oud 25 september 2004, 15:59   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jep
In welk apenland leven wij eigenlijk als een stadje (want Brussel kan je moeilijk een wereldstad noemen) gans de zaak kan platleggen.
Een artificeel bijeengehouden land.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 september 2004, 16:42   #4
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jep
En wie zal er weer de blaam krijgen?? Ja juist de federale regering....
normaal gezien niet: het is omdat alle regeringen op hetzelfde niveau staan er uit eindelijk geen enkele regering politieke verantwoording moet afleggen voor dit dossier.
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 25 september 2004, 16:47   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Ook al zouden de sukkels van de regering nu een oplossing hebben voor dhl, denk je nu echt dat ze zaventem nog gaan kiezen? Zo dom zijn ze niet hoor, die duitsers. Moet je mij eens zeggen waarom ze zaventem nog zouden kiezen met in het achterhoofd dat ze door hier te blijven binnen de 6 jaar nieuwe toestellen moeten kopen en dat ze al zeker zijn dat indien ze in de toekomst nog zouden kunnen uitbreiden het helemaal niet mogelijk is en ze dus zeker niet tegen de concurrentie zullen opkunnen?
Er zijn dus enkel nog nadelen door hier te blijven dus...het is zoals ik vorige week al zei een uitgemaakte zaak en gaat dhl weg uit zaventem.
illwill is offline  
Oud 25 september 2004, 16:47   #6
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

VB zal in 2006 nog sterker worden, daar twijfelt niemand meer aan..
dit is wel schande
Shizie is offline  
Oud 25 september 2004, 16:48   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
normaal gezien niet: het is omdat alle regeringen op hetzelfde niveau staan er uit eindelijk geen enkele regering politieke verantwoording moet afleggen voor dit dossier.
Neen? Iedere regering moet verantwoording afleggen aan de respectievelijke parlementen en uiteindelijk ook aan de kiezer.

Maar in een federaal land moet een bepaalde deelregering geen verantwoordiging gaan afleggen aan een andere. In Duitsland is Stöber geen uitleg verschuldigd aan Schröder.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 september 2004, 16:48   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
VB zal in 2006 nog sterker worden, daar twijfelt niemand meer aan..
dit is wel schande
Waarom zou dat een schande zijn? Heeft u moeite met de keuze van de burger misschien?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 september 2004, 16:57   #9
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
mijn persoonlijke oplossing is België weer unitair te maken, de fedrale regering de macht geven om het laatste woord te hebben (wat nationale belangen dan toch betreft) of toch ten minste alle gewesten op één lijn brengen. Van de seperatisten is de oplossing ook duidelijk: vlaanderen onafhankelijk we beslissen het zelf wel.
Of een federatie van de provincies zodat er geen blokkering kan zijn als er ééntje dwars ligt. Een federatie met 2 is een veto voor de andere.
Bij "gelijke stand" beslist federaal.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline  
Oud 25 september 2004, 17:06   #10
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Idiotie ten top. Luchtvaart en de vergunningen hier rond is best iets dat op een zo hoog mogelijk niveau geregeld moet worden.

Herfederaliseren die handel, en dan liefst richting europa.
Olivier is offline  
Oud 25 september 2004, 17:11   #11
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Wat me opviel is dat de topman van DHL verkondigde dat er 34.000 nachtvluchten nodig zijn. Mij maak je niet wijs dat onze regeringen van dit streef doel van DHL NIET op de hoogte waren. Men wist dus dat men onderhandelde over een maximale tewerkstelling en men wist dus ook al dat de grote centrale hub van DHL ging verhuizen. Dit werd echter nooit zo aan de bevolking gezegd. Steeds werd volgehouden dat DHL in Zaventem zijn centrale hub zou kunnen vestigen en dat dit met 28.000 nachtvluchten wel zou lukken.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 25 september 2004, 17:41   #12
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom zou dat een schande zijn?
ik kan u zo een tiental redenen geven, maar ik bespaar u de moeite...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heeft u moeite met de keuze van de burger misschien?
bijna 1 millioen "foert"-stemmen zijn nog geen 1 millioen keuzes
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 25 september 2004, 17:44   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
bijna 1 millioen "foert"-stemmen zijn nog geen 1 millioen keuzes
Aha, u weet dus waarom ieder en elkeen van die één miljoen op het Vlaams Blok gestemd heeft.

Ik ben alvast één van de één miljoen. En weet u waarom ik VB stemde? Wel, in de eerste plaats omwille van de ethische standpunten van de partij. Dan omwille van de radicaal Vlaamse eisen. En tenslotte omwille van haar vreemdelingenstandpunt. Allerminst een foertstem.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 september 2004, 17:50   #14
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik ben alvast één van de één miljoen.
shame on you
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 25 september 2004, 17:55   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
shame on you
Democratie is blijkbaar niet uw ding?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 september 2004, 18:11   #16
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
Ik vernam deze namiddag op de radio dat DHL zelf al beslissingen aan het nemen was. Zaventem word niet het centrum voor de europes pakjes verdeling. Om dat te zijn zijn er minimum 34 000 nachtvluchten per jaar nodig en die krijgen ze dus niet. er is nog geen beslissing gevallen maar 34 000 nachtvluchten per zit er zeker niet in. De topman van DHL heeft laten weten dat in het beste geval zaventem een sorteer centrum wordt voor west europa en in het slechtste geval maar een regionaal centrum voor de BENELUX. de S.PA beklaagde het dat liliputter partijtjes zoals CDH en ECOLO de boel konden blokkeren, mvr Durant gaf dan weer als repleik dat S.PA op zijn woorden moet letten aangezien ze zelf de kleinste partij in de brusselse regering zijn.

moraal van het verhaal: de problemen stapelen zich op en het communautair gekibbel gaat maar door en maar door en maar door....

mijn conclusie: we hebben er weer een knoeiboel van gemaakt.

mijn persoonlijke oplossing is België weer unitair te maken, de fedrale regering de macht geven om het laatste woord te hebben (wat nationale belangen dan toch betreft) of toch ten minste alle gewesten op één lijn brengen. Van de seperatisten is de oplossing ook duidelijk: vlaanderen onafhankelijk we beslissen het zelf wel.

maar dit buiten kijf, hoe zien jullie dit verhaal aflopen? zien jullie oplossingen voor dit probleem in de huidige situatie? Welke indruk maken we op het buitenland? zijn hier gevolgen aan gebonden (positif of negatif)?

graag reacties...
Ongeloofelijk hoe die Eco-Maoïsten van Ecolo er kéér op kéér in slagen de boel te blokkeren en hoogstwaarschijnlijk de job van duizenden Vlamingen, Brusselaars en mss ook wel Walen naar de verdoemenis te helpen. En wat die belachelijke actiekomitees betreft...aanpassen of oprotten!!!!
Sinistra is offline  
Oud 25 september 2004, 18:45   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
shame on you
Helemaal niet, integendeel zelfs. Ik zie hoegenaamd niet in wat er zo schaamtevol eraan is. Omdat u dat zegt? Dat zal me worst wezen. Ik breng een bewuste stem uit voor het Vlaams Blok.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 september 2004, 19:08   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
shame on you
Tenminste niet zo beschamend als de link die je opgeeft in je profiel naar best hardcore bitches ed., zo te zien hebben we een schermrukkertje gevonden zonder respect voor vrouwen.
illwill is offline  
Oud 25 september 2004, 19:12   #19
Jan V.
Schepen
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 491
Standaard

Als ik de boodschap van DHL goed begrepen heb (de vertolking ervan op het radio 1 journaal), dan is DHL niet van plan om één groot Europees sorteercentrum op te richten, maar enkele grote regionale sorteercentra. Dat lijkt me logisch gezien het dichtslibben van de wegen in onze contreien. Het biedt DHL ook meer mogelijkheden om korter op de bal te spelen bij het verschuiven van de markt naar andere regio's.
__________________
[font=Comic Sans MS]

[size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be!

Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen
vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font]
Jan V. is offline  
Oud 25 september 2004, 19:37   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

28,000 nachtvluchten ipv 38,000 nachtvluchten ... het economisch verlies van de 10,000 nachtvluchten alleen al is genoeg om van te huilen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be