Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 6 februari 2016, 04:30   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard IS-bommenmaker spreekt met FOX News: "Ik ga mijzelf nooit opblazen"

IS-bommenmaker spreekt met FOX News: "Ik ga mijzelf nooit opblazen"
http://www.hln.be/hln/nl/1280/Irak/a...opblazen.dhtml

Citaat:
Met zijn branie en kennis zette hij terroristen van IS aan tot het plegen van zelfmoordaanslagen. Zelf durfde Jasim Mohammed Atti'ya, een van zijn bommengordels niet gebruiken.


Of hij echt tot inkeer gekomen is, is onduidelijk. Jasim stond tijdens het interview onder controle van zijn bewakers. "Voor ik naar de gevangenis moest, had ik er geen problemen mee om mensen te doden. Nu heb ik een klein beetje spijt, sommige slachtoffers verdienden het niet te sterven."

De terrorist nam nog wel aanstoot aan de kledij van zijn interviewer.
Ze hebben die nu wel te pakken !!
Wat gaat er in zulke hun koker om ??
wel "collega's" helpen , maar zelf .... nominoes von biskoem !!!!
Hij blijft echter wel oproepen aan z'n "collega's" om verder te strijden !!
Holy Fuck !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 6 februari 2016, 12:01   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Dit wisten we al, maar het werd nogmaals bevestigd :

Bij veroordeling wacht Jasim de doodstraf. "Het was mijn opdracht, ik moet ongelovigen bestrijden. Zo staat het in de Koran."
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 6 februari 2016, 12:03   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

De Werner Von Braun van zijn generatie. Die zette ook gewoon zijn technische knowhow ter beschikking.
dalibor is offline  
Oud 6 februari 2016, 13:34   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dit wisten we al, maar het werd nogmaals bevestigd :

Bij veroordeling wacht Jasim de doodstraf. "Het was mijn opdracht, ik moet ongelovigen bestrijden. Zo staat het in de Koran."
En hij heeft nog gelijk ook. Het staat in de Koran, en wat er in de Koran geschreven staat, staat gelijk aan het woord van God [binnen de islam]. Het is bijgevolg de taak van iedere moslim om ongelovigen te bestrijden. Ik zou zeggen: bezorg ze een warm onthaal. Knuffel ze.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 6 februari 2016, 14:05   #5
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dit wisten we al, maar het werd nogmaals bevestigd :

Bij veroordeling wacht Jasim de doodstraf. "Het was mijn opdracht, ik moet ongelovigen bestrijden. Zo staat het in de Koran."
Citaat:
Berkowitz was arrested by New York City police homicide detectives in August 1977, and was indicted for eight shooting incidents. He confessed to all of them, and claimed to have been obeying the orders of a demon, manifested in the form of a dog ("Harvey") who belonged to his neighbor ("Sam"). Despite his explanation, Berkowitz was found mentally competent and incarcerated in state prison for murder. In the course of further police investigation.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 6 februari 2016, 14:36   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Werner Von Braun van zijn generatie. Die zette ook gewoon zijn technische knowhow ter beschikking.
Werner Von Braun: 1945; nu is het 2016. Blijf bij de les.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 6 februari 2016, 23:05   #7
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Werner Von Braun van zijn generatie. Die zette ook gewoon zijn technische knowhow ter beschikking.
Ik heb veel bewondering voor Von Braun, voor zover ik iets van hem ken.

Von Braun was een pionier. Hij was een geboren Duitser, hij is niet naar Duitsland getrokken om mensen op te blazen. Hij kreeg de kans om grootse projecten te realizeren. Wie of wat de nazis later zouden doen was toen niet duidelijk.

Zo iemand vergelijken met iemand die een recept vanop youtube copieert en zich bewust bij een sadistische organisatie voegt... daar doe ik niet aan mee.

Laatst gewijzigd door Odol : 6 februari 2016 om 23:06.
Odol is offline  
Oud 7 februari 2016, 00:16   #8
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dit wisten we al, maar het werd nogmaals bevestigd :

Bij veroordeling wacht Jasim de doodstraf. "Het was mijn opdracht, ik moet ongelovigen bestrijden. Zo staat het in de Koran."
Spijtig dat zoiets niet in de bijbel staat.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 7 februari 2016, 00:29   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik heb veel bewondering voor Von Braun, voor zover ik iets van hem ken.

Von Braun was een pionier. Hij was een geboren Duitser, hij is niet naar Duitsland getrokken om mensen op te blazen. Hij kreeg de kans om grootse projecten te realizeren. Wie of wat de nazis later zouden doen was toen niet duidelijk.

Zo iemand vergelijken met iemand die een recept vanop youtube copieert en zich bewust bij een sadistische organisatie voegt... daar doe ik niet aan mee.
Door Von Braun liepen er mensen op de maan. Door de islam en zijn koran gaat de hele mensheid naar de maan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 11 februari 2016, 01:20   #10
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Door Von Braun liepen er mensen op de maan. Door de islam en zijn koran gaat de hele mensheid naar de maan.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 11 februari 2016 om 01:20.
Anselmo is offline  
Oud 12 februari 2016, 18:04   #11
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik heb veel bewondering voor Von Braun, voor zover ik iets van hem ken.

Von Braun was een pionier. Hij was een geboren Duitser, hij is niet naar Duitsland getrokken om mensen op te blazen. Hij kreeg de kans om grootse projecten te realizeren. Wie of wat de nazis later zouden doen was toen niet duidelijk.

Zo iemand vergelijken met iemand die een recept vanop youtube copieert en zich bewust bij een sadistische organisatie voegt... daar doe ik niet aan mee.
Wij moeten allen Von Braun dankbaar zijn. Dank zij hem hebben wij geen atoomoorlog gekend.
Sukkelaar is offline  
Oud 12 februari 2016, 18:05   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik heb veel bewondering voor Von Braun, voor zover ik iets van hem ken.

Von Braun was een pionier. Hij was een geboren Duitser, hij is niet naar Duitsland getrokken om mensen op te blazen. Hij kreeg de kans om grootse projecten te realizeren. Wie of wat de nazis later zouden doen was toen niet duidelijk.

Zo iemand vergelijken met iemand die een recept vanop youtube copieert en zich bewust bij een sadistische organisatie voegt... daar doe ik niet aan mee.
In Antwerpen zijn we nog altijd verrukt over de V2's die hij ontwikkeld heeft.
dalibor is offline  
Oud 5 maart 2016, 02:52   #13
Nick Overbrugghe
Burger
 
Nick Overbrugghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Spijtig dat zoiets niet in de bijbel staat.
Ik vermoed dat je opmerking sarcastisch bedoeld is? Wel, ja hoor, je hebt gelijk, maar het is dan wel nodig te duiden wat je bedoelt met de verzameling van schriften genaamd sinds de vierde eeuw "de Bijbel". Ik licht even toe:

In het Oude Testament staan inderdaad ook oproepen tot executies, steniging meer bepaald. Wat door de Kerk het Oude Testament genoemd wordt is de Torah, die bevat de wetten voor het Joodse volk (Leviticus, Deuteronomium).

Voor de christenen zijn die wetten niet meer van toepassing (interpretering varieert bij protestanten) omdat Jezus als messias de profetieën vervuld en de wetten vernieuwt in het Nieuwe Testament, Mattheus hoofdstuk 5. De bedoeling van het Oude Testament voor de christenen is het aantonen dat Jezus wel degelijk de messias is die in door de profeten voorspeld was.

De Torah is wel van toepassing op de Joden, dus ook de barbaarse wetten die je bedoelt. Echter met een groot verschil t.o.v. de Koran dat:
-de Joden, in religieuze zin, een exclusieve groep zijn, die slechts uitzonderlijk bekeerlingen ontvangen (na 9 jaar intensieve studie)
-de wetten niet beschouwd worden als letterlijk onwrikbaar woord van God maar als voor een zekere interpretatie (vervanging van de straf) door een continue groep schriftgeleerden vatbaar, waardoor ze vandaag enkel nog historische waarde hebben.

De Koran echter, stelt uitdrukkelijk dat ze van God zelf komt en er geen komma aan veranderd mag worden, en heeft als uitdrukkelijk opzet de plicht van moslims om door heilige strijd (oorlog) uiteindelijk alle land ter wereld te veroveren en alle volkeren te onderwerpen aan islam, dus shariah te installeren. Joden, christenen en sabijnen echter mogen hun geloof behouden, als en slechts als ze de suprematie van islam en voorkeursbehandeling van moslims aanvaarden en belasting (jizya tax) betalen. Moslims die weigeren jihad te voeren, hypocrieten genaamd, worden als erger dan ongelovigen beschouwd, dixit de profeet, dus zijn eigenlijk geen moslims. Daarmee verzekerde Mohammed dat slechts één interpretatie van het begrip jihad mogelijk is.

Zoals je ziet is het verschil in context hier toch wel degelijk van belang.
__________________
Dr. Mabuse fährt inzwischen fort, die Menschheit für seine Zwecke zu missbrauchen. Sein Blick ist Befehl, dem sich keiner entziehen kann.

Laatst gewijzigd door Nick Overbrugghe : 5 maart 2016 om 03:04.
Nick Overbrugghe is offline  
Oud 5 maart 2016, 03:17   #14
Nick Overbrugghe
Burger
 
Nick Overbrugghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 130
Standaard

Charlydontsurf:
Ik zie de vergelijking niet. De Son of Sam seriemoordenaar was waarschijnlijk schizofreen of verzon dat verhaaltje gewoon.

De plicht om ongelovigen, de vijanden van Allah, te doden tijdens de heilige oorlog kan je zelf zwart op wit nalezen in de Koran.
__________________
Dr. Mabuse fährt inzwischen fort, die Menschheit für seine Zwecke zu missbrauchen. Sein Blick ist Befehl, dem sich keiner entziehen kann.

Laatst gewijzigd door Nick Overbrugghe : 5 maart 2016 om 03:21.
Nick Overbrugghe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be