Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2016, 00:48   #21
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Vlaanderen of België kan dit werken.
Europa is echter een gedrocht geworden zoals wij het zeker niet willen.
De regeldrang van Europa is veel te groot en veel te machtig geworden, daarbij wordt Europa ook nog eens gebruikt als paraplu voor onze nationale "leiders".

Ik denk dat de meeste mensen zien wat ik ook zie. Een mastodont die veel geld kost en niet brengt wat de mensen ervan verwachten.

- De vluchtelingencrisis
- De bankencrisis
- Polen, Bulgaren, Roemenen, ... die hier onze jobs komen inpikken.
- ...
Nogmaals ik begrijp wel dat niet iedereen een lover is van Europa. Ik ben het zelf ook niet. De dingen die jij noemt zijn wel bekend, omdat het negatieve dingen zijn. Maar probeer nu eens eenzelfde lijstje te maken met 3 dingen die Europa wel goed gedaan heeft. Dat is al wat moeilijker, nietwaar. Europa heeft honderden zaken slecht gedaan en evenveel goed gedaan. Maar je slaagt er niet in drie goede dingen op te noemen. Dat is ook logisch. Wij Westerlingen vinden als iets goed is, dat dat normaal is. Dat onthouden we niet zomaar. Maar iets slecht, .... dat weet iedereen nog jaren later. Ga eens naar een arm land. Daar leren ze u dat af. Maar mijn punt is dat verkozenen nooit iets goed kunnen doen, hoezeer ze zich ook al of niet inspannen. Het is altijd slecht. We vinden het toch zo gemakkelijk kritiek te leveren, al of niet terecht. Iets loven hebben we verleerd. Daarom zijn we ook zo ongelukkig. Wat Europa fout doet is in mijn ogen enkel dat men het begrip "vrijheid" veel te ruim neemt. Ook vrijheid kan maar binnen zekere grenzen. ( het gevolg? bvb. de vrijheid van de Poolse arbeiders, chauffeurs enz.). De mensen kennen Europa niet, maar in Engeland moesten de mensen wel hun mening geven over "Europa".
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 06:35   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Nogmaals ik begrijp wel dat niet iedereen een lover is van Europa. Ik ben het zelf ook niet. De dingen die jij noemt zijn wel bekend, omdat het negatieve dingen zijn. Maar probeer nu eens eenzelfde lijstje te maken met 3 dingen die Europa wel goed gedaan heeft. Dat is al wat moeilijker, nietwaar. Europa heeft honderden zaken slecht gedaan en evenveel goed gedaan. Maar je slaagt er niet in drie goede dingen op te noemen. Dat is ook logisch. Wij Westerlingen vinden als iets goed is, dat dat normaal is. Dat onthouden we niet zomaar. Maar iets slecht, .... dat weet iedereen nog jaren later. Ga eens naar een arm land. Daar leren ze u dat af. Maar mijn punt is dat verkozenen nooit iets goed kunnen doen, hoezeer ze zich ook al of niet inspannen. Het is altijd slecht. We vinden het toch zo gemakkelijk kritiek te leveren, al of niet terecht. Iets loven hebben we verleerd. Daarom zijn we ook zo ongelukkig. Wat Europa fout doet is in mijn ogen enkel dat men het begrip "vrijheid" veel te ruim neemt. Ook vrijheid kan maar binnen zekere grenzen. ( het gevolg? bvb. de vrijheid van de Poolse arbeiders, chauffeurs enz.). De mensen kennen Europa niet, maar in Engeland moesten de mensen wel hun mening geven over "Europa".
Dit klopt heel zeker.
Toch is er een duidelijk signaal gegeven aan de Europese leiders.

Vertel aan iemand die zijn job verliest aan een Pool, Roemeen, ... maar dat Europa goed voor hem / haar is. Maak die persoon duidelijk dat het zonder Europa nog slechter zou zijn dat ...

Die persoon lacht je gewoon vierkant uit, mensen zien wat ze zien en beleven wat er rondom hen gebeurt (job kwijt, vreemde mensen op de werven, veel werklozen in eigen land, geen werk voor eigen mensen, ...)

Europa heeft nu eenmaal de perceptie tegen, zelfs de Euro kan geen genade vinden. Plots werd alles veel duurder, een pintje kost 72 BEF, voor de euro koste dit 25 BEF enz....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 10:32   #23
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Vlaanderen of België kan dit werken.
Europa is echter een gedrocht geworden zoals wij het zeker niet willen.
De regeldrang van Europa is veel te groot en veel te machtig geworden, daarbij wordt Europa ook nog eens gebruikt als paraplu voor onze nationale "leiders".

Ik denk dat de meeste mensen zien wat ik ook zie. Een mastodont die veel geld kost en niet brengt wat de mensen ervan verwachten.

- De vluchtelingencrisis
- De bankencrisis
- Polen, Bulgaren, Roemenen, ... die hier onze jobs komen inpikken.
- ...
De meerderheid heeft gestemd voor een Brexit, dat is democratie.
Dan moeten ze nu maar werk maken van een Brexit.
En wat is er verkeerd aan jobs?
U bent toch voor jobs in de privé?
U zegt toch altijd: NMBS privatiseren.
Maar als uw jobke in gevaar kan komen dan bent u er ineens tegen.
U bent een kazakkendraaier.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be