Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 juli 2016, 20:19   #561
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Grappig... Nierika kan blijkbaar echt niet toegeven dat ze de bal heeft misgeslagen...
Hier lees eens...

Leuke titel boven het artikel...

The rise of the persian salafisme...

En nu,pandakneusje,bestaan ze nu,of gaat u er weer naast lezen en een parcifalleke plegen...

http://www.washingtoninstitute.org/p...rsian-salafism

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 juli 2016 om 20:22.
Svennies is offline  
Oud 24 juli 2016, 20:27   #562
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Blijft het verkeerde topic.

En de race om als eerste "islam is vrede"op dit forum te typen noodzaakt al eens een bocht afsnijden nietwaar?
Dan is waar,maar toch maar oppassen dat er bij het bochten afsnijden niet in grachten wordt gedonderd zoals er hier al enkelen overkomen is....
Svennies is offline  
Oud 25 juli 2016, 00:01   #563
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mantras zijn saai en religieus. Net zoals je postings, steeds weer dezelfde copy paste. Boring..
Iemand die zoiets als bovenstaande quote post, heeft 2 mogelijkheden.

Ofwel zet hij de geviseerde op zijn negeerlijst.

Ofwel doet ie dat niet en verplicht ie zichzelf dus ertoe steeds weer dezelfde copy/paste te lezen.

Één van die twee is een verstandig mens.
De andere is een grenzeloze idioot die van zichzelf denkt interessant te zijn.

Je mag voor jezelf uitmaken in welke categorie je thuis hoort.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2016, 00:04   #564
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Mogelijk toch niet zo'n eenzaat als aanvankelijk werd gezegd:

http://m.hln.be/hln/m/nl/37722/Schie...gationItemId=1
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2016, 00:07   #565
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
gij moogt dat natuurlijk zeggen, als een VB-er identiek hetzelfde verklaart, scheld ge hem/haar de huid vol voor nazi en racist.
Zie post 361 en 372 in dit topic. Bespaart me veel typewerk op steeds hetzelfde geweeklaag en geleuter.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 juli 2016 om 00:08.
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2016, 00:08   #566
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik denk dat hij een schuldgevoel heeft, een soort zelfhaat, die hij afreageert op VB-ers. Tien jaar geleden stond hij waarschijnlijk nog hand in hand met moslims, dronken van de multicultuur, terwijl de extreemrechtse rotzakken toen reeds al lang wisten dat er enorm veel problemen gingen komen met moslims. Hij denkt nu dat hij het warm water heeft uitgevonden. Ik vraag mij af op welke partij hij zal stemmen en gestemd heeft.
Idem als voorgaande post.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2016, 00:55   #567
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gelieve in het juiste topic te fulmineren. Er wordt hier wat door elkaar geschuimbekt over München en Reutlingen.
En de bomaanslag in Ansbach?
Waterglas is offline  
Oud 25 juli 2016, 01:06   #568
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.589
Standaard

´We will bleed them to death´

dit is het hoofddoel nu van hele islam jihad clubje van ruim 5 miljoen moslimmannen sterk in Europa, ik zie deze gasten elke dag in mijn buurt en ze vinden het zelf big fun om die domme laffe impotente blanke kaffirs pootje te lichten.

zuivere apenstrijd is het nu.

blanke overbeschaving is nu suicidaal.

hoog tijd voor een mussolini a la WOII.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 25 juli 2016, 12:16   #569
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

De Duitse reporter Richard Gutjahr kon de vrachtwagen in Nice vanaf het balkon van zijn hotel filmen, en zes dagen later in München? Hij stond erbij en hij keek ernaar, alweer.

Net als bij Breivik, Charlie Hebdo en de Bataclan leek de overheid te zijn voorbereid op de gebeurtenissen, evenals Richard Gutjahr, die al op vele plaatsen is opgedoken waar hij eigenlijk niet toevallig kon zijn.

Bron (in het Duits)
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 25 juli 2016, 12:29   #570
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De Duitse reporter Richard Gutjahr kon de vrachtwagen in Nice vanaf het balkon van zijn hotel filmen, en zes dagen later in München? Hij stond erbij en hij keek ernaar, alweer.

Net als bij Breivik, Charlie Hebdo en de Bataclan leek de overheid te zijn voorbereid op de gebeurtenissen, evenals Richard Gutjahr, die al op vele plaatsen is opgedoken waar hij eigenlijk niet toevallig kon zijn.

Bron (in het Duits)
Dit is m.i. een geval van "overdrijven".
Als men meent dat er ergens een overheid dit organiseert en bepaalde types bij voorbaat informeert, dan scheelt er iets.
De enige bindende factor in al de recente en oudere soortgelijke wandaden is de islamitische achtergrond. (opvoeding) Niets meer of niets minder.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 25 juli 2016, 12:36   #571
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Het zou zeker voor 50% overdreven zijn, te beweren dat Gutjahr op beide plaatsen aanwezig was, terwijl hij in werkelijkheid maar op één van beide plaatsen aanwezig zou zijn geweest.

Of "mijn" interpretatie van zijn aanwezigheid op beide plaatsen overdreven is, zal nog wel blijken.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 25 juli 2016, 12:43   #572
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het zou zeker voor 50% overdreven zijn, te beweren dat Gutjahr op beide plaatsen aanwezig was, terwijl hij in werkelijkheid maar op één van beide plaatsen aanwezig zou zijn geweest.

Of "mijn" interpretatie van zijn aanwezigheid op beide plaatsen overdreven is, zal nog wel blijken.
Maar wat is het punt ?
Ik vermoed dat men Gutjahr ervan verdenkt vooraf op de hoogte geweest te zijn geweest van die aanslagen en hij daarom telkens ter plaatse was.
BTW : trouwens de opgegeven link werkt niet.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 25 juli 2016, 16:48   #573
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

In Duitsland hebben ze de oplossing gevonden, er komt een breed maatschappelijk debat.

Citaat:
Schietpartij in München: moeten killergames verboden worden?
http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...ource=Facebook

Het is blijkbaar de schuld van de game industrie
alberto is offline  
Oud 25 juli 2016, 16:55   #574
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
In Duitsland hebben ze de oplossing gevonden, er komt een breed maatschappelijk debat.



http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...ource=Facebook

Het is blijkbaar de schuld van de game industrie
Niemand wil de shootergames weg, dat vormt onderdeel van de agenda.
De industrie gaat er ook prat op dat ze, samen met de overheid, "het strengste en effectiefste systeem voor jeugdbescherming ter wereld" opgezet heeft.

Vrijdagavond schoot een 18-jarige Duitse Iraniër in een winkelcentrum in München negen mensen dood. Volgens de politie doodde hij zijn slachtoffers met schoten in het hoofd en liet hij zich vermoedelijk inspireren door killergames. "Mijn indruk was dat hij zich als in een computergame bewoog", zegt speurder Hermann Utz.

Dat is best mogelijk. Sommige games lijken dan ook eerder op simulaties dan zomaar een spel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juli 2016 om 17:01.
zonbron is offline  
Oud 25 juli 2016, 18:12   #575
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Niemand wil de shootergames weg, dat vormt onderdeel van de agenda.
De industrie gaat er ook prat op dat ze, samen met de overheid, "het strengste en effectiefste systeem voor jeugdbescherming ter wereld" opgezet heeft.

Vrijdagavond schoot een 18-jarige Duitse Iraniër in een winkelcentrum in München negen mensen dood. Volgens de politie doodde hij zijn slachtoffers met schoten in het hoofd en liet hij zich vermoedelijk inspireren door killergames. "Mijn indruk was dat hij zich als in een computergame bewoog", zegt speurder Hermann Utz.

Dat is best mogelijk. Sommige games lijken dan ook eerder op simulaties dan zomaar een spel.
Citaat:
"Mijn indruk was dat hij zich als in een computergame bewoog", zegt speurder Hermann Utz.
Speurder Utz heeft dus veel ervaring met die spelletjes.


Blijft enkel de vraag nog open waarom hij dan geen mensen doodschiet en beweegt zoals in een computergame...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 25 juli 2016, 18:20   #576
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Speurder Utz heeft dus veel ervaring met die spelletjes.
Omdat zij ook zo'n soort van simulaties gebruiken tijdens de opleiding.


Citaat:
Blijft enkel de vraag nog open waarom hij dan geen mensen doodschiet en beweegt zoals in een computergame...
De politie, dat zijn gedisciplineerde mensen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juli 2016 om 18:33.
zonbron is offline  
Oud 25 juli 2016, 18:28   #577
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
BTW : trouwens de opgegeven link werkt niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 25 juli 2016, 18:36   #578
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Je bent me een dag vóór, Reverberation.

Hier vond ik het in het Duits. Met vragen die naar de journalist zijn gestuurd:

Citaat:
Bleiben nur noch ein paar Fragen:

War der Journalist Gutjahr wirklich rein zufällig bei beiden Attentaten anwesend?

Oder hatte Gutjahr Vorwissen über die bevorstehenden Attentate von Nizza und München?

Wie kam er an dieses Wissen?

Welche Beziehungen unterhält Gutjahr zu Geheimdiensten?

Hatten Polizei und Geheimdienste Vorwissen über die Attentate?

Wenn es Vorwissen bei Polizei und Geheimdiensten gab: Inwiefern haben diese dann die Finger drin?

Nahm ihn in München tatsächlich die Polizei mit zum Tatort?

Wenn nicht, warum duldete die Polizei dann die Verfolgung durch eine ermittlungsfremde Person?

Diese Fragen habe ich auch an Herrn Gutjahr übermittelt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 25 juli 2016, 18:44   #579
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je bent me een dag vóór, Reverberation.

Hier vond ik het in het Duits. Met vragen die naar de journalist zijn gestuurd:
Tis geen race hoor

Mja, wat een toevalligheid, het net staat er vol van...

Sloppy, sloppy...

Ik probeer al een hele tijd op zijn sociale media iets over Munchen te vinden maar dat blijkt onmogelijk...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 27 juli 2016, 16:12   #580
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

"Amokläufer von München war Rechtsextremist"

Link: http://www.faz.net/aktuell/politik/i...-14359855.html
DucDEnghien is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be