Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2008, 10:56   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Zo werkt Belgische justitie

Sinds een tijdje krijgen we rekeningen toegestuurd, van de vorige bewoners van ons adres. We hebben die instanties verwittigd dat deze persoon ruim 7 jaar niet meer op dit adres woont.
We hebben niets anders gedaan dan brieven terug sturen en telefonisch de afzenders van de rekeningen verwittigd.
Ondertussen wil ziekenhuis St-Jozef nog steeds niet afgeven. Wij krijgen hier zelfs al brieven van het vredegerecht te Zandhoven voor de persoon.
We hebben eerst de eerste factuur naar het ziekenhuis teruggestuurd, met vermelding dat deze persoon hier niet meer woont, maar de aanmaningen blijven komen. Ondertussen stappen ze dus zelfs naar de vrederechter voor een minnelijke schikking en nog steeds komt alles naar ons adres.
We bellen dus het vredegerecht met de vermelding dat deze persoon hier niet meer woont en daar zeggen ze ons doodleuk dat ze daar geen notities van nemen. Ze zullen wel zien dat die persoon hier niet opduikt, zeggen ze doodleuk.
Sorry, maar wij zijn het beu om telefoononkosten te investeren voor anderen hun nalatigheid. Wij zijn toch ook geen postdienst, die alle gegevens van anderen moet controleren?

Volgens de burgelijke stand, die in ondertussen ook contacteerden, is de betrokken persoon hier al lang niet meer op dit adres ingeschreven. Toch trekken juridische instanties dat niet na en sturen ze de last maar naar de nieuwe bewoner van dat adres, al vraag ik me af of je dat na 7 jaar nog nieuw kan noemen.

Na al die hetze, krijg ik het gevoel dat ons gerecht duidelijk mank loopt, dat men al oproepingsbrieven naar iemand kan sturen, op het verkeerde adres.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 11:18   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik wil er ook nog bij vermelden dat het ziekenhuis AZ St-Jozef in heel deze zaak volledig in de fout gaat. Ten eerste hebben ze nooit een aangetekende brief gestuurd voor de zaak te regelen en zijn ze zomaar naar het vredegerecht gestapt voor het innen van een factuur van ocharme nog geen 30 euro.

Ze weigeren om te aanvaarden dat ze alles naar een verkeerd adres sturen en ze sturen zelfs oproepingen tot middelijke schikkingen via het vredegerecht naar het verkeerd adres.

De grap in heel die zaak is dat de persoon waarvoor de facturen bestemd zijn, nu wel eens een excuus kan hebben om aan de betaling te ontsnappen.

Daarnaast wachten wij nu rustig verder af.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 11:19   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
We bellen dus het vredegerecht met de vermelding dat deze persoon hier niet meer woont en daar zeggen ze ons doodleuk dat ze daar geen notities van nemen. Ze zullen wel zien dat die persoon hier niet opduikt, zeggen ze doodleuk.
Natuurlijk, u dacht toch niet dat die mensen hun werk gingen doen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 11:21   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Natuurlijk, u dacht toch niet dat die mensen hun werk gingen doen.
Inderdaad. Mijn man dacht dat als hij de referentienummer van de brief zou geven, ze het wel zouden noteren. Alleen weigeren ze die dingen via de telefoon aan te nemen.

Normaal ga je er van uit dat als je de referentie van de brief hebt en de naam en het adres van degene die belt, dat als je voor een vredegerecht werkt, je toch gemakkelijk kan nagaan of deze de waarheid spreekt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 14:37   #5
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

stuur een kopie van het uitreksel vd gemeente van de huidige bewoners van jullie adres naar al wie facturen blijft sturen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 14:40   #6
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

gewoon negeren. ze kunnen u uiteindelijk toch niks maken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:30   #7
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
gewoon negeren. ze kunnen u uiteindelijk toch niks maken.
Allemaal goed en wel, maar wat als ze hier eens op een ochtend met een deurwaarder staan en wij zijn niet thuis?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:43   #8
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar wat als ze hier eens op een ochtend met een deurwaarder staan en wij zijn niet thuis?
uiteindelijk zijn zij altijd in de fout hé. Als ze uw deur inbeuken krijgt ge ne nieuwe, op hun kosten. En ze zullen wel gauw merken dat er iemand anders in het huis woont denk ik.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:46   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
uiteindelijk zijn zij altijd in de fout hé. Als ze uw deur inbeuken krijgt ge ne nieuwe, op hun kosten. En ze zullen wel gauw merken dat er iemand anders in het huis woont denk ik.
Denk je? Ik heb hier ook nog twee honden zitten, die ook geen vreemden binnen laten en als wij niet thuis zijn kan dat redelijk gevaarlijk zijn. Het hangt wel uit, maar ik zou niet graag hebben dat ze die doodschieten, want ik weet wat voor macho flikken er hier zitten.

Dat is de reden waarom we het niet zo gaan laten. Komt er nog 1 vod papier van dat vredegerecht hier aan, stappen we naar een advocaat.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:47   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
uiteindelijk zijn zij altijd in de fout hé. Als ze uw deur inbeuken krijgt ge ne nieuwe, op hun kosten. En ze zullen wel gauw merken dat er iemand anders in het huis woont denk ik.
kan zijn, maar jij zit dan wel met de miserie hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:47   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Denk je? Ik heb hier ook nog twee honden zitten, die ook geen vreemden binnen laten en als wij niet thuis zijn kan dat redelijk gevaarlijk zijn. Het hangt wel uit, maar ik zou niet graag hebben dat ze die doodschieten, want ik weet wat voor macho flikken er hier zitten.

Dat is de reden waarom we het niet zo gaan laten. Komt er nog 1 vod papier van dat vredegerecht hier aan, stappen we naar een advocaat.
naar de politie stappen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:47   #12
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
gewoon negeren. ze kunnen u uiteindelijk toch niks maken.
En jij gelooft dat.
Als ze aan hun deur staan met deurwaarder en een stel breinloze flikken, halen ze spullen uit hun huis terwaarde van die schulden. Nadien kan misschien via een juridische procedure deze spullen terug worden gebracht.

De enige uitweg is een zaak inleiden voor pest/stalkingsgedrag ofwel mobbing genoemd. Voor iedere brief morele schadevergoeding eisen die ze sturen. Hier zijn openbare diensten zeer gevoelig voor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:48   #13
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Denk je? Ik heb hier ook nog twee honden zitten, die ook geen vreemden binnen laten en als wij niet thuis zijn kan dat redelijk gevaarlijk zijn. Het hangt wel uit, maar ik zou niet graag hebben dat ze die doodschieten, want ik weet wat voor macho flikken er hier zitten.

Dat is de reden waarom we het niet zo gaan laten. Komt er nog 1 vod papier van dat vredegerecht hier aan, stappen we naar een advocaat.
Tegenwoordig schieten flikken zonder boe of ba honden neer.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:49   #14
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
naar de politie stappen?
Nee, we overwegen wel dat ziekenhuis en dat vredegerecht aan te klagen wegens administratieve nalatigheid. Daarnaast zijn de facturen ook gericht aan een minderjarige, die dus al jaar en dag niet meer op ons adres woont. Als officiële instanties dat niet eens nakijken voor ze stappen tegen iemand ondernemen, vind ik dat er ver over.

In mijn ogen zou daar iets tegen moeten ondernomen worden. Anders is het simpel. Dan kunnen ze jouw boel opschrijven, omdat de vorige bewoner van jouw de ziekenhuisrekeningen van zijn kinderen niet wil betalen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:50   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En jij gelooft dat.
Als ze aan hun deur staan met deurwaarder en een stel breinloze flikken, halen ze spullen uit hun huis terwaarde van die schulden. Nadien kan misschien via een juridische procedure deze spullen terug worden gebracht.

De enige uitweg is een zaak inleiden voor pest/stalkingsgedrag ofwel mobbing genoemd. Voor iedere brief morele schadevergoeding eisen die ze sturen. Hier zijn openbare diensten zeer gevoelig voor.
Dat zijn we dus ook van plan.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:59   #16
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat zijn we dus ook van plan.
Weet wel dat je elke weerlegging aangetekend moet opsturen. Hopelijk heb je nog alles liggen.

PS, je mag afpersing ook aan het lijstje voegen.

Doe het zo: Stuur aangetekend een brief, met de bewijzen dat de vorige persoon niet meer op dat adres woont. Eis dat ze binnen de 7 kalenderdagen een aangetekende brief sturen waarin ze zich excuseren, en af te zien van verdere stappen, en vermeld er duidelijk bij dat bij een volgende schuldeis een klacht zal worden neergelegd voor mobbing en afpersing.

Dit laat je dus wel beter schrijven door een advocaat hé. Begin zelf niet te prutsen. Laat ze voelen, dat je een advocaat onder de armen genomen hebt en dat ze de tegeneis ernstig kunnen nemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:08   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tegenwoordig schieten flikken zonder boe of ba honden neer.
Wat zou jij doen in hùn plaats? Indien een hond aggressief is, dan is dat omdat zijn eigenaar hem zo opvoedde. Indien een dier aggressief is vraagt het geen I.K. voor het aanvalt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juni 2008 om 16:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:09   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sinds een tijdje krijgen we rekeningen toegestuurd, van de vorige bewoners van ons adres. We hebben die instanties verwittigd dat deze persoon ruim 7 jaar niet meer op dit adres woont.
We hebben niets anders gedaan dan brieven terug sturen en telefonisch de afzenders van de rekeningen verwittigd.
Ondertussen wil ziekenhuis St-Jozef nog steeds niet afgeven. Wij krijgen hier zelfs al brieven van het vredegerecht te Zandhoven voor de persoon.
We hebben eerst de eerste factuur naar het ziekenhuis teruggestuurd, met vermelding dat deze persoon hier niet meer woont, maar de aanmaningen blijven komen. Ondertussen stappen ze dus zelfs naar de vrederechter voor een minnelijke schikking en nog steeds komt alles naar ons adres.
We bellen dus het vredegerecht met de vermelding dat deze persoon hier niet meer woont en daar zeggen ze ons doodleuk dat ze daar geen notities van nemen. Ze zullen wel zien dat die persoon hier niet opduikt, zeggen ze doodleuk.
Sorry, maar wij zijn het beu om telefoononkosten te investeren voor anderen hun nalatigheid. Wij zijn toch ook geen postdienst, die alle gegevens van anderen moet controleren?

Volgens de burgelijke stand, die in ondertussen ook contacteerden, is de betrokken persoon hier al lang niet meer op dit adres ingeschreven. Toch trekken juridische instanties dat niet na en sturen ze de last maar naar de nieuwe bewoner van dat adres, al vraag ik me af of je dat na 7 jaar nog nieuw kan noemen.

Na al die hetze, krijg ik het gevoel dat ons gerecht duidelijk mank loopt, dat men al oproepingsbrieven naar iemand kan sturen, op het verkeerde adres.
gewoon in de vuilbak gooien.... als jij niet die persoon bent die op de brief staat dan kunnen ze nog met 100 deurwaarders voor de deur staan, ze moeten maar hun brieven juist sturen...

Dat is anders wel vreemd, want ik kan mij niet inbeelden dat politie en rechtbanken geen toegang hebben tot de kruispuntdatabank en rijksregister ? Want dat is precies de sleutel om het probleem op te lossen..

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 juni 2008 om 16:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:12   #19
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
uiteindelijk zijn zij altijd in de fout hé. Als ze uw deur inbeuken krijgt ge ne nieuwe, op hun kosten. En ze zullen wel gauw merken dat er iemand anders in het huis woont denk ik.
daar bent u wel eventjes mis mee.
wanneer de deurwaarder bij een verkeerde de boel oplaad, kan die mans alleen de ontvangen gelden rekupereren.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:21   #20
yvanwalle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Locatie: Belgie!!
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
daar bent u wel eventjes mis mee.
wanneer de deurwaarder bij een verkeerde de boel oplaad, kan die mans alleen de ontvangen gelden rekupereren.
idd en dat is vaak veeeeeeeeeeel minder dan hetgeen ze meegenomen hebben...
yvanwalle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be